Isääni ja mua luullaan usein pariskunnaksi...
En ymmärrä miksi. Isäni on mua 25 vuotta vanhempi ja se näkyy (en siis sano ettei vois olla mun mies ikänsä puolesta mutta luulis ettei se ole ensimmäinen olettamus). Olen paljon tekemisissä isäni kanssa ja usein jos kävellään vaikka kaupungilla tms niin isäni saattaa kantaa sylissä lastani. Musta tuokin on ihan tavallista, että isoisä haluaa pitää sylissä laspesnlastaan.
Sitten vähän väliä käy näitä juttuja että joku tuntematon sanoo lapselle jotain isästä (viitaten minun isääni) tai nyt viimeisin oli kun käytiin kolmestaan mun vaaria katsomassa sairaalassa muttei päästy kun oli juuri ruokailu alkamassa, niin sitten kun mentiin vähän myöhemmin niin vaarini kertoi hoitajien sanoneen hänelle nuoren pariskunnan käyneen lapsen kanssa :D
Kommentit (59)
Hyi. Jotenkin ällöttävää ja toiseksi toihan tarkoittaa sitä, että naisosapuoli näyttää vanhalle. Tai hutsulle.
Mun äiti kertoi että on töissä (lastentarhanopettaja) luullut koko vuoden että yhtä poikaa hakee isoisä :D Ja viimeviikolla vasta selvisi että hän onkin pojan isä. On kuulemma niin harmaa ja vanhettunut ettei voinut kuvitellakkaan kyseessä olevan pojan isä. Onneksi on eri ryhmästä eikä ole sitten pihalla huudellut "Marko (en tiedä pojan nimeä), pappa tuli hakemaan!"
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:04"]
Mun äiti kertoi että on töissä (lastentarhanopettaja) luullut koko vuoden että yhtä poikaa hakee isoisä :D Ja viimeviikolla vasta selvisi että hän onkin pojan isä. On kuulemma niin harmaa ja vanhettunut ettei voinut kuvitellakkaan kyseessä olevan pojan isä. Onneksi on eri ryhmästä eikä ole sitten pihalla huudellut "Marko (en tiedä pojan nimeä), pappa tuli hakemaan!"
[/quote]
Mutsis on tyhmä ku vasemman jalan saapas jos ei vuodessa saa selville kuka lasta hakee. Eikös se kuuluu lastentarhan tädin duuniin tietää ketkä lasta hakee.
Mun isää taas luultiin aina mun isoisäksi ja se harmitti aina sekä minua että isää. Isä oli 50v, kun synnyin. Nyt on jo yli 80-vuotias.
Minuapa luullaankin usein mieheni äidiksi. Olen 40-vuotias ja ylipainoisena ehkä ikäistäni vanhemman näköinen, varsinkin kun pukeudun "kaapuihin" makkarani peittääkseni. Mieheni on 31, hoikka ja pukeutuu hyvin nuorekkaasti, usein farkut + joku kuviollinen t-paita. Ei minua mitnekään haittaa että minua luullaan mieheni äidiksi, ja mies joskus leikillään kutsuukin minua äipäksi ;)
Siis mä oon kyllä aina näyttänyt vähän vanhemmalle kun mitä olen, mutta en nyt missään nimessä isäni ikäiseltä :D Olen siis 20 ja sen verran vanhemmalta näytän ettei kaupassa/alkossa/ravintoloissa kysytä papereita. Isäni taas on ikäisekseen vanhan näköinen. Jos en tietäisi, veikkaisin häntä yli 50 vuotiaaksi. Hänellä on kauas karannut hiusraja, syviä ryppyjä ja harmaantunut sänkiparta. Ei häntä ainakaan alle 40v:ksi voi luulla, siksi olikin vähän ihmeellinen toi "nuori pariskunta" :D Isä tietysti oli otettu
Kiva tietää ettei olla ainoita :D
-ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Mutsis on tyhmä ku vasemman jalan saapas jos ei vuodessa saa selville kuka lasta hakee. Eikös se kuuluu lastentarhan tädin duuniin tietää ketkä lasta hakee.
[/quote]
Siis luitko ton kokonaan? "onneksi on eri ryhmästä". Äitini on siis eskarissa ja "marko" on 3v poika samassa rakennuksessa sijaitsevassa päiväkodissa. Ei kuulu mun äidin hommiin vahtia kuka niitä hakee. Kuka oppii muistamaan kaikkien melkein 70 lapsen vanhemmat ja isovanhemmat?
[/quote]
Mä tein nuorena sijaisuuksia päiväkodeissa, ja pari kertaa kyllä luulin lapsen vanhempaa isovanhemmaksi, niin kävi sekä miesten että naisten kohdalla. Onneksi kuitenkin suomen kielessä on käypä passiivirakenne, jolla voi kiertää sukulaisuussuhteen: "Marko, sua tultiin hakemaan." Kerran ihan viime tipassa oikaisin, kun meinasin kutsua jotakin äitiä mummoksi... Ja pari kertaa meinasin möläyttää, että sisko tuli hakemaan, kun oli nuoresta äidistä kyse. Onneksi kuitenkin erehdykset jäivät vain pääni sisälle :)
Mua luullaan usein 15-vuotiaan poikani tyttöystäväksi. Ikää mulla on 35.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:04"]
[/quote]
[/quote]
Missä päin isoisää sanotaan papaksi? Pappa on isä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:42"]Mua luullaan usein 15-vuotiaan poikani tyttöystäväksi. Ikää mulla on 35.
[/quote]
Minua taas monesti luullaan 35-vuotiaan poikani tyttäreksi. Olen 68.
Ehkä siinä on sama, kun jotkut "luulee" äitiä ja tytärtä siskoksiksi?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:00"]
Hyi. Jotenkin ällöttävää ja toiseksi toihan tarkoittaa sitä, että naisosapuoli näyttää vanhalle. Tai hutsulle.
[/quote]
Eihän tässä nyt sitä tarkoitettu! Monella on nuorekas isä ja on paljon pariskuntia isoilla ikäeroilla.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ainakin Keski-Suomessa yleistä, oon luullut että kaikkialla :D On täällä vaarit ja ukitkin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:49"]
[/quote]
Aika pussissa olet kasvanut, jos et ole tätä ennen kuullut. Esim. Länsi-Suomessa pappa on ihan yleisesti isoisä suomenkielisissä perheissä. Isoäiti on sitten mamma tai mummo, mummu, mummi tms. Ei kaikilla ole ukkia tai vaaria, pappa on todella yleinen ja perinteinen suomalainen tapa kutsua isoisää.
Minun sukujuureni ovat Karjalan kannakselta ja isovanhempiani kutsuttiin meillä mummoksi ja papaksi. Karjalaisia vanhempiani kutsutaan isoisäksi ja mummiksi. Meitä karjalaistaustaisia uudempia isovanhempia kutsutaan Isoäidiksi ja ukiksi. Toiset isovanhemmat Etelä-Suomesta ovat mummo ja pappa.
Olin ostamassa uutta autoa ja autokauppias sanoi kovaan ääneen hallissa liikkuessamme, että "odotetaan nyt tuota teidän isää ja kysytään vähän mielipidettä". Harmitti todella pahasti omasta puolestani, koska olin ihan itselleni ostamassa autoa omilla rahoillani sekä ihan aikuinen, tuolloin n. 35-vuotias. Enemmän kuitenkin suututti seuralaiseni, eli aviomieheni puolesta. Olemme samanikäisiä, mutta hän on kieltämättä jonkin verran vanhemman näköinen, kuin minä (mm. purjehtinut koko elämänsä ja saanut siitä juonteita kasvoihin, hiusraja hieman paennut, yms.). Yritin heittää asian myöhemmin leikiksi, mutta tiedän, että mies loukkaantui ja pahoitti mielensä kommentista pitkäksi aikaa.
Vinkkinä siis varsinkin asiakaspalvelijoille/hoitohenkilökunnalle: älkää arvailko vieraiden ihmisten perhesuhteita. Mukavampaa niin.
Luulin olevani ainoa. Minulta ja isältäni on kysytty, kuinka kauan olemme olleet yhdessä. Isäni vastasi, että kaksikymmentä vuotta tuota on jo katseltu.