Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskiontelo ja silmäoireet?

Vierailija
13.07.2014 |

Minulla oli hampaan juurenpääntulehdus, joka leikattiin muutama kk sitten. Nyt kävin röntgen kuvassa ja poskiontelossa aika lähellä leikkauskohtaa oli limakalvon paksuuntumaa. Onko kellään sattunut samanlaista? Mistä voisi johtua? Hammaslääkäri ei osannut sanoa mistä johtuu. Epäili allergiaa, vaikka ei minulla mitään nuhaa tms. oireita ole? Lisäksi olen kärsinyt saman puolen silmän näköhäiriöistä. Silmä näkee välillä vähän sumeammin ja silmän kuopassa tuntuu painetta. Kun suljen silmän, tuntuu poskiontelossa ihankuin joku lihas kiristyy. Vaikea selittää sitä tunnetta... Välillä on myös kuivumista ja roskia näkökentässä. Silmää on katsottu valolla ja silmänpohjakuvauksella, mutta mitään ei ole löytynyt. Voiko johtua niskoista (on todella jumissa) ja olla vain sattumaa että on samalla puolella kun tulehtunut hampaanjuuri oli? En tiedä lähtisikö tässä silmä-, nenä- vai hammaslääkärin? Olisi helpottavaa kuulla jos jollakin on vastaavanlaista kokemusta tai tietoa? :/

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään kohtalotoveria? :(

Vierailija
2/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hammas on kunnossa, niin mulla ainakin jumittaa niska/kasvolihakset. Joskus toinen puoli kasvoista on ihan juntturissa ja siihen auttaa hierominen.

Joskus hieron niiin, että osa sormista on suun sisällä, siis pidän poskilihaksesta kiinni ja hellävaroen hieron.

Sieltä löytyy tosi kipeitä muhkuroita, auts.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelossani oli joskus kysta, joka aiheutti jatkuvaa pääsärkyä ja painon tunteen silmän takana. Silmä myös tuntui liikkuvan "jähmeämmin". Kyseessä oli saman puolen silmä ja poskiontelo. Leikkauksen jälkeen oireet hävisi

Vierailija
4/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä kokeilla! Röntgenkuvassa ei näkynyt tulehdusta. Voisiko limakalvon paksuuntuminen johtua siitä kun tulehdus ehti muhia pitkän aikaa ennenkuin se huomattiin ja leikattiin? Ja voisiko paksuuntuminen vaikuttaa silmää liikuttavaan lihakseen? Hankala vaiva tuli tuostakin tulehduksesta...

Vierailija
5/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö kysta röntgenkuvassa?

Vierailija
6/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poskionteloissa limakalvopaksuuntumaa. Olen menossa näiden poskiontelovaivojen takia leikkaukseen ja kerroin kirurgille paineen tunteesta silmässä. Sanoi, että se on normaalia, poskiontelon paine saattaa tuntua silmäkuopassa.

Noista näköhäiriöistä en osaa oikein sanoa mitään. Kannattaa ehkä käydä ensin puhumassa hammaslääkärin kanssa, ja sitten jollain korva-, nenä-, ja kurkkutauteihin erikoistuneella lääkärillä.

Vierailija
7/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi varmasti kokeilla antihistamiinia esim zyrteckiä ja lisäksi nenäsuihketta joka laskee limakalvoturvotusta. Jos oireet johtuvat poskiontelossa olevasta paineesta noiden pitäisi helpottaa oiretta jo päivässä - parissa.

Vierailija
8/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ounou! Yhtään leikkausta en enää haluaisi, mutta eihän siinä muu auta jos ei vaiva parane :(

Vierailija
9/9 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy kokeilla zyrteckiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän