Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako 12-v tytöt päästää keskenään festareille?

Vierailija
18.05.2014 |

Molemmat täyttää syksyllä 13, menevät siis yläasteelle. Veisin alkuillasta festaripaikalle ja hakisin pois kun viimeinen esiintyjä lopettaa. En raaski ostaa itselleni kallista lippua, kun ei ole yhtään itseäni kiinnostavaa esiintyjää. Uskaltaisitteko päästää?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Mahtavatko edes päästä järjestäjien puolesta. Sama kuin lähettäisit ne yökerhoon kahdestaan.

Vierailija
22/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:18"]Voisitteko te nuorena festareilla olleet ja siitä järkyttyneet kertoa, että mitä siellä festareilla oikein tapahtuu, jos se meno on kerta niin järkyttävää? Olen itse käynyt vaan Sauna Open Air -tapahtumassa kerran täysi-ikäisenä (yhtenä päivänä vain) ja ei siellä mikään järkyttävä meno kyllä ollut? Olin omassa porukassani eikä mitään pahaa tapahtunut. Kai siellä jonkin verran humalaisia oli, mutta ei silti pelottanut (en yleensä pidä humalaisten seurasta, kun ovat niin arvaamattomia ja saattavat esim. kaatua päälle).

[/quote]

Humalaiset ihmiset, väentungokset? Lapsen huono arvostelukyky ja kokemattomuus? Mulla on kyllä täysi-ikäisetkin kaverit itkenyt/pyörtynyt keikalla kun jäänyt puristuksiin tai ei oo päässeet tungoksesta pois. Kerran jos toisenkin oon nähnyt myös kun joku kaatuu keikalla tungoksen keskellä ja meinaa jäädä ihmisten jalkoihin kun kukaan ei kuule tai hoksaa.

Lisäksi kaikki ihmiset ei ole "hyviä" ja arvostelukykyisiä, varsinkaan humalassa ja moni ei varmaan kauheasti havannoi ympäristöään jos on päissään. Se että se ei ole susta ollut "kauheen järkyttävää" täysi-ikäisenä ei tarkoita että 12- vuotias alakoululainen kokee asian samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet trolli. HERRANJUMALA EI. Vastuuton äiti olet jos mukulat päästät sinne ilman valvomista!

Vierailija
24/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:40"]Molemmat täyttää syksyllä 13, menevät siis yläasteelle. Veisin alkuillasta festaripaikalle ja hakisin pois kun viimeinen esiintyjä lopettaa. En raaski ostaa itselleni kallista lippua, kun ei ole yhtään itseäni kiinnostavaa esiintyjää. Uskaltaisitteko päästää?

[/quote]En päästäis keskenään vaan isompi kaveri 16-18 mukaan kattomaan vähän perään. Muuten ok idea.

Vierailija
25/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä festari missä ja mikä esiintyjä? Mihin aikaan illasta? Ihan riippuu siitä. Jos se on joku kaupunkitapahtuma päiväsaikaan puistossa, ok. En päästäis isoille festareille tyyliin Provinssi tai Ilosaarirock. On syytä myös käydä yhdessä läpi, miten siellä keikalla käyttäydytään, ja miksi sinne eturiviin ei kannata mennä, vaikka olis kuinka IHQ lemppariesiintyjä.

Vierailija
26/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pointti oo tullu jo sanottua moneen kertaan, mutta sanonpahan vielä oman mielipiteeni: EN TODELLAKAAN PÄÄSTÄISI!!! Mä en veisi 12- vuotiaita festareille edes aikuisen kanssa. Mutta jos sinne nyt on ihan pakko päästä, kun oot luvannut (?), niin sitten meet itse mukaan. Huono idea laittaa joku nuorempi esiliinaksi. Kaivat vaan kuvettasi ja ostat itsellesikin lipun. Pääasia, ettei satu mitään ikävää. Se rahanmeno ei saa olla este lasten turvallisuudelle. Sellasta se vanhemmuus on.

Vierailija
27/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap itse mukaan valvojaksi. Ei ketään 16 v serkkulikkaa pukiksi kaalimaalle.

Vierailija
28/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan annat niille kortsuja mukaan.

Vierailija
29/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:18"]Voisitteko te nuorena festareilla olleet ja siitä järkyttyneet kertoa, että mitä siellä festareilla oikein tapahtuu, jos se meno on kerta niin järkyttävää? Olen itse käynyt vaan Sauna Open Air -tapahtumassa kerran täysi-ikäisenä (yhtenä päivänä vain) ja ei siellä mikään järkyttävä meno kyllä ollut? Olin omassa porukassani eikä mitään pahaa tapahtunut. Kai siellä jonkin verran humalaisia oli, mutta ei silti pelottanut (en yleensä pidä humalaisten seurasta, kun ovat niin arvaamattomia ja saattavat esim. kaatua päälle).

[/quote]

Humalaiset ihmiset, väentungokset? Lapsen huono arvostelukyky ja kokemattomuus? Mulla on kyllä täysi-ikäisetkin kaverit itkenyt/pyörtynyt keikalla kun jäänyt puristuksiin tai ei oo päässeet tungoksesta pois. Kerran jos toisenkin oon nähnyt myös kun joku kaatuu keikalla tungoksen keskellä ja meinaa jäädä ihmisten jalkoihin kun kukaan ei kuule tai hoksaa.

Lisäksi kaikki ihmiset ei ole "hyviä" ja arvostelukykyisiä, varsinkaan humalassa ja moni ei varmaan kauheasti havannoi ympäristöään jos on päissään. Se että se ei ole susta ollut "kauheen järkyttävää" täysi-ikäisenä ei tarkoita että 12- vuotias alakoululainen kokee asian samoin.

[/quote]

No tuskin täällä ihmiset muistelevat nuoruuttaan ja kieltäisivät omia lapsiaan (teini-ikäisiä) menemästä festareille vain sen takia, että siellä oli humalaisia ja väentungosta? Monessa keskustelussa täällä äidit eivät sallisi omien teiniensä menevän festareille, koska heillä itsellään oli huono festarikokemus teini-ikäisenä. Oikeasti siis mietin, että mitä siellä festareilla tapahtuu niin pahaa? Kun itselläni ei tosiaan ole kokemusta kuin yhdestä rauhallisesta festarista.

Vierailija
30/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Menen sitten itse mukaan jos en keksi ketään aikuista tytöille seuraksi. Täytyy kysellä, olisiko lähipiirissä joku samoista artisteista tykkäävä, niin viihtyisi paremmin kuin minä.

ap

Vierailija
31/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v tietää IHAN kaiken ja tekee niinkuin huvitta.

Oletko ap. valmistunut siihen, että ne kokeilee IHAN kaikkea siellä festareilla.

Mulla on 14v tyttö ja vaikka fiksuna pidänkin, ei se pääse itsekseen festareille.

Vierailija
32/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku nyt ihmetteli että mitä siellä festareilla on niin kamalaa niin tässä hieman esimerkkejä. Ihan aluksi tuo humalaisista koostuva väentungos ei ole pikkujuttu, itse olen 160cm pitkä hoikka nainen joka on jäänyt nimenomaan sinne lavan eteen puristuksiin takaa tunkevan ihmismassan ja metalliaidan väliin, siinä on ihan turha huuta tai pyytää tilaa, sama voi sattua keskellä tungosta missä kaikki on itseään isompia, kuvitteleppas se 12w sinne tungokseen vielä aikuisen tilalle.

Aikuisilla on noissa tapahtumissa mukana alkoholia ja huumeita, ne voi olla tosi söpöjä 18w nuoria poikia jotka jotain tuon ikäiselle tarjoaa ensimmäistä kertaa. vaikka olisi kyseessä kuinka kiltit ja tunnolliset tytöt, niin murrosikäisiä he ovat silti ja kiinnostuneet vastakkaisesta sukupuolesta myös. Tämän lisäksi on varkaita, joiden kättä ei isommassa tungoksessa tunne aikuinenkaan, siinä lähtee äkkiä puhelin ja rahapussi toisen matkaan. 

Eihän tuota menoa aikuinen välttämättä pelästy tai ihmettele kun on tottunut pitämään jo itsestään huolen, mutta isommat festarit voi olla tuon ikäiselle tosi pelottava paikka. Oletetaan vielä että jos vieressä on jonkin sortin leirintäalue tapahtumaan pidemmältä saapuville jonne tyttöjä ehkä houkutellaan juhlimaan, kuuntelemaan musiikkia, grillaamaan tai ihan mitä vaan, onhan tuossa riskejä jo kerrakseen.

Vierailija
33/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:40"]

Molemmat täyttää syksyllä 13, menevät siis yläasteelle. Veisin alkuillasta festaripaikalle ja hakisin pois kun viimeinen esiintyjä lopettaa. En raaski ostaa itselleni kallista lippua, kun ei ole yhtään itseäni kiinnostavaa esiintyjää. Uskaltaisitteko päästää?

[/quote]

musitan vielä oman 12-vuotis festarini. siellä oli tupakkaa, alkoholia, huumeita ja seksiä. hyviä aikoja!

Vierailija
34/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästäsi. Meillä esikoinen menee tänäkesänä ekaa kertaa kavereiden kanssa koko viikonlopuksi. Ekan kerran oli viimekesänä päivän festareilla, niin että tuli yöksi kotiin ja nyt ikää 17v.

Vierailija
35/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin 13 vuotiaan ekan kerran. Omaa lasta en vielä päästä vaikka onkin jo14. 

Paljon houkutuksia. Itse käyn edelleen metalli festareilla ja siellä suht siistiä. Biletys festrit on varmaan pahempia tuon ikäisille? En itse nyt aikuisena tykkää jos joukossa on 12 vuotiaita lapsia. En halua olla kakaralaumassa;)

Vierailija
36/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:48"]

Itse kävin 13 vuotiaan ekan kerran. Omaa lasta en vielä päästä vaikka onkin jo14. 

Paljon houkutuksia. Itse käyn edelleen metalli festareilla ja siellä suht siistiä. Biletys festrit on varmaan pahempia tuon ikäisille? En itse nyt aikuisena tykkää jos joukossa on 12 vuotiaita lapsia. En halua olla kakaralaumassa;)

[/quote]

Kaikista hanakaimpia tuntuu olevan ne aikuiset, jotka itse pääsivät nuorena kokemaan yhtä sun toista. Miksi omalta lapselta halutaan kieltää kaikki hauska? Kuitenkin monella ne parhaat kokemukset on ollut näitä festareita sun muita.

Vierailija
37/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. Oma tyttöni on liian huomiotaherättävän kaunis ja viaton kännisten äijien puristeltavaksi.

Vierailija
38/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

monille festareille on ikä rajoituksia tai niitä ei suositella esim alle 15 vuotiaille..mikä festari kyseeessä?

Vierailija
39/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä festarit? Kerro se niin osaamme paremmim auttaa

Vierailija
40/55 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella! Ei ole tuon ikäisten juttu, viina, huumeet ja seksi kuuluu festarielämään. T. 22 vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän