Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin tänne äskettäin odottavani yllätyskaksosia, ja mieheni

Vierailija
15.05.2014 |

toivovan aborttia ainakin toisen vauvan kohdalla. Sain paljon kannustusta, hyviä neuvoja ja ihania viestejä. Olen nyt osannut ottaa yhteyttä "oikeisiin tahoihin" selvittääkseni kaikki mahdollinen käytännön tuki mitä saisimme, ja ei se ihan vähäistä olisi,  itse asiassa paljon enemmän kuin ikinä kuvittelin - jo tässä tilanteessani missä olen nyt, olisin saanut apua, jos olisin tajunnut hakea (mies masennuksesta/ burn outista sairaslomalla, tukiverkot kaukana, 4 alle kouluikäistä lasta + kotityöt lähes täysin yksin mun vastuulla).

Mieheni on uhkaillut aiemmin lähtemisellä, jos pidän vauvan/etenkin molemmat vauvat, siis en osa-abortoi. Tuo uhkaus vielä jotenkin... Siis, ajattelin, että sen "riskin" voisin mahdollisesti ottaa, että se on vaan painostusta, uhkailua, halua vääntää mut tekemään oman tahtonsa mukaan. En haluaisi että perheemme hajoaisi ja lapsemme menettäisivät isän (vaikkei kauheasti ole sairastumisensa jälkeen jaksanut käytännön tasolla isä ollakaan, silti rakas ja tärkeä meille kaikille).

Nyt viimeisimmän keskustelumme jälkeen itken vaan. Eroamisuhkauksen voisin vielä riskeerata, kuten sanoin, mutta nyt mies sanoi mulle, että tappaa itsensä jos synnytän enää yhtään lasta. Että on niin loppu, niin poikki, ei vaan jaksa, ei halua. Haluaa pitää nykyisen perheensä, siis minut ja meidän jo syntyneet 4 lasta, ei halua erota ja lupasi tosissaan hakea apua jos teen nyt abortin näille molemmille sikiöille. Hiljaiseksi veti, todella. Sinänsä positiivista että vihdoin saimme kontaktin toisiimme, ja hän otti jotain vastuuta omasta tilastaan, teki jopa lupauksia (joihin voinko luottaa?, en tiedä). Mutta yhtään lasta enää ei halua, ja kuulemma jos pidän tämän/nämä, tulee ero, ja sen myötä hänellä ei mitään syytä enää elää, siis tappaa itsensä.

Että näin meillä. Voisin vielä kaikki muut riskit ottaa, mutta en syytä toisen itsemurhasta. Olen ihan rikki, poikki ja loppu. Huomenna pääsen diakonille keskustelemaan tästä onneksi, mutta ihan kaaos sisälläni nyt. En ikinä kuvitellut, että miehen tilanne ois noin vakava. Googlettelin ja selvisi, että jos toinen on "vahingoksi itselleen tai muille", voisi soittaa ambulanssin, siis ihan joku pakkohoitolähete? Mutta onko tää sellanen tilanne? Ei oo uhannu mua eikä lapsia, eikä itseäänkään suoraan muuten kuin sitten jos en tee aborttia, sanoi tappavansa itsensä?

Mulla ei ole mitään kokemusta mistään vastaavasta ja taas niin paha olla etten varmasti saa unta, osaako joku sanoa mitään viisasta omasta kokemuksesta tai muuten? Tuntuu että hajoan tähän paikkaan.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ukko sulla! Ei toi nyt ihan normaalia ole, että uhkaa itsemurhalla ellei vaimo tee aborttia!

Vierailija
2/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa todella häiriintyneeltä. Sinuna tekisin täydellisen katoamistempun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan, ei koskaan, syyllinen toisen itsemurhaan. Hyvä kun pääset juttelemaan.

Vierailija
4/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi raukkamaista. Ota vaan kaksoset vastaan ja menkööt ukkos vaikka Timbuktuun. Ei siitä ole lähtijäksi mutta mitä tuollaisellakaan tekee. 

Vierailija
5/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän tilanne on vaikea jo lähtökohtaisesti, kuten kerroin siinä aiemmassa ketjussani, jota en nyt kiireessä löytänyt/osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Meillä on jo yhdet kaksoset, parhaimmassa/pahimmassa uhmaiässä juuri, edelleen öitä valvottava allerginen 1,5v taapero ja 5v, joka ei hänkään lapsi ihan sieltä helpoimmasta päästä.

Nykyinen kaksosraskauteni oli yllätys, shokki ja järkytys, koska mulla hormonikierukka, ja seksielämäkin meillä ollut vähäistä.

Eli tilanne ihan kamala kaikkiaan, ei vaan kusipääukko tässä syynä. ap

Vierailija
6/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tilanne, kovasti voimia! Nyt äkkiä miehelle lähete psyk.hoitoon, tuo ei kuulosta ollenkaan hyvältä. En suosittele myöskään miehen tahtoon taipumista (ellet aborttia halua itsekin), koska se tuskin yksistään tilannetta pelastaa.

Vierailija
7/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies tapa itseään. Julminta mitä ihminen voi tehdä on uskotella toiselle että tämä olisi vastuussa toisen itseaiheutetusta kuolemasta.
Perussettihän on että kun toinen miettii eroa, toinen pakottaa toista jäämään uhkaamalla että tappaa itseään jos toinen lähtee.

Kannatan aborttia silloin kun se on naisen oma päätös, ja nainen on itse sen valinnut. En kannata aborttia jos nainen kokee että hän haluaisi pitää lapsen. 

Vierailija
8/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miehellesi heti! Itsemurhalla uhkaaminen on hätähuuto. ios luulet että et saa miestäsi hakeutumaan itse hoitoon niin soita a,bulanssi. Ammattilaiset tulevat auttamaan ja miehesi tulee kiittämään sinua. On jo ehkä niin syvällä masennuksessa ettei osaa/ymmärrä hakea itse apua. Älä abortoi lapsia, hanki apUa miehellesi. kun miehesi kuntoutuu niin ihanat pienet kaksoset voivat olla ihana lisä perheeseenne. Paljon tsemppiä ja mieti mitä sanoin! :)

Vierailija
9/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan syyllistä itseäsi, olet varmasti tehnyt parhaasi. Sisimmässäsi tiedät kyllä, kuinka toimia. Hyvä, että saat apua!

Vierailija
10/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi.

Vierailija
11/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoito on mahdollinen ja tässä tilanteessa luultavasti tarpeen. Tosin parempi olisi, jos hän lähtisi hoitoon itse. Puhu asiasta diakonille!

Vierailija
12/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan lastasi tapa miehesi takia.

Mies hoitoon.

Ja sinä sinne diakonille.

Vierailija
13/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon heti alkuun etten tuomitse aborttia, mutta mulla jäi jotenkin kummittelemaan että tiivistettynä asia on (mun päässä) näin:

Tapa yhteiset lapset, tai tapan itseni?

Jos siihen kykenet, mitä mies voi seuraavaksi pyytää?

Jos ei nytkään kykene auttamaan, niin miten yht äkkiä saisikin puhtia "lasten lopettamisesta" niin paljon että hakee apua itselleen ja viikon päästä hymyilee ja touhuaa lasten kanssa. 

Tiedän tää kuullostaa ihan hirveältä, mutta tällaisen kuvan minä nyt sain tästä tekstistä jonka kirjoitit. Meillä on yksi lapsi ja mies ei vielä halua toista, ei ei ja ei.

Kerroin leikilläni olevani raskaana. Seurasi hetken "öö mitä?!" (Mies ei siis ollut kotona vaan kerroin puhelimessa)

ja seuraavassa puhelussa kertoi olevansa järkyttynyt, mutta onnellinen. 

Ei siis hetkeäkään epäröinyt, vaan sanoi itsekkin että "seksissä on aina se riski". 

Te olette (oletettavasti) yhdessä lapset saaneet aikaan, vastuu on mielestäni myös yhteinen.

Mieti asia niin, että jos nyt päätät abortoida toisen ja toiselle käy jotain, jääköä mies vierelle?

Tai abortoit molemmat ja mies lähtee silti?

Toivon kaikkea parasta ja todella, todella paljon voimia sinulle. Ota vastaan kaikki mahdollinen apua koska tuo perheen pyöritys kuullostaa jo nyt rankalta, mutta aina selviää kun on toivoa.

Toivon koko sydämestäni etten loukannut sinua.

Vierailija
14/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:43"]

Siis meidän tilanne on vaikea jo lähtökohtaisesti, kuten kerroin siinä aiemmassa ketjussani, jota en nyt kiireessä löytänyt/osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Meillä on jo yhdet kaksoset, parhaimmassa/pahimmassa uhmaiässä juuri, edelleen öitä valvottava allerginen 1,5v taapero ja 5v, joka ei hänkään lapsi ihan sieltä helpoimmasta päästä.

Nykyinen kaksosraskauteni oli yllätys, shokki ja järkytys, koska mulla hormonikierukka, ja seksielämäkin meillä ollut vähäistä.

Eli tilanne ihan kamala kaikkiaan, ei vaan kusipääukko tässä syynä. ap

[/quote]  miksi et raahannut ukkoas teettämään vasektomia ja koska lapsiluku täynnä niin sulle sterilisaatio. Nyt on vastuun aika, olette innoissanne saattaneet siittiöt ja munasolun yhteen .

Vierailija
15/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomenna pääset diakonille juttelemaan tilanteestasi. Miehesi tarvitsee nyt kipeästi hoitoa. Ja muista se, että kukaan ei voi ottaa vastuuta toisen itsemurhasta , siis ei kukaan muu! Älä milloinkaan uhkailun ja kiristyksen vuoksi tee mitään, minkä itse tunnet vääräksi. 

Sinä olet raskaana ja odotat kaksosia, ennestään sinulla on 4 ihanaa lasta. Näiden kaikkien kuuden vuoksi, sinun pitää olla vahvana ja pitää itsestäsi huolta. Ota kaikki apu vastaan, mikä mahdollista. Olet ansainnut ne kaikki! Autat parhaiten koko perhettäsi, kunhan kerrot huomenna rehellisesti diakonille kaiken tämän saman, mitä tänne kirjoitit. 

Voimia ja haleja sinulle!

Vierailija
16/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vauvojen antaminen adoptioon? Teillä on todella rankka tilanne päällä ja kaksi vauvaa lisää on paljon. Adoptiossa he saavat eväät elämään mutta teidän kuormituksenne pysyy ennallaan.

Vierailija
17/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo siis vahinkoraskaus ja jos on, niin mikä ehkäisy petti? Jos kondomi petti, niin miksi et hakenut jälkiehkäisypilleriä?

Vierailija
18/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna miehesi painostaa tuollaisessa asiassa! Jos teet abortin vastoin tahtoasi, miehesi takia, päädyt vielä vihaamaan häntä ja omakin mielenterveytesi saattaa horjua. Nyt nopeasti apua miehelle, ja koko perheelle. Vauvat eivät synny heti tänään, joten aikaa on suunnitella ja laittaa elämää järjestykseen. Ota vastaan kaikki mahdollinen apu, jonka voit!

Itse en ole kokenut vastaavaa, mutta lähipiirissä oli samankaltainen tapaus, ja ystäväni venyi ja jaksoi läpi pikkulapsivaiheen ja nyt jo helpottaa! Tsemppiä jatkoon ja päätöksentekoon! :)

Vierailija
19/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ymmärrän miestäsi. Hän on väsynyt. Kaksoset ovat liian rankka juttu tuohon tilanteeseen. Ja monikkoraskaus on jo valmiiksi riskiraskaus, siihen vielä sinun todella stressaava tilanteesi. Mieti nykyisiä lapsiasi, jos teille tulee kaksoset, miten he jaksavat? Tulee mieleen se perhe jossa vanhempien huomio oli mennyt sairaille kaksosille ja sen seurauksena perheen vanhemmat lapset sairastuivat vakaviin mielenterveysongelmiin.

Keskity omaan, miehesi, ja teidän jo olemassaolevien lastenne hyvinvointiin.

Vierailija
20/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:56"]

Minäkin ymmärrän miestäsi. Hän on väsynyt. Kaksoset ovat liian rankka juttu tuohon tilanteeseen. Ja monikkoraskaus on jo valmiiksi riskiraskaus, siihen vielä sinun todella stressaava tilanteesi. Mieti nykyisiä lapsiasi, jos teille tulee kaksoset, miten he jaksavat? Tulee mieleen se perhe jossa vanhempien huomio oli mennyt sairaille kaksosille ja sen seurauksena perheen vanhemmat lapset sairastuivat vakaviin mielenterveysongelmiin.

Keskity omaan, miehesi, ja teidän jo olemassaolevien lastenne hyvinvointiin.

[/quote] sikiävää sortimenttia, nyt on vastuunaika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä