Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin tänne äskettäin odottavani yllätyskaksosia, ja mieheni

Vierailija
15.05.2014 |

toivovan aborttia ainakin toisen vauvan kohdalla. Sain paljon kannustusta, hyviä neuvoja ja ihania viestejä. Olen nyt osannut ottaa yhteyttä "oikeisiin tahoihin" selvittääkseni kaikki mahdollinen käytännön tuki mitä saisimme, ja ei se ihan vähäistä olisi,  itse asiassa paljon enemmän kuin ikinä kuvittelin - jo tässä tilanteessani missä olen nyt, olisin saanut apua, jos olisin tajunnut hakea (mies masennuksesta/ burn outista sairaslomalla, tukiverkot kaukana, 4 alle kouluikäistä lasta + kotityöt lähes täysin yksin mun vastuulla).

Mieheni on uhkaillut aiemmin lähtemisellä, jos pidän vauvan/etenkin molemmat vauvat, siis en osa-abortoi. Tuo uhkaus vielä jotenkin... Siis, ajattelin, että sen "riskin" voisin mahdollisesti ottaa, että se on vaan painostusta, uhkailua, halua vääntää mut tekemään oman tahtonsa mukaan. En haluaisi että perheemme hajoaisi ja lapsemme menettäisivät isän (vaikkei kauheasti ole sairastumisensa jälkeen jaksanut käytännön tasolla isä ollakaan, silti rakas ja tärkeä meille kaikille).

Nyt viimeisimmän keskustelumme jälkeen itken vaan. Eroamisuhkauksen voisin vielä riskeerata, kuten sanoin, mutta nyt mies sanoi mulle, että tappaa itsensä jos synnytän enää yhtään lasta. Että on niin loppu, niin poikki, ei vaan jaksa, ei halua. Haluaa pitää nykyisen perheensä, siis minut ja meidän jo syntyneet 4 lasta, ei halua erota ja lupasi tosissaan hakea apua jos teen nyt abortin näille molemmille sikiöille. Hiljaiseksi veti, todella. Sinänsä positiivista että vihdoin saimme kontaktin toisiimme, ja hän otti jotain vastuuta omasta tilastaan, teki jopa lupauksia (joihin voinko luottaa?, en tiedä). Mutta yhtään lasta enää ei halua, ja kuulemma jos pidän tämän/nämä, tulee ero, ja sen myötä hänellä ei mitään syytä enää elää, siis tappaa itsensä.

Että näin meillä. Voisin vielä kaikki muut riskit ottaa, mutta en syytä toisen itsemurhasta. Olen ihan rikki, poikki ja loppu. Huomenna pääsen diakonille keskustelemaan tästä onneksi, mutta ihan kaaos sisälläni nyt. En ikinä kuvitellut, että miehen tilanne ois noin vakava. Googlettelin ja selvisi, että jos toinen on "vahingoksi itselleen tai muille", voisi soittaa ambulanssin, siis ihan joku pakkohoitolähete? Mutta onko tää sellanen tilanne? Ei oo uhannu mua eikä lapsia, eikä itseäänkään suoraan muuten kuin sitten jos en tee aborttia, sanoi tappavansa itsensä?

Mulla ei ole mitään kokemusta mistään vastaavasta ja taas niin paha olla etten varmasti saa unta, osaako joku sanoa mitään viisasta omasta kokemuksesta tai muuten? Tuntuu että hajoan tähän paikkaan.

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi adoptio tuntuu niin pahalta? Teillä ei ollut suunnitelmia uusille lapsille ja Suomessa on niin monta pariskuntaa adoptiojonossa, jotka eivät voi saada yhtään lasta. Heille nämä vauvat olisivat suurin lahja ikinä, teillä heidän elämänsä olisi varmasti rankkaa. Voit edelleen rakastaa heitä elämäsi loppuun asti!

Vierailija
42/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla on 6 lasta entuudestaan ja sitten tuli vielä kaksoset! Mä oon sitä mieltä että sun on pysyttävä vahvana itsesi vuoksi. Sä selviät kyllä ja sun miehesi selviää. Te saatte apua, paljon apua! Teidän pitää vain pyytää. Onnea kaksosista :) On niissä työtä mutta on niistä iloakin ja tuplasti! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla on 6 lasta entuudestaan ja sitten tuli vielä kaksoset! Mä oon sitä mieltä että sun on pysyttävä vahvana itsesi vuoksi. Sä selviät kyllä ja sun miehesi selviää. Te saatte apua, paljon apua! Teidän pitää vain pyytää. Onnea kaksosista :) On niissä työtä mutta on niistä iloakin ja tuplasti! :)

Vierailija
44/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mun kakkulat, mutta en ymmärrä yhtään jos kehotan hakemaan miehelle apua niin se on typerää koska..?

Ap, itse olen soittanut apua kerran eräälle ihmiselle tälläisessä tilanteessa, en olisi koskaan voinut antaa itselleni anteeksi jos hän olisi tehnyt itselleen jotakin ilman että yritin auttaa. Aluksi sain vihat niskaani, jälkeenpäin kiitoksen. 

Terkuin kakkulaysi :--)

Vierailija
45/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on hullu! Kukaan ei puhu toiselle noin. Jos hän ei missään tapauksessa enää lapsia olisi halunnut, olisi katkonut piuhansa. Onko miehesi uhkaillut sua näin aiemmin? Koskaan? Millään lailla?

Tää on teillä kyllä erittäin vakava mietinnän paikka. Haluatko oikeasti olla ihmisen kanssa enää joka noin uhkailee, sehän veti sulta nyt kaikki jalkojes alta. Kuonka voit luottaa enää häneen?

Juu, osanottoni miehesi käytöksestä. Onnittelut raskaudesta

Vierailija
46/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kuulostaa ihan kamalalta tilanteelta! Itsemurhalla uhkailu on miehesi hätähuuto, hän on todellakin aivan lopussa. Nyt et aikaile yhtään, vaan patistat miehesi hakemaan apua, vaikka sitten soittamalla sen ambulanssin. Pikkusiskollani oli aikoinaan todella paha murrosikä, ja jouduimme kerran soittamaan ambulanssin hänen riehuessaan keittiössä veitsen kanssa. Siskoni vastusteli totta kai viimeiseen asti ja mökötti tapahtuman jälkeen pitkään, mutta myöhemmin oli meille kiitollinen, että uskalsimme toimia, sillä hänellä oli oikeasti todella paha olla. Nykyään siskoni on monta vuotta ollut elämäniloinen ja ihana itsensä ja yksi elämäni tärkeimmistä henkilöistä<3 Joten älä epäröi käyttää rajujakaan toimenpiteitä, miehesi on saatava apua!

Jos et itse tahdo aborttia, niin et myöskään tee sitä. Miehesi purkaa nyt ahdistustaan noihin tuleviin vauvoihin, mutta tiedät itsekin etteivät ne ole siihen syyllisiä. Ei miehesi tila helpottuisi, vaikka tekisit abortin. Kuuntele omaa sydäntäsi ja pakota miehesi hakemaan apua, heti. Kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu! *hali*

Vierailija
47/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde mieheen kannattaa nyt todella lopettaa. Hän hakekoon apua ja sitä saatuaan yrittäköön saada sinut takaisin, mutta tuollaisena hän on vaarallinen sinun ja olemassaolevien lastesi hyvinvoinnin kannalta. Joten pelasta itsesi ja lapsesi ja lähde. 

Sitte kun olet lähtenyt, mieti pystytkö olemaan kuudelle lapselle yksinhuoltaja ja jaksatko yksin kuudesta lapsesta huolehtia arjessa. Jos jaksat, synnytä odottamasi kaksoset. Jos et jaksaisi, tee abortti. Sinulla on jo nyt neljä lasta, joiden edun täytyy mennä etusijalle, joten mieti kuinka monesta lapsesta oikeasti jaksat yksin huolehtia. Ja tee päätös abortista tai synnytyksestä sen mukaan.

Vierailija
48/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on noin loppu ja väsynyt niin ehkä sen olisi mentävä huomenna aamulla työterbeyshuoltoon hakemaan sairaslomaa. Sen saa jos kertoo nuo samat asiat mitkäkertonut sinulle. Järjestävät sieltä myös keskusteluapua,masennuslaakitystä ym. 

Vierailija
49/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä täällä aina neuvotaan eroamaan? Mikä ihme autuaaksi tekevä asia se on? Ap:han nimenomaan sanoi miehen olevan rakas sekä itselleen, että lapsille. Samanaikaisesti mies on sairas, ja sitähän nyt mietitään, mitä ap voi tehdä sen hyväksi, että mies alkaisi voida paremmin ja mahdollisimman pikaisesti.

Vierailija
50/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se mies hoitoon ja äkkiä! Tuo on todella sairasta vallankäyttöä. Tarvitsette apua nyt koko perhe ja kiireesti.

Vierailija
51/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se mies hoitoon ja äkkiä! Tuo on todella sairasta vallankäyttöä. Tarvitsette apua nyt koko perhe ja kiireesti.

Vierailija
52/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:07"]

Ei Suomessa tehdä mitään yhden sikiön abortteja mukavuustoiveesta.

[/quote]

Kyllä on Suomessakin osa-abortointi mahdollinen. Eikä muuten liene ap:n tapauksessa kyse mistään "mukavuusabortista".

Lääkäri päättää sen abortoitavan kaksosen lääketieteellisistä syistä. Osa-abortissa toisen kaksosen menehtymisvaara on n. 20 prossan luokkaa.

Tsemppiä ap!

T. jo ekaan ketjuusi vastannut

Vierailija
53/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ennen muuta kusipää kiristäjä. Varmasti päässäkin on vikaa ja hoitoa tarvitsisi.

Minun neuvo on että eroat itse miehestä. Tulet huomaamaan että eläminen on helpompaa ilman tuota luuseriäijää vaikka sulla olisi kymmenen lasta.

Tappakoot mies ennemmin itsensä kuin että kaksi viatonta lasta tapettaisiin.

Mieti niitä syntyneitä kenet niistä haluaistte tappaa, ehkä ne kaksoset (tämä oli ala-arvoinen ja brutaali heitto ja tiedän sen). Haluan herätellä sinua pitämään pintasi. 

Lapset ovat syyttömiä syntymäänsä, te aikuiset olette sekstailleet ja seuraukset on kannettava.

Tulet katumaan lopunikääsi jos taivut painostuksen alla aborttiin.

Jos mies uhkailee itsarilla hän voi tehdä sen siinäkin tapauksessa että abortoisit lapset, sekopäistä kun ei koskaan tiedä. 

Entäpä se tilanne jos mies mahdollisen abortin jälkeen tuleekin omatunnontuskiin ja tappaa siitä syystä itsensä.

Juoppo keksii aina syitä juomiseen ja itsemurhakandidaatti syitä miksi tappaa itsensä ja syy on muissa ei siinä mitä näkyy peilistä.

Voimia sinulle ja hae sitä apua ja tukea.

Tuollainen mies mikä sinulla on ei ansaitse perhettään, laiska vastuuton paska joka ei pistä rikkaa ristiin vaan odottaa naisorjan tekevän kaikki työt. Monoa olisin antanut jo aikapäiviä sitten.

Vierailija
54/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:17"]

Hulahtiko hormoonit vessanpöntöstä ulos vai miten hormoonikierukka petti. Lapsiluku täynnä niin miksi ei miehelle v

[/quote]  mikäli haluat jatkossa harrastaa seksiä huvi mielessä niin hommaa miehelle vasektomia. Ellei suostu niin potki ulos. 

Vierailija
55/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eroa miehestäsi ja lähde!"? Ihanko oikeasti? Mitäs sitten, kun itse ajaudut burn outtiin ja miehesi ottaa lapsesi, jättää sinut eikä t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n hanki sinulle apua ja auta sinua parantumaan? Niinkö? 

Ei kukaan sairastu tahallaan tai ajaudu noin alas omasta tahdosta. Hänellä on selkeästi rakastava vaimo joka välittää. Te hulluksi huutelijat ette taida tietääkään mitään sellaisesta. 

Vierailija
56/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle nyt tukea ja apua. Sinä olet jo hyvällä tiellä kun selvität asioita ja sitä mitä apua voitte saada. Rakastat lapsiasi, mieti todella tarkkaan kannattaako toisen painostukseen suostua. Saatat katua asiajälkikäteen. Abortti voi olla henkisesti hirvittävän rankka paikka.

Vierailija
57/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:43"]Siis meidän tilanne on vaikea jo lähtökohtaisesti, kuten kerroin siinä aiemmassa ketjussani, jota en nyt kiireessä löytänyt/osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Meillä on jo yhdet kaksoset, parhaimmassa/pahimmassa uhmaiässä juuri, edelleen öitä valvottava allerginen 1,5v taapero ja 5v, joka ei hänkään lapsi ihan sieltä helpoimmasta päästä.

Nykyinen kaksosraskauteni oli yllätys, shokki ja järkytys, koska mulla hormonikierukka, ja seksielämäkin meillä ollut vähäistä.

Eli tilanne ihan kamala kaikkiaan, ei vaan kusipääukko tässä syynä. ap

[/quote]

Siinähän se lukee....hormonikierukka!

Ei ap

Vierailija
58/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:29"]

Sun mies on hullu! Kukaan ei puhu toiselle noin. Jos hän ei missään tapauksessa enää lapsia olisi halunnut, olisi katkonut piuhansa. Onko miehesi uhkaillut sua näin aiemmin? Koskaan? Millään lailla?

Tää on teillä kyllä erittäin vakava mietinnän paikka. Haluatko oikeasti olla ihmisen kanssa enää joka noin uhkailee, sehän veti sulta nyt kaikki jalkojes alta. Kuonka voit luottaa enää häneen?

Juu, osanottoni miehesi käytöksestä. Onnittelut raskaudesta

[/quote]

Ei ole mies uhkaillut mua aiemmin millään. Muutenkin tuntuu, että se on ihan eri ihminen nyt sairastuttuaan kuin aiemmin - poissaoleva, itsekäs, jopa ilkeä. Mikä on tuntunut äärimmäisen pahalta, mutta kuitenkin olen nähnyt sen saman rakkaan ihmisen sieltä sairastumisen "alta" kuitenkin koko ajan. Pahimmalta oikeastaan tuntunut lasten takia, kun ennen niin osallistuva ja "hyvä" isä lähinnä vaan nykyään hätistää ne tieltään kun "tarvii olla rauhassa".

Ehkäisy oli käsittääksemme niin luotettava kuin se vaan tässä tilanteessa vaan voi olla, näin meille on kerrottu. Kummankaan piuhoja ei ole katkottu syystä että "joskus tulevaisuudessa" voisimme " ehkä mahdollisesti" haluta vielä lapsen.

Adoptio tuntuu pahalta, koska en vaan voi välttää siinä ajatusta siitä, että hylkään oman (jo nyt minulle niin rakkaan) lapseni - ja mitä se lapsi siitä mahdollisesti myöhemmin miettii, miksi tein niin? Miksi hän ei "kelvannut"?

Valitettavasti en osaa tässä tilanteessa laittaa etusijalle jonkun tuntemattoman lapsettoman pariskunnan tarvetta saada lapsi, miten "hyvään kotiin" sitten tahansa - älkää nyt käsittäkö väärin, todellakin soisin lapsen jokaiselle hyvälle lasta toivovalle vanhemmalle, tarkoitin vain, etten "osaa" ottaa tällaista asiaa nyt meidän tilanteessa ihan prioriteettina (pyydän anteeksi, ja näen jo alapeukut sieluni silmin..)

ap

Vierailija
59/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Olet valinnut mieheksesi oikean ihmisperseen. Jätä hänet nyt. Et todellakaan tule pärjäämään hänen etkä itsesi kanssa jos tapat kaksi vauvaa vain katteettomien vakuuttelujen takia.

Teet sitten mitä tahansa niin tuollaisen miehenkuvotuksen kanssa ei voi oikeaa suhdetta saada. Kannattaa lähteä. Lapsesi ansaitsevat parempaa. Ja sinä myös. 

Oikein kovasti voimia. Ota vastaan kaikki apu.

Vierailija
60/146 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tarvitsette ulkopuolista apua noin haastavaan tilanteeseen. Mutta ainakin voisitte laittaa kaikki isommat lapset päivähoitoon. Sitten perhetyöntekijä voisi tulla auttamaan sinua vauvojen kanssa. Sosiaalitoimesta voisitte saada tukiperheen, missä osa lapsista kävisi viikonloppuja. Monia mahdollisuuksia on, miten saatte perheen pidettyä kasassa. Kun saatte miehelle hoitoa, niin ehkä hän ajattelee aivan eri tavalla parin kuukauden päästä. Tsemppiä teill!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi