Neuvokaa miestä, mitä tässä kannattaisi tehdä
Tapailen, tai kai tässä vaiheessa jo seurustelen, naisen kanssa, joka on toisaalta tosi ihana, mutta jossa on toisaalta joitain seikkoja joiden takia epäilen, että suhde ei lopulta kuitenkaan onnistuisi.
Nainen tuntuu ymmärtävän minua kohtuullisen hyvin, ja se on tosi tärkeä asia minulle, sillä suurin osa naisista ei ole ikinä ymmärtänyt minua pätkääkään. Olen melko nörtti mies, ja muutenkin aika kummallinen tapaus.
Nainen ymmärtää nörttipuoltani, ja ollaan molemmat korkeakoulutettuja, joten silläkin saralla ollaan aika samanlaisia. Se missä ollaan erilaisia, on että nainen on tietyllä tapaa melkoisen juntti. En ala tarkentamaan, mutta se missä nainen on asunut nuoruutensa, ja millaisesta kodista hän on, ja millaisia asioita arvostaa elämässä, tekee hänestä valitettavasti varsin juntin. Häneltä puuttuu ymmärrystä ja silmää asioille, jotka ovat omissa kaveripiireissäni ja perheessäni itsestäänselvyyksiä kaikille (enkä edes pyöri missään hienostelupiireissä). Lisäksi hän on kovasti ylipainoinen eikä varmaankaan ole aikeissa laihduttaa. Ylipaino yhdistettynä junttiuteen ei ikävä kyllä ole kovin viehättävä yhdistelmä. Ei minua sängyssä haittaa hänen ylipainonsa, mutta esimerkiksi jos veisin hänet vanhempien luokse esiteltäväksi, niin äitini varmaan hiljaa tuomitsisi häntä ankarasti, äitini kun on kohtuullisen naisellinen ja nätti nainen vielä vanhanakin.
Onko mitään keinoa hienovaraisesti saada tätä naista pitämään kehostaan parempaa huolta ja olemaan vähän vähemmän juntti? Minulla on niin hyvä olla hänen kanssaan, mutta realistina tajuan, että muut ihmiset ovat paskoja ja siksi kaveripiireissäni ja sukulaisissani on taatusti ihmisiä jotka tavalla tai toisella syrjisivät häntä. Ja se taas sattuu ajatuksena niin paljon, että mietin pitäisikö suhde jättää väliin kokonaan. En väitä olevani itse mikään unelmavävy, ja se onkin oikeastaan syy miksi tämä asia on niin tärkeä. En ole mikään naistenmies, mutta joitain suhteita on kuitenkin ollut, ja pääsääntöisesti olen huomannut, ettei tarvitse olla kummoinenkaan nainen, jotta sen kaverit ja sukulaiset katsoo minua kuin halpaa makkaraa ja pitävä minua liian huonona miehenä naiselle ( vaikka siis olen tosiaan korkeakoulutettu ja ihan perus tyylikäs mies, en juntti). Minuun nämä kokemukset ovat sattuneet kovasti, ja kun tämä nainen tosiaan ylipainon ja juntteuden yhdistelmällä luultavasti herättää kovaa syrjimistä osassa ihmisiä, niin en haluaisi sitä hänelle.
Nyt jos joku väittää etten pidä hänestä, niin se on valetta. Olen rakastumassa häneen. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että pystyn realistisesti arvioimaan asioita. Olen rakastumassa häneen muista syistä kuin ylipaino ja juntteus.
Kommentit (114)
Näin vanhempana täti-ihmisenä annan sinulle hyvän neuvon: jos äitisi ei hyväksy naisystävääsi niin vika on äidissä, ei naisessa. Näitä anoppikokeilta riittää, joille ei kelpaa maailman ihanin, kaunein, sielukkain ja koulutetuinkaan nainen, kun sen pään ottavat.
Arvioi naisystävääsi vain ja ainoastaan omasta näkökulmastasi ja lähtökohdistasi. Muut voivat pitää mielipiteensä ominaan.
Tuskin kukaan kaverisikaan on pitänyt mitään kyselykierrosta seurustelukumppanistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso otetaan itseä varten, ei mammaa. Katkaise napanuora, jos haluat rakkaussuhteen. Tai sitten voit tyytyä rooliisi sellaisena hiukan avuttomana poikana suvussa, joka ei koskaan jouda naimisiin mutta aina on seuraneitinä.
Miten asiaa voisi lähestyä niin, että tämä nainenkin tekisi hiukan uhrauksia ja esim. panostaisi vähän tyyliinsä ja olemukseensa? Minusta hyvässä suhteessa molemmat joustaa.
t. ap
Tuo jankuttaminen ja tapa, jolla sitä jatkat ja laitat allekirjoituksesi alle paljastaa sinut tutuksi trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi ap:lle ja kaikille muillekin "korkeakoulutetuille".. sillähän ei ole mitään tekemistä sen kans liikkuuko korvien välissä juuri muuta ku koulusta opittua. Itellä ei kyllä vois vähempää kiinnostaa enkä arvosta koulutusta milläänlailla. Se millanen ihminen on muuten merkkaa eniten.
Niin, mainitsin sen korkeakoulutuksen lähinnä siksi, että yleisesti tapaamani korkeakoulutetut ihmiset eivät ole sillä tavalla juntteja kuin naiseni ikävä kyllä joissain asioissa on.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso otetaan itseä varten, ei mammaa. Katkaise napanuora, jos haluat rakkaussuhteen. Tai sitten voit tyytyä rooliisi sellaisena hiukan avuttomana poikana suvussa, joka ei koskaan jouda naimisiin mutta aina on seuraneitinä.
Miten asiaa voisi lähestyä niin, että tämä nainenkin tekisi hiukan uhrauksia ja esim. panostaisi vähän tyyliinsä ja olemukseensa? Minusta hyvässä suhteessa molemmat joustaa.
t. ap
No vaikea sanoa, kun et yhtään avaa mitä muuta vikaa olemuksessa on kuin ylipaino. Kaivaako nenää, ei käy kampaajalla, ei osaa pukeutua, mölisee tyhmiä, mitä muuta? Osta vaikka lahjakortti muuttumisleikkiin tai kampaajalle, jos muutosta haluat. Naisrn kanssa keskustelu kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
No, kerrot että välität hänestä. Joka päivä kerrot.
Saattaa jossain vaiheessa kuntoilla tai sitten ei.
Se, mitä joku muu ajattelee, ei ehkä ole se olennainen.
Arvostatko sinä tätä rakasta kumppaniasi? Se on olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Näin vanhempana täti-ihmisenä annan sinulle hyvän neuvon: jos äitisi ei hyväksy naisystävääsi niin vika on äidissä, ei naisessa. Näitä anoppikokeilta riittää, joille ei kelpaa maailman ihanin, kaunein, sielukkain ja koulutetuinkaan nainen, kun sen pään ottavat.
Arvioi naisystävääsi vain ja ainoastaan omasta näkökulmastasi ja lähtökohdistasi. Muut voivat pitää mielipiteensä ominaan.
Tuskin kukaan kaverisikaan on pitänyt mitään kyselykierrosta seurustelukumppanistaan.
Suurin osa kavereistani on sen verran konformistisia ja haluavat yrittää olla mahdollisimman keskiluokkaisia ja yhteiskunnan arvostamia, että ovat valinneet kyllä varsin selkeästi naisensakin sillä perusteella. Minä olen useimpia kavereitani vähemmän keskiluokkainen ja enemmän kummallinen, ja naisenikin ovat yleensä olleet vähemmän muottiin sopivia kuin kaverieni naiset. Ei kuitenkaan aiemmin yhtä paljon kuin tämä nainen.
Perus tyylikäs korkea koulutettu mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
No vaikea sanoa, kun et yhtään avaa mitä muuta vikaa olemuksessa on kuin ylipaino. Kaivaako nenää, ei käy kampaajalla, ei osaa pukeutua, mölisee tyhmiä, mitä muuta? Osta vaikka lahjakortti muuttumisleikkiin tai kampaajalle, jos muutosta haluat. Naisrn kanssa keskustelu kannattaa.
Osuit jo oikeaan joissain kohdissa. Miten näistä voi keskustella naisen kanssa niin ettei se samantien saa kohtausta?
Osta kuntosalin jäsenyys Joululahjaksi. Jos ihmettelee lahjaa niin sano että pukki varmaan jakanut lahjan väärään taloon.
Poikkeuksellisen huono tarina Porvoon satu-tädiltä tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksellisen huono tarina Porvoon satu-tädiltä tällä kertaa.
Ei ole satu! Miksi te jankutatte tuota väitettä?
Vika on nyt kyllä sinussa eikä naisessa.
Olet hylkäämässä hyvän naisen muotoseikkojen vuoksi. Ulkonäköasiat voivat ajan kanssa kehittyä. Ja jos et kehtaa esitellä häntä leheisillesi, niin älä esittele. Vietä aikaa naisesi kanssa ja nauti hänestä.
Paino kohdasta olettaisin että nainen olisi jo laihduttanut jos se on hänelle tärkeää ja helppoa.
Eli kannattaa asennoitua niin että tuo paino tulee aina olemaan noin, tietysti se että ostat terveellistä ruokaa, kokkaatte ja syötte yhdessä terveellistä ruokaa voi auttaa pikkasen painonhallintaan.
Yhteiset pitkät kävelylenkit, sulkapallon peluu ym voisivat luoda kipinää liikuntaan.
Itse olen ollut tuon naisen kanssa samassa tilanteessa, en kyllä ylipainoinen tai muutakaan ulkonäköseikkaa. Mieheni oli korkeakoulutettu ja liikkui niissä piireissä ja koko ajan kuulin kuinka mua sai hävetä kun sanoin jotain tyhmää jne jne.
Jos kerran häpeät tyttöystävääsi niin päästä hänet menemään sellaisen ihmisen luo joka häntä osaa arvostaa.
Moikka ap. Olen nainen ja annan sinulle rehellisen reaktion aloitukseesi.
Sinun pitää yksinkertaisesti valita noiden kahden asian välillä. Jos potentiaalisen kumppanin ylipaino ja sivistymättömyys ei haittaa sinua ja olet onnellinen hänen kanssaan, sinun pitää punnita se miten tärkeää on muiden suhtautuminen häneen. Ihan sama että kaikki naiset nyt alaklikkailee sinua. Se on tekopyhää koska he itse olisivat alta sekunnin valmiit haukkumaan kenen tahansa miehen ihan samoista syistä. Älä välitä heistä. Mutta siis mikä sinulle on tärkeintä? Harmonia sosiaalisen piirisi kanssa vai juuri tämä ihminen? Jos juuri tämä ihminen ei ole sinulle ihan välttämätön ja uskot löytäväsi parempaakin, päästä hänet menemään. Ei siitä tarvitse sen isompaa numeroa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut tuon naisen kanssa samassa tilanteessa, en kyllä ylipainoinen tai muutakaan ulkonäköseikkaa. Mieheni oli korkeakoulutettu ja liikkui niissä piireissä ja koko ajan kuulin kuinka mua sai hävetä kun sanoin jotain tyhmää jne jne.
Jos kerran häpeät tyttöystävääsi niin päästä hänet menemään sellaisen ihmisen luo joka häntä osaa arvostaa.
Nainen ei ole ollenkaan tyhmä. Ei minun tarvitse hävetä että hän sanoisi jotain tyhmää. Eikä minun muutenkaan tarvitse sinänsä hävetä. Vaan hän vaan on niin juntti joissain asioissa, että tiedän ettei hän saisi kavereita minun kavereistani, ja että saattaisi olla että esimerkiksi äitini tai siskoni käyttäytyy tökerösti häntä kohtaan.
Kokkaa teille terveellisiä aterioita, pyydä hänet mukaan liikuntaharrastuksiin, käykää yhdessä vaateostoksilla, anna lahjaksi kampaaja/kosmetogikäynti. Kehu kovasti silloin, kun hänellä on mielestäsi tyylikkäät vaatteet/kampaus (jos on). Huomauttelemisesta ei seuraa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Osuit jo oikeaan joissain kohdissa. Miten näistä voi keskustella naisen kanssa niin ettei se samantien saa kohtausta?
Ei mitenkään. Älä ole ihmisen kanssa, jota sinulla on tarve muuttaa.
Tapailin itse aikanaan muutaman viikon suomenruotsalaista miestä. Hänelle minun taustani oli ongelma eikä hän kehdannut ottaa minua esimerkiksi mukaan sukunsa uudenvuodenviettoon (olen maalla syntynyt mutta kaupungissa kasvanut suomenkielinen, korkeakoulutettu nainen). Se ei ollut ainoa syy, mihin suhteemme loppui, lisäksi hän oli sairaalloisen mustasukkainen ja pahin manspleinaaja jonka koskaan olen tuntenut. Mutta jos sinä et pysty olemaan hänestä ylpeä ja onnellinen juuri sellaisena kuin hän on, päästä hänet etsimään toisenlaista miestä.
Ala ostella hänelle lahjaksi kaikkea naisellista kivaa. Vie kampaajalle, vie kynsihoitoon yms. Ala ostella terveellisiä ruokia, mutta älä ikinä sanallakaan vihjaile että haluat naisesi muuttuvan. Ja muista aina kehua kaikkia naisellisia asioita joita huomaat hänessä. Naiset tykkää kehuista ja alkavat panostaa enemmän siihen asiaan mitä kehut. Mutta naiset myös loukkaantuvat herkästi jos moitit.
Ihan vaan tiedoksi ap:lle ja kaikille muillekin "korkeakoulutetuille".. sillähän ei ole mitään tekemistä sen kans liikkuuko korvien välissä juuri muuta ku koulusta opittua. Itellä ei kyllä vois vähempää kiinnostaa enkä arvosta koulutusta milläänlailla. Se millanen ihminen on muuten merkkaa eniten.