Neuvokaa miestä, mitä tässä kannattaisi tehdä
Tapailen, tai kai tässä vaiheessa jo seurustelen, naisen kanssa, joka on toisaalta tosi ihana, mutta jossa on toisaalta joitain seikkoja joiden takia epäilen, että suhde ei lopulta kuitenkaan onnistuisi.
Nainen tuntuu ymmärtävän minua kohtuullisen hyvin, ja se on tosi tärkeä asia minulle, sillä suurin osa naisista ei ole ikinä ymmärtänyt minua pätkääkään. Olen melko nörtti mies, ja muutenkin aika kummallinen tapaus.
Nainen ymmärtää nörttipuoltani, ja ollaan molemmat korkeakoulutettuja, joten silläkin saralla ollaan aika samanlaisia. Se missä ollaan erilaisia, on että nainen on tietyllä tapaa melkoisen juntti. En ala tarkentamaan, mutta se missä nainen on asunut nuoruutensa, ja millaisesta kodista hän on, ja millaisia asioita arvostaa elämässä, tekee hänestä valitettavasti varsin juntin. Häneltä puuttuu ymmärrystä ja silmää asioille, jotka ovat omissa kaveripiireissäni ja perheessäni itsestäänselvyyksiä kaikille (enkä edes pyöri missään hienostelupiireissä). Lisäksi hän on kovasti ylipainoinen eikä varmaankaan ole aikeissa laihduttaa. Ylipaino yhdistettynä junttiuteen ei ikävä kyllä ole kovin viehättävä yhdistelmä. Ei minua sängyssä haittaa hänen ylipainonsa, mutta esimerkiksi jos veisin hänet vanhempien luokse esiteltäväksi, niin äitini varmaan hiljaa tuomitsisi häntä ankarasti, äitini kun on kohtuullisen naisellinen ja nätti nainen vielä vanhanakin.
Onko mitään keinoa hienovaraisesti saada tätä naista pitämään kehostaan parempaa huolta ja olemaan vähän vähemmän juntti? Minulla on niin hyvä olla hänen kanssaan, mutta realistina tajuan, että muut ihmiset ovat paskoja ja siksi kaveripiireissäni ja sukulaisissani on taatusti ihmisiä jotka tavalla tai toisella syrjisivät häntä. Ja se taas sattuu ajatuksena niin paljon, että mietin pitäisikö suhde jättää väliin kokonaan. En väitä olevani itse mikään unelmavävy, ja se onkin oikeastaan syy miksi tämä asia on niin tärkeä. En ole mikään naistenmies, mutta joitain suhteita on kuitenkin ollut, ja pääsääntöisesti olen huomannut, ettei tarvitse olla kummoinenkaan nainen, jotta sen kaverit ja sukulaiset katsoo minua kuin halpaa makkaraa ja pitävä minua liian huonona miehenä naiselle ( vaikka siis olen tosiaan korkeakoulutettu ja ihan perus tyylikäs mies, en juntti). Minuun nämä kokemukset ovat sattuneet kovasti, ja kun tämä nainen tosiaan ylipainon ja juntteuden yhdistelmällä luultavasti herättää kovaa syrjimistä osassa ihmisiä, niin en haluaisi sitä hänelle.
Nyt jos joku väittää etten pidä hänestä, niin se on valetta. Olen rakastumassa häneen. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että pystyn realistisesti arvioimaan asioita. Olen rakastumassa häneen muista syistä kuin ylipaino ja juntteus.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut tuon naisen kanssa samassa tilanteessa, en kyllä ylipainoinen tai muutakaan ulkonäköseikkaa. Mieheni oli korkeakoulutettu ja liikkui niissä piireissä ja koko ajan kuulin kuinka mua sai hävetä kun sanoin jotain tyhmää jne jne.
Jos kerran häpeät tyttöystävääsi niin päästä hänet menemään sellaisen ihmisen luo joka häntä osaa arvostaa.
Nainen ei ole ollenkaan tyhmä. Ei minun tarvitse hävetä että hän sanoisi jotain tyhmää. Eikä minun muutenkaan tarvitse sinänsä hävetä. Vaan hän vaan on niin juntti joissain asioissa, että tiedän ettei hän saisi kavereita minun kavereistani, ja että saattaisi olla että esimerkiksi äitini tai siskoni käyttäytyy tökerösti häntä kohtaan.
Jos äitisi tai siskosi käyttäytyvät tökerösti naisystävääsi kohtaan, sinun kuuluu asettaa heille rajat. Puolustaa naisystävääsi.
Mietit ensin oletko hakemassa itsellesi naisystävää ja kumppania vai egollesi jatketta.
Kun vastaat ensin tähän, voit miettiä sopivatko ominaisuutemme yhteen ja näetkö yhteistä tulevaisuutta.
On harmi että nainen on ilmeisesti kiintynyt sinuun. Taidat kelvata HÄNELLE ilman ehtoja?
Päästä hänet vapaaksi, jossain on mies joka näkee hänet kokonaisena ihmisenä, ei 'paloittele' häntä hyviin ja huonoihin osiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että tuossa on se jutun juuri - ajattelet että koska itse olet suostunut muuttamaan itseäsi "paremmin naisille kelpaavaksi" niin naisenkin pitäisi nyt muuttaa itseään paremmin sinulle kelpaavaksi.
Kun ihminen on onnellinen ja itse tyytyväinen itseensä, pitää saada olla juuri sellainen kuin on ja toisen myös sellaisena häntä rakastaa.Ei elämässä nykyään saa mitään olemalla oma itsensä. Ja hei, te naisethan maailman olette tällaiseksi pakottaneet, lähinnä somen ja sometuksen avulla. Itse te olette luoneet maailman jossa kaikkien täytyy olla muotinmukaisia. Ei miehet somesta pidä, itse te naiset olette facebookit ja instagramit ja tinderit ja tiktokit kaikille pakottaneet.
Naiset sitä, naiset tätä, naiset aina #pulushakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut tuon naisen kanssa samassa tilanteessa, en kyllä ylipainoinen tai muutakaan ulkonäköseikkaa. Mieheni oli korkeakoulutettu ja liikkui niissä piireissä ja koko ajan kuulin kuinka mua sai hävetä kun sanoin jotain tyhmää jne jne.
Jos kerran häpeät tyttöystävääsi niin päästä hänet menemään sellaisen ihmisen luo joka häntä osaa arvostaa.
Nainen ei ole ollenkaan tyhmä. Ei minun tarvitse hävetä että hän sanoisi jotain tyhmää. Eikä minun muutenkaan tarvitse sinänsä hävetä. Vaan hän vaan on niin juntti joissain asioissa, että tiedän ettei hän saisi kavereita minun kavereistani, ja että saattaisi olla että esimerkiksi äitini tai siskoni käyttäytyy tökerösti häntä kohtaan.
Useimmilla tuntemillani naisilla (minä mukaan lukien) on ihan oma kaveripiirinsä. Haluaako hän sinun kavereidesi kanssa hengailla? Mikset sinä hänen?
En minä, eikä kukaan kavereistani tunge Aken, Maken ja Peran poikainiltoihin :D
Vierailija kirjoitti:
LOL. Dumppaa se läski ja hommaa joku joka oikeasti viehättää.
Ap idiootti hikky, parempi kun pysyt siellä kopissasi nyrkkikyllikin ja mutsis kanssa, mitään naista et kyllä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi tai siskosi käyttäytyvät tökerösti naisystävääsi kohtaan, sinun kuuluu asettaa heille rajat. Puolustaa naisystävääsi.
Hah hah ap on munaton sienestäjä eikä pysty sanomaan äidille vastaan vaikka äiti haukkuisi aapeen läski tytsyn suohon.
Taidat ymmärtää itsekin, että oma tasosi (kaikista "uhrauksista" huolimatta) ei riitä kauniiseen, huoliteltuun, tyylikkääseen, hoikkaan, timmiin ja vielä älykkääseen naiseen.
Siksi otit läskijuntin ja oletat, että hänen pitäisi olla "saaliistaan" umpikiitollinen. Et edes uskalla yrittää laatunaista koska tajuat, ettei sellaista saisi.
Niinpä nyt yrität tätä tasoistasi junttia saada muuttumaan. Voi hyvä luoja, rakkautta, tosirakkautta!
Sen verran typerä aloitus, että ihan hyvä jos jätät heti sikseen. Jos tämä on se syy, miksi harkitset kannattaako suhdetta jatkaa, niin eipä ole kovin valoisat näkymät jatkossakaan.
Jotkut vastauksesi ovat vähän ärsyttäviä, "naiseni" plaa plaa. Mutta tunnistan täällä nyt haisevaa kaksinaismoralismia, miesten juntteutta saa kyllä päivitellä ja naureskella.
Jos lähdetään ylipainosta. Älä ikinä, ikinä mainitse MITÄÄN siitä hänelle. Se on tärkein asia. Sitten, mikä on oma arviosi, mistä ylipaino johtuu? Näetkö hänen syövän liikaa ihan normaalia ruokaa? Herkutteleeko hän? Onko hänellä sinun seurassasi outoja juttuja ruokaan liittyen, että esim et oikeastaan koskaan näe hänen syövän liikaa tai herkuttelevan? Jos näin, niin hänellä voi olla syömishäiriö, johon liittyy ahmimista.
Syökö hän liian vähän aamulla ja liikaa illalla?
Liikkuuko hän ollenkaan? En puhu nyt mistään treenaamisesta, vaan joka päiväisestä aktiivisuudesta. Siivoaako, käveleekö kauppaan, onko aktiivinen?
Itse lähtisin siitä, että kehuisin häntä kauniiksi, aina. Alkaisin katsoa, että ruoka-aikaan (aamupala, päivällinen) mitä hyvänsä, on jotain täyttävää ja terveellistä syötävää tarpeeksi. Ihan normaalia ruokaa.
Hänen aktiivisuutensa lisääminen voisi tapahtua esimerkiksi niin, että sanot että olet itse tuntenut itsesi jotenkin väsyneeksi ja vähän masentuneeksi hiljattain, ja pyydät että voisitteko lähteä alkuillasta pienen ruokalevon jälkeen kävelylenkille. Sano että voisi olla kiva tehdä muutakin kun olla sisällä, ja siinä voi jutella samalla.
Minua huolestuttaa tuo sinun "treenaus" jne retoriikka. Ota mielummin todella pitkän aikavälin tavoitteeksi, että molemmat vähän reipastutte ja alatte katsoa mitä syötte. Oikeasti ylipainoinen ihminen on kerryttänyt kilojaan pitkään ja tarvitsee muutoksen joka pysyy. Pienet askeleet tuo lisää energiaa ja "normaalia elämää" on helpompi ylläpitää. Monesti pieni reipastuminen vie jo kiloja hyvin, lisää itsetuntoa ja sitten voisi häntäkin jo oma-aloitteisesti kiinnostaa vaikka kuntosali. Ehkä hän ei tunne oloaan sellaiseen tarpeeksi hyväksi. Tutkimusten mukaan pienikin painonpudotus tuo rutkasti lisää itsetuntoa. Sitä kannattaa ensin yrittää kerryttää muutamat kuukaudet. Puhu mieluummin itsestäsi, halustasi saada virkeyttä jne. jos haluat muuttaa ruokavaliota, äläkä pakota häntä mihinkään. Pyydä tueksi osallistumaan. Sano syyksi oma väsymys. Muistakaa uni. Hyvästä unesta lähtee kaikki.
Jos oikeasti välität hänestä niin et ajattele pinnallista pikavoittoa vaan yhteistä hyvää elämää.
Ehdottaisin että ostaisit hänelle vaatteita mistä sopivat hänelle. Yllätyksenä, lahjana merkkipäivänä yms. Ja muita sellaisia asioita jotka vaikuttavat ulkonäköön. Ja tosiaan voit sanoa että mä rupesin kulta treenaamaan,haluun olla kunnossa, sua varten. Noin mies mulle sanoi ja sai jekutettua muutkin salille kun en kehdannut jäädä sohvalle mutustamaan suklaata.
Ajattele miten itse suhtautuisit naisen pyyntöön muuttaa itsestäsi asioita - jos olisit hintelä, hän pyytäisi kasvattamaan massaa, pitää isommista miehistä. Jos sulla olisi viikset tai parta, ei miellytä naista, ajaisitko pois? Harmaata tukassa, olisi kiva jos värjäisit tukkaa? Kommentoisi sun puketumista ja ehdottaisi eri tyyliä?
Miltä tuntuisi? Ajattelisitko että on ihan ok pyytää toista muutamaan ulkonäköä kun se ei kerran naista miellytä vaikka muuten tykkää.
Tähän junttiuteen, siitä mainitseminen toiselle on todella hankalaa. Et kerro miten junttius ilmenee - kiroilee? Käyttää ketsuppia kaiken kanssa? Kannattaa Trumppia? Vai onko sekin ulkonäköön liittyvää - häiritseekö junttipukeutuminen, crocsit tai pinkit raidat tukassa?
Aloittajalle ei vaikuta olevan oleellista rakkaus vaan se, että pääsee kavereille esittelemään naista. Kun rahkeet ei kuitenkaan trophyyn riitä, niin junttipullukasta pitäisi sellainen leipoa. Voi äly!
Ap verhoilee oman halunsa saada naisestaan hoikka ja vetävä "kaveripiirin" ja äidin paskuuteen, siis että suhteen ulkopuoliset "syrjisivät" k.o. naista ja hän on kultainen ja ymmärtävä.
Oikesti hän häpeää naisystäväänsä itse mutta kun on vuosien "uhrautumisen" jälkeen edes jonkun saanut, ei uskalla päästää irtikään.
Kuulostat vastenmieliseltä mieheltä. Feikiltä ihmiseltä, jolle kulissit ja pinta ratkaisevat. Todellista onnea sinun saattaa olla vaikea saavuttaa
Syvälliselle ja kypsälle naiselle sinulla ei liene paljoa annettavaa. Etsi joku kaltaisesi, tuo nainen ei ole sinua varten
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vastauksesi ovat vähän ärsyttäviä, "naiseni" plaa plaa. Mutta tunnistan täällä nyt haisevaa kaksinaismoralismia, miesten juntteutta saa kyllä päivitellä ja naureskella.
Jos lähdetään ylipainosta. Älä ikinä, ikinä mainitse MITÄÄN siitä hänelle. Se on tärkein asia. Sitten, mikä on oma arviosi, mistä ylipaino johtuu? Näetkö hänen syövän liikaa ihan normaalia ruokaa? Herkutteleeko hän? Onko hänellä sinun seurassasi outoja juttuja ruokaan liittyen, että esim et oikeastaan koskaan näe hänen syövän liikaa tai herkuttelevan? Jos näin, niin hänellä voi olla syömishäiriö, johon liittyy ahmimista.
Syökö hän liian vähän aamulla ja liikaa illalla?
Liikkuuko hän ollenkaan? En puhu nyt mistään treenaamisesta, vaan joka päiväisestä aktiivisuudesta. Siivoaako, käveleekö kauppaan, onko aktiivinen?
Itse lähtisin siitä, että kehuisin häntä kauniiksi, aina. Alkaisin katsoa, että ruoka-aikaan (aamupala, päivällinen) mitä hyvänsä, on jotain täyttävää ja terveellistä syötävää tarpeeksi. Ihan normaalia ruokaa.
Hänen aktiivisuutensa lisääminen voisi tapahtua esimerkiksi niin, että sanot että olet itse tuntenut itsesi jotenkin väsyneeksi ja vähän masentuneeksi hiljattain, ja pyydät että voisitteko lähteä alkuillasta pienen ruokalevon jälkeen kävelylenkille. Sano että voisi olla kiva tehdä muutakin kun olla sisällä, ja siinä voi jutella samalla.
Minua huolestuttaa tuo sinun "treenaus" jne retoriikka. Ota mielummin todella pitkän aikavälin tavoitteeksi, että molemmat vähän reipastutte ja alatte katsoa mitä syötte. Oikeasti ylipainoinen ihminen on kerryttänyt kilojaan pitkään ja tarvitsee muutoksen joka pysyy. Pienet askeleet tuo lisää energiaa ja "normaalia elämää" on helpompi ylläpitää. Monesti pieni reipastuminen vie jo kiloja hyvin, lisää itsetuntoa ja sitten voisi häntäkin jo oma-aloitteisesti kiinnostaa vaikka kuntosali. Ehkä hän ei tunne oloaan sellaiseen tarpeeksi hyväksi. Tutkimusten mukaan pienikin painonpudotus tuo rutkasti lisää itsetuntoa. Sitä kannattaa ensin yrittää kerryttää muutamat kuukaudet. Puhu mieluummin itsestäsi, halustasi saada virkeyttä jne. jos haluat muuttaa ruokavaliota, äläkä pakota häntä mihinkään. Pyydä tueksi osallistumaan. Sano syyksi oma väsymys. Muistakaa uni. Hyvästä unesta lähtee kaikki.
Jos oikeasti välität hänestä niin et ajattele pinnallista pikavoittoa vaan yhteistä hyvää elämää.
Ja ap:ko todella ottaisi tämmöisen valheellisen, holhoavan ja isällisen roolin suhteessa, naisen osallistuessa mukisematta?
Junttiutta on aika hankala muutta, sekä sitä sisäistä että ulkoista. Tyylikäs pukeutuminen on taito. Ei se ole mitään minkä voit vaan päättää että ”pirskatti, taidankin alkaa pukeutumaan tyylikkäästi”. Opetella kyllä voi mutta siihen menee aikaa ja siitä pitää olla itse kiinnostunut. Sisäinen junttius on vielä vaikeampaa. Se vaatii elämänkokemusta kehittyäkseen. Ehkä asumista uusissa paikoissa ja uusia ihmisiä ympärille. Sanoisin että et voi noille mitään.
Asia jolle saattaisit voida jotain on tuo sairaalloinen hyväksynnän hakeminen omalta perheeltä ja ystäviltä. Sitä voit työstää. Se näkyy varmasti monessa muussakin asiassa kuin tässä tyttöystäväongelmassa.
En ole somessa. Eli ajattelet että sinun pitäisi teeskennellä koko elämäsi että kelpaat naisille? Ja naisenkin pitäisi muuttaa itsensä sinulle kelpaavaksi eli teestennellä jotain muuta kuin on? Koska some määrittelee kaiken?