Neuvokaa miestä, mitä tässä kannattaisi tehdä
Tapailen, tai kai tässä vaiheessa jo seurustelen, naisen kanssa, joka on toisaalta tosi ihana, mutta jossa on toisaalta joitain seikkoja joiden takia epäilen, että suhde ei lopulta kuitenkaan onnistuisi.
Nainen tuntuu ymmärtävän minua kohtuullisen hyvin, ja se on tosi tärkeä asia minulle, sillä suurin osa naisista ei ole ikinä ymmärtänyt minua pätkääkään. Olen melko nörtti mies, ja muutenkin aika kummallinen tapaus.
Nainen ymmärtää nörttipuoltani, ja ollaan molemmat korkeakoulutettuja, joten silläkin saralla ollaan aika samanlaisia. Se missä ollaan erilaisia, on että nainen on tietyllä tapaa melkoisen juntti. En ala tarkentamaan, mutta se missä nainen on asunut nuoruutensa, ja millaisesta kodista hän on, ja millaisia asioita arvostaa elämässä, tekee hänestä valitettavasti varsin juntin. Häneltä puuttuu ymmärrystä ja silmää asioille, jotka ovat omissa kaveripiireissäni ja perheessäni itsestäänselvyyksiä kaikille (enkä edes pyöri missään hienostelupiireissä). Lisäksi hän on kovasti ylipainoinen eikä varmaankaan ole aikeissa laihduttaa. Ylipaino yhdistettynä junttiuteen ei ikävä kyllä ole kovin viehättävä yhdistelmä. Ei minua sängyssä haittaa hänen ylipainonsa, mutta esimerkiksi jos veisin hänet vanhempien luokse esiteltäväksi, niin äitini varmaan hiljaa tuomitsisi häntä ankarasti, äitini kun on kohtuullisen naisellinen ja nätti nainen vielä vanhanakin.
Onko mitään keinoa hienovaraisesti saada tätä naista pitämään kehostaan parempaa huolta ja olemaan vähän vähemmän juntti? Minulla on niin hyvä olla hänen kanssaan, mutta realistina tajuan, että muut ihmiset ovat paskoja ja siksi kaveripiireissäni ja sukulaisissani on taatusti ihmisiä jotka tavalla tai toisella syrjisivät häntä. Ja se taas sattuu ajatuksena niin paljon, että mietin pitäisikö suhde jättää väliin kokonaan. En väitä olevani itse mikään unelmavävy, ja se onkin oikeastaan syy miksi tämä asia on niin tärkeä. En ole mikään naistenmies, mutta joitain suhteita on kuitenkin ollut, ja pääsääntöisesti olen huomannut, ettei tarvitse olla kummoinenkaan nainen, jotta sen kaverit ja sukulaiset katsoo minua kuin halpaa makkaraa ja pitävä minua liian huonona miehenä naiselle ( vaikka siis olen tosiaan korkeakoulutettu ja ihan perus tyylikäs mies, en juntti). Minuun nämä kokemukset ovat sattuneet kovasti, ja kun tämä nainen tosiaan ylipainon ja juntteuden yhdistelmällä luultavasti herättää kovaa syrjimistä osassa ihmisiä, niin en haluaisi sitä hänelle.
Nyt jos joku väittää etten pidä hänestä, niin se on valetta. Olen rakastumassa häneen. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että pystyn realistisesti arvioimaan asioita. Olen rakastumassa häneen muista syistä kuin ylipaino ja juntteus.
Kommentit (114)
Suhtaudut naiseen kuin esineeseen mitä muuttaa mielesi mukaan. Narsistista. Naiselle sanoisin, että juokse äläkä katso taaksesi
Ystävät ja sukulaiset ajattelevat parastasi.
Jos minun lähipiiriini kuuluisi ap:n kuvailemia henkilöitä, vaihtaisin seuraa ja äkkiä. Totuus on, että olet yksi heistä. Muuten et edes kyselisi täällä näitä kysymyksiäsi.
Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää
Jos tuntuu liian läskiltä niin sitten varmaan on liian läski. Kertoohan sekin paljon elintavoista ja arvoista.
En kyllä suosittelisi kaikkia kavereita ja perhettä dumppaamaan läskin takia, sitten kun ei enää läski maistu niin on aika yksinäistä.
Tietty jos kokee itsensä vuosia yksinäiseksi ja tarttuu kaikkeen mitä tarjolle tulee niin onhan siinä haastetta. Jos näin niin kierrätä sitä läskiäsi näytillä ja älä muiden paheksunnasta välitä. Ei tartte pistää ketään vaihtoon, ja elämä jatkuu joka tilanteessa.
Miksette vaan yksinkertasesti ala liikkumaan yhdessä? Niinku normaalit itsestään huoltapitävät pariskunnat...
Kuinka liikunnallinen olet itse? Jos treenailet, niin aika helppoa on houkutella naisystävä mukaan liikkumaan. Jos et itsekään liiku tai tarkkaile ruokavaliotasi, niin outoa on vaatia sitä naiseltakaan. Ehkä pysyt hoikkana pepsimaxin ja sipsien voimalla, mutta itse lähtisin siitä, että terveelliset elämäntavat olisivat yhteinen juttu.
Joka tapauksessa et saa painostaa naistasi muutokseen eikä se edes onnistu. Hän muuttuu, jos kokee itse siihen innostusta.
Kuten aiemmissa viesteissä on todettu, enemmän vaikuttaa siltä, ettei naisesi kelpaa sinulle. Mikä sinä olet päättämään lähipiirisi mielipiteistä etukäteen? Ethän ITSE ole kehdannut edes esitellä naistasi heille.
Suhteen lähtökohdat ovat huonot eikä siinä vaikuta olevan aitoa rakkautta, vaan riippuvuutta. Pidetään kiinni epätoivoisesti edes jostain, kun ei osata olla yksin.
Porvoosta, huonenta! AP on nainen, kukaan mies ei kirjoita noin.
Tule ap jatkamaan ketjuasi, olet parasta viihdettä :)
Vierailija kirjoitti:
Tule ap jatkamaan ketjuasi, olet parasta viihdettä :)
Ei se uskalla kun sen juoni tajuttiin. Ei ole mitään paheksuvia kavereita eikä äitiä, vaan on itse keksinyt juonen miten ainoasta saamastaan lyylistä sais salonkikelpoisen tekeytymällä itse ihan suorastaan suojelevaksi ritariksi :D
Totisesti toivon, että tämän tarinan tyttöystävä lukee tämän ja tunnistaa itsensä. Juokse!
Olisi kyllä aivan hirveää huomata olevansa jonkun nörden "projekti". Jos hän ei ole sellainen kuin haluat alun perinkin, teet sekä hänen, että itsesi kannalta suuren virheen!
AP vuorostaan saisi vastata: mitä antaisit ohjeeksi naiselle, jonka rinnalla JOKAINEN mies (tai vaikka nainenkin - sivuutetaan sukupuolikysymys) näyttää juntilta?
Jep, tästähän tässä on kysymys.