Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoiskykysi josta et ole hyötynyt?

Vierailija
17.12.2020 |

Minulla on absoluuttinen sävelkorva mutta en ole koskaan käyttänyt aktiivisesti sitä, osaan soittaa vähän kitaraa ja olen matemaattinen luonnontieteilijä joten ehkä olen piilokäyttänyt jotain ominaisuutta!
"Korvani" ilmenee siten että voin milloin tahansa toistaa sävelen vaikka laulusta, jos luen laulunsanoja niin sanojen korkeudet vaihtelee päässäni niin selvästi että voin toistaa sen. Asia on lääketieteellisesti vahvistettu ja taidolla voi sillan huijata vaikkapa kuorolaulussa jota harrastin pienenä tai kaveria auttaakseen karaokessa vaikka ei varsinaisesti juuri laulattaisi.
Oisin ehkä VOINUT alkaa muusikoksi tai voin alkaa joskus mutta nyt en käytä lahjaani

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikainen siemensyöksy

Vierailija
62/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarkka hajuaisti. Tiedän mitä samassa huoneessa olevat ihmiset ovat syöneet/juoneet. Koen tästä olevan vain harmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äärimoraali. aluksi ihmiset ihailee että joku on oikeuden mukainen ja sanoo kuten asiat on. tarjotaan vastuutehtäviä esimiehen paikkaa ja sen sellaista.  mutta ajansaatossa alkaa mielimuuttua kun omat teot ovatkin moraalittomia silloin alkaa selänpuukotus jne. siksi olen alkanut suosiolla kieltäytymään kaikista vastuu tehtävistä.

jos saisin aina yhden sentin kun joku mainitsee; "sinun pitäisi olla politiikassa" olisin jos miljoonääri.

Moraalisi heittää, kun valehtelet. Tuskin olisit miljonääri.

Sincc

On kyllä helppo huomata se tikku toisten silmässä ..

Vierailija
64/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan syntymäpäivät. Ala-asteelta asti! Katson päivämäärää ja muistan kenen syntymäpäivä se on. Eipä paljoa viitsi alkaa kaivelemaan tyyppejä netistä ja onnitella 😂

Vierailija
65/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan syntymäpäivät. Ala-asteelta asti! Katson päivämäärää ja muistan kenen syntymäpäivä se on. Eipä paljoa viitsi alkaa kaivelemaan tyyppejä netistä ja onnitella 😂

Savantti !

Sincc

Vierailija
66/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitääää aina kyetä määrittelemään mikä on hyötyä. Hyöötyä tänä päivänä on valitettavastii vähän se etttä kultti maine eli kuiinka tietoiseksi ja mahdolllisimman laajuisesti kykenet tekemään tuotantosi ja saaavuttamaan sitäkautta mainetta ja mammonaa. Se etttä millä kykenee saavuttamaaan mainetta ja mammonaa niiin on jo hyvääksi todettujen kasvoje ja ääänien maine taii uusien artistiien mittava rahalllinen pyrkimys koohti valtavia yleisöjä. Tiettysti esim jokin blogi jossa kykenee teoreetttisesti mahdollsemman oivaltavasti ja mielenkiiintoisesti ja hyvin ja vähän pidemmältikin tuomaaan esim epäkohtia esille ja tekemäään itestään jotenkin poikkeuksellisen jossakin suhteessa ja saa esim sitä kautta äänitorvensa kuuluviin niin sekin hyvä. Punkkihan on toiisaaalta esim siinä mielessä hyvä että se rikkoo ja kritisoi aina valtarakenteita ja aiheutttaa älämölöä taaas sitä kautta ja saa jengin yhtymään.

Vierailija
67/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitääää aina kyetä määrittelemään mikä on hyötyä. Hyöötyä tänä päivänä on valitettavastii vähän se etttä kultti maine eli kuiinka tietoiseksi ja mahdolllisimman laajuisesti kykenet tekemään tuotantosi ja saaavuttamaan sitäkautta mainetta ja mammonaa. Se etttä millä kykenee saavuttamaaan mainetta ja mammonaa niiin on jo hyvääksi todettujen kasvoje ja ääänien maine taii uusien artistiien mittava rahalllinen pyrkimys koohti valtavia yleisöjä. Tiettysti esim jokin blogi jossa kykenee teoreetttisesti mahdollsemman oivaltavasti ja mielenkiiintoisesti ja hyvin ja vähän pidemmältikin tuomaaan esim epäkohtia esille ja tekemäään itestään jotenkin poikkeuksellisen jossakin suhteessa ja saa esim sitä kautta äänitorvensa kuuluviin niin sekin hyvä. Punkkihan on toiisaaalta esim siinä mielessä hyvä että se rikkoo ja kritisoi aina valtarakenteita ja aiheutttaa älämölöä taaas sitä kautta ja saa jengin yhtymään.

Mun mieelestä jos raakasti vedetään niin se kaksi suuuntaa että on se jo koulun ädinkielen tiunneilta opittu etttä ole kriittinen ja perustele väitteesi ja ajattele omilla aivoilllasi ja sitten on se puhhdas viihdemusiiikki.

Vierailija
68/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeissä, joissa kysytään esimerkiksi sitä, mihin suuntaan balettitanssijattaren varjokuva pyörii tai onko kuvassa kaksi profiilia vai yksi maljakko, mnä pystyn näkemään kummatkin vaihtoehdot ja vaihtamaan niitä keskenään. En tiedä, kuinka moni tähän pystyy, mutta vastauksista voi päätellä, että suurin osa näkee vain yhden vaihtoehdon. Eikä tästä ole hyötyä ollut.

Näen muutenkin kaikenlaista, mitä muut eivät. Kyselisin muilta mielelläni, mutta olen huomannut, että kummallisten asioiden näkeminen ja kysyminen ei aina luo kovin rauhallista ilmapiiriä.

Vierailija
69/82 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merivoimissa kehuttiin heti palvelukseenastumispäivästä saakka, menin pitkän tien. Kosovossa olin kolme kertaa jo ennen varsinaisia erikoisjoukkohommia. Varsinaisesta "erotyiskyvystä" ei ole siviilissä mainittava paa hyötyä mutta kyky aiheutti sen että sai hyviä leiriytymisvinkkejä ja harjoitteluseuraa.

Kykyni ei ole kuorolaulu

Eli G-mies sinäkin, sillon kyllä pyydetään leirille mukaan helposti.

Moni joutuu elään tunteet tukahdutettuina niin heti huomaa kun toinen samanlainen samoissa hommissa siellä.

Vierailija
70/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin piirtäminen ja muu taiteilu. Olen todella lahjakas, ilman harjoittelua olin valokuvarealistisessa piirtämisessä jo yläasteella niin taitava, että ihmiset halusivat kilvan ostaa töitäni. Opin minkä vain taidetekiniikan vain katsomalla valmista työtä.

No, myin osaamistani liikaa nuoren teinin optimismilla, ja lukion ekalla minulle iski kirjaimellisesti vuosituhannen pahin "art block". Kaikki ilo taiteen tekemisestä meni. Lopetin hetkeksi, ja ajattelin, että se menee ohi, mutta ei se ole koskaan mennyt. Nyt lähes kolmekymppisenä kotini seinillä on monen tekijän taidetta, mutta ei mitään omaani. En ole raaskinut hävittää taidetarvikkeitani, koska ne maksoivat paljon, mutta en ole koskenutkaan niihin yläasteen jälkeen. Suurin osa nykyään tuntemistani ihmisistä ei edes tiedä, että osaan piirtää. Minulle jäi vain yksi muotokuva, koska myin kaiken tekemäni, enkä tietty valokuvannut töitäni, kun ei siihen aikaan mulla ollut kameraa.

Mielenkiintoista on, että myös äitini piirsi ja maalasi nuorena paljon, ollessani pieni hänellä lojui aina taidetarvikkeita kotona levällään. Hänellekin kuitenkin tuli elinikäinen stoppi 30-vuotiaana eikä ole sen jälkeen koskenutkaan taidetarvikkeisiin. Hän sentään ehti piirtää lähemmäs 20 vuotta aktiivisesti siinä missä itse jaksoin vain pari. Ehkä kulkee suvussa tämä, että jokaisella taiteilijalla on luova kautensa.

Vierailija
71/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erityisen hyvä lukemaan ihmisten mielialoja ja tunnetiloja heidän eleistään ja ilmeistään, ja sopeuttamaan oman käytökseni ja elekieleni niin, että kaikilla on mukava olla. Tulen siis erinomaisesti toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, myös hankalina tai omituisina pidettyjen. Vaan ei ole koodarin ammatissa tästä juuri hyötyä.

Minulla on sama! Oletko ns. erityisherkkä?

Vierailija
72/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymätön. Tai siltä ainakin vaikuttaa kun kaupungilla liikkuu.

Vierailija
73/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erityisen hyvä lukemaan ihmisten mielialoja ja tunnetiloja heidän eleistään ja ilmeistään, ja sopeuttamaan oman käytökseni ja elekieleni niin, että kaikilla on mukava olla.

Sinun kaltaiset ihmiset ovat niitä rasittavimpia, koska ette te osaa lukea mitään mielialoja oikeasti. Kuvittelette vain ja sitten muiden pitää yrittää olla ihan hissun kissun ja sadatella mielessään, koska siitä nousisi kauhea soppa, jos teille sanoisi, että olette väärässä. 

Minäkin pystyn lukemaan tarkkanäköisesti ihmisten ilmeitä ja eleitä ja saamaan jonkinlaisen aavistuksen tunnetilasta ja sopeuttamaan omaa toimintaani siiten. Esim. jos ihminen vaikuttaa ärsyyneeltä, pyrin rauhoittamaan tilannetta. Jos ei muuta, niin olen ainakin monet kerrat havainnut, että kaikki ei ole kunnossa ja olenkin kysynyt asiasta ja yleensä näin on ollut.

Ei minun kanssani tarvitse todellakaan olla yhtään hissun kissun, voi sanoa ihan suoraan, en loukkaannu enkä yritä tuputtaa omia näkemyksiäni muille. Nyt kuullostaa siltä, että saatat sekoittaa eri asioita toisiinsa. Joku saman ”kyvyn” omaava esim. vähän draamanhakuinen ihminen voikin tehdä noin.

t. eri

Vierailija
74/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä rengashaarniskan. Ehkä joskus tulee vielä tarpeeseen

Vierailija
75/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan tehdä rengashaarniskan. Ehkä joskus tulee vielä tarpeeseen

Vau!

Vierailija
76/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan tehdä 4 oktaavin pierun,  ja sen on todistanut ja vahvistanut hyvä ystäväni jolla on absoluuttinen sävelkorva.

Mutta en ole kertonut tai näyttänyt tuota koskaan työhaastattelussa . ehkä pitäs .

Jos olisin yrittäjä ja olisin palkkaamassa, niin saisit paikan heti,

Vierailija
77/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on halutessani asiallinen ja vakuuttava ääni. Ystäväni ovat sanoneet, että olisin hyvä poliitikko, koska voisin puhua puutaheinää, niin että kuka tahansa uskoisi.

Vierailija
78/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tosi hyvä numeromuisti.

Erityisesti jos numerosarja tallentuu kuvamuistiin.

Ja se visuaalinen muisti on hyvä.

Myös selvänäköä ym.

Vierailija
79/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merivoimissa kehuttiin heti palvelukseenastumispäivästä saakka, menin pitkän tien. Kosovossa olin kolme kertaa jo ennen varsinaisia erikoisjoukkohommia. Varsinaisesta "erotyiskyvystä" ei ole siviilissä mainittava paa hyötyä mutta kyky aiheutti sen että sai hyviä leiriytymisvinkkejä ja harjoitteluseuraa.

Kykyni ei ole kuorolaulu

Onko se sitten perseennuolenta?

Vierailija
80/82 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin varmaan ryhtyä poliisin huumekoiraksi, poikkeuksellisen hyvän hajuaistini takia, mutta ehkä koirat tulevat halvemmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi