Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoiskykysi josta et ole hyötynyt?

Vierailija
17.12.2020 |

Minulla on absoluuttinen sävelkorva mutta en ole koskaan käyttänyt aktiivisesti sitä, osaan soittaa vähän kitaraa ja olen matemaattinen luonnontieteilijä joten ehkä olen piilokäyttänyt jotain ominaisuutta!
"Korvani" ilmenee siten että voin milloin tahansa toistaa sävelen vaikka laulusta, jos luen laulunsanoja niin sanojen korkeudet vaihtelee päässäni niin selvästi että voin toistaa sen. Asia on lääketieteellisesti vahvistettu ja taidolla voi sillan huijata vaikkapa kuorolaulussa jota harrastin pienenä tai kaveria auttaakseen karaokessa vaikka ei varsinaisesti juuri laulattaisi.
Oisin ehkä VOINUT alkaa muusikoksi tai voin alkaa joskus mutta nyt en käytä lahjaani

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on absoluuttinen sävelkorva. No olen harrastanut pianonsoittoa 10 vuotta, lopetin joskus n. 18-vuotiaana. Nyt soitan omaksi iloksi, mutta soitan kyllä aika hyvin.

Vierailija
2/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus. Mutta mitä tarkoittaa "huijata kuorolaulussa"?

Ei kai se ole huijaamista, jos laulaa niin että pysyy sävelessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärimoraali. aluksi ihmiset ihailee että joku on oikeuden mukainen ja sanoo kuten asiat on. tarjotaan vastuutehtäviä esimiehen paikkaa ja sen sellaista.  mutta ajansaatossa alkaa mielimuuttua kun omat teot ovatkin moraalittomia silloin alkaa selänpuukotus jne. siksi olen alkanut suosiolla kieltäytymään kaikista vastuu tehtävistä.

jos saisin aina yhden sentin kun joku mainitsee; "sinun pitäisi olla politiikassa" olisin jos miljoonääri.

Vierailija
4/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätteköhän edes mitä tarkoitetaan abs.sävelkorvalla.. jos lyön pianosta vaikka viisi randomi säveltä samaan aikaan, niin te pystytte ne hetkessä sanomaan ? Just joo

Vierailija
5/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä simultaanikapasiteetti, pystyn tekemään montaa asiaa yhtäaikaa, kuuntelemaan montaa lähdettä yhtä aikaa, puhumaan monen eri ihmisen kanssa eri keskusteluja samaan aikaan. Ja puremaan purkkaa jalat pöydällä samaan aikaan. :D

Vierailija
6/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on absoluuttinen sävelkorva. No olen harrastanut pianonsoittoa 10 vuotta, lopetin joskus n. 18-vuotiaana. Nyt soitan omaksi iloksi, mutta soitan kyllä aika hyvin.

Olen joskus lukenut että absoluuttinen sävelkorva on aika yleinen ominaisuus, jotkut eivät huomaa sitä ja ajattelevat että muillakin on. Ajattelitkohan Sinä niin pienenä. Minulla pikkusisko alkoi virittää kitaraa minun ääneni perusteella niin lääkärissä mainittiin ja jouduin kummiin testeihin, "Korvani" todettiin olevan niin tarkka että kone kykeni vielä tuottamaan eron mutta kaiutin ei voinut tarkemmin toistaa ja yliopistosairaalassa testattiin, kamalasti eri korkuisia ääniä ja erilaisia ääniä, vaikka erilaisia pallon tömähdyksiä mistä ihan selvästi tietenkin erottaa korkeuden mutta muut ei erottanut.

Koetkohan viehtymystä matematiikkaan, itse näen sillan yhtälöiden painon molemmin puolin equal- merkkiä, osaan alkaa tasapainottamaan?

T ap

Vierailija
7/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtäminen. Olen ollut pienestä asti taitava piirtämään, lapsena aina ikäisiäni edellä. Siitä taidosta ei ole kuitenkaan koskaan mitään hyötyä ollut. Koulussakin testataan vain kaikki lukuaineet, musiikissa ja liikunnassakin oli omat testinsä. Koskaan ei tietenkään tehty mitään piirustustestiä, jolloin olisi viimein ollut minun vuoroni loistaa.

Vierailija
8/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätteköhän edes mitä tarkoitetaan abs.sävelkorvalla.. jos lyön pianosta vaikka viisi randomi säveltä samaan aikaan, niin te pystytte ne hetkessä sanomaan ? Just joo

Tiesin, kiitos TwoSetViolin YouTube-kanavan, toisella heistä on oikeasti absoluuttinen sävelkorva. Testailevat sitä aina välillä kaikennäköisillä jutuilla, mm. kerran juuri sillä, että montako säveltä hän saa oikein, kun niitä lisätään koko ajan enemmän. Toki heillä on paljon muitakin aiheita. 

Aiemmin luulin, että se tarkoittaa sitä, että ei laula nuotin vierestä, vaan ihan oikein.

Vierailija
9/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus lukenut että absoluuttinen sävelkorva on aika yleinen ominaisuus, jotkut eivät huomaa sitä ja ajattelevat että muillakin on. Ajattelitkohan Sinä niin pienenä. Minulla pikkusisko alkoi virittää kitaraa minun ääneni perusteella niin lääkärissä mainittiin ja jouduin kummiin testeihin, "Korvani" todettiin olevan niin tarkka että kone kykeni vielä tuottamaan eron mutta kaiutin ei voinut tarkemmin toistaa ja yliopistosairaalassa testattiin, kamalasti eri korkuisia ääniä ja erilaisia ääniä, vaikka erilaisia pallon tömähdyksiä mistä ihan selvästi tietenkin erottaa korkeuden mutta muut ei erottanut.

Koetkohan viehtymystä matematiikkaan, itse näen sillan yhtälöiden painon molemmin puolin equal- merkkiä, osaan alkaa tasapainottamaan?

T ap

Huomasin, koska mulla oli pienenä sähköpiano. Siinä oli peli, jossa tuli aina sävel, ja se piti toistaa. Ja toistin sen aina oikein.

Vierailija
10/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky antaa naiselle kun naiselle parasta seksiä mitä hän on ikinä saanut. Kumppaneita on kuitenkin ollut vain reilut 20 eli hukkaan menee..

Vierailija
11/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky herätä joka aamu. Mutta se ei taida olla erikoiskyky, ja toisaalta siitä on jotain hyötyäkin.

Vierailija
12/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva oikeudentaju. En tiedä onko se erityiskyky, mutta siitä on vain haittaa. Elämä ei ole reilua, ja ihmiset on perseestä.

Vierailija
13/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyky antaa naiselle kun naiselle parasta seksiä mitä hän on ikinä saanut. Kumppaneita on kuitenkin ollut vain reilut 20 eli hukkaan menee..

Eli et ole se paras henkilö antamaan arviota kyvyistäsi.

Vierailija
14/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äärimoraali. aluksi ihmiset ihailee että joku on oikeuden mukainen ja sanoo kuten asiat on. tarjotaan vastuutehtäviä esimiehen paikkaa ja sen sellaista.  mutta ajansaatossa alkaa mielimuuttua kun omat teot ovatkin moraalittomia silloin alkaa selänpuukotus jne. siksi olen alkanut suosiolla kieltäytymään kaikista vastuu tehtävistä.

jos saisin aina yhden sentin kun joku mainitsee; "sinun pitäisi olla politiikassa" olisin jos miljoonääri.

I feel You!

Vierailija
15/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan älyttömän hyvä numeromuisti, mutta siitä ei ole missään hyötyä. Muistan lapsuudestakin lukemattomia päivämääriä (mm. syntymäpäiviä ja puhelinnumeroita sellaisilta ihmisiltä, jotka olen viimeksi nähnyt ala-asteella vuosituhannen vaihtuessa). Lisäksi muistan myös viikonpäivänkin tarkkuudella eri vuosilta useasti oikein niitä. Tänään kauppaan mennessä aamulla muistelin, että viime vuonna 17.12 oli tiistaina... 

En ole moiseen törmännyt kenelläkään muulla, mutta en vain hyödy tuosta millään tavoin. Jostakin piin likiarvon luettelemisesta vaan ei ole hyötyä yhtään missään nykymaailmassa.

Vierailija
16/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton kielipää. Mitään konkreettista hyötyä siitä ei ole koitunut (osaan todella laajasti kieliä, mutta eipä niitä kotona kyhjöttäessä tule käyttäneeksi).

Vierailija
17/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla musiikin numero koulussa 10 ja olen laulanut kuorossa sopraanona. Mutta aikuisena en ole kykyäni hyödyntänyt vain laulamalla lapsilleni.

Vierailija
18/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maailman nopein mies

Vierailija
19/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merivoimissa kehuttiin heti palvelukseenastumispäivästä saakka, menin pitkän tien. Kosovossa olin kolme kertaa jo ennen varsinaisia erikoisjoukkohommia. Varsinaisesta "erotyiskyvystä" ei ole siviilissä mainittava paa hyötyä mutta kyky aiheutti sen että sai hyviä leiriytymisvinkkejä ja harjoitteluseuraa.

Kykyni ei ole kuorolaulu

Vierailija
20/82 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärimmäisen poliittinen luonne, osaan politikoida kaikesta. Taitoani EI OLE palkittu ministeriydellä!

Osaan myös laulaa kuorossa. T Anni S Helsingistä

(ja Ulttiksesta, muistakaa!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi