Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persut ei halua pitää koko Suomea asutettuna

Vierailija
26.02.2024 |

Niin paljon lopetetaan terveysasemia Suomen pikkupaikkakunnilta. Miten ihmeessä vanhukset ja autottomat pääsee lääkärille? Omien vanhempien paikkakunnalla ei ole enää edes taksia. 

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ja sairaat joutaa kuolla pois, tulee yhteiskunnalle halvemmalsi. 

T: persu

Vierailija
2/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään. Kauas on tultu Vennamon ja  Soinin aatteista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää kuinka kalliiksi nämä mummot tulevat yhteiskunnalle kun heidän annetaan asua kuolleissa kunnissa vaatimassa sinne kaupungin palveluja. 

Vierailija
4/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei koske minua, niin kärvistelkää nyt vaan. Asun lähellä isoa keskussairaalaa, jossa päivystys säilyy. 

Vierailija
5/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää kuinka kalliiksi nämä mummot tulevat yhteiskunnalle kun heidän annetaan asua kuolleissa kunnissa vaatimassa sinne kaupungin palveluja. 

Taksiralli tuskin tulee halvemmaksi, valtio maksaa loput taksin hinnasta omavastuun jälkeen.

Vierailija
6/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua. Ihan helvetin typerää tukea jonkun tontunperseessä asumista. 

Vierailija
7/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun terveyspalvelut häviävät, häviää lapsiperheet ensimmäisenä ja sitä myöten työikäinen väestö. Mummot ja papat saa märätä vaipoissaan. Kuntia on lopetettava ja se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Vähintään sata kuntaa veks. Muutaman sadan ihmisen tai muutaman tuhannen ihmisen kunnilla ei tee yhtään mitään. 

Vierailija
8/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähenevä väestö on vaurastova väestö. 

Vierailija
9/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua kukaan muukaan. Muuttakoot palvelujen lähelle jos eivät itse kykene itseään palveluiden äärelle enää toimittamaan.

Vierailija
10/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun terveyspalvelut häviävät, häviää lapsiperheet ensimmäisenä ja sitä myöten työikäinen väestö. Mummot ja papat saa märätä vaipoissaan. Kuntia on lopetettava ja se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Vähintään sata kuntaa veks. Muutaman sadan ihmisen tai muutaman tuhannen ihmisen kunnilla ei tee yhtään mitään. 

Eräässä synnytyssairaalassa syntyi viime vuonna 100 lasta. Ja tätä pitäisi pitää pystyssä? 

Vierailija
11/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet on  jo saaneet syntyvyyden laskemaan  alemmaksi  kuin   koskaan  Suomessa.  Suomi ei  siis tarvitsekaan  lisää  lapsia...

Vierailija
12/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei koske minua, niin kärvistelkää nyt vaan. Asun lähellä isoa keskussairaalaa, jossa päivystys säilyy. 

Ap asuu itse Meilahden sairaalan vieressä.  Ostin asuntoni kun sain syöpähoitoja. 

Mutta minä ajattelen vanhuksia ja muita. Ei ole mitään järkeä että takseilla kuljetetaan ihmisiä terkkariin. Varsinkin kun taksijärjestelmä on pilattu. 

Toki ymmärrän että kiinteistön ja terveyskeskuksen henkilökunnan ylläpitäminen on kallista. 

Vierailija
13/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ne on paennu niistä aluevaltuustoista. Ei tule kukaan esittämään kiusalllisia kysymyskiä

Vierailija
14/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTE vaatii niin paljon lisää päälliköitä ja muuta hallintoa että palvelupuolesta on pakko tinkiä.

Kyllähän jokainen tämän ymmärtää.

menkää yksityiselle niin saatte hoitoa.

Vierailija
15/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perskokkareet on  jo saaneet syntyvyyden laskemaan  alemmaksi  kuin   koskaan  Suomessa.  Suomi ei  siis tarvitsekaan  lisää  lapsia...

Purra on sanonut, että Japanin mallia ei pidä kavahtaa. Siellä on paljon vanhuksia ja syntyy vähän lapsia. Iloisesti siis eteen päin rollaattorien viitoittamalla tiellä! Ai niin, kuka tekee työt ja maksaa ne eläkkeet? No, onneksi velkaa saadaan vielä. 

Vierailija
16/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap asuu itse Meilahden sairaalan vieressä.  Ostin asuntoni kun sain syöpähoitoja. 

Mutta minä ajattelen vanhuksia ja muita. Ei ole mitään järkeä että takseilla kuljetetaan ihmisiä terkkariin.

Minäkin ajattelen. Vanhukset muuttakoot siis palvelujen lähelle kun alkavat niitä tarvitsemaan eivätkä kykene enää itse itseään sinne toimittamaan.

Vierailija
17/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani muuttivat juuri minun sijoitusasuntooni. He ovat lähellä palveluja ja meitä lapsiaan. 

Sinusta me voimme seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään?

Tämä koko ajan valittamisen sijaan ottaisin esille sellaisen asian kuin muutto. 

Ja kuinka usein vanhempasi tarvitsevat esim lääräriä? 

Vierailija
18/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään todella ristiriitaista kun kannattajista suurin osa on maaseudun ihmisiä. Täälläkin (pieni paikkakunta) Persuedustaja kehuu puolustavansa maaseudun palveluja samaan aikaan kun istuu soten kokouksissa ehdottamassa asemien lopettamista. Somessa taas puhuu ihan päinvastaista. Kyllä niillä ainakin on otsaa valehdella.

Vierailija
19/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustalaisille olisi tässä nyt paikka nostaa puolueen profiilia. Aika moni on ap:n kanssa samaa mieltä. Huolissaan siitä että vain suuret kaupungit ja niiden ympärillä olevat kunnat/kaupungit vetävät aikuisia, lapsiperheitä jne. 

Vierailija
20/89 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksiralli tuskin tulee halvemmaksi, valtio maksaa loput taksin hinnasta omavastuun jälkeen.

Taksia ei kaikki uskalla käyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme