Mitä suomalaiset miehet nykyään vaatii naiselta, kun tuntuu että olen heille ilmaa?
Olen ihan kivannäköinen vähän alle 35-vuotias nainen. Minuun iskevät silmänsä lähinnä tummahipiäisemmät miehet (ulkonäöstä päätellen voisivat olla kurdeja, arabeita tms). Ei siinä mitään, mutta ihmettelen, että suomalaiset miehet eivät tunnu edes huomaavan minua. Minusta kontrasti on vain niin huomattava noiden miesryhmien välillä, että se ihmetyttää. Ei tietenkään ihmetyttäisi yhtä paljon, jos KUKAAN ei huomaisi minua, silloinhan voisin olla vain epäkiinnostava yleisellä tasolla.
Mistä ihmeestä siis tämä johtuu? Ne suomalaiset miehet, joista nyt puhun eivät siis missään tapauksessa ole mitään mallimaisen komeita, hyvin pukeutuneita tms "korkean tason" valioyksilöitä, vaam ihan sellaisia normaaleja resupekkija pussikaljoineen. Edes tällaiset suomalaiset miehet eivät huomaa minua ollenkaan. Sen sijaan usein kun kuljen esim. julkisilla niin joku kurdi tms alkaa iskeä silmää, jutella, kysellä mitä kuuluu jne.
Älkääkä vastatko että "et ole tarpeeksi hyvännäköinen suomimiehille" koska sen tiedän mainitsemattakin! Minua kiinnostaakin se, että vaatiiko ihan tavallisetkin suomalaiset miehet todella mallimaista kauneutta naiselta vai mitä hittoa?
Toivon että voidaan keskustella aiheesta hyvässä hengessä, sillä en hae missään tapauksessa mitään riitaa tällä kenenkään kanssa, en ole katkeroitunut enkä vihaa ketään tämän aiheen tiimoilta. Asia on vain pohdituttanut minua jo pidemmän aikaa (onpas suuret ongelmat 😁, juu, tiedän...)
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle miehelle on koko tämä vuosituhat tolkutettu että tuntemattomalle naiselle puhuminen vailla jotain hyväksyttävää syytä, JOTA ISKEMISYRITYS EI OLE, on seksuaalista häirintää.
Sitä saa mitä tilaa.
Ei ole tuollaista kukaan väittänyt. Juttelu ei ole häirintää.
Jopa katse on, joten lopetapa lässytys.
No jos olet tyypillinen setämies joka katsoo jotain nuorta naista himoiten, tottakai se silloin on. Muistan kuinka inhottavalta nuorena mimminä tuntui kun setämiehet tuijotti. Ja kun se tuijotus alkoi jo tyyliin 12 vuotiaana niin ei siitä miesten tuijottelusta osaa aina olla kauhean kiitollinen. Yritä hieman ymmärtää naisten asemaa yhteiskunnassa, missä on kaikenmaailman pervoja ihan omastakin takaa. Jos katsot jotain oman ikäistäsi sinkuksi oletettavaa naista hiukan pidempään, ei se mitään häirintää ole. Nainen saattaa vähän hämmentyä siitä, varsinkin jos ei ole tottunut sellaiseen enää aikuisiällä, mutta ei koe sitä kuitenkaan häirintänä, vaan kiinnostuksen osoituksena ja hän jää pohtimaan sitä. Kun valitettavasti se vaan menee niin, että naiset on yhteiskunnassa ennemminkin tarkkailijan roolissa. Miehissä on niin valtavan paljon enemmän häiriintyneempää sakkia, pedofiilejä, psykopaatteja, väkivaltaisia sun muita.
En usko koskaan tulevan sellaista tilannetta, että naiset tekisivät aloitteita edes lähimainkaan niin paljon kuin miehet. Miehissä on liikaa sellaisia jotka etsivät naisia egoistisesti tai jopa pahantahtoisesti. Ja he aiheuttavat naisiin paljon sitä ajattelua, että yksin on parempi olla. Nainen muutenkin on parisuhteessa se antava osapuoli, monessakin mielessä. Nainen pääsee todella paljon helpommalla olemalla kokonaan ilman miestä, varsinkin nykyään kun ei ole pakko olla taloudellisesti riippuvainenkaan miehestä.
Tämä niin tuhannesti. Ei riitä aika kommentoimaan enempää kun menee palsta yöpuulle joten ehdin vaan tylsästi komppaamaan. Ehkäpä huomenna illalla jos vielä ketju olemassa, kerron lisää. Öitä.
Tuhannesti tosiaan.
Naiset eivät tee aloitteita koska miehet ovat väkivaltaisia pedofiilejä. Samaan aikaan miesten pitäisi hyväksyä että heidät torjutaan säännönmukaisesti em. syiden vuoksi (jokainen mies on vähintään potentiaalinen raiskaaja) ja sitten muutaman vuoden päästä pääsettekin vittuilemaan huonosta itsetunnosta.
#miesvihanäkyväksi
Kyllä naiset tekevät aloitteita, kun tuntevat miehen. Tuntemattomalle tehty aloite voi olla flirttiä kuoleman kanssa, siksi naiset eivät niitä tee.
Naiset ei tee aloitteita, koska mies jolle nainen flirttailee voi olla sarjamurhaaja. Mutta naiset kyllä vastaavat flirttiin, kunhan mies tekee aloitteen, vaikka se flirttaileva ja aloitteen tekevä voi ihan yhtälailla olla sarjamurhaaja. #mutkuseoneriasia #yksitekosyylisääollatekemättäitsealoitetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset tekevät aloitteita, kun tuntevat miehen. Tuntemattomalle tehty aloite voi olla flirttiä kuoleman kanssa, siksi naiset eivät niitä tee.
Miksi kukaan tekisi aloitteen tutemattomalle? Koska nätit kasvot? Ei tuo minulle miehenä ole mikään syy lähestyä yhtään naista.
Useimmat miehet kuitenkin tekevät aloitteita naisille, joita eivät tunne esim. baareissa, yökerhoissa, netissä. Keskimääräinen nuori nainen tai vielä alle nelikymppinenkin saa aloitteita päivittäin. Aloitteet keskittyvät kylläkin vahvasti ulkomaalaisiin miehiin ja vanhempiin miehiin.
En tykkää suomalaisista naisista ja he eivät pidä minusta. Olen naisten kanssa tekemisissä ainoastaan ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvännäköinen. Tavallinen suomipoika ei uskalla lähestyä. Ulkkismiehellä puolestaan ei ole menetettävää ja eksoottisennäköisenä hän voi myös ajatella, että ulkonäkötaso riittää sinun iskemiseen.
Toinen juttu on se, ketä itse katsot. Suomipoikaa ujostuttaa tai hän luulee, että katsot arvostellen? Ulkkikselle katse on kutsu.
SuomiPOIKA?
#miesvihanäkyväksi
Miten Suomipoika on mielestäsi muka loukkaava? Minusta se on yhtä neutraali nimitys kuin Suomineitokin. En näe kummassakaan mitään pilkallista tai vähättelevää.
Ohis
Pojuttelu on loukkaavaa siinä missä tytöttelykin.
Katso tekstiä. suomiPOIKA, ulkomaalainen MIES joista suomiPOIKA vässyköi mutta MIES toimii.
Hitto eipä tuon neutraalimpaa tekstiä saisi aikaiseksi. EI mitään pilkallista tai vähättelevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tekisi aloitteen tutemattomalle? Koska nätit kasvot? Ei tuo minulle miehenä ole mikään syy lähestyä yhtään naista.
Useimmat miehet kuitenkin tekevät aloitteita naisille, joita eivät tunne esim. baareissa, yökerhoissa, netissä. Keskimääräinen nuori nainen tai vielä alle nelikymppinenkin saa aloitteita päivittäin. Aloitteet keskittyvät kylläkin vahvasti ulkomaalaisiin miehiin ja vanhempiin miehiin.
Baareissa ja yökerhoissa ollaan humalassa. ja pääosa nettialoitteista tulee sivustoilla/sovelluksissa, joissa tarkoitus tutustua toisiinsa. Ex tempore aloitteet kadulla jne. eivät ole suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia ja mitä keskustelua aiheesta seuraa, niin kauhean toivottujakaan.
Kuulun miehenä varmaan siihen harvaan porukkaan, joka lähestyy naisia ihan arjessa ja naiset lähestyvät myös minua spontaanisti. Niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Jostain syystä näin on ollut aina, olen kai ollut naisten silmissä kiinnostava.
En ole mikään pitkä, enemmän sellainen 'jässikkä', vahvan oloinen mies. Niin se vaan menee, että mitä enemmän antautuu spontaaneihin jutusteluihin, niin sitä enemmän se antaa. Ja 90% naisista on suhtauneet näissä tilanteissa iloisesti kohdallani. Itsekin otan ilolla vastaan, kun minua lähestytään. Ei sitä turhaan sanota, että silmät on sielun peili. Kyllä katseistakin huomaa, missä mennään ja löytyykö sitä elämän iloa. Ja minusta myös kuulemma vaistoaa nopeasti, että en ole hullu psykopaatti.
Oma käytös ja asenne elämään on ihan kaiken a ja o. Miehillä ja naisilla.
Ap on varmasti ihan perusnätti nainen, jolle kyllä ottajia löytyisi. Kannattaa vaan rohkeasti lähestyä miestä, jos sattuu silmää miellyttämään. Muista, että valtaosa ihmisistä kuitenkin toivoo toisilleen hyvää. Vaikka anonyymisti esim täällä voi kirjoitella mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä se on mullakin. Ja siksi mulla onkin ulkomaalainen mies. Ei vain koskaan kukaan suomalainen mies ottanut kontaktia. Kyllä olisi kelvannut ja harvoin jotain varovaista yritystä mulla olikin, mutta tuntuu, ettei heitä yhtään kiinnostanut. Noh, toisaalta en ole mikään täydellinen fitnesskissa tai blondi, enkä myöskään superhoikka. Sellainen normaalin bmi:n yläkantissa oleva pitkähiuksinen brunetti, ihan perus nätti, en mikään kaunotar. Varmaan just tuollaisille lähi-idän ihmeille vaimomatskua eli ei liian povipommi, mutta ei myöskään sysiruma. Ehkä olet itsekin vähän sellainen?
Jos vaihtoehtona on vuohi ja elämä aavikolla niin kaikki on aika hyviä vaihtoehtoja. Olisi kiva kuulla mitä nämä puhuvat vaivoistaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun miehenä varmaan siihen harvaan porukkaan, joka lähestyy naisia ihan arjessa ja naiset lähestyvät myös minua spontaanisti. Niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Jostain syystä näin on ollut aina, olen kai ollut naisten silmissä kiinnostava.
En ole mikään pitkä, enemmän sellainen 'jässikkä', vahvan oloinen mies. Niin se vaan menee, että mitä enemmän antautuu spontaaneihin jutusteluihin, niin sitä enemmän se antaa. Ja 90% naisista on suhtauneet näissä tilanteissa iloisesti kohdallani. Itsekin otan ilolla vastaan, kun minua lähestytään. Ei sitä turhaan sanota, että silmät on sielun peili. Kyllä katseistakin huomaa, missä mennään ja löytyykö sitä elämän iloa. Ja minusta myös kuulemma vaistoaa nopeasti, että en ole hullu psykopaatti.
Oma käytös ja asenne elämään on ihan kaiken a ja o. Miehillä ja naisilla.Ap on varmasti ihan perusnätti nainen, jolle kyllä ottajia löytyisi. Kannattaa vaan rohkeasti lähestyä miestä, jos sattuu silmää miellyttämään. Muista, että valtaosa ihmisistä kuitenkin toivoo toisilleen hyvää. Vaikka anonyymisti esim täällä voi kirjoitella mitä sattuu.
Miksi lähestyt naisia etkä ole parisuhteessa?
Osa naisista käyttäytyy uskomattoman huonosti jos heidän kanssaan yrittää keskustella, eikä keskustelua aloittava mies kiinnosta. Tyyliin suoraa huutoa, asialliseen normaaliin keskusteluun. Tämä on ainakin minulle se syy miksi en aloita keskustelua vieraiden naisten kanssa.
Onnekseni osa naisista haluaa keskustella kanssani, joten voin valkata seurani niistä, jotka lähestyvät minua.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon kysymykseen siis kaipaisin vastauksia. Tietenkin miehiltä kuulisn mieluiten rehellisiä vastauksia, te kun osaatte puhua ainakin omasta puolestanne (miksei myös kavereiden puolesta, jos tämä aihe on tullut joskus puheeksi teillä).
Ap
Suurin osa ihmisiä on ilmaa suurelle osalle ihmisiä.
Toki kun tuolla ulkona liikkuu, näkee jatkuvasti vastakkaisen sukupuolen edustajia, joista vähintään 10-20% voisi herättää kiinnostuksen, luultavasti useampikin, mutta parin sekunnin näkemisen perusteella en koe tarvetta tehdä mitään. Viimeksi katselin kahdeksan kuukauden ajan muutamana päivänä viikossa erästä naista, ennenkuin koin tarpeelliseksi avata keskustelun.
Ap, ole itse aloitteellinen.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä todennäköisemmin ihmiset ajattelee että olet jo varattu ja perheellinen. Ja Suomessa ei muutenkaan lähestytä tuntemattomia tai kummemmin flirttailla arjessa keskellä päivää selvinpäin. :D
Itsekin aiemmin vuosia sinkkuna olleena voin sanoa että kaikki silloiset mieskontaktit oli seuranhakupalveluiden kautta vaikka opiskelin ja elin sinällään aktiivista sosiaalista elämää. Edes baareissa ei tuntemattomat kovin usein ja reteästi lähesty, ei minua eikä siis oikein ketään muutakaan. Suomalaiset on juroja ja kynnys tehdä tuttavuutta täysin tuntemattomiin on korkea. Enpä kyllä itsekään lähestyisi ketään ihan ns. kylmiltään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on monesti tosi tylyjä, huonokäytöksisiä juntteja ja kaiken lisäksi vielä UJOJA. Ne ei osaa olla miehekkäitä naisille. Ja vielä tohon päälle usein vielä huono itsetunto.
Tottakai ne haluaa naisen kenen kanssa tuntee olevansa samanlainen - hillitty, mauton, hajuton ja väritön piika tai muu.
:DD
Mulla on sama mutta veikkaan että monella muullaki joka ei etsi miestä on sama - eli ulkomaalaset tulee kadulla juttelemaan. :) Mulle ulkomaalaset on sanonu mm . että vaikutan todella positiiviselta ihmiseltä. Vaikea kuvitella että KUKAAN suomalainen mies tulis mua tollasesta kehumaan. Pikemminkin sanois "ootpa ärsyttävä" tai jotain muuta - yritti sitten iskeä tai ei. :D
Ei suomalaiseen kulttuuriin kuulu mikään "kiva", kaiken pitää olla ankeaa ja kamalaa.
Tinderissä ne iskee, mutta eniten varmaan jsut niitä geneerisimpiä hahmoja jotka näyttää tavallisimmilta.
Valitettavasti olen samaa mieltä suomalaisista miehistä. Varsinkin siitä, että ovat todella ujoja. Sainkin sitten ulkomaalaisen miehen, jonka kanssa ei tarvitse arvailla, missä mennään ja hän puhuu tunteistaan!
Miehen näkökulmaa: Naiset haluavat huomiota vain sellaisilta miehiltä, jotka heitä kiinnostavat. Jos joku perus pallinaama, joka ei naista kiinnosta yhtään, tulee julkisissa flirttailemaan niin korkeintaan niin kuinka moni nainen voi käsi sydämellä sanoa olevansa innoissaan? Korkeintaan ne jotka tarvitsevat kipeästi itsetunnon kohotusta.
Nämä valitukset pitää osata lukea niin että näissä valitellaan miksi ne kiinnostavat miehet eivät tule juttelemaan. Mieti miksi kauniit naiset eivät tule flirttailemaan tavallisille tallaajamiehille? Tiedät vastauksen, mutta sanon sen silti ääneen: a) he eivät ole kiinnostuneita b) heidän ei tarvitse, koska miehet tulevat flirttailemaan heille ja c) heillä on paljon valinnanvaraa.
Jos et vieläkään ymmärtänyt miksi kiinnostavat miehet eivät tule juttelemaan niin tässä on vastaus: a) he eivät ole kiinnostuneita b) heidän ei tarvitse, koska naiset tulevat flirttailemaan heille ja c) heillä on paljon valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Asuin 15 vuotta Hgissä ja aina kun laitoin meikkiä ja kiharsin tukan, minulle vislailtiin ja moikkailtiin ja tultiin jutuille - ulkomaalaisten miesten toimesta. Nyt kun asun Treella koskaan kukaan ei katso tai moikkaa tms. (vislailua en toki kaipaa) - koska täällä ei ole ulkomaalaisia eikä senkään vertaa flirttikultturia kuin Hgissä (jossa joskus joku juopunut suomalainekin saattoi kehua).
Tinderissä sataa tykkäyksiä ulkomaalaisilta ja tosi kohteliaita viestejä! Toisin kuin suomalaisilta miehiltä, joilta saattaa saada ihan mitä tahansa; vaikka kutsun tulla "kakkosta antataam" tai ihan mitä tahansa.
Olen tullut siihen tulokseen että pitäisi ottaa ulkomaalainen mies. Harmi ettei heitä ole täällä Treella. Saisi kivempaa seuraa, kohteliaisuuksia, hyvää ruokaa (ovat usein hyviä kokkeja) yms.
Ap vika ei ole sinussa vaan suomalaisesta jurosta kulttuurista.
Se kohteliaisuus on vain pintaa, kyllä sulle naisen paikka ja asema näytetään siinä kulttuurissa jos lähdet suhteeseen. On se Tampereellakin nähty. Suomalaiseen tasa-arvokulttuuriin ei kuulu perään viheltely, tulee huoramainen olo. Vaikea on Tamperelaisista baareista löytää hyvää seuraa. Pitäisi päästä sisään johonkin työporukkaan tai vastaavaan niin sieltä löytyy mielenkiintoisia tyyppejä ja sitten on baarissakin mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä todennäköisemmin ihmiset ajattelee että olet jo varattu ja perheellinen. Ja Suomessa ei muutenkaan lähestytä tuntemattomia tai kummemmin flirttailla arjessa keskellä päivää selvinpäin. :D
Itsekin aiemmin vuosia sinkkuna olleena voin sanoa että kaikki silloiset mieskontaktit oli seuranhakupalveluiden kautta vaikka opiskelin ja elin sinällään aktiivista sosiaalista elämää. Edes baareissa ei tuntemattomat kovin usein ja reteästi lähesty, ei minua eikä siis oikein ketään muutakaan. Suomalaiset on juroja ja kynnys tehdä tuttavuutta täysin tuntemattomiin on korkea. Enpä kyllä itsekään lähestyisi ketään ihan ns. kylmiltään.
Ei onnistu ennen tuntemattoman naisen iskeminen keskustan baareissa vaikka olisi jonkin verran pohjia. Joskus äärimmäisen harvoin joku nainen on tullut juttelemaa. Tämän vuoksi käynkin nykyisin lähibubissa jossa kaikki minut tuntee. Naisvalikoima ei ole kauhean laaja mutta toisinaan tulee yllättäviä kohtaamisia. Kai se on tähän tyydyttävä nyt sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.
Mitähän ihmettä tämä on tarkoittavinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.
Mitähän ihmettä tämä on tarkoittavinaan?
Miehen ei kannata riskeerata työpaikkaansa puhumalla naiselle joka on mahdollisesti voimaantunut ja valmis maalittamaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Saman kuin ap kokenut. Olen myös ulkomailla asunut paljon (Eurooppa ja Jenkkilä) ja aina miehet puhelleet ihan tuosta vaan mukavia. Helposti tulevat juttelemaan. Mutta kotimaassa eivät. Täällä mua ei huomata ollenkaan, kun muualla tullaan tuikitavallisissa tilanteissa höpöttelemään ja samalla kehutaan kauniita silmiä ja kivaa hymyä jne. Jotain vikaa näissä kotimaan miehissä...
Miksi sinua pitää kehua, onko sulla huono itsetunto ja tarvit kehuja? Menetkö sinä kehumaan miehiä ulkosalla samalla tavalla kun vaadit heiltä kehuja?
En sinkkumiehenä todellakaan tuolla kaduilla kiinnitä huomiota kehenkään naiseen.
Jos jonkun kiinnostavan tyypin tapaan harrastuksessa tai illanistujaisissa niin voin mennä juttelemaan.
En tee koskaan naisena aloitetta, en tutuille enkä tuntemattomille. Pelkään liikaa torjutuksi tulemista. Miehen osa ei ole helppo, koska jonkinlainen kulttuuripaine miehillä on olla aloitteellisempi osapuoli. Minulle naisena on todennäköisesti h189elpompaa vain odotella sopivia aloitteita, joita tulee todella vähän muualla kuin baarissa.