Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suomalaiset miehet nykyään vaatii naiselta, kun tuntuu että olen heille ilmaa?

Vierailija
17.12.2020 |

Olen ihan kivannäköinen vähän alle 35-vuotias nainen. Minuun iskevät silmänsä lähinnä tummahipiäisemmät miehet (ulkonäöstä päätellen voisivat olla kurdeja, arabeita tms). Ei siinä mitään, mutta ihmettelen, että suomalaiset miehet eivät tunnu edes huomaavan minua. Minusta kontrasti on vain niin huomattava noiden miesryhmien välillä, että se ihmetyttää. Ei tietenkään ihmetyttäisi yhtä paljon, jos KUKAAN ei huomaisi minua, silloinhan voisin olla vain epäkiinnostava yleisellä tasolla.

Mistä ihmeestä siis tämä johtuu? Ne suomalaiset miehet, joista nyt puhun eivät siis missään tapauksessa ole mitään mallimaisen komeita, hyvin pukeutuneita tms "korkean tason" valioyksilöitä, vaam ihan sellaisia normaaleja resupekkija pussikaljoineen. Edes tällaiset suomalaiset miehet eivät huomaa minua ollenkaan. Sen sijaan usein kun kuljen esim. julkisilla niin joku kurdi tms alkaa iskeä silmää, jutella, kysellä mitä kuuluu jne.

Älkääkä vastatko että "et ole tarpeeksi hyvännäköinen suomimiehille" koska sen tiedän mainitsemattakin! Minua kiinnostaakin se, että vaatiiko ihan tavallisetkin suomalaiset miehet todella mallimaista kauneutta naiselta vai mitä hittoa?

Toivon että voidaan keskustella aiheesta hyvässä hengessä, sillä en hae missään tapauksessa mitään riitaa tällä kenenkään kanssa, en ole katkeroitunut enkä vihaa ketään tämän aiheen tiimoilta. Asia on vain pohdituttanut minua jo pidemmän aikaa (onpas suuret ongelmat 😁, juu, tiedän...)

Kommentit (297)

Vierailija
181/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla liian kaunis. Suomalaiset miehet pelkäävät kauniita naisia. Ota ulkomaalainen  mies.

Pakko kompata. Ja näin lyhyenä, kaljuuntuvana ja ylipainoisena miehenä totean, että onneksi. 😎

Kummasti keskustelutaitonen mies saa juttuseuraa kauniistakin naisesta, kun kilpailu on olematonta. 😍

Mitä sä juttuseuralla? Kuuntelet kuinka nainen murehtii että Make kävi taas vieraissa mutta onhan se annettava anteeksi

Huumaatko vai nuijanukutatko oman seksiseurasi?

Vierailija
182/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen näkökulmaa: Naiset haluavat huomiota vain sellaisilta miehiltä, jotka heitä kiinnostavat. Jos joku perus pallinaama, joka ei naista kiinnosta yhtään, tulee julkisissa flirttailemaan niin korkeintaan niin kuinka moni nainen voi käsi sydämellä sanoa olevansa innoissaan? Korkeintaan ne jotka tarvitsevat kipeästi itsetunnon kohotusta.

Luuletko ihan tosissasi että kenen tahansa lähestyminen nostattaa naisen itsetuntoa? Voin kertoa ettei todellakaan, vaan vaikutus voi olla täysin päinvastainen. Minua ovat monesti lähestyneet tavalla tai toisella epämiellyttävät miehet ja niiden kokemusten myötä olen alkanut epäilemään omaa viehätysvoimaani. Ei se kovin kummoinen voi olla, jos millainen mies tahansa uskaltaa lähestyä ja kokee että olisi minuun jotain mahdollisuuksia. Noita kokemuksia on kertynyt huomattavan paljon verrattuna oikeasti hyvien miesten kiinnostuksenosoituksiin.

taas osoitus että vain hyvien kannattaa lähestyä mutta niillä on sitten velvollisuus tehdä niin.

Jos kukaan ei lähesty: ei hyvä

Jos epämiellyttävät lähestyy (komeiden lisäksi): ei hyvä

Jos vain epämiellyttävät lähestyy: ei todellakaan hyvä

Jos vain komistukset lähestyy: nyt ollaan naiseuden ytimessä. Tästä on hyvä pistää vaatimustasoa vähän tiukemmaksi.

Minusta olisi huomattavasti parempi vaihtoehto että kukaan ei lähestyisi kuin että epämiellyttävät lähestyvät. Ainakin silloin voisi uskotella itselleen ettei kukaan vain uskalla lähestyä, koska miehet pitävät liian hyvänä itselleen. Mutta minun tilanteessa, jossa epämiellyttävät ovat lähestyneet reisaksi asti, ei sitä vaihtoehtoa ole. Pitäisi vissiin uskoa että olen ilmeisesti heidän tasollaan sitten.

Ja muuten, kenelläkään ei ole velvollisuus lähestyä yhtään ketään. Jos ei halua niin jättää välistä, se on just niin simppeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä suomalaiset voisivat enemmän jutella toisille niitä näitä, muuallakin kuin netissä. Esim. Kaupassa, ulkona tms.

Olen asunut pitkään ulkomailla, maassa, jossa on ns smal talk- kulttuuri. Kun muutin takaisin Suomeen, niin jatkoin tätä. Täällä vaan on se ongelma, että enemmistö miehistä tulkitsee sen iskemisen, kuten myös sen, että sanoo hei tai päivää. Silloin ymmärsin sen, miksi näin ei kannata tehdä. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että jätetään ihminen rauhaan, ja joka ei näin tee on outo.

Vierailija
184/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä suomalaiset voisivat enemmän jutella toisille niitä näitä, muuallakin kuin netissä. Esim. Kaupassa, ulkona tms.

Olen asunut pitkään ulkomailla, maassa, jossa on ns smal talk- kulttuuri. Kun muutin takaisin Suomeen, niin jatkoin tätä. Täällä vaan on se ongelma, että enemmistö miehistä tulkitsee sen iskemisen, kuten myös sen, että sanoo hei tai päivää. Silloin ymmärsin sen, miksi näin ei kannata tehdä. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että jätetään ihminen rauhaan, ja joka ei näin tee on outo.

En ole kokenut, että miehet ottaisivat tervehtimisen tai keskustelun aloituksen iskemisenä. Vaikka joskus jopa voisi olla se tarkoitus. Ilmeisesti pitäisi viestiä jo. tarkoitus selkeämmin äänensävyllä ja hymyllä.

Mutta samaa mieltä, harmi miten vähän ihmiset täällä juttelevat keskenään, surullista, ja nyt tämä korona vielä oikein saa ihmiset vetäytymään maskiensa ja turvavälineinä taakse ja rypemään kiukussaan..

Vierailija
185/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskertoofaktaa99 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei pidä loukkaantua, mutta ehkä ominaisuutesi ovat juuri sellaiset että täytät ko. kansallisuuksien ihannenaisen ominaisuudet, siksi saat heiltä paljon huomiota.

Ne arabit hakee vain pesää ja yrittää kaikkee mikä liikkuu ja edes näyttää naiselta.

Suomalainen mies kasvatettu siten, ettei ole asiallista lähestyä arjessa naisia seksuaalisessa mielessä. Sitten kännissä uskalletaan jotakin örveltää.

Mieskertoosielläpaskaa99 eikä faktaa. Ihan ovat kaikki pasänvonkaajani olleet kantiksia 90-luvulta asti. Eipä ollut kasvatettu heitä. Säälittäviä nuo kantismiesten epätoivoiset maineensapuhdistuspesuyritykset. Suomessa oli perheväkivaltaa ja seksuaalista ahdistelua ihan kantisten toimesta.

Tämä on valitettavasti niin totta. Suomessa roiseksi eniten parisuhdeväkivaltaa Euroopassa, eli nainen saa bs turpaansa mieheltä.

Vierailija
186/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap trollailee, kyllä sinä itsekin tiedät sen että se on nainen joka tekee pariutumisesta hankalan, oltiin sitten baarissa tai tinderissä. Varsinkin lapsettomat naiset ovat tinderissä niin ylimielisiä nirppanokkia kuin olla vaan voivat.

Vierailija
187/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut, että miehet ottaisivat tervehtimisen tai keskustelun aloituksen iskemisenä. Vaikka joskus jopa voisi olla se tarkoitus. Ilmeisesti pitäisi viestiä jo. tarkoitus selkeämmin äänensävyllä ja hymyllä.

Mutta samaa mieltä, harmi miten vähän ihmiset täällä juttelevat keskenään, surullista, ja nyt tämä korona vielä oikein saa ihmiset vetäytymään maskiensa ja turvavälineinä taakse ja rypemään kiukussaan..

Korjaan vielä tuohon edelliseen kommenttiini sen, että nuoremmille (alle 40- vuotiaat) small talk ja tervehtiminen tuntuu jo olevan normaalia, mutta keski- ikäisistä ylöspäin olen ollut (jopa työelämässä)

usein tilanteissa, jossa miehet luulevat, että kyseessä on iskuyritys, jos hymyilet ja juttelet small talkia.

Vierailija
188/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.

Mitähän ihmettä tämä on tarkoittavinaan?

Miehen ei kannata riskeerata työpaikkaansa puhumalla naiselle joka on mahdollisesti voimaantunut ja valmis maalittamaan miehen.

No tuolla tavalla ajattelevien ei tosiaan kannata lähestyä yhtään naista, naiset ei kaipaa kenenkään sellaisen seuraa, joka ajattelee noin paranoidisti. Ihan ensimmäisenä etappina suosittelen miettimään, miten suhtautuu naisiin ja miten kohtelee heitä ylipäätään. Nämä paranoidit tyypit, jotka kuvittelee, että naisiin ei voi luottaa ja että naisia pitää ja on oikeus jotenkin huijata esim. päästäkseen petipuuhiin, ovat niitä jotka näitä kaikenlaisia syytöksiä päätyvät saamaan.

Hetkinen, on kuitenkin ok että naiset kuvittelevat kenen tahansa miehen olevan valmis raiskaamaan? Ja vain mies on paranoidi hullu?

Eivät (täyspäiset) naiset kuvittele, että kuka tahansa mies on valmis raiskaamaan.

Ja toisaalta feministin saama raivokohtaus on ainakin minusta pienempi paha kuin ra iska us.

Kurkkaas yliopistomaailmaan, se on myös arkea. Raiskaus ei ole.

Vierailija
189/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kysymyksiin on hyvin vaikea vastata koska en tiedä miltä ap näyttää.

Tarkoittaako ihan kivannäköinen harmillisen yleistä tilannetta jossa paino on siinä ylipainon rajoilla ja vartalo mallia muumimamma (ei naisellisia muotoja peffassa, vyötärö menetetty), mutta kasvot ovat ehostettuna ihan nätit ja tyylikin ok?

Onko ap itse aloitteellinen miesten suuntaan, antaako edes positiivisia signaaleja, vai antaako jopa negatiivisia signaaleja? Syy miksi ne ulkkismiehet ovat aloittellisia on se että he ovat perinteisistä maista joissa ei ole tasa-arvoa. Kun tasa-arvoa vaaditaan, ennen pitkää katoavat myös etuoikeudet kuten se että miehen kuuluu tehdä aloite.

Ja huomaako ap oikeasti myös ne mahdollisesti lyhyet tai pienikokoiset, ujommat miehet jotka katselevat kyllä kiinnostuneina mutta eivät tule rohkeasti esittämään soidinmenoja julkisilla paikoilla?

Olisiko antaa lisätietoa?

1/2 suomalaisista miehistä on ylipainoisia. Jos mies muistuttaa itse muumipappaa, niin pitäisi muumimamma kelvata. Looettakaa jo siis tämä painosta ja ulkonälstä paasaaminen, kun ette ole ulkonäön suhteen yhtään sen parempia, mutta oletukset onasta ulkonälstä ovat epärealistisia

Olen samaa mieltä.

Mutta te naiset ette ole.

Teille muumipappa kelpaa jos muumipappa on pitkä ja luontaisesti harteikas. Sitten saa olla ylipainoakin.

"Optimal male body"-tutkimuksessa länsimaiset 35+ naiset suosivat eniten miesvartaloa joka oli pitkä, raamikas ja harteikas mutta ylipainoinen tai ylipainon rajoilla.

Vau, onko mulla siis todella valtavirrasta poikkeava miesmaku, kun tykkään, että mies saa ennemmin olla vaikka 170cm pitkä kuin pullero? En toki mistään sellaisesta nälkäkurjesta tykkää (esim. Donald Joseph Qualls), mutta jos välillä jotain urheilua harrastaa, niin että on vähän lihastakin ihon ja luiden välissä, niin paljon paremmin toimii, kuin se ylipainoinen "nallekarhu". Vai voisiko se pulleroiden suosio johtua siitä, että pulleronaiset haluavat mielummin pulleromiehen kuin hoikan (sillä se on aika traagista olla naisena suhteen painavampi osapuoli) ja koska ylipaino on länsimaissa iso ongelma kummallekin sukupuolelle, niin lihavia naisia on myös paljon? Miehet taas usein ei näe omassa painossaan mitään ongelmaa, ja siksi läski mies deittailisi mieluusti superkuumaa fitnessbeibeä, koska miestä ei haittaa olla suhteen rumempi osapuoli.

Vierailija
190/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla liian kaunis. Suomalaiset miehet pelkäävät kauniita naisia. Ota ulkomaalainen  mies.

Pakko kompata. Ja näin lyhyenä, kaljuuntuvana ja ylipainoisena miehenä totean, että onneksi. 😎

Kummasti keskustelutaitonen mies saa juttuseuraa kauniistakin naisesta, kun kilpailu on olematonta. 😍

Mitä sä juttuseuralla? Kuuntelet kuinka nainen murehtii että Make kävi taas vieraissa mutta onhan se annettava anteeksi

Huumaatko vai nuijanukutatko oman seksiseurasi?

Puhuit (sinä ?) juttuseurasta

Vierailija
191/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 sivua jo vastattu taas yhteen "en kelpaa miehille voiivoii!"-trolliin. 🙄

Vierailija
192/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.

Mitähän ihmettä tämä on tarkoittavinaan?

Miehen ei kannata riskeerata työpaikkaansa puhumalla naiselle joka on mahdollisesti voimaantunut ja valmis maalittamaan miehen.

No tuolla tavalla ajattelevien ei tosiaan kannata lähestyä yhtään naista, naiset ei kaipaa kenenkään sellaisen seuraa, joka ajattelee noin paranoidisti. Ihan ensimmäisenä etappina suosittelen miettimään, miten suhtautuu naisiin ja miten kohtelee heitä ylipäätään. Nämä paranoidit tyypit, jotka kuvittelee, että naisiin ei voi luottaa ja että naisia pitää ja on oikeus jotenkin huijata esim. päästäkseen petipuuhiin, ovat niitä jotka näitä kaikenlaisia syytöksiä päätyvät saamaan.

Hetkinen, on kuitenkin ok että naiset kuvittelevat kenen tahansa miehen olevan valmis raiskaamaan? Ja vain mies on paranoidi hullu?

Eivät (täyspäiset) naiset kuvittele, että kuka tahansa mies on valmis raiskaamaan.

Ja toisaalta feministin saama raivokohtaus on ainakin minusta pienempi paha kuin ra iska us.

Kurkkaas yliopistomaailmaan, se on myös arkea. Raiskaus ei ole.

Terveisiä täältä yliopistomaailmasta. Missä se on arkea?

Vierailija
193/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap trollailee, kyllä sinä itsekin tiedät sen että se on nainen joka tekee pariutumisesta hankalan, oltiin sitten baarissa tai tinderissä. Varsinkin lapsettomat naiset ovat tinderissä niin ylimielisiä nirppanokkia kuin olla vaan voivat.

Olet siis mies, koska teille miehille yh on paaria, joten lapseton nainen, jos on vielä nuori, hoikka ja "perusnätti" ( miss Suomi- tasoa) on top 1%, jota kaikki miehet tavoittelevat.

Vierailija
194/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

11 sivua jo vastattu taas yhteen "en kelpaa miehille voiivoii!"-trolliin. 🙄

Kaikki ketjuthan täällä on enemmän tai vähemmän trolleja. Kaikki , jotka täällä vähänkään aikaa viettävät, sen tietävät. Älä pidä itseäsi minään ylimielisenä älykkönä, joka alentuu meille muille sen kertomaan.

Vierailija
195/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset miehet tule tuolla tavalla keskellä päivää iskemään. Outoa, ettet sitä jo tiedä.

Tiedätte varmasti myös itsekin mikä meteli ja valitus siitä syntyisi, jos suomalaiset miehet oikeasti alkaisivat suurin joukoin lähestymään naisia arkielämässä. On täysin selvää, että naurettava enemmistö näistä lähestymisistä koettaisiin epämiellyttävinä naisten mielestä...

Vierailija
196/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset miehet tule tuolla tavalla keskellä päivää iskemään. Outoa, ettet sitä jo tiedä.

Tiedätte varmasti myös itsekin mikä meteli ja valitus siitä syntyisi, jos suomalaiset miehet oikeasti alkaisivat suurin joukoin lähestymään naisia arkielämässä. On täysin selvää, että naurettava enemmistö näistä lähestymisistä koettaisiin epämiellyttävinä naisten mielestä...

Riippuu tavasta, miten se tehdään. Lisäksi pitäisi osata lukea sosiaalisia tilanteita. Kyllä näitäkin miehiä on olemassa. Useimmiten lähestymiset on kuitenkin näitä norsu posliinikaupassa- tyylisiä låhestymisiä= ei ole köytöstapoja ei osata lukea sosiaslisia tilanteita.

Hyvä esimerkki parin vuoden takaa; istuimme ystäväni kanssa terassilla. Meidän pöytään änkesi mies kysymättä lupaa, tunki itsensä väkisin meidän keskusteluun mukaan oli töykeä ja päällekäyvä. Oli tehnyt saman kahdessa muussa pöydässä. Eipä auttanut kun yritimme kohteliaasti sanoa että meillä on omat jutut yms. Ei auttanut muu, kuin vaihtaa pöytää. Pahimmassa tapauksessa bämä miehwt vielä seuraavat ja änkäävöt uudestaan pöytään.

Tuo on se melko tavallinen taoa, jolla miehet naisia arkielämässä lähestyvät- ei pidä ihnetellä, miksi naiset eivöt siitä pidä....

Vierailija
197/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis mies, koska teille miehille yh on paaria, joten lapseton nainen, jos on vielä nuori, hoikka ja "perusnätti" ( miss Suomi- tasoa) on top 1%, jota kaikki miehet tavoittelevat.

Mistä ihmeestä teet tulkinnan kaikkien Suomen noin 2,5 miljoonan miehen osalta? Kannattaisiko lopettaa naurettavien yleistysten tekeminen ja kohdata ihmiset yksilöinä? 

Vierailija
198/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, olen itse kaiken lisäksi ollut siinä ymmärryksessä, että selkeä enemmistö suomalaisista naisista haluaa nimenomaan olla rauhassa ja toivoo, että miehet kiinnittäisivät heihin mahdollisimman vähän huomiota. Ja ei todellakaan mitään lähestymisiä kadulla, kaupassa, harrastuksissa tai töissä.

Vierailija
199/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on se melko tavallinen taoa, jolla miehet naisia arkielämässä lähestyvät- ei pidä ihnetellä, miksi naiset eivöt siitä pidä....

Veikkaan tavallisimman tavan olevan, ettei kukaan lähesty ketään. 

Vierailija
200/297 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä nää miehetkään, jotka puhuvat naisista "menkkaeläiminä" sitä pariutumista edistä.