Mitä suomalaiset miehet nykyään vaatii naiselta, kun tuntuu että olen heille ilmaa?
Olen ihan kivannäköinen vähän alle 35-vuotias nainen. Minuun iskevät silmänsä lähinnä tummahipiäisemmät miehet (ulkonäöstä päätellen voisivat olla kurdeja, arabeita tms). Ei siinä mitään, mutta ihmettelen, että suomalaiset miehet eivät tunnu edes huomaavan minua. Minusta kontrasti on vain niin huomattava noiden miesryhmien välillä, että se ihmetyttää. Ei tietenkään ihmetyttäisi yhtä paljon, jos KUKAAN ei huomaisi minua, silloinhan voisin olla vain epäkiinnostava yleisellä tasolla.
Mistä ihmeestä siis tämä johtuu? Ne suomalaiset miehet, joista nyt puhun eivät siis missään tapauksessa ole mitään mallimaisen komeita, hyvin pukeutuneita tms "korkean tason" valioyksilöitä, vaam ihan sellaisia normaaleja resupekkija pussikaljoineen. Edes tällaiset suomalaiset miehet eivät huomaa minua ollenkaan. Sen sijaan usein kun kuljen esim. julkisilla niin joku kurdi tms alkaa iskeä silmää, jutella, kysellä mitä kuuluu jne.
Älkääkä vastatko että "et ole tarpeeksi hyvännäköinen suomimiehille" koska sen tiedän mainitsemattakin! Minua kiinnostaakin se, että vaatiiko ihan tavallisetkin suomalaiset miehet todella mallimaista kauneutta naiselta vai mitä hittoa?
Toivon että voidaan keskustella aiheesta hyvässä hengessä, sillä en hae missään tapauksessa mitään riitaa tällä kenenkään kanssa, en ole katkeroitunut enkä vihaa ketään tämän aiheen tiimoilta. Asia on vain pohdituttanut minua jo pidemmän aikaa (onpas suuret ongelmat 😁, juu, tiedän...)
Kommentit (297)
Kuinka te naiset signaloitte että olette vapaita ja halukkaita keskusteluun tuntemattomien miesten kanssa?
Onko teillä jokin merkki rintapielessä, kuten juutalaisilla 30-luvulla?
Voit olla liian kaunis. Suomalaiset miehet pelkäävät kauniita naisia. Ota ulkomaalainen mies.
Palstabelugeilta en vaadi mitään, sillä tyhjien tynnyrien kuminalla ei indusoida kunnollista vuorovaikutusdialektiikkaa. Itseni kanssa tasavertiaselta naiselta vaadin ainoastaan koulutusta, keskustelutaitoja sekä affektiivista empatiaa. Ulkonäöllä ei ole väliä, sillä en itsekään ole Ronaldo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.
Mitähän ihmettä tämä on tarkoittavinaan?
Miehen ei kannata riskeerata työpaikkaansa puhumalla naiselle joka on mahdollisesti voimaantunut ja valmis maalittamaan miehen.
No tuolla tavalla ajattelevien ei tosiaan kannata lähestyä yhtään naista, naiset ei kaipaa kenenkään sellaisen seuraa, joka ajattelee noin paranoidisti. Ihan ensimmäisenä etappina suosittelen miettimään, miten suhtautuu naisiin ja miten kohtelee heitä ylipäätään. Nämä paranoidit tyypit, jotka kuvittelee, että naisiin ei voi luottaa ja että naisia pitää ja on oikeus jotenkin huijata esim. päästäkseen petipuuhiin, ovat niitä jotka näitä kaikenlaisia syytöksiä päätyvät saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä todennäköisemmin ihmiset ajattelee että olet jo varattu ja perheellinen. Ja Suomessa ei muutenkaan lähestytä tuntemattomia tai kummemmin flirttailla arjessa keskellä päivää selvinpäin. :D
Itsekin aiemmin vuosia sinkkuna olleena voin sanoa että kaikki silloiset mieskontaktit oli seuranhakupalveluiden kautta vaikka opiskelin ja elin sinällään aktiivista sosiaalista elämää. Edes baareissa ei tuntemattomat kovin usein ja reteästi lähesty, ei minua eikä siis oikein ketään muutakaan. Suomalaiset on juroja ja kynnys tehdä tuttavuutta täysin tuntemattomiin on korkea. Enpä kyllä itsekään lähestyisi ketään ihan ns. kylmiltään.
Ei onnistu ennen tuntemattoman naisen iskeminen keskustan baareissa vaikka olisi jonkin verran pohjia. Joskus äärimmäisen harvoin joku nainen on tullut juttelemaa. Tämän vuoksi käynkin nykyisin lähibubissa jossa kaikki minut tuntee. Naisvalikoima ei ole kauhean laaja mutta toisinaan tulee yllättäviä kohtaamisia. Kai se on tähän tyydyttävä nyt sitten.
Ihan pn sinun tasoisia naisia ne lähipubin ruusut...
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei pidä loukkaantua, mutta ehkä ominaisuutesi ovat juuri sellaiset että täytät ko. kansallisuuksien ihannenaisen ominaisuudet, siksi saat heiltä paljon huomiota.
Ne arabit hakee vain pesää ja yrittää kaikkee mikä liikkuu ja edes näyttää naiselta.
Suomalainen mies kasvatettu siten, ettei ole asiallista lähestyä arjessa naisia seksuaalisessa mielessä. Sitten kännissä uskalletaan jotakin örveltää.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä. Kauhea itku, kun miehet ei juokse perässä. Olen mies eikä minunkaan perässä yksikään nainen koskaan ole juossut, ei tehnyt aloitetta tai pyytänyt edes kahville. Kurdinaisista puhumattakaan. Silti naiset suorastaan tuijottavat ja vilkuilevat, mihin tahansa menen. Ja ei, en ole pahan näköinen, vaan ehkä päinvastoin? Ei ne naiset lähesty, miksi minäkään lähestyisin?
Ehkäpä siksi kun kaikille naisille taotaan päähän että miestä iskevä nainen on epätoivoinen, tyrkky, pitää antaa miehen saalistaa, pitää olla vaikeasti tavoiteltava ettei miehen herkkä ego vaan rusennu ajatuksesta ettei olekaan se ainoa ja paras saalistaja joka ainoana on tämän naisen saanut kellistettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman kuin ap kokenut. Olen myös ulkomailla asunut paljon (Eurooppa ja Jenkkilä) ja aina miehet puhelleet ihan tuosta vaan mukavia. Helposti tulevat juttelemaan. Mutta kotimaassa eivät. Täällä mua ei huomata ollenkaan, kun muualla tullaan tuikitavallisissa tilanteissa höpöttelemään ja samalla kehutaan kauniita silmiä ja kivaa hymyä jne. Jotain vikaa näissä kotimaan miehissä...
Miksi sinua pitää kehua, onko sulla huono itsetunto ja tarvit kehuja? Menetkö sinä kehumaan miehiä ulkosalla samalla tavalla kun vaadit heiltä kehuja?
Aika monilla naisilla on. Oletko niitä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että kun on kerran sanonut, että rakastaa, sen pitäisi riittää? Tällä ei kyllä saavuta mitään rakkaudellista ja lämmintä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Aika monilla naisilla on. Oletko niitä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että kun on kerran sanonut, että rakastaa, sen pitäisi riittää? Tällä ei kyllä saavuta mitään rakkaudellista ja lämmintä suhdetta.
Minusta eri asia kehunko kumppaniani, tuttuja vai tuntemattomia. En koe tarvetta alkaa julkisilla paikoilla kehumaan muita ihmisiä tai kaipaa heiltä kehuja minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle miehelle on koko tämä vuosituhat tolkutettu että tuntemattomalle naiselle puhuminen vailla jotain hyväksyttävää syytä, JOTA ISKEMISYRITYS EI OLE, on seksuaalista häirintää.
Sitä saa mitä tilaa.
No älä nyt jaksa. Kyllä sinä itsekin tiedät että tuo on tekosyy omalle ujoudellesi. Harmi että se pitää purkaa tuollaiseen poliittis-ideologiseen hevonsontaan.
Missä patterin välissä olet asunut viime vuodet?
Kukaan ei ole sanonut etteikö olisi hyväksyttävää vaikkapa pyytää kahville, ellei kyseessä ole jonkinlainen valtasuhde jossa kysyttävällä ei ole aitoa mahdollisuutta kieltäytyä (eli pomo pyytää kahville, rekrytoija, opettaja tms). On ihan eri asia esittää asiansa asiallisesti kuin jäädä jankkaamaan, puristella, ehdotella rivoja tai ei uskoa sanaa ei. Kenenkään normaalin miehen ei tulisi edes mieleen jäädä ihmettelemään tuollaisia, vaan he osaavat käyttäytyä asiallisesti.
Itseäni on suomimiehetkin joskus pyytänyt ulos hyvin asiallisesti, joskus ei ole uskottu sanaa ei, ja joskus on jopa kourittu väkivalloin. Siitä huolimatta olen aivan varma että suurin osa miehistä osaa käyttäytyä asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla liian kaunis. Suomalaiset miehet pelkäävät kauniita naisia. Ota ulkomaalainen mies.
Pakko kompata. Ja näin lyhyenä, kaljuuntuvana ja ylipainoisena miehenä totean, että onneksi. 😎
Kummasti keskustelutaitonen mies saa juttuseuraa kauniistakin naisesta, kun kilpailu on olematonta. 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.
Miehen ei kannata riskeerata työpaikkaansa puhumalla naiselle joka on mahdollisesti voimaantunut ja valmis maalittamaan miehen.
Just. Nainen on mahdollisesti voimaantunut. Ja toisaalta kuka hyvänsä mies voi mahdollisesti olla s arjarai ska aja. Eli parempi, ettei kukaan ikinä puhu kenellekään mitään.
Mieskertoofaktaa99 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei pidä loukkaantua, mutta ehkä ominaisuutesi ovat juuri sellaiset että täytät ko. kansallisuuksien ihannenaisen ominaisuudet, siksi saat heiltä paljon huomiota.
Ne arabit hakee vain pesää ja yrittää kaikkee mikä liikkuu ja edes näyttää naiselta.
Suomalainen mies kasvatettu siten, ettei ole asiallista lähestyä arjessa naisia seksuaalisessa mielessä. Sitten kännissä uskalletaan jotakin örveltää.
Ai, eikö ne enää tarvikaan oleskelulupaa ja elättäjää?
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmaa: Naiset haluavat huomiota vain sellaisilta miehiltä, jotka heitä kiinnostavat. Jos joku perus pallinaama, joka ei naista kiinnosta yhtään, tulee julkisissa flirttailemaan niin korkeintaan niin kuinka moni nainen voi käsi sydämellä sanoa olevansa innoissaan? Korkeintaan ne jotka tarvitsevat kipeästi itsetunnon kohotusta.
Luuletko ihan tosissasi että kenen tahansa lähestyminen nostattaa naisen itsetuntoa? Voin kertoa ettei todellakaan, vaan vaikutus voi olla täysin päinvastainen. Minua ovat monesti lähestyneet tavalla tai toisella epämiellyttävät miehet ja niiden kokemusten myötä olen alkanut epäilemään omaa viehätysvoimaani. Ei se kovin kummoinen voi olla, jos millainen mies tahansa uskaltaa lähestyä ja kokee että olisi minuun jotain mahdollisuuksia. Noita kokemuksia on kertynyt huomattavan paljon verrattuna oikeasti hyvien miesten kiinnostuksenosoituksiin.
Myös kaltaisiasi miehiä on. Juttelin eilen yhden kanssa. Rivien välistä ymmärsin surun naisettomuudesta/perheettömyydestä. Tyyppi on ihan siistinnäköinen, liikkuu normaalisti arjessa ja käy joskus salilla. Ei komea, muttei missään tapauksessa ruma tai epäsiisti. Hyvä työpaikka, tienaa mukavasti, vaikkei ole rikas. Hoitaa asiansa. Hyvä kotitausta ja hyvät elämäntavat, vaikkei ole tiukkapipo. Varmasti osaisi sitoutua toiseen (tämä näin viittaus kotitaustaan) ja on hyvätahtoinen/maailman avuliain tyyppi. Silti on yksin, ei vaan löydä ketään. Tiedän toista kautta myös, että on alkanut surra lapsettomuuttaan, kun ikää on pian 40. Ehkä on jo hieman epätoivoinen? Se tietysti voi olla ongelma. Tuntuu vaan oudolta, että tuollainen perusmies ei kelpaisi kenellekään ja kun ei tämäkään mitään mallityttöjä metsästä.
Minun mielestä suomalaiset voisivat enemmän jutella toisille niitä näitä, muuallakin kuin netissä. Esim. Kaupassa, ulkona tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmaa: Naiset haluavat huomiota vain sellaisilta miehiltä, jotka heitä kiinnostavat. Jos joku perus pallinaama, joka ei naista kiinnosta yhtään, tulee julkisissa flirttailemaan niin korkeintaan niin kuinka moni nainen voi käsi sydämellä sanoa olevansa innoissaan? Korkeintaan ne jotka tarvitsevat kipeästi itsetunnon kohotusta.
Luuletko ihan tosissasi että kenen tahansa lähestyminen nostattaa naisen itsetuntoa? Voin kertoa ettei todellakaan, vaan vaikutus voi olla täysin päinvastainen. Minua ovat monesti lähestyneet tavalla tai toisella epämiellyttävät miehet ja niiden kokemusten myötä olen alkanut epäilemään omaa viehätysvoimaani. Ei se kovin kummoinen voi olla, jos millainen mies tahansa uskaltaa lähestyä ja kokee että olisi minuun jotain mahdollisuuksia. Noita kokemuksia on kertynyt huomattavan paljon verrattuna oikeasti hyvien miesten kiinnostuksenosoituksiin.
taas osoitus että vain hyvien kannattaa lähestyä mutta niillä on sitten velvollisuus tehdä niin.
Jos kukaan ei lähesty: ei hyvä
Jos epämiellyttävät lähestyy (komeiden lisäksi): ei hyvä
Jos vain epämiellyttävät lähestyy: ei todellakaan hyvä
Jos vain komistukset lähestyy: nyt ollaan naiseuden ytimessä. Tästä on hyvä pistää vaatimustasoa vähän tiukemmaksi.
Sulta puuttuu aika monta mieskategoriaa tuosta listauksesta, joten vetämäsi johtopäätös on väärä.
Tärkein puuttuva ryhmä: miellyttävästi käyttäytyvät ulkonäöltään tavalliset miehet. Jos he lähestyvät, se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuolla tavalla ajattelevien ei tosiaan kannata lähestyä yhtään naista, naiset ei kaipaa kenenkään sellaisen seuraa, joka ajattelee noin paranoidisti. Ihan ensimmäisenä etappina suosittelen miettimään, miten suhtautuu naisiin ja miten kohtelee heitä ylipäätään. Nämä paranoidit tyypit, jotka kuvittelee, että naisiin ei voi luottaa ja että naisia pitää ja on oikeus jotenkin huijata esim. päästäkseen petipuuhiin, ovat niitä jotka näitä kaikenlaisia syytöksiä päätyvät saamaan.
Hetkinen, on kuitenkin ok että naiset kuvittelevat kenen tahansa miehen olevan valmis raiskaamaan? Ja vain mies on paranoidi hullu?
Eivät (täyspäiset) naiset kuvittele, että kuka tahansa mies on valmis raiskaamaan.
Ja toisaalta feministin saama raivokohtaus on ainakin minusta pienempi paha kuin ra iska us.
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista käyttäytyy uskomattoman huonosti jos heidän kanssaan yrittää keskustella, eikä keskustelua aloittava mies kiinnosta. Tyyliin suoraa huutoa, asialliseen normaaliin keskusteluun. Tämä on ainakin minulle se syy miksi en aloita keskustelua vieraiden naisten kanssa.
Onnekseni osa naisista haluaa keskustella kanssani, joten voin valkata seurani niistä, jotka lähestyvät minua.
Tämä. Ainakin itse yritän ulkonäön perusteella arvioida ihmistä ja hänen suhtautumistaan vieraisiin, miespuolisiin henkilöihin ennen kuin aloitan keskustelun. Jos suomalaiset miehet eivät lähesty, voi syy olla ulkonäköön vaikuttavissa valinnoissa. Tietyt suomessa asuvat ulkomaalaiset eivät välitä tylyistäkään pakeista, koska he saavat niitä paljon.
Jep. Kaikki on kivaa siinä vaiheessa kun se impulsiivinen ja estoton ulkkis suoltaa kokemiaan hyviä tunteita sinulle.
Sitten kun se kokee negatiivisia tunteita niin ei olekaan enää niin kivaa kun se suoltaa myös niitä hyvin impulsiivisesti ja estottomasti.