Syön paljon voita, enkä koskaan margariinia
Kommentit (963)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:33"]Kenen verorahoista sinun terveydenhuoltosi sitten maksetaan? Ja ihan sivuhuomautuksena, jos minä kuolen nuorempana, sinun hoitosi vanhainkodissa, eläkkeesi ja mahdollinen lääkityksesi maksaa huomattavasti enemmän kuin minun hoitoni. Mutta suon sen sinulle, ole hyvä.
[/quote]
Totta, oli vähän kohtuutonta, anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:28"]Eli margariininsyöjät eivät syö leikkeleitä tai juustoja? Ja margariini on vähäsuolaisempaa kuin voi. Ja muuten, verenpaineeni on itseasiassa parissa vuodessa laskenut erittäin alhaiseksi. Vaikka syön viikottain meetvurstia, pekonia ja voita. T. Kolesteroli 4.7
[/quote]
Mutta teidän ruokavaliossa on erittäin paljon runsassuolaisia ruokia. Ei minun ruokavalio ainakaan sisällä noin paljon runsassuolaisia ruokia joka päivä. Paljonko verenpaineesi on?
mä karppaan mutta mulle on tärkeetä myös ruuan terveellisyys ja lisäaineettomuus, mä en käytä pekonia, en leikkeleitä, ne sisältää kaikki E250 nitriittiä, ainut mitä käytän on vatajan makkarat ja nakit, niissä sitä ei ole. Mun päivittäisissä ruuissa ei juurikaan suolaa ole, niinä päivinä vähän jos syön juustoa, lisään itse suolan ruokaan niin tiedän paljonko laitan ja käytössä terveellinen suola. Koitan välttää teollista suolaa niin paljon kuin mahdollista. Jotkut karpit vetää kaikkea terveellisyyteen katsomatta, silloin suolan määrä kyllä nousee pilviin. T. se joka syö kasviksia lähes kilon päivässä
Lisäksi toi meetwursti - kurkku - paksu voisiivu -aamupala saa jo ajatuksena oksennuksen nousemaan kurkkuun. Että ihmisillä voi sitten olla kummallisia ruokalutottumuksia. Ja nyt rehellisesti, mikä on painoindeksi?
Joka tapauksessa rasvaa tarvitaan kasvuun. Aivot tarvitsevat rasvaa. Hormonitoimintaan tarvitaan.
Siksi lapsia ei saa pitää millään dieetillä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:40"]mä karppaan mutta mulle on tärkeetä myös ruuan terveellisyys ja lisäaineettomuus, mä en käytä pekonia, en leikkeleitä, ne sisältää kaikki E250 nitriittiä, ainut mitä käytän on vatajan makkarat ja nakit, niissä sitä ei ole. Mun päivittäisissä ruuissa ei juurikaan suolaa ole, niinä päivinä vähän jos syön juustoa, lisään itse suolan ruokaan niin tiedän paljonko laitan ja käytössä terveellinen suola. Koitan välttää teollista suolaa niin paljon kuin mahdollista. Jotkut karpit vetää kaikkea terveellisyyteen katsomatta, silloin suolan määrä kyllä nousee pilviin. T. se joka syö kasviksia lähes kilon päivässä
[/quote]
No tämä kuulostaa jo paljon järkevämmältä!
Meetvursti on leikkeleistä parhain runsaan rasvapitoisuuden ja lihapitoisuuden vuoksi. Suolaa on paljon, mutta karppaajilla tahtoo muutenkin suolan saanti vähentyä uuden ruokavalion myötä. Leikkeleet tai meetvursti eivät ole pääruokaani. Lähinnä nopeaa ja hyvää välipalaa tai aamupalaa. Muu käyttämäni suola on puhdistamatonta aitoa merisuolaa tai vuorisuolaa, joissa on kaikki mineraalit tallessa.
Kasviksia syön enemmän kuin ennen. Peruna- ja riisilisäkkeet on korvattu kasviksilla. Aamuisinkin menee voin alla kurkku- ja paprikaviipaleita eikä leipää ;D ;D
t. se voisiivujen syöjä
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:28"]Eli margariininsyöjät eivät syö leikkeleitä tai juustoja? Ja margariini on vähäsuolaisempaa kuin voi. Ja muuten, verenpaineeni on itseasiassa parissa vuodessa laskenut erittäin alhaiseksi. Vaikka syön viikottain meetvurstia, pekonia ja voita. T. Kolesteroli 4.7
[/quote]
Olet aivan oikeassa, margariini sisältää vähemmän suolaa kuin voi :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:49"]Meetvursti on leikkeleistä parhain runsaan rasvapitoisuuden ja lihapitoisuuden vuoksi. Suolaa on paljon, mutta karppaajilla tahtoo muutenkin suolan saanti vähentyä uuden ruokavalion myötä. Leikkeleet tai meetvursti eivät ole pääruokaani. Lähinnä nopeaa ja hyvää välipalaa tai aamupalaa. Muu käyttämäni suola on puhdistamatonta aitoa merisuolaa tai vuorisuolaa, joissa on kaikki mineraalit tallessa.
Kasviksia syön enemmän kuin ennen. Peruna- ja riisilisäkkeet on korvattu kasviksilla. Aamuisinkin menee voin alla kurkku- ja paprikaviipaleita eikä leipää ;D ;D
t. se voisiivujen syöjä
[/quote]
Siis yök! Ei voi muuta sanoa. Mitenkä se suolan saanti vähenee, tuollaisella ruokavaliolla muka?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:23"]
Karppaajat syövät nähtävästi todella paljon runsassuolaisia ruokia. Meetvurstia, erilaisia juustoja, pekonia, voita. Pidättekö te oikeasti noita terveellisinä vaihtoehtoina? Suola nostaa verenpainetta ja voi sitä kautta aiheuttaa sydämen vajaatoiminnan.
[/quote]
Karppaaja ei syö suolaeineksiä eikä leipää. Olen karppaaja ja joudun lisäämään ruokaani suolaa koska ruokani ei sitä riittävästi sisällä. En syö makkaroita, leikkeleitä tms. Juustoa syön.
No kai kasvisten käyttö monikertaistuu jos ennen ei ole syöty mitään kasvista ja nyt se kurkkusiivu siellä meetwurstin ja voin välissä *barf*
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:39"]
[/quote]
Mutta teidän ruokavaliossa on erittäin paljon runsassuolaisia ruokia. Ei minun ruokavalio ainakaan sisällä noin paljon runsassuolaisia ruokia joka päivä. Paljonko verenpaineesi on?
[/quote]
en usko, että ruokavaliossani on yhtään sen enempää suolaa, kuin sinun. Juustojen ja leikkeleiden lisäksi kaikki syömäni suola on itseni lisäämää. Esimerkiksi leipä on kuitenkin aika hyvä suolan lähde, Samoin kuin tietysti einekset, suklaat jne. Viime viikolla olin täydessä terveystarkastuksessa ja verenpaineeni oli muistaakseni 108/71.
Joku tuossa mainitsi, että syö meetvurstia aamupalaksi. Jos yksi siivu painaa n. 5 grammaa ja 20 grammasssa on 1 g. suolaa, ei tarvitse syödä kuin 4 siivua, niin päivän suolan tarpeesta on käytetty jo 20% Päivässähän suositellaan syömään vain 5 grammaa suolaa. Sitten kun yhtälöön lisätään vielä voi, kerma ja juustot, on vaikea kuvitella, että ruokiin pitäisi muka vielä lisätä suolaa, jotta 5 grammaa tulee täyteen..
Mun systolinen verenpaine huitelee alle sadan ja diastolinen on 60 luokkaa. T: ei karppaaja
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:49"]Meetvursti on leikkeleistä parhain runsaan rasvapitoisuuden ja lihapitoisuuden vuoksi. Suolaa on paljon, mutta karppaajilla tahtoo muutenkin suolan saanti vähentyä uuden ruokavalion myötä. Leikkeleet tai meetvursti eivät ole pääruokaani. Lähinnä nopeaa ja hyvää välipalaa tai aamupalaa. Muu käyttämäni suola on puhdistamatonta aitoa merisuolaa tai vuorisuolaa, joissa on kaikki mineraalit tallessa.
t. se voisiivujen syöjä
[/quote]
Siis yök! Ei voi muuta sanoa. Mitenkä se suolan saanti vähenee, tuollaisella ruokavaliolla muka?
[/quote]
Kasvikset, marinoimattomat lihat ja kalat, pähkinät, maustamattomat hapanmaitotuotteet, kananmunat, marjat ja öljyt eivät sisällä itsessään suolaa. Valmiiksi suolattujen tuotteiden syönti on vähentynyt reilusti tämän myötä. Valmiiksi suolattuna menee voita, meetvurstia ja juustoja. Niistä huolimatta suolansaanti on paljon vähäisempää kuin virallisterveellisellä. Suola on haitallista, jos käyttää vain kaupan natriumkloridiseosta, mutta itse käytän aitoja luonnonsuoloja ruuanlaitossa. Ne eivät turvota; pikemminkin laskevat turvotusta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:41"]Voisin testata itseäni. Testautan arvot ensin. Ja muutan jotakin ruokavaliossa.
Sitäpaitsi just oli tutkimus eineksistä.
Niiden syöminen voi aiheuttaa sitä vaarallista vyötärölihavuutta. Miettikää sitä.
[/quote]
No ei tuo nyt varsinaisesti mikään yllätys ollut.
[/quote]
Johtuu transrasvoista.
[/quote]
Jota muuten ei nykypäivänä ole margariineissa juuri nimeksikään. Margariinissä, joka sisälsi eniten transrasvoja, oli siinäkin niitä vain 1,1%. Teidän "tiedot" on 60-luvulta.
[/quote]
Transrasvaa eli osittain kovetettua kasvirasvaa löytyy mm. leipomotuotteista, kasvirasvajäätelöistä, makeisista, ranskalaisista perunoista ja eineksistä.
[/quote]
Niin mitä sitten? Meinaatko, että kaikki jotka suosii margariinia, syövät automaattisesti noita sinun mainitsema asioita?
[/quote]
Niinkö kirjoitin? Lue uudelleen. :)
Sivuhuomautuksena; kerma ei sisällä suolaa, kermakkeet kylläkin. Ja on totta, että margariinissa suolaa on n. 0,9g, kun voissa sitä on n. 1,4. Karppaaja tosin ei syö sitä leipää, jossa suolaa onkin jo miltei voin verran ja niitä syödään grammamääräisesti huomattavasti karppaajan päivittäistä voimäärää enemmän.
Sivuhuomautuksena; kerma ei sisällä suolaa, kermakkeet kylläkin. Ja on totta, että margariinissa suolaa on n. 0,9g, kun voissa sitä on n. 1,4. Karppaaja tosin ei syö sitä leipää, jossa suolaa onkin jo miltei voin verran ja niitä syödään grammamääräisesti huomattavasti karppaajan päivittäistä voimäärää enemmän.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:42"]Syön voita ja elän pitkään. Tulenko tänne vuosikymmenien päästä katsomaan palstan jankutusta?
[/quote]
Näetkö tulevaisuuteen? Voit kuolla huomenna auto-onnettomuudessa.
[/quote]
En käytä autoa.
[/quote]
Ööö..ei se silti tarkoita sitä, ettetkö voisi auto-onnettomuudessa kuolla. Tekeekö kovanrasva tyhmäksi?
[/quote]
En ole koskaan auton kyydissä, ymmärrätkö?
[/quote]
Mutta voit jäädä auton ALLE!! Voi luoja, ei kukaan voi olla noin yksinkertainen!