Keva maksoi Tammikuun eläkkeet jo nyt - tammikuussa ei tule eläkettä
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Että oikein anteeksi. Hekö ne mätkyt sitten kuittaa? Entäs me jotka ollaan velkajärjestelyssä ja ilmestyy yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Ensin vie verottaja ja sitten velkojat. Haistakaa nyt paska!
Ei se mitään ylimääräistä rahaa ole.
Vierailija kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ SULLE
Tuli KEVAlta viesti.: tamikuun eläke maksetaan maanantaina 4.1.2021
( yleensä maksetaan 3. päivä, tammikuulla se on sunnuntai)
Tänään oli tilillä, olen kunnalta eläköitynyt. Tammikuussa ei makseta lainkaan.
Hienosti menee joillakin toimeentulotukilaskelmat pieleen tammikuulle sitten. Peritään joulukuun tukia takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön kämmä. Tulee olemaan vielä entistäkin pidemmät leipäjonot tammikuussa. Lääkkeittenkin omavastuu astuu silloin taas voimaan, joka jo sekin voi pieneläkeläiselle aiheuttaa taloudellista ahdinkoa.
Ei niitä rahoja ole pakko tuhlata ennen tammikuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön kämmä. Tulee olemaan vielä entistäkin pidemmät leipäjonot tammikuussa. Lääkkeittenkin omavastuu astuu silloin taas voimaan, joka jo sekin voi pieneläkeläiselle aiheuttaa taloudellista ahdinkoa.
Ei niitä rahoja ole pakko tuhlata ennen tammikuuta.
Joiltain ulosotto vie osansa rahoista tai joulukuun toimeentulotuki pienenee niin, ettei tammikuulle voi säästää läheskään kaikkea. Ja sitten on joukko muistisairauksista kärsiviä ja muita, joilta tammikuun eläkkeen säästäminen tammikuulle on oikeasti liikaa vaadittu.
Oli tullut tilille eläke. Noin puoltoista kuukautta seuraavaan eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ SULLE
HÖPÖHÖPÖ.
Keva on vahingossa maksanut etuajassa eläkettä 400 000:lle kuntien eläkeläiselle, tammikuun eläkkeet tilille jo huomenna – "Tämä on ensimmäinen tämän kokoluokan virhe"
Tammikuussa eläkkeitä ei makseta, ennenaikainen maksu joulukuussa voi vaikuttaa 2020 verotukseen ja Kelan etuuksiin.
https://yle.fi/uutiset/3-11701293
-------
Keva on rikkonut lakia.
Keva juuri laittoi postia kuinka tammikuun eläkettä ei voida maksaa joulukuun puolella, koska laki ei anna mahdollisuutta, että eläkettä maksetaan kaksi kertaa saman kuun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Juu näytti tulleen mullekin jo tammikuun kuntoutustuki, mutta ihan sama kun tili ei ikinä tyhjene.
Ei kai siitä ole kysekään. Vaan siitä että se vaikuttaa 2020 verotukseen ja saako enää 2022 niitä yliverotusta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että oikein anteeksi. Hekö ne mätkyt sitten kuittaa? Entäs me jotka ollaan velkajärjestelyssä ja ilmestyy yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Ensin vie verottaja ja sitten velkojat. Haistakaa nyt paska!
Ei se mitään ylimääräistä rahaa ole.
Ei ole velallisellekaan. Menee kaikki velkoihin ja tammikuu ollaan 0 € tuloilla.
Törkeää toimintaa Kevalta. Eikö kenellekään ole velvollisuutta korvata niitä rahallisia menetyksiä, joita Kevan virhe aiheuttaa monille tukien varassa eläville vanhuksille?
Vierailija kirjoitti:
olen itsekin vj.ssä jossa maksetaan velkojille tietty summa kuussa käräjäoikeuden päätöksen mukaan , ei velkojat enää kyttää sun tilin saldoa kunhan maksat maksuohjelman mukaan
Vierailija kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ SULLE
mene tarkistaan saldo , mulla oli tammikuun eläke tilillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko sulla kuntapuolen työntekijänä niin iso eläke, että joudut oikein suuretkin mätkyt maksamaan.
Huomaa, että tämä koskee vain niitä eläkkeensaajia, jotka saavat eläkkeen Kevalta.
Ei muita eläkkeensaajia.
Ja jos on suuri eläke, niin oletpa ollut hyvässä virassa kuntapuolella, siellä kun kukaan ei voi oikein palkoilla juhlia. Huonojen palkkojen korvikkeena kuntapuolen työntekijöillä on sen sijaan ollut huippupitkät lomat.
Minä olen kevalainen, eläkkeeni on brutto n. 1700 €/kk, eikös olekin huimaa?
En valita, pärjään hyvin, velaton rivarikolmio kotina, yksin asun, yhtiövastike 190 €/kk, sisältää lämmön ja veden ja olen vähän laittanut kummankin sukan varteen.
Vahinkoja sattuu ja enköhän minä tuosta aiheutuvasta ”veronkorotuksesta” selviä.
Se pitää kevan nyt selvittää, ettei keneltäkään mene tarpeelliset tuet sen takia että eläke maksetaan liian aikaisin.
Minä en ole lapsilisiä kummempia tukia koskaan saanut.
Verottaja näkee 2020 ylimääräisen tulon ja laskee sen mukaan. Ei niitä kiinnosta että eläkeläisen veronpalautukset kahden vuoden päästä ei auta tammikuun laskuissa. Ei ne kokonaan mene mutta verokortin lisäprosentilla. Kevan pitäisi tässä olla korvausvelvollinen mutta tuskin on[/quote]
Veronpalautuksia ei todellakaan tarvitse odotella kahta vuotta. Veroehdotushan tulee toukokuussa ja aikaisintaa palautus jo heinäkuussa, jos tiedot oikein. Laskuille voit pyytää myös maksuaikaa tai maksaa osissa, kun laskuttajan kanssa sovit. Vaikka viiteen erään, kunnes palautuksen saat.
KEVA on ilmoittanut asiasta kelalle , itekin oon hakemassa avustusta kun kaaduin ja rillit rikkoutui , muuten en hae tukea kuin asumistuen.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää toimintaa Kevalta. Eikö kenellekään ole velvollisuutta korvata niitä rahallisia menetyksiä, joita Kevan virhe aiheuttaa monille tukien varassa eläville vanhuksille?
Sitä selvitellään, eiköhän tuohonkin löydy ratkaisu. Hengitetään syvään eikä riehuta. Jookos.
Vierailija kirjoitti:
Onko näiden eläkeläisten nyt täysin mahdoton olla samantien tuhlaamatta sitä ennen aikaisesti maksettua eläkettä? Ovat kyvyttömiä säästämään ja kaikki laskutaidottomia?
Tämä ei siis koske ilmeisesti normaalisti 20. päivä maksettavia Kevan eläkkeitä, vaan alkukuun eläkkeitä. Eli huomenissa tulee normisti eläke ja seuraavan kerran tammikuussa, eikö näin?
Tilille ei ainakaan ollut mitään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näiden eläkeläisten nyt täysin mahdoton olla samantien tuhlaamatta sitä ennen aikaisesti maksettua eläkettä? Ovat kyvyttömiä säästämään ja kaikki laskutaidottomia?
Oot selvästi älyllisesti rajoittunut, mutta voisitko koettaa lukea ajatuksella mitä seuraamuksia Kevan toiminnasta on? Verotus asiat ym.
Juu näytti tulleen mullekin jo tammikuun kuntoutustuki, mutta ihan sama kun tili ei ikinä tyhjene.