Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keva maksoi Tammikuun eläkkeet jo nyt - tammikuussa ei tule eläkettä

Vierailija
16.12.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11701293

Voi tarkoittaa veromätkyjä monille

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tietoa olette prkl lähettännyt eläkeläisille tai kirjeen ? Mun äiti ei ollut tietoinen asiasta! Ei yhtään kirjettä ole saannut eikä mitään.Pelkkä pahoittelu lässytykset riitä.

Sinä et tee virheitä elämässä, etkä työssä?

Vierailija
82/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää toimintaa Kevalta. Eikö kenellekään ole velvollisuutta korvata niitä rahallisia He pyytää anteeksi, sen pitäisi riittää. Hohhoijaa. Nyt ei olla hiekkalaatikolla. Aikuisten maailmassa on korvausvastuu jos tekee vahinkoa. Ei sitä kuitata vain sori, mun moka.

Minkälaiseen korvausvastuuseen sinä olet joutunut, kun olet mokannut töissä? En nimittäin ole vielä tavannut sellaista henkilöä, joka ei joskus tekisi virheitä.

Työnantajan velvollisuuksiin kuuluu vastuuvakuutuksen ottaminen työntekijöille. Tästä vakuutuksesta korvataan kaikki työntekijän aiheuttamat vahingot, kun kyse on normaalista vahingosta eikä esim. tahallisesta teosta tai kännissä tehdystä mokasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lähti ehkä 0,7-0,9 miljardia euroa kaksi viikkoa ennenaikaisesti maksuun. Jo korkotappiot  kevalle ovat miljoonaluokkaa. Moka, Iso Moka,

Vierailija
84/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme miehen kanssa tänään tammikuun eläkkeet. Mitä pahaa tuossa on, ei niitä tarvitse laittaa menemään. Itse olen tyytyväinen, ostelin itselle voiteita ja kosmetiikkaa. Kyllä oli porukkaa, osa saa tänään Kelan maksaman epidemiakorvauksen. Hyvä, kun sekaan mahtui suureen Prismaan. Maskit olivat lähes jokaisella. 

Vierailija
85/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te muutamat kiukuttelette. Rahaa tuli ennenaikaisesti, sekö harmittaa. Täytyy olla vain kuluttamatta tammikuun menoja.

Vierailija
86/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva täytyy sitten hakea toimeentulotukea enemmän tammikuussa jos ei kerran saa muualta rahaa

Vierailija
87/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan tänään maksetuista eläkkeistä tulee säästää tammikuulle.

Vierailija
88/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva täytyy sitten hakea toimeentulotukea enemmän tammikuussa jos ei kerran saa muualta rahaa

En yhtään ihmettele ihmisten köyhyyttä kun ajatusmaailma on tämä,

voisko niitä rahoja säästää?

Googlaa mitä se tarkoittaa.

Vierailija
89/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos reklamoi väärästä maksusta, vaatii KEVA:n korjaamaan virheensä eikä nosta rahaa tililtä vaan palauttaa ne?

Tätä mietin myös.

Vierailija
90/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on joulu ja kaikkea kyllä sitä rahaa vaan menee hyvä rikkaiden huudella

Vierailija
91/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tiliä.  Siirsin sen tänään tulleen tammikuun eläkkeen toiselle tilille, jota olen pitänyt säästötilinä.  Siihen ei minulla ole maksukorttia.

Tammikuun alussa siirrän sen eläkkeeni takaisin sinne varsinaiselle käyttötililleni.  

Minulle tämä ei ole ongelma, ja luulin, ettei kenellekään, mutta ilmeisesti sitten onkin.  En tullut ajatelleeksikaan tuota veroasiaa.  Mutta kuvittelisin, ettei yhden kuukauden "ylimääräinen" palkka vuodessa suuria vaikuta.  Maksettavahan se mätky on, jos niin käy.  Mutta olen muutenkin koko eläkkeellä oloni ajan saanut aina jotain 200-300 euroa palautusta,  koska eläketulo ei ole ainoa tuloni.  Ja kyllähän se joka tapauksessa tulee aikanaan tasoitetuksi, ensi vuoden tulohan jää yhtä kuukausieläkettä pienemmäksi, joten seurauksethan on sitten positiiviset.

Vierailija
92/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai juu, mutta entä jos tämä tammikuun eläke ei olisikaan nyt tullut jo joulukuussa, mitenkäs ne rahan menot silloin olisi hoidettu?   Jos sen rahan nyt laittaa kaikkineen menemään, sehän on sitten sama, kuin ottaisitte itseltänne lainaa.  Ensi kuussa sitten kyselkää itseltänne, että mitenkäs aiot sen velkasi itsellesi maksaa.

Tiedän kyllä että on olemassa ihmisiä, joilla raha polttaa taskussa niin, ettei sitä kerta kaikkiaan voi siellä säilyttää.  Siis tämäkin ensi kuun eläke on pakko tuhlata, kun se nyt tuli.  Aivan.

Vierailija
93/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön kämmä. Tulee olemaan vielä entistäkin pidemmät leipäjonot tammikuussa. Lääkkeittenkin omavastuu astuu silloin taas voimaan, joka jo sekin voi pieneläkeläiselle aiheuttaa taloudellista ahdinkoa.

Saat joulukuussa tammikun eläkkeen, joten sehän on pakko tuhlata heti just nyt?

Verottaja näkee 2020 ylimääräisen tulon ja laskee sen mukaan. Ei niitä kiinnosta että eläkeläisen veronpalautukset kahden vuoden päästä ei auta tammikuun laskuissa. Ei ne kokonaan mene mutta verokortin lisäprosentilla. Kevan pitäisi tässä olla korvausvelvollinen mutta tuskin on

Vastaavasti vuoden 2021 tulot jäävät kyseisen eläkkeen verran pienemmiksi, mikä korjaa verotuksen tilanteen.

Vierailija
94/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä pärjäisit joulun yli jos eläke maksettaisiin vasta tammikuussa? Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
95/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai juu, mutta entä jos tämä tammikuun eläke ei olisikaan nyt tullut jo joulukuussa, mitenkäs ne rahan menot silloin olisi hoidettu?   Jos sen rahan nyt laittaa kaikkineen menemään, sehän on sitten sama, kuin ottaisitte itseltänne lainaa.  Ensi kuussa sitten kyselkää itseltänne, että mitenkäs aiot sen velkasi itsellesi maksaa.

Tiedän kyllä että on olemassa ihmisiä, joilla raha polttaa taskussa niin, ettei sitä kerta kaikkiaan voi siellä säilyttää.  Siis tämäkin ensi kuun eläke on pakko tuhlata, kun se nyt tuli.  Aivan.

Kerrankin ei tarvi miettiä mitä kaupasta ostetaan nyt pidetään kunnon joulu

Vierailija
96/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tästä mokasta halua maksaa yhtään ylimääräistä. Yhtään ylimääräistä ei tule, mutta tuo ennakkoon maksettu eläke voi vaikuttaa verotukseen. Eniten pelkään että asumistuki peritään takaisin.

Vierailija
97/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jo ehtinyt ryypätä kahden kuun eläkkeet?

Vierailija
98/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te muutamat kiukuttelette. Rahaa tuli ennenaikaisesti, sekö harmittaa. Täytyy olla vain kuluttamatta tammikuun menoja.

Oletteko te vanhukset noin tyhmiä?

.........

Veronmaksajien keskusliiton toimitusjohtaja Teemu Lehtinen laskee, että eläkkeen koosta riippuen vaikutus voi olla satoja euroja. Mitä suurempi eläke, sitä isompi lovi tuloihin progression vuoksi tulee.

Lehtinen toteaa, että verotuskohtelua pitää oikaista.

– Tällä on yllättävän suuria vaikutuksia monelle eläkeläiselle. Se johtuu veroprogressiosta, Lehtinen sanoo.

Lehtinen laskee, että esimerkiksi 2600 euron eläkkeellä voi tulla 400 euron tulon menetys. Myös alle 1000 euron eläkettä saaville veroprosentin muutos voi merkitä paljon.

Toki osa eläkeläisistä saattaa mokan vuoksi hyötyä, kun verot siirtyvät tälle vuodelle.

– Kyllä tähän pitäisi löytää jokin ratkaisu, jotta tämmöistä menetystä ei tule, hän sanoo.

– Helppoa ratkaisua ei taida olla.

Verot maksetaan siltä vuodelta, jona tulot tulevat tilille. Nyt osa saa siis tänä vuonna 13 kuukauden eläkkeen 12 kuukauden sijaan.

Se nostaa tänä vuonna verotusta ja ensi vuonna taas keventää.

– Ongelma on, että vaikutus ei ole symmetrinen. Kiristystä voi tulla enemmän tänä vuonna kuin kevennystä ensi vuonna, Lehtinen sanoo.

https://yle.fi/uutiset/3-11702481

Vierailija
99/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimme miehen kanssa tänään tammikuun eläkkeet. Mitä pahaa tuossa on, ei niitä tarvitse laittaa menemään. Itse olen tyytyväinen, ostelin itselle voiteita ja kosmetiikkaa. Kyllä oli porukkaa, osa saa tänään Kelan maksaman epidemiakorvauksen. Hyvä, kun sekaan mahtui suureen Prismaan. Maskit olivat lähes jokaisella. 

Vanhukset on t y h m i ä .

Vierailija
100/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein anteeksi. Hekö ne mätkyt sitten kuittaa? Entäs me jotka ollaan velkajärjestelyssä ja ilmestyy yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Ensin vie verottaja ja sitten velkojat. Haistakaa nyt paska!

Ai, onko sulla kuntapuolen työntekijänä niin iso eläke, että joudut oikein suuretkin mätkyt maksamaan.

Huomaa, että tämä koskee vain niitä eläkkeensaajia, jotka saavat eläkkeen Kevalta.

Ei muita eläkkeensaajia.

Ja jos on suuri eläke, niin oletpa ollut hyvässä virassa kuntapuolella, siellä kun kukaan ei voi oikein palkoilla juhlia.  Huonojen palkkojen korvikkeena kuntapuolen työntekijöillä on sen sijaan ollut huippupitkät lomat.

Minä olen kevalainen, eläkkeeni on brutto n. 1700 €/kk, eikös olekin huimaa?

En valita, pärjään hyvin, velaton rivarikolmio kotina, yksin asun, yhtiövastike 190 €/kk, sisältää lämmön ja veden ja olen vähän laittanut kummankin sukan varteen.

Vahinkoja sattuu ja enköhän minä tuosta aiheutuvasta ”veronkorotuksesta” selviä.

Se pitää kevan nyt selvittää, ettei keneltäkään mene tarpeelliset tuet sen takia että eläke maksetaan liian aikaisin.

Minä en ole lapsilisiä kummempia tukia koskaan saanut.

Älä kitise. Moni saa PALKKAA bruttona saman verran.

Vanhus päääää kiinni kun et edes ymmärrä asiaa.