Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keva maksoi Tammikuun eläkkeet jo nyt - tammikuussa ei tule eläkettä

Vierailija
16.12.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11701293

Voi tarkoittaa veromätkyjä monille

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tästä mokasta halua maksaa yhtään ylimääräistä. Yhtään ylimääräistä ei tule, mutta tuo ennakkoon maksettu eläke voi vaikuttaa verotukseen. Eniten pelkään että asumistuki peritään takaisin.

Ei peritä. Se jyvitetään 12 kuukaudelle. Nousua saa olla 400e kuussa.

Vierailija
102/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi tiliä.  Siirsin sen tänään tulleen tammikuun eläkkeen toiselle tilille, jota olen pitänyt säästötilinä.  Siihen ei minulla ole maksukorttia.

Tammikuun alussa siirrän sen eläkkeeni takaisin sinne varsinaiselle käyttötililleni.  

Minulle tämä ei ole ongelma, ja luulin, ettei kenellekään, mutta ilmeisesti sitten onkin.  En tullut ajatelleeksikaan tuota veroasiaa.  Mutta kuvittelisin, ettei yhden kuukauden "ylimääräinen" palkka vuodessa suuria vaikuta.  Maksettavahan se mätky on, jos niin käy.  Mutta olen muutenkin koko eläkkeellä oloni ajan saanut aina jotain 200-300 euroa palautusta,  koska eläketulo ei ole ainoa tuloni.  Ja kyllähän se joka tapauksessa tulee aikanaan tasoitetuksi, ensi vuoden tulohan jää yhtä kuukausieläkettä pienemmäksi, joten seurauksethan on sitten positiiviset.

VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS.

Tajuatko verotusta??!!??!!!??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei siis koske ilmeisesti normaalisti 20. päivä maksettavia Kevan eläkkeitä, vaan alkukuun eläkkeitä. Eli huomenissa tulee normisti eläke ja seuraavan kerran tammikuussa, eikö näin? 

Tilille ei ainakaan ollut mitään tullut. 

No, sinä se et ainakaan ymmärrä lukemaasi.

Eikös hän juuri ole ymmärtänyt lukemansa? Otsikossa sanotaan, että Keva maksoi tammikuun eläkkeet jo nyt, tammikuussa ei tule eläkettä. 

Tämä kirjoittaja on kirjoittanut, että tapaus koskee ilmeisesti vain alkukuun eläkkeitä. Tämähän on totta!

Jotkut saavat ihan normaalia kunnalta maksettavaa eläkettä Kevalta 20.päivä. Näissä eläkkeissä ei kuitenkaan ole häikkää ollut. 

Eli kävikö nyt niin, että itse et ymmärtänyt hänen kirjoitustaan?

Vierailija
104/104 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto vie eläkkeen ja kas tammikuussa et saa mitään

Kauan sitten jättivät maitotilin maksamatta tuottajalle, koska joku pykälä oli kesken:-(