Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keva maksoi Tammikuun eläkkeet jo nyt - tammikuussa ei tule eläkettä

Vierailija
16.12.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11701293

Voi tarkoittaa veromätkyjä monille

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön kämmä. Tulee olemaan vielä entistäkin pidemmät leipäjonot tammikuussa. Lääkkeittenkin omavastuu astuu silloin taas voimaan, joka jo sekin voi pieneläkeläiselle aiheuttaa taloudellista ahdinkoa.

Onko näiden eläkeläisten nyt täysin mahdoton olla samantien tuhlaamatta sitä ennen aikaisesti maksettua eläkettä? Ovat kyvyttömiä säästämään ja kaikki laskutaidottomia?

Monella eläkeläisellä on ongelmia muistin kanssa, vaikkei varsinaista muistisairautta vielä olisikaan. Äkkiäkös rahaa kuluu liikaa kun ei muista, että tammikuun eläke on jo maksettu. 

Vierailija
62/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön kämmä. Tulee olemaan vielä entistäkin pidemmät leipäjonot tammikuussa. Lääkkeittenkin omavastuu astuu silloin taas voimaan, joka jo sekin voi pieneläkeläiselle aiheuttaa taloudellista ahdinkoa.

Saat joulukuussa tammikun eläkkeen, joten sehän on pakko tuhlata heti just nyt?

Verottaja näkee 2020 ylimääräisen tulon ja laskee sen mukaan. Ei niitä kiinnosta että eläkeläisen veronpalautukset kahden vuoden päästä ei auta tammikuun laskuissa. Ei ne kokonaan mene mutta verokortin lisäprosentilla. Kevan pitäisi tässä olla korvausvelvollinen mutta tuskin on

Eläkeverokortissa ei ole tulorajaa eikä lisäveroptosenttia.

Mahdollinen lisävero määräytyy lopullisessa verotuksessa.

Veroprosenttilaskurilla voi laskea minkä verran tuloista pitäisi veroja maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä hyväkin puoli. Jos sattuu kuolemaan koronaan joulukuussa, niin perikunnalle jää jaettavaksi myös vainajan tammikuun eläke. Ei valiteta!

Vierailija
64/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mikä tammikuun eläke jää, jos se hassataan jo joulukuussa?

Vierailija
65/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein anteeksi. Hekö ne mätkyt sitten kuittaa? Entäs me jotka ollaan velkajärjestelyssä ja ilmestyy yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Ensin vie verottaja ja sitten velkojat. Haistakaa nyt paska!

Ai, onko sulla kuntapuolen työntekijänä niin iso eläke, että joudut oikein suuretkin mätkyt maksamaan.

Huomaa, että tämä koskee vain niitä eläkkeensaajia, jotka saavat eläkkeen Kevalta.

Ei muita eläkkeensaajia.

Ja jos on suuri eläke, niin oletpa ollut hyvässä virassa kuntapuolella, siellä kun kukaan ei voi oikein palkoilla juhlia.  Huonojen palkkojen korvikkeena kuntapuolen työntekijöillä on sen sijaan ollut huippupitkät lomat.

Minä olen kevalainen, eläkkeeni on brutto n. 1700 €/kk, eikös olekin huimaa?

En valita, pärjään hyvin, velaton rivarikolmio kotina, yksin asun, yhtiövastike 190 €/kk, sisältää lämmön ja veden ja olen vähän laittanut kummankin sukan varteen.
Vahinkoja sattuu ja enköhän minä tuosta aiheutuvasta ”veronkorotuksesta” selviä.

Se pitää kevan nyt selvittää, ettei keneltäkään mene tarpeelliset tuet sen takia että eläke maksetaan liian aikaisin.

Minä en ole lapsilisiä kummempia tukia koskaan saanut.

Vtut ole mikään vahinko. 

H U O L I M A T T O M U U S V I R H E.

Aina selitetään inhimillisellä virheellä ja kuvitellaan että päästään anteeksipyytämällä kuin koira veräjästä.

Keva sanoo että oli jäänyt väärä päiväys ja sen mukaan mennyt maksuun...

Miten ihmeessä sinne on laitettu yleensä väärä päiväys alun alkaenkaan? Miksi ei joka kerta tarkisteta kun 500 000 lähtee maksuun. Onko se vähän sinne päin vaan!

Keva kusee ja muut maksaa!

Vierailija
66/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei siis koske ilmeisesti normaalisti 20. päivä maksettavia Kevan eläkkeitä, vaan alkukuun eläkkeitä. Eli huomenissa tulee normisti eläke ja seuraavan kerran tammikuussa, eikö näin? 

Tilille ei ainakaan ollut mitään tullut. 

No, sinä se et ainakaan ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
67/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eläkeläisen tule maksaa Kevan virheistä.

Oikeusapuun yhteyttä. Ihmiseltä viedään elämisen edellytys tyhjänpäiväisillä selityksillä. Haloooooo Keva....

Vierailija
68/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa moka.Vanhukset ei välttämättä ole tietoisia ja sitten vielä muistisairaat.Luulevat ,että raha tulee 4.1 ja on suoraveloitus esim vuokrasta.Ihmettelen suuresti miten voi tulla tollanen moka.

Vierailija
69/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuonkin toimivan täysin tietotekniikan toimesta eikä ihmisten. Aamulla tipahti luukusta Kevan kirje. "Olemme maksaneet tammikuussa" NO ETTE MUUTEN OLE! Yleensä kyseinen paperi tulee Tammikuun lopussa, että mokasta on tiedetty pidempään kuin väittävät.

Vierailija
70/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos reklamoi väärästä maksusta, vaatii KEVA:n korjaamaan virheensä eikä nosta rahaa tililtä vaan palauttaa ne?

Vierailija
71/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein anteeksi. Hekö ne mätkyt sitten kuittaa? Entäs me jotka ollaan velkajärjestelyssä ja ilmestyy yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Ensin vie verottaja ja sitten velkojat. Haistakaa nyt paska!

Ai, onko sulla kuntapuolen työntekijänä niin iso eläke, että joudut oikein suuretkin mätkyt maksamaan.

Huomaa, että tämä koskee vain niitä eläkkeensaajia, jotka saavat eläkkeen Kevalta.

Ei muita eläkkeensaajia.

Ja jos on suuri eläke, niin oletpa ollut hyvässä virassa kuntapuolella, siellä kun kukaan ei voi oikein palkoilla juhlia.  Huonojen palkkojen korvikkeena kuntapuolen työntekijöillä on sen sijaan ollut huippupitkät lomat.

En valita, pärjään hyvin, velaton rivarikolmio kotina, yksin asun, yhtiövastike 190 €/kk, sisältää lämmön ja veden ja olen vähän laittanut kummankin sukan varteen.

Vahinkoja sattuu ja enköhän minä tuosta aiheutuvasta ”veronkorotuksesta” selviä.

Se pitää kevan nyt selvittää, ettei keneltäkään mene tarpeelliset tuet sen takia että eläke maksetaan liian aikaisin.

Älä kitise. Moni saa PALKKAA bruttona saman verran.

Vierailija
72/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää toimintaa Kevalta. Eikö kenellekään ole velvollisuutta korvata niitä rahallisia menetyksiä, joita Kevan virhe aiheuttaa monille tukien varassa eläville vanhuksille? 

He pyytää anteeksi, sen pitäisi riittää. Hohhoijaa. Nyt ei olla hiekkalaatikolla. Aikuisten maailmassa on korvausvastuu jos tekee vahinkoa. Ei sitä kuitata vain sori, mun moka.

Vierailija
73/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muita eläkkeensaajia.

Vtut ole mikään vahinko. 

Aina selitetään inhimillisellä virheellä ja kuvitellaan että päästään anteeksipyytämällä kuin koira veräjästä.

Miten ihmeessä sinne on laitettu yleensä väärä päiväys alun alkaenkaan? Miksi ei joka kerta tarkisteta kun 500 000 lähtee maksuun. Onko se vähän sinne päin vaan!

Eihän se niin tarkkaa ole kun 500 00 € lähtee maksuun.

Luulisi saavan varoituksen tämä väärän päivän laittaja - vai b´vaan päänsilitystä-

Tuosta tulee kivat ylimääräiset työt kevalle kun tuota asiaa hoidellaan. Muutenkaan ole varmasti ylimääräisiä käsiä niin nyt nekin kädet on normaalista päiväpuuhista pois.

Vierailija
74/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muita eläkkeensaajia.

Vtut ole mikään vahinko. 

Eihän se niin tarkkaa ole kun 500 00 € lähtee maksuun.

Luulisi saavan varoituksen tämä väärän päivän laittaja - vai b´vaan päänsilitystä-

Tuosta tulee kivat ylimääräiset työt kevalle kun tuota asiaa hoidellaan. Muutenkaan ole varmasti ylimääräisiä käsiä niin nyt nekin kädet on normaalista päiväpuuhista pois.

Siis 500 000 e

Vierailija
75/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näiden eläkeläisten nyt täysin mahdoton olla samantien tuhlaamatta sitä ennen aikaisesti maksettua eläkettä? Ovat kyvyttömiä säästämään ja kaikki laskutaidottomia?

Oot selvästi älyllisesti rajoittunut, mutta voisitko koettaa lukea ajatuksella mitä seuraamuksia Kevan toiminnasta on? Verotus asiat ym.

Ei kenenkään verotus mene parin tuhannen takia niin sekaisin että koko talous kaatuu.

Vierailija
76/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisen virhe on täysin riittävä peruste toimentulotuen saamiseksi tammikuussa. Se on sitten toissijainen asia, jos olet juonut ne rahat jo joulukuussa..

Vierailija
77/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään ylimääräistä rahaa ole.

On se velkajärjestelyn näkökulmasta ylimääräistä tuloa tälle vuodelle. Jos et ymmärrä tai et tietenkään. Olisit hiljaa jos tajuaisit.

Vierailija
78/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto vie eläkkeen ja kas tammikuussa et saa mitään

Se nyt vaan on sun oma vikas jos oot ulosotossa. Ei minulta ulosotto vie yhtään mitään. Ja osaan laskea eteenpäin, eli jos nyt tulee tammikuun rahat, tajuan olla niitä käyttämättä ja maksan ne tammikuun menot tästä jo ennakkoon tulleesta rahasta.

Vierailija
79/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietoa olette prkl lähettännyt eläkeläisille tai kirjeen ? Mun äiti ei ollut tietoinen asiasta! Ei yhtään kirjettä ole saannut eikä mitään.Pelkkä pahoittelu lässytykset riitä.

Vierailija
80/104 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää toimintaa Kevalta. Eikö kenellekään ole velvollisuutta korvata niitä rahallisia He pyytää anteeksi, sen pitäisi riittää. Hohhoijaa. Nyt ei olla hiekkalaatikolla. Aikuisten maailmassa on korvausvastuu jos tekee vahinkoa. Ei sitä kuitata vain sori, mun moka.

Minkälaiseen korvausvastuuseen sinä olet joutunut, kun olet mokannut töissä? En nimittäin ole vielä tavannut sellaista henkilöä, joka ei joskus tekisi virheitä.