Verottaja iskee bloggaajien saamiin ilmaislahjoihin
Kommentit (202)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:28"]
Niin suomalaista. Hähähää-siitäs sait asenne. Kertokaas ihmiset missä muissa maissa suhtaudutaan näin?
[/quote]
Usassa, englannissa, ranskassa, italiassa, ruotsissa ja norjassa jne. jatkanko listaa?
Tästä on nimittän juttua noissa kaikissa maissa, suomi on jäljessä tässä jutussa.
[/quote]
No ei hähähä asenteella suhtauduta toisiin noissa maissa. On eri asia olla sitä mieltä että pitää verottaa kuin suhtautua kuten suurinosa tällä palstalla. Vain suomalaiseen kulttuuriin kuuluu käräyttää esim naapuri veronkierrosta.
Muissa osa tuloista kierretään ihan kirjanpitäjän avulla eikä sitä katsota väärin.
[/quote]
Oletko itse koskaan elänyt missään muualla kuin Suomessa? Tunnut tietävän hyvin paljon muiden maiden veronkiertotavoista.
[/quote]
En asu Suomessa. Yrittäjänä ulkomailla, ennen kymmeniä vuosia yrittäjänä Suomessa.
[/quote]
Toivottavasti ei alkanut kotimaa kuumottaa jalkojen alla. Mutta kiva, että olet löytänyt hyvän kirjanpitäjän.
[/quote]
Ei alkanut, kiitos huolenpidostasi. Suomen korkea verotus/kalliit elinkustannukset/tympeä ilmapiiri olivat syynä.
[/quote]
Niin, prioriteettinsa kullakin, joillakin raha. Ja sekin on ihan inhimillistä.
[/quote]
:D ei ollut missään järjestyksessä nuo. Et lukenut tuota tympeä ilmapiiri kohtaa, kyllä se oli ihan kärkipäässä valintaa tehdessä.
[/quote]
Ihminenhän loppujen lopuksi on pitkälti itse vastuussa ilmapiiristä, joka hänet ympäröi.
[/quote]
No jopas jotakin. En tarkoittanut kodisisäistä ilmapiiriä, vaan ihan yleistä. Joista tärkeimpänä koulut. Pisatutkimusten mukaan suomen kouluilla menee hyvin mutta kuitenkin huolestuttavan paljon masentuneita lapsia,koulukiusaamista,yleistä pahoinvointia sekä järkyttävän aikaisin alkava ryyppääminen.
Ilmapiiri kaduilla/kaipoissa/puistoissa (joissa siis lastenleikkipaikoilla ilta kuuden jälkeen todennäköisempää törmätä kuseskelevaan kadunmieheen kuin leikkiviin lapsiin)
lapsiin ja vanhuksiin ikävästi suhtautuva yhteiskunta, ihan yleisessä tiedossa luulisi olevan. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, en kyllä mielestäni ole niistä vastuussa yhtään enempää kuin marraskuun säästäkään(joka sekin osaltaan syynä ilmapiiriin ;))
[/quote]
Ihan oikeastiko tässä pitäisi nyt uskoa, että paremmin vanhuksiin suhtautuvan yhteiskunnan perässä joku muuttaa yritystoimintansa ulkomaille maahan, jossa veroista yleisesti maksetaan noin puolet.
Ei hemmetti, just kun tämä kehkeytyy kiinnostavaksi, joudun poistumaan netistä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:03"]
Olisi kiva myös jos pysyttäisiin asiassa eli bloggareissa
[/quote]
Siitä ei kai tällä haavaa ole mitään mitä ei olisi jo jankattu.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:37"]
Kauheeta sontaa:)
"Ihminenhän loppujen lopuksi on pitkälti itse vastuussa ilmapiiristä, joka hänet ympäröi"
Samantyyppinen lausahdus kuin:
"Kauniit sanasi kertovat sinusta enemmän kuin minusta"
ja mitä niitä kaikkia nyt löytyykään jonkun fraasivarastosta:D
[/quote]
Kannattaisiko sinunkin kartuttaa omaasi, jos tulee joskus tarve kirjoittaa muutakin, kuinj "kauheeta sontaa".
[/quote]
Löytyy fraasikirjallisuutta sekä suomeksi että latinaksi,:)
Mielestäni "kauheeta sontaa" on hyvä vastaus käyttämillesi "kauniille sanoille" ja omalle vastuulle".
[/quote]
Sanaton.
"Ihminenhän loppujen lopuksi on pitkälti itse vastuussa ilmapiiristä, joka hänet ympäröi"
[/quote]
Kannattaisiko sinunkin kartuttaa omaasi, jos tulee joskus tarve kirjoittaa muutakin, kuinj "kauheeta sontaa".
[/quote]
Mielestäni "kauheeta sontaa" on hyvä vastaus käyttämillesi "kauniille sanoille" ja omalle vastuulle".
[/quote]
Kenellä on vastuu sinusta?
Mutta eikö se, miten asioihin suhtautuu, ole jokaisen itse määrättävissä ja hallittavissa. Sitten kun sen oivaltaa, ymmärtää, että hei, minä ja elämäni ei ohjaudu ulkopuolelta, vaan hallitsen sitä itse.
[/quote]
Sotket asioita pahasti. Tai sitten itse suhtaudut esimerkiksi huonoon vanhustenhoitoon, itsemurhatilastoihin ja vaikkapa alkoholismiin hyvin :o
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:07"
[/quote]
Onneksi joudut koska et
a) osaa lyhentää turhia lainauksia pois.
B) osaa pysyä aiheessa. Perusta oma ketju jos haluat keskustella jostain ihan muusta kun aiheesta.
Jatkettaisiin siis aiheella: Verottaja iskee bloggaajien saamiin ilmaislahjoihin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:13"]
Mutta eikö se, miten asioihin suhtautuu, ole jokaisen itse määrättävissä ja hallittavissa. Sitten kun sen oivaltaa, ymmärtää, että hei, minä ja elämäni ei ohjaudu ulkopuolelta, vaan hallitsen sitä itse.
[/quote]
Sotket asioita pahasti. Tai sitten itse suhtaudut esimerkiksi huonoon vanhustenhoitoon, itsemurhatilastoihin ja vaikkapa alkoholismiin hyvin :o
[/quote]
Tämäntyyppisen fraasin kuulee usein hieman yksinkertaisen mutta itseään hyperälykkäänä pitävän suusta. Heillä on useimmiten vaikeuksia ymmärtää omien fraasiensa sanomaa, ilmeisesti myös verolainsäädäntöä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:28"]
Niin suomalaista. Hähähää-siitäs sait asenne. Kertokaas ihmiset missä muissa maissa suhtaudutaan näin?
[/quote]
Usassa, englannissa, ranskassa, italiassa, ruotsissa ja norjassa jne. jatkanko listaa?
Tästä on nimittän juttua noissa kaikissa maissa, suomi on jäljessä tässä jutussa.
[/quote]
No ei hähähä asenteella suhtauduta toisiin noissa maissa. On eri asia olla sitä mieltä että pitää verottaa kuin suhtautua kuten suurinosa tällä palstalla. Vain suomalaiseen kulttuuriin kuuluu käräyttää esim naapuri veronkierrosta.
Muissa osa tuloista kierretään ihan kirjanpitäjän avulla eikä sitä katsota väärin.
[/quote]
Oletko itse koskaan elänyt missään muualla kuin Suomessa? Tunnut tietävän hyvin paljon muiden maiden veronkiertotavoista.
[/quote]
En asu Suomessa. Yrittäjänä ulkomailla, ennen kymmeniä vuosia yrittäjänä Suomessa.
[/quote]
Toivottavasti ei alkanut kotimaa kuumottaa jalkojen alla. Mutta kiva, että olet löytänyt hyvän kirjanpitäjän.
[/quote]
Ei alkanut, kiitos huolenpidostasi. Suomen korkea verotus/kalliit elinkustannukset/tympeä ilmapiiri olivat syynä.
[/quote]
Niin, prioriteettinsa kullakin, joillakin raha. Ja sekin on ihan inhimillistä.
[/quote]
:D ei ollut missään järjestyksessä nuo. Et lukenut tuota tympeä ilmapiiri kohtaa, kyllä se oli ihan kärkipäässä valintaa tehdessä.
[/quote]
Ihminenhän loppujen lopuksi on pitkälti itse vastuussa ilmapiiristä, joka hänet ympäröi.
[/quote]
No jopas jotakin. En tarkoittanut kodisisäistä ilmapiiriä, vaan ihan yleistä. Joista tärkeimpänä koulut. Pisatutkimusten mukaan suomen kouluilla menee hyvin mutta kuitenkin huolestuttavan paljon masentuneita lapsia,koulukiusaamista,yleistä pahoinvointia sekä järkyttävän aikaisin alkava ryyppääminen.
Ilmapiiri kaduilla/kaipoissa/puistoissa (joissa siis lastenleikkipaikoilla ilta kuuden jälkeen todennäköisempää törmätä kuseskelevaan kadunmieheen kuin leikkiviin lapsiin)
lapsiin ja vanhuksiin ikävästi suhtautuva yhteiskunta, ihan yleisessä tiedossa luulisi olevan. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, en kyllä mielestäni ole niistä vastuussa yhtään enempää kuin marraskuun säästäkään(joka sekin osaltaan syynä ilmapiiriin ;))
[/quote]
Ihan oikeastiko tässä pitäisi nyt uskoa, että paremmin vanhuksiin suhtautuvan yhteiskunnan perässä joku muuttaa yritystoimintansa ulkomaille maahan, jossa veroista yleisesti maksetaan noin puolet.
[/quote]
Ihmiset luulevat tuntevansa toisen tavat muutaman nettikirjoitusten perusteella.
Ilmoitan itse 100% tuloistani, minulle riittää että verotus on täällä inhimillisempi yrittäjää kohtaan. Ymmärrän silti myös niitä jotka koittavat elättää perheensä pienillä tuloilla ja eivät yksinkertaisesti pysty ilmoittamaan kaikkea jotta saa leivän lapsille pöytään, siitä mitä he ilmoittavat/maksavat valtio saa tuloja silti,toisin kuin jos yritys kaatuu ei ole leipää eikä verojakaan maksettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:13"]
[/quote]
[/quote]
Toivottavasti osaan suhtautua hyvin kaikkiin elämän osa-alueisiin ja ilmiöihin, vielä en ole niin hyvä ihmnen. Miten minusta tuntuu, että joku sekoittaa nyt hyväksymisen ja hyvin suhtautumisen.
Ette selvästikään tiedä paljoakaan "blogilahjonnasta". Bloggaajat saavat tuotteita testiin pyytämättä, eikä paketeissa lue postiosoitteita, jonne palauttaa paketti mikäli ei moista halua vastaanottaa vaikka verotuksellisista syistä johtuen. Pitäisikö bloggaajien alkaa selvittää aluperät ja maksaa postimaksut, jotta pääsisi eroon näistä?
Eri asia on tietysti sovitut sisältöyhteistyöt, joista maksetaan usein konkreettista palkkaa eli riihikuivaa rahaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:25"]
Ette selvästikään tiedä paljoakaan "blogilahjonnasta". Bloggaajat saavat tuotteita testiin pyytämättä, eikä paketeissa lue postiosoitteita, jonne palauttaa paketti mikäli ei moista halua vastaanottaa vaikka verotuksellisista syistä johtuen. Pitäisikö bloggaajien alkaa selvittää aluperät ja maksaa postimaksut, jotta pääsisi eroon näistä?
Eri asia on tietysti sovitut sisältöyhteistyöt, joista maksetaan usein konkreettista palkkaa eli riihikuivaa rahaa.
[/quote]
Et tainnut lukea ketjua taikka verottajan sivuilla sijaitsevaa infoa? Kannattaa ehdottomasti niin ei tarvitse ihmetellä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:25"]Ette selvästikään tiedä paljoakaan "blogilahjonnasta". Bloggaajat saavat tuotteita testiin pyytämättä, eikä paketeissa lue postiosoitteita, jonne palauttaa paketti mikäli ei moista halua vastaanottaa vaikka verotuksellisista syistä johtuen. Pitäisikö bloggaajien alkaa selvittää aluperät ja maksaa postimaksut, jotta pääsisi eroon näistä?
[/quote]
Jaa että arvokkaita lahjoja pulpahtelee postiluukusta yllättäen ja pyytämättä täysin tuntemattomilta tahoilta :D Uskoo ken tahtoo. Verottajan ohjeesta käy kyllä ilmi että eivät ole kiinnostuneita pikkukrääsästä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vita est tempus optimus hominis ;-)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:25"]
[/quote]
Ei tarvitse palauttaa, jos ei ota pakettia vastaan. Postin ei ota kuljetettavakseen paketteja, joissa lähettäjää ei ole merkitty.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:25"]Ette selvästikään tiedä paljoakaan "blogilahjonnasta". Bloggaajat saavat tuotteita testiin pyytämättä, eikä paketeissa lue postiosoitteita, jonne palauttaa paketti mikäli ei moista halua vastaanottaa vaikka verotuksellisista syistä johtuen. Pitäisikö bloggaajien alkaa selvittää aluperät ja maksaa postimaksut, jotta pääsisi eroon näistä?
[/quote]
Jaa että arvokkaita lahjoja pulpahtelee postiluukusta yllättäen ja pyytämättä täysin tuntemattomilta tahoilta :D Uskoo ken tahtoo. Verottajan ohjeesta käy kyllä ilmi että eivät ole kiinnostuneita pikkukrääsästä.
[/quote]
Hohhoi kuinkahan moni mammoista ilmottaisi verottajalle samantyyppisissä tilanteissa itse. Siis kaiken :D.
En usko että monikaan.
No tämä sama naurattaa minuakin. Tässäkin ketjussa useampi ei niin suosittua blogia pitävä kertoo, kuin ihan pyytämättä ja vastikkeetta tulee tavaraa testattavaksi. Höpö höpö. Kyllä nämä pienempien lukijakuntien blogit saavat itse lashjuksia kinuta ja aivan taatusti joka kerta lupaavat jotain vastiketta eli näkyvyyttä mainonnan kohteelle.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:29"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:18"]
[/quote]
Ihmiset luulevat tuntevansa toisen tavat muutaman nettikirjoitusten perusteella.
Ilmoitan itse 100% tuloistani, minulle riittää että verotus on täällä inhimillisempi yrittäjää kohtaan. Ymmärrän silti myös niitä jotka koittavat elättää perheensä pienillä tuloilla ja eivät yksinkertaisesti pysty ilmoittamaan kaikkea jotta saa leivän lapsille pöytään, siitä mitä he ilmoittavat/maksavat valtio saa tuloja silti,toisin kuin jos yritys kaatuu ei ole leipää eikä verojakaan maksettavaksi.
[/quote]
Ei tässä tapoja kuvitella tuntevansa yhtään sen enempää, mitä kukin niistä itse tänne kirjoittaa.
Mutta olisiko niin, että kun kaikki huolehtisivat veronsa, tilanne, jossa ei ole lapsille ruokaa pöytään, ei ole mahdollinen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:35"]
Hohhoi kuinkahan moni mammoista ilmottaisi verottajalle samantyyppisissä tilanteissa itse. Siis kaiken :D.
En usko että monikaan.
[/quote]
Sun ad hominem argumentti ei liity mitenkään tähän ketjuun.
Saara Sarvas ottanut kantaa asiaan:
Olisi kiva myös jos pysyttäisiin asiassa eli bloggareissa