Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermo joulunviettopaikan miettimiseen

Vierailija
16.12.2020 |

Ärsyttää, kun mies ei ymmärrä tilannetta. Ollaan oltu siis yhdessä jo vuosia ja tapasimme kun asuin ja opiskelin eri paikkakunnalla. Myöhemmin muutin kesätöitä saatuani ja opintoja viimeistellessä miehen asuinpaikkakunnalle missä hänellä oli työt, perhe, harrastukset ja asutaan nyt siellä. Näemme miehen äitiä melkein viikottain ja sisaruksia ainakin joka kuukausi. Minun perhe asuu kauempana ja sisarukset muualla kotipaikalta ja näen heitä muutaman kerran vuodessa. Ollaan oltu joka jouluaatto minun perheeni luona, kun kerrankin minun perhe kokoontuu yhteen, mutta mies on alkanut inttää, että, haluaa, että oltaisiin kerrankin aattoilta hänen äitinsä luona. Itse haluaisin olla aaton jo oman perheeni kanssa, kun muutenkin näen heitä harvemmin kuin miehen perhettä. Olen sanonut miehelle, että minulle on ok että ollaan aatot omien lapsuuden perheiden luona ja jos mies haluaa niin voi tulla vaikka joulupäivänä minun perheeni luo. Minulle on siis täysin ok myös että ollaan vaikka koko joulu erillään, jos mies ei halua tulla minun perheeni luo. Mutta mies vaatii, että minun pitäisi kerrankin olla aattoilta hänen perheensä parissa. Mielestäni tämä on epäreilua, koska näemme muutenkin hänen perhettään huomattavasti enemmän kuin minun , koska asumme samalla paikkakunnalla. Minun perheeni asuu 300 km päässä,joten siksi pitäisi päättää missä haluaa aaton olla. Aiemmin ollaan käyty aattoaamuna miehen äidillä ja sitte reissattu minun kotiseudulle, mutta nyt mies vaatii että kerrankin oltaisiin aattoilta hänen äidillään. Minusta tuo kuulostaa vaativalta, kun muutenkin näen harvoin omaa perhettä ja kun minulle olisi ok olla vaikka eri paikoissa jouluna. Miltä tää teistä kuulostaa ja miten tällaisen ratkaisee?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa sitä mieltä, että nyt ois sun vuoro viettää joulumiehen perheen luona. Jos menet omille sukulaisille ja mies omilleen, tulee sellainen tunne, ettet alunperinkään ole kaivannut miehen seuraa jouluisin.

Kompromussiksi ehdotan yhteistä aattoa miehen perheen luona ja joulupäivänä sitten ajat yksin omiin sukulaisiin vaikka loppuvuodeksi.

Miltä susta tuntuisi, jos osat olisivat toisinpäin? Eli joka jumalan joulu pitäisi ajaa miehen sukulaisille, eikä kertaakaan vietettäisi joulua sun sukulaisilla, kun ne "asuu naapurissa".

Vierailija
42/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa periksiantamattomalta ja itsekkäältä nyt. Menkää vaikka sitten ensi vuonna sinne kauemmas jouluksi, mutta nyt kannattaa pysyä mahdollisimman lähellä kotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa sitä mieltä, että nyt ois sun vuoro viettää joulumiehen perheen luona. Jos menet omille sukulaisille ja mies omilleen, tulee sellainen tunne, ettet alunperinkään ole kaivannut miehen seuraa jouluisin.

Kompromussiksi ehdotan yhteistä aattoa miehen perheen luona ja joulupäivänä sitten ajat yksin omiin sukulaisiin vaikka loppuvuodeksi.

Miltä susta tuntuisi, jos osat olisivat toisinpäin? Eli joka jumalan joulu pitäisi ajaa miehen sukulaisille, eikä kertaakaan vietettäisi joulua sun sukulaisilla, kun ne "asuu naapurissa".

En ole pakottanut miestä tulemaan perheeni luo joka joulu. Itse on halunnut tulla ja nyt alkanut vasta inttää, että miksi ei voida olla aattoa hänen perheensä luona. Itse mies on aina halunnut tulla vaikka olen sanonut että saa itse päättää missä joulun on. Nyt vasta kuulen tästä, että onkin ollut joku ongelma. Ap

Vierailija
44/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa periksiantamattomalta ja itsekkäältä nyt. Menkää vaikka sitten ensi vuonna sinne kauemmas jouluksi, mutta nyt kannattaa pysyä mahdollisimman lähellä kotia.

Ehkä tässä nyt eskaloituu se, että mielestäni olen jo niin paljon joustanut miehen takia ja eletty hänen pillin mukaan niin tuntuu kohtuuttomalta, että en saa edes päättää itse missä olen aattona. Ap

Vierailija
45/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että olet itsekäs. Ei ole miehen syy, että näet lapsuuden perhettäsi todella harvoin, mutta että joka vuosi ollaan siitä syystä sinun vanhemmillasi, eiä hän pääse koskaan viettämään joulua omien vanhempiensa kanssa. Joka toinen vuosi, ja sitten sama homma pääsiäisenä, äitien ja isienpäivinä jne.

Etkö lukenut kunnolla aloitusta? Näen perhettäni kyllä niin paljon kuin kerkeän mutta valitettavasti se on harvoin. En ole todellakaan kieltänyt miestä olemasta oman perheensä luona aattona. Miksi pariskunta ei voisi olla joulua joskus erillään? Ap

No miksi ette ole olleet erillään jo aiempina vuosina? Miksi mies on ollut mukana sinun lapsuudenkodissasi? Koska te olette perhe, hän ainakin (ja niin kauan sinäkin, kun tansittiin sun pillin mukaan) haluaa viettää joulua myös sinun kanssasi, mutta MYÖS muiden läheistensä, kuten äitinsä. Joka toinen vuosi, kuten jo totesin.

Vierailija
46/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte siis ilmeisesti perintöä pian, kun kumpikin on valmis sairastuttamaan vanhempansa koronaan.

Vierailija
47/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORONAJOULUNA OLLAAN KOTONA!

Vierailija
48/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette aina olleet joulun vamhempiesi luona niin miksi ette nyt voisi olla miehen vanhempien luona. Koronankin takia ei kannattaisi lähteä matkustelemaan.

Vierailija
49/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä että joustaako hän sitten myös ja muutatte välillä sun kotipaikkakunnalle.

Vierailija
50/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KORONAJOULUNA OLLAAN KOTONA!

Läheisriipouvaiset aikuislapset eivät ole. He tartuttavat päävikaisina ”rakkaitaan”.

Vierailija
51/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme läheisriippuvainen mies, ei yhtä aattoa voi olla erossa vaimosta. Kasvaisi aikuiseksi.

Vierailija
52/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kasvaa aikuiseksi. Ja hankkia suhde, jossa kumpikin on toistensa prioriteetti. Silloin parasta ikinä on olla vain ihan kahden - se entinen perhe meni jo.

Luuletko oikeasti että ap ja hänen miehensä kykenevät noin niinkuin ikinä rakentamaan _omia_ jouluperinteitään? No way. Äiti ja Isi!

Vierailija
53/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme aina oman perheen (minä, mies ja lapset) keskenämme koko joulun. Usein olemme jouluna muualla, kuten mökillä tai reissussa.

Oletteko nuoria? Minusta erikoista ripustautua noin vahvasti aattona omiin vanhempiin.

Ajatteletko omista lapsistasi samalla tavalla jos he haluavat aikuisina viettää joulua lapsuuskodissa teidän kanssanne?

Vierailija
54/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kasvaa aikuiseksi. Ja hankkia suhde, jossa kumpikin on toistensa prioriteetti. Silloin parasta ikinä on olla vain ihan kahden - se entinen perhe meni jo.

Luuletko oikeasti että ap ja hänen miehensä kykenevät noin niinkuin ikinä rakentamaan _omia_ jouluperinteitään? No way. Äiti ja Isi!

Samaa mieltä tästä. Minusta heidän kannattaisi erota (jo nyt). Tuollainen kahden aikuisvauvan suhde ei tule kestämään.

Vierailija
55/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:ta. Mies viettäköön joulun vanhempiensa kanssa, mikäli niin haluaa tehdä. Toki AP:nkin perhe voisi harkita kokoontuvansa joskus esim viikko ennen joulua, milloin lapset pääsevät joskus joulunviettoon myös puolisoidensa koteihin.

Vierailija
56/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ällöttävän takertuvainen mies. Miten se ei yhtä aattoiltaa voi olla ilman vaimoaan?

Joutuuhan monet naiset olemaan töissäkin aattona.

Vierailija
57/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehellä ole ollut mahdollista valita, vaikka ap mitä väittää. Ap sanoo, että mies olisi koska tahansa saanut viettää joulun omien vanhempiensa kanssa, mutta ap ei itsekkyydeltään huomaa, että mies haluaa että jolu vietetään YHDESSÄ, ei erikseen. Ja koska mies haluaa olla joulun yhdessä, niin hänen on ollut pakko mukautua ap:n tahtoon. Kyllä , olen miehesi kanssa samaa mieltä, että sinä olet se känkkäränkkä, ei hän. Olette joka jumalan joulu olleet sinun vanhempiesi luona ja nyt kun mies ehdottaa YHTÄ kertaa hänen vanhempiensa luona, niin ap vetää itkupotkuraivarit . 

Vierailija
58/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet nyt itsekäs. Mielestäsi sinun (ja sinun perheesi) pitäisi saada joka ikisestä joulusta sellainen kuin sinä haluat, mies (ja miehen perhe) puolestaan ei ikinä saisi saada heidän toiveidensa mukaista joulua. Se, että miten usein te muina aikoina näette perheitänne, ei mielestäni liity asiaan mitenkään. Todennäköisesti vietätte muita merkkipäiviä, juhlapyhiä ym. enemmän miehesi perheen kuin sinun perheesi kanssa, ja mun mielestä on ok, että kompensoitte sitä olemalla joulut useammin sun perheen luona, mutta jousta nyt edes joskus myös miehen toiveen mukaan.

Minusta joulun viettäminen erilleen ei olisi kompromissi kokonaisuutta ajatellen, koska sinä olet jo saanut viettää monta vuotta jouluja toiveidesi mukaan (miehen ja oman suvun kanssa), mutta mies ei ole kertaakaan saanut viettää sellaista joulua kuin hän haluaisi.

Monelle joulu on vuoden tärkein juhla, eikä ole reilua, jos se pitää aina viettää puolison ehdoilla.

Vierailija
59/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vaikea ennustaa mitä koronatartunnoille käy joulun jälkeen kun yhtään ei kuunnella suosituksia vaan minä minä minä haluan matkustaa ja kiertää sukulaiset. 

Vierailija
60/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä AP:sta tuntuisi äitinä, jos lapsi seurustelisi sellaisen henkilön kanssa, kuka ei koskaan haluaisi viettää joulua heillä? Siis huolimatta siitä, että tämä puoliso ei varsinaisesti estä lastaansa viettämässä joulua vamhempiensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan