Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermo joulunviettopaikan miettimiseen

Vierailija
16.12.2020 |

Ärsyttää, kun mies ei ymmärrä tilannetta. Ollaan oltu siis yhdessä jo vuosia ja tapasimme kun asuin ja opiskelin eri paikkakunnalla. Myöhemmin muutin kesätöitä saatuani ja opintoja viimeistellessä miehen asuinpaikkakunnalle missä hänellä oli työt, perhe, harrastukset ja asutaan nyt siellä. Näemme miehen äitiä melkein viikottain ja sisaruksia ainakin joka kuukausi. Minun perhe asuu kauempana ja sisarukset muualla kotipaikalta ja näen heitä muutaman kerran vuodessa. Ollaan oltu joka jouluaatto minun perheeni luona, kun kerrankin minun perhe kokoontuu yhteen, mutta mies on alkanut inttää, että, haluaa, että oltaisiin kerrankin aattoilta hänen äitinsä luona. Itse haluaisin olla aaton jo oman perheeni kanssa, kun muutenkin näen heitä harvemmin kuin miehen perhettä. Olen sanonut miehelle, että minulle on ok että ollaan aatot omien lapsuuden perheiden luona ja jos mies haluaa niin voi tulla vaikka joulupäivänä minun perheeni luo. Minulle on siis täysin ok myös että ollaan vaikka koko joulu erillään, jos mies ei halua tulla minun perheeni luo. Mutta mies vaatii, että minun pitäisi kerrankin olla aattoilta hänen perheensä parissa. Mielestäni tämä on epäreilua, koska näemme muutenkin hänen perhettään huomattavasti enemmän kuin minun , koska asumme samalla paikkakunnalla. Minun perheeni asuu 300 km päässä,joten siksi pitäisi päättää missä haluaa aaton olla. Aiemmin ollaan käyty aattoaamuna miehen äidillä ja sitte reissattu minun kotiseudulle, mutta nyt mies vaatii että kerrankin oltaisiin aattoilta hänen äidillään. Minusta tuo kuulostaa vaativalta, kun muutenkin näen harvoin omaa perhettä ja kun minulle olisi ok olla vaikka eri paikoissa jouluna. Miltä tää teistä kuulostaa ja miten tällaisen ratkaisee?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lukea noin pitkiä aloituksia.

Vierailija
2/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt 11 vuotta oltu miehen suvun kanssa aattona ja aina olen ikävöinyt omaa perhettäni. Se ei lohduta vaikka joulupäivänä käydään syömässä, aatto on aina aatto. Tunnen siis miehesi tuskan hyvin. Eniten ärsyttää, että aina se menee samalla kaavalla, olisi vaikka vuorotellen. Anna siimaa ja mikä järki tänä jouluna edes on reissata pitkiä matkoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä koronavuotena tuota ei tarvitse edes ratkaista.

Vierailija
4/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitkä sepustus ilman välejä, mutta jotenkin ärsyttää jo se, kun aikoinaan olen jo muuttanut miehen kotiseudulle ilman, että tunnen sieltä ketään ja en ole edes töitä sieltä seudulta saanut (vaan käynyt töissä muualla) saati kavereita ja mies saanut pitää kaverinsa, perheen, harrastukset osana elämäänsä ja parisuhteen niin sitten en kerran vuodessa saisi päättää missä olen jouluaaton. Ehkä siksi tämä ärsyttää niin paljon, koska koen että itse olen tehnyt jo aika paljon suhteen eteen, kun ole muuttanut aikoinaan miehen luo ja hänen kuvioihinsa, että saadaan olla yhdessä.

Joo kuulostan varmaan katkeralta, mutta nyt varsinkin kismittää kun mies ei näe minun puoltani tässä asiassa. Hänen mielestään menemme aina minun pillin mukaan, kun haluan olla aaton jo oman perheeni parissa. Ap

Vierailija
5/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi korona?

Suosittelisin, että tänä vuonna ette mene kumpaankaan paikkaan, vaan oleilette ydinperheen kesken. Tämmöiset on suositukset.

Vierailija
6/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi korona?

Suosittelisin, että tänä vuonna ette mene kumpaankaan paikkaan, vaan oleilette ydinperheen kesken. Tämmöiset on suositukset.

Vierailija
7/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap miten mies käyttäytyy arjessa? Ottaako sinut huomioon? Siis tekee osuutensa kotitöistä, huolehtii että sinullekkin riittää ruokaa/herkkuja tilanteessa jossa niitä vähän jäljellä jne. Eli onko ongelma vain tässä yhdessä asiassa ja muuten mies huomaavainen ja empaattinen.

Todennäköisesti mies ei tajua että sinä koet uhrautuneesi parisuhteen takia kun muutit asumaan miehen kotiseudulle. Miehen mielestä se on se kotiseutu ja siellä suku sekä kaverit mutta ei välttämättä tajua että sinä et ole vieläkään kotiutunut sinne?

No voithan ehdottaa miehelle että tosiaan vaihtelu virkistäisi sinuakin. Voisitte olla miehen vanhemmilla aattona ja muuttaa ensivuonna sinun vanhempiesi lähelle asumaan. Alkaisitte nyt aktiivisesti etsiä töitä ja asuntoa sieltä.

Vierailija
8/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvii arpoa tänä vuonna. Kaikki joilla on vähänkään järkeä tai älyä pysyvät oman ydinperheen kanssa joulun.

Vierailija
9/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei matkusteta kenenkään äidin, eikä anopin luokse joulun viettoon. On se kumma, vaikka kuinka siitä on ollut puhetta, niin eiköhän silti jotku vain mieti johonkin menemistä.

Vierailija
10/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun pidät pääsi, menet vanhempiesi luo ja mies tehkööt mitä haluaa. Käyt sitten joulun jälkeen sielä miehen perheen työnä. Case closed

Vierailija
11/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavuonna pysytte kotona. Jatkossa aatto vuorotellen sinun ja miehesi perheen luona. Se on ainoa reilu tapa, jos siis molemmille aaton viettäminen on se juttu. Problem solved

Vierailija
12/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista tarvitse nyt edes miettiä. Tänä vuonna sinä ja miehesi olette joulun kahdestaan kotona.

Vierailija
13/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kaipasin kotiseudulleni missä asuu vanhemmat, sukulaisia, tuttuja jne. Tunsin joka tien ja kaikki kyläläiset ja lähikylillä asuvat.

Nyt olen asunut 20 vuotta muualla ja kotiseudulla käydessäni huomaan aina että se on muuttunut lapsuudestani. Ja minä olen muuttunut. Jos kaipaan lapsuuteni maisemiin niin ne on nimenomaan muistoni lapsuudestani mitä kaupan eikä enää se mitä lapsuuden kodissa ja sen ympäristössä nyt näyttää.

Eli nykyään on kiva käydä tapaamassa sukulaisia siellä mitta en ole miehelleni katkera että asutaan hänen lapsuuden seudulla. Ei sekään ole sama mitä hänen lapsuudessaan.

Vierailija
14/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ratkaistu niin että vietetään miehen kanssa joulut eri osoitteissa. Pari kertaa kokeiltiin "joka toinen joulu vaihtelua " mutta ei tuntunut luontevalta. Jos saamme lapsia joskus, pitää joulut miettiä uusiksi...omaa joulua kun ei innostaisi laittaa mutta toisaalta ei myöskään istua joulua autossa.

Vierailija
15/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei matkusteta kenenkään äidin, eikä anopin luokse joulun viettoon. On se kumma, vaikka kuinka siitä on ollut puhetta, niin eiköhän silti jotku vain mieti johonkin menemistä.

Höpö höpö. Pysy sinä pirtissäsi. Muut menee, jos haluaa ja jos ei halua, niin ei mene.

Vierailija
16/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto oman ydinperheen kanssa, eli sinä ja miehesi. Joulupäivänä ja tapanina ehtii muita näkemään.

Me olemme aina oman perheen (minä, mies ja lapset) keskenämme koko joulun. Usein olemme jouluna muualla, kuten mökillä tai reissussa.

Oletteko nuoria? Minusta erikoista ripustautua noin vahvasti aattona omiin vanhempiin.

Vierailija
17/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään kaipasin kotiseudulleni missä asuu vanhemmat, sukulaisia, tuttuja jne. Tunsin joka tien ja kaikki kyläläiset ja lähikylillä asuvat.

Nyt olen asunut 20 vuotta muualla ja kotiseudulla käydessäni huomaan aina että se on muuttunut lapsuudestani. Ja minä olen muuttunut. Jos kaipaan lapsuuteni maisemiin niin ne on nimenomaan muistoni lapsuudestani mitä kaupan eikä enää se mitä lapsuuden kodissa ja sen ympäristössä nyt näyttää.

Eli nykyään on kiva käydä tapaamassa sukulaisia siellä mitta en ole miehelleni katkera että asutaan hänen lapsuuden seudulla. Ei sekään ole sama mitä hänen lapsuudessaan.

Minä kyllä kaipaan nimenomaan niitä perheeni ihmisiä. Vanhempani ovat eronneet eikä kyse ole mistään lapsuuteni omakotitalosta vaan äiti osti keski-iässä itselleen talon mikä ei ole lapsuudenkotini. Näen perhettäni niin harvoin, joten haluaisin viettää mahdollisimman paljon aikaa nyt joulun aikaan heidän luonaan kun kerrankin voin niin en ymmärrä miksi minun olisi oltava miehen perheen kanssa, kun näen heitä viikottain melkein normaalisti. Ap

Vierailija
18/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä aikuiset ihmiset on noin avuttomia?

Vierailija
19/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi viettää joulua kaksistaan?

Vierailija
20/136 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatto oman ydinperheen kanssa, eli sinä ja miehesi. Joulupäivänä ja tapanina ehtii muita näkemään.

Me olemme aina oman perheen (minä, mies ja lapset) keskenämme koko joulun. Usein olemme jouluna muualla, kuten mökillä tai reissussa.

Oletteko nuoria? Minusta erikoista ripustautua noin vahvasti aattona omiin vanhempiin.

Ei ole lapsia ja ollaan jo ihan aikuisia. Minusta ei silti ole outoa, kun nimenomaan joulu on ainoa hetki melkein vuodessa itselle milloin näen kunnolla ajan kanssa sekä äitiäni etta sisaruksiani. Mitä ripustautumista se on, jos en edes näe heitä muuten juurikaan vuoden aikana ? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme