Menee hermo joulunviettopaikan miettimiseen
Ärsyttää, kun mies ei ymmärrä tilannetta. Ollaan oltu siis yhdessä jo vuosia ja tapasimme kun asuin ja opiskelin eri paikkakunnalla. Myöhemmin muutin kesätöitä saatuani ja opintoja viimeistellessä miehen asuinpaikkakunnalle missä hänellä oli työt, perhe, harrastukset ja asutaan nyt siellä. Näemme miehen äitiä melkein viikottain ja sisaruksia ainakin joka kuukausi. Minun perhe asuu kauempana ja sisarukset muualla kotipaikalta ja näen heitä muutaman kerran vuodessa. Ollaan oltu joka jouluaatto minun perheeni luona, kun kerrankin minun perhe kokoontuu yhteen, mutta mies on alkanut inttää, että, haluaa, että oltaisiin kerrankin aattoilta hänen äitinsä luona. Itse haluaisin olla aaton jo oman perheeni kanssa, kun muutenkin näen heitä harvemmin kuin miehen perhettä. Olen sanonut miehelle, että minulle on ok että ollaan aatot omien lapsuuden perheiden luona ja jos mies haluaa niin voi tulla vaikka joulupäivänä minun perheeni luo. Minulle on siis täysin ok myös että ollaan vaikka koko joulu erillään, jos mies ei halua tulla minun perheeni luo. Mutta mies vaatii, että minun pitäisi kerrankin olla aattoilta hänen perheensä parissa. Mielestäni tämä on epäreilua, koska näemme muutenkin hänen perhettään huomattavasti enemmän kuin minun , koska asumme samalla paikkakunnalla. Minun perheeni asuu 300 km päässä,joten siksi pitäisi päättää missä haluaa aaton olla. Aiemmin ollaan käyty aattoaamuna miehen äidillä ja sitte reissattu minun kotiseudulle, mutta nyt mies vaatii että kerrankin oltaisiin aattoilta hänen äidillään. Minusta tuo kuulostaa vaativalta, kun muutenkin näen harvoin omaa perhettä ja kun minulle olisi ok olla vaikka eri paikoissa jouluna. Miltä tää teistä kuulostaa ja miten tällaisen ratkaisee?
Kommentit (136)
Tv:ssä jatkuvasti ohjeistetaan, että korona vuosi ja kaikki vaan omissa kodeissaan.
Eikä lähdetä matkusteleen ympäri Suomea. Helppoa joulun viettoa ja hyvä näin.
Vuorovuosina kumpikin saa päättää missä aatto vietetään, ja olette sitten vaikka joulun jälkeen useamman päivän sinun vanhempiesi luona. Minusta mies on tässä oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä aikuiset ihmiset on noin avuttomia?
Mitäs avutonta tässä nyt on? Tällä palstalla ei kyllä muuta saa kuin haukkuja ja arvostelua.. Ap
"Joulu ei tunnu joululta"... Nyt oikeesti ap, järki käteen. Juuri nyt ei ole mitään merkitystä sillä, mikä TUNTUU miltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tv:ssä jatkuvasti ohjeistetaan, että korona vuosi ja kaikki vaan omissa kodeissaan.
Eikä lähdetä matkusteleen ympäri Suomea. Helppoa joulun viettoa ja hyvä näin.
Tv: ssä joskus myos käskettiin ostamaan aromipesä. En ostanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs avutonta tässä nyt on? Tällä palstalla ei kyllä muuta saa kuin haukkuja ja arvostelua.. Ap
Kyllä saa usein myös paljon tukea. Mutta tällä kerralla sinä haluat ohittaa miehesi halun kokea lapsuutensa joulun tunnelman yhdessä sinun kanssasi, ja et ole siinä reilu.
Voi olla, että elämänne ei muissa suhteissa aina mene tahtosi mukaan, ja niillä alueilla kannattaa ehkä miettiä, pitäisikö miehesi tulla paremmin sinua vastaan. Mutta joulu on meille monelle vuoden tärkein perhejuhla. Et voi omia sitä täysin itsellesi.
Ei se ole miehesi vika ettet näe sukulaisiasi muulloin kun jouluna. Miehelläsi on myös oikeus toivoa millaisen joulun haluaa. Jos kasvaisit hieman ja sopisit näkeväsi sukuasi muulloinkin kun jouluna. Ai ei kiinnosta muulloin, mitä väliä sillä on sit nähdä jouluna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa usein myös paljon tukea. Mutta tällä kerralla sinä haluat ohittaa miehesi halun kokea lapsuutensa joulun tunnelman yhdessä sinun kanssasi, ja et ole siinä reilu.
Voi olla, että elämänne ei muissa suhteissa aina mene tahtosi mukaan, ja niillä alueilla kannattaa ehkä miettiä, pitäisikö miehesi tulla paremmin sinua vastaan. Mutta joulu on meille monelle vuoden tärkein perhejuhla. Et voi omia sitä täysin itsellesi.
En ymmärrä miksi ei voida sitten viettää aattoa erillään. Eikö mieskin yritä tuon teoriasi mukaan myös "omia" minut, kun vaatii, että aatto on vietettävä yhdessä. Minähän se siinä taivun. Eikö erillään vietto olisi se kuuluisa kompromissi mitä parisuhde vaatii välillä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole miehesi vika ettet näe sukulaisiasi muulloin kun jouluna. Miehelläsi on myös oikeus toivoa millaisen joulun haluaa. Jos kasvaisit hieman ja sopisit näkeväsi sukuasi muulloinkin kun jouluna. Ai ei kiinnosta muulloin, mitä väliä sillä on sit nähdä jouluna?
No nyt koronan aikaan ei ole viitsinyt useammin reissata ja nähdä. Tein myös tämän vuoden töitä joissa reissasin eri paikkakunnalle joka viikko, siksi en enää jaksanut tai edes ehtinyt nähdä perhettäni. En ymmärrä miksi on liikaa vaadittu, että voisin olla aaton oman perheeni kanssa ja mies omansa. Ap
Kannattaa kasvaa aikuiseksi. Ja hankkia suhde, jossa kumpikin on toistensa prioriteetti. Silloin parasta ikinä on olla vain ihan kahden - se entinen perhe meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ei voida sitten viettää aattoa erillään. Eikö mieskin yritä tuon teoriasi mukaan myös "omia" minut, kun vaatii, että aatto on vietettävä yhdessä. Minähän se siinä taivun. Eikö erillään vietto olisi se kuuluisa kompromissi mitä parisuhde vaatii välillä? Ap
Parisuhteessa pitäisi myös sinun joustaa. Ei vain miehen joka on taipunut jo tahtoosi aikaisempina jouluina.
Tiedän tuskin mitään kuvottavampaa kuin lapsuudenperheessään roikkujat.
Onneksi olen jo aikuinen ja saan päättää ihan itse missä Jouluni vietän.
Että olet itsekäs. Ei ole miehen syy, että näet lapsuuden perhettäsi todella harvoin, mutta että joka vuosi ollaan siitä syystä sinun vanhemmillasi, eiä hän pääse koskaan viettämään joulua omien vanhempiensa kanssa. Joka toinen vuosi, ja sitten sama homma pääsiäisenä, äitien ja isienpäivinä jne.
EI varmaan ole kovin hyvät välit sun perheeseen, jos vain jouluna näette. 300 km nyt ei ole matka eikä mikään ajaa muutaman kerran enemmän vuodessa viikonloppuvierailulle. Ymmärtäisin jos puhuttaisiin jostain Rovaniemi-Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Että olet itsekäs. Ei ole miehen syy, että näet lapsuuden perhettäsi todella harvoin, mutta että joka vuosi ollaan siitä syystä sinun vanhemmillasi, eiä hän pääse koskaan viettämään joulua omien vanhempiensa kanssa. Joka toinen vuosi, ja sitten sama homma pääsiäisenä, äitien ja isienpäivinä jne.
Etkö lukenut kunnolla aloitusta? Näen perhettäni kyllä niin paljon kuin kerkeän mutta valitettavasti se on harvoin. En ole todellakaan kieltänyt miestä olemasta oman perheensä luona aattona. Miksi pariskunta ei voisi olla joulua joskus erillään? Ap
Vierailija kirjoitti:
EI varmaan ole kovin hyvät välit sun perheeseen, jos vain jouluna näette. 300 km nyt ei ole matka eikä mikään ajaa muutaman kerran enemmän vuodessa viikonloppuvierailulle. Ymmärtäisin jos puhuttaisiin jostain Rovaniemi-Helsinki.
Voi luoja. Ei nähdä vain jouluna. Mutta harvemmin kuin miehen perhettä. Pitkään tein töitä viikolla eri paikkakunnalla kuin mies ja nähtiin miehen kanssa vain viikonloppuisin, joten luonnollisesti oltiin viikonloput yhdessä enkä kerennyt reissata. Älä ala arvostella, jos et tiedä ihmisten elämäntilanteita tarkemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatto oman ydinperheen kanssa, eli sinä ja miehesi. Joulupäivänä ja tapanina ehtii muita näkemään.
Me olemme aina oman perheen (minä, mies ja lapset) keskenämme koko joulun. Usein olemme jouluna muualla, kuten mökillä tai reissussa.
Oletteko nuoria? Minusta erikoista ripustautua noin vahvasti aattona omiin vanhempiin.
Ei ole lapsia ja ollaan jo ihan aikuisia. Minusta ei silti ole outoa, kun nimenomaan joulu on ainoa hetki melkein vuodessa itselle milloin näen kunnolla ajan kanssa sekä äitiäni etta sisaruksiani. Mitä ripustautumista se on, jos en edes näe heitä muuten juurikaan vuoden aikana ? Ap
Nyt on huono hetki. Mene käymään ajan kanssa kesällä, kun koronatilanne luultavasti on huomattavasti parempi ja rokotukset pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt koronan aikaan ei ole viitsinyt useammin reissata ja nähdä. Tein myös tämän vuoden töitä joissa reissasin eri paikkakunnalle joka viikko, siksi en enää jaksanut tai edes ehtinyt nähdä perhettäni. En ymmärrä miksi on liikaa vaadittu, että voisin olla aaton oman perheeni kanssa ja mies omansa. Ap
Mitä sä sinne nyt tunkemaan. Ohjeet on et pysy kotona, mut paras tapa on ap et eroatte. Ensin pitää kasvaa itse. Parisuhde vasta sen jälkeen.
Koska haluan nähdä perhettäni ja joulu ei tunnu joululta pienessä kerrostalo asunnossa jossa ollaan yhdessä muutenkin 24/7 etätöissä. Ap