Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehet joutuisivat synnyttämään, syntyisivät kaikki lapset sektiolla

Vierailija
08.05.2014 |

Kukaan mies ei suostuisi tiedostaen sitä riskiä että alateitse synnyttämällä heidän sukuelimet tuhoutuisi mahdollisesti loppuiäkseen synnyttämään alakautta mikäli siihen vain on vaihtoehto ja se vaihtoehtohan meillä on.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:07"]

Kukaan mies ei suostuisi tiedostaen sitä riskiä että alateitse synnyttämällä heidän sukuelimet tuhoutuisi mahdollisesti loppuiäkseen synnyttämään alakautta mikäli siihen vain on vaihtoehto ja se vaihtoehtohan meillä on.

[/quote]

Asia selvä, kiitos tiedosta.

Huoh....

Unohdit mainita että kuukautisiinkin olisi keksitty jotain ja että naisten pakollinen asepalvelus vankeuden uhalla on vaan ihan oikein saatana!!! :)

Vierailija
42/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:16"]

-------Enkä ymmärrä tätä miesväitettä alkuunkaan, miksi mies valitsisi mielummin rajun toimenpiteen, johon sisältyy enemmän riskejä ja toipuminen on huomattavasti hitaampaa ja kivuliaampaa, jos luonnollinen tapa olisi anatomisesti mahdollinen? Älkää nyt aliarvioiko niitä miehiä noin pahasti!

[/quote]

Kyllä kuule mä toivuin mun sektiosta murto-osassa siitä ajasta mitä alatiesynnytys kaikkine vaurioineen ja tulehduksineen aiheutti. Henkisestä kärsimyksestä puhumattakaan. 

Jos vielä tulee kolmas lapsi niin sektio ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kätilö ja mun kolleegoista kukaan ei vapaaehtoisesti ole valinnut sektiota! Oletteko seuranneet sektiota? On aika raju toimenpide. Ja ne toki harvinaiset, mutta ikävät komplikaatiot ovat aika vakavia. Ja seuraavasta raskaudesta tulee heti paljon riskialttiimpi, miksi valitsisin näin? Pelkäävät saavat tässä maassa sektion ( ja mahdollisuuden käsitellä pelkojaan), miksi pitää levittää fanaattista sektioihannointia ja aiheuttaa muille aivan turhaa alatiepelkoa? Harmittaako teitä niin paljon, että moni (onneksi) uskaltaa synnyttää alakautta? Enkä ymmärrä tätä miesväitettä alkuunkaan, miksi mies valitsisi mielummin rajun toimenpiteen, johon sisältyy enemmän riskejä ja toipuminen on huomattavasti hitaampaa ja kivuliaampaa, jos luonnollinen tapa olisi anatomisesti mahdollinen? Älkää nyt aliarvioiko niitä miehiä noin pahasti!

[/quote]

Sektio tekee neljännestä raskaudesta selvästi riskialttiimman, ei suinkaan jo seuraavasta. Ja kysäisepä mieheltäsi, mitä kaikkea hän olisi valmis käymään läpi jos vaihtoehtona olisi se riski, että sukuelimet menevät loppuelämäksi pilalle ja virtsan ja pahimmassa tapauksessa ulosteenkin pidätyskyky katoaa. Miehille se oma naketti on viimeisen päälle tärkeä elämää suurempi asia, ja aika harva varmaan sitä lähtisi riskeeraamaan synnytyksessä.

Kätilöjen sektiovastaisuuden ymmärrän siitä näkökulmasta, että kätilöiden työt vähenevät jos sektiot yleistyvät.

Vierailija
44/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:28"]

Kätilöjen sektiovastaisuuden ymmärrän siitä näkökulmasta, että kätilöiden työt vähenevät jos sektiot yleistyvät.

[/quote]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Ei saatana...... :D

Vierailija
45/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin se varmasti on. Miehet ovat nytkin kaikilla elämänalueilla niin paljon mukavuudenhaluisempia ja riskejä ja kipua välttävämpiä kuin naiset. Esimerkiksi vaarallisia lajeja harrastavista extremeurheilijoista aivan ylivoimainen valtaosa on naisia. Samoin naiset kekkaloivat työtapaturmatilastoissa ylivoimaisina vahinkokuningattarina. Ja rehentelevät ja kisailevat aina sillä paljonko kipua ja kurjuutta pystyvät kestämään.

Ei kun hetkinen, miten se nyt olikaan...

Vierailija
46/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sektio on PALJON rankempi tapa synnyttää kuin alatiesynnytys.

Ja tämän kirjoitan kaksi sekstiota ja 7 alatiesynnytystä kokeneena.

Vierailija
47/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet synnyttäisivät, niin lapset syntyisivät noin kuukauden ikäisinä. Oletteko koskaan katsoneet, että millaiset "synnytys"elimet miehillä on. Jos lehmillä olisi siivet, ne olivat isoja lokkeja...

Vierailija
48/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä sektion eduista tai haitoista varsinaisesti ollut kyse, vaan siitä, miten miehet toimisivat! Mä uskon kans, et näissä asioissa MONI (ei kaikki!) mies menisi sieltä missä aita on/luullaan olevan matalin.. Lapsen etu tulee sitten toissijaisena. Tiedän, et tyhmä yleistys, mut kyllähän sen näkee monesti myös miesten/naisten kasvatustavoissa..

Vierailija
49/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:33"]Linkatkaapas se video, missä ne miehet halusi testailla miltä synnytyskivut tuntuu/supistukset. Siinä ne vaimot vaa läpsytteli "gimmee fife", kun miehet vääntelehti tuskissaan. ;-)

[/quote]

http://m.iskelma.fi/viihde/miehet-vahattelivat-synnytyskipuja-joutuivat-testaamaan-ne-itse-katso/2/6355

[/quote]

Ihan kiva, mutta tuossahan oli vain supistuksia, ei esim. perseen repeämistä ja sitä kaikkea muuta kivaa. Tosin ymmärrän kyllä ettei ihan pelkän kokeen vuoksi ihmisten perseitä lähdetä repimään hajalle, sen verran vakavia sen tyyppiset vauriot ovat. Ja siitä päästäänkin takaisin keskustelun aloitukseen: ne vauriot oikeasti pilaavat joiltakin koko loppuelämän! En käsitä miten meillä kehdataan vähätellä niitä.

Sama kuin sodassa vammautuneiden veteraanien vammoille vain kohauteltaisiin olkia ja lohdutettaisiin kertomalla tilastollisia faktoja siitä, että eivät suinkaan kaikki siellä sodassa vammaudu ja sinulla nyt vain sattui käymään huonompi tuuri.

Vierailija
50/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee sektiosta jotenkin "rajun" toimenpiteen verrattuna nyt vaikkapa muihin leikkauksiin (vedoten tuon yhden kätilön kommenttiin)?

Minusta alateitse synnyttäminen se vasta raakaa ja brutaalia onkin. Makaat lettu levällään elämäsi tuskissa paskoen allesi vieraiden ihmisten tuojottaessa silmä kovana alapäätäsi.

Hassua että kätilön suusta tulee tuollaista kommenttia. Videoiden ja kokemusten perusteella alateitse synnytys on yksi viimeisimmistä asioista joita tahdon itselleni. Sektio on huomattavasti siistimpi ja inhimillisempi toimenpide.

Vierailija
51/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:33"]

[/quote]

Sektio on PALJON rankempi tapa synnyttää kuin alatiesynnytys.

Ja tämän kirjoitan kaksi sekstiota ja 7 alatiesynnytystä kokeneena.

[/quote]

Niin, koska minä = yhtä kuin muut, aina ja iankaikkisesti.

Vierailija
52/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kätilö ja mun kolleegoista kukaan ei vapaaehtoisesti ole valinnut sektiota! Oletteko seuranneet sektiota? On aika raju toimenpide. Ja ne toki harvinaiset, mutta ikävät komplikaatiot ovat aika vakavia. Ja seuraavasta raskaudesta tulee heti paljon riskialttiimpi, miksi valitsisin näin? Pelkäävät saavat tässä maassa sektion ( ja mahdollisuuden käsitellä pelkojaan), miksi pitää levittää fanaattista sektioihannointia ja aiheuttaa muille aivan turhaa alatiepelkoa? Harmittaako teitä niin paljon, että moni (onneksi) uskaltaa synnyttää alakautta? Enkä ymmärrä tätä miesväitettä alkuunkaan, miksi mies valitsisi mielummin rajun toimenpiteen, johon sisältyy enemmän riskejä ja toipuminen on huomattavasti hitaampaa ja kivuliaampaa, jos luonnollinen tapa olisi anatomisesti mahdollinen? Älkää nyt aliarvioiko niitä miehiä noin pahasti!

[/quote]

Ja alatiesynnytyskö ei ole raju? Tämähän riippuu ihan näkökulmasta, suunnitellut sektiot olivat ainakin minulle alatiesynnytystäni huomattavasti lempeämpiä kokemuksia toipuminen mukaan lukien.  

Sektion harvinaiset mutta vakavat komplikaatiot ovat tosiaan ikäviä, ihan samalla tavalla kuin alatienkin harvinaiset mutta vakavat komplikaatiot! En ymmärrä miksi alatiesynnytyksen aiheuttamista komplikaatioista aina vaietaan?

Vierailija
53/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet synnyttäisivät, vauvat kasvaisivat keinokohduissa eikä kenekään tarvitsisi synnyttää. 

Vierailija
54/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:14"]

Mä sitten vihaan tätä fanaattista alatiesynnytysvastaisuutta tällä palstalla! Kysykääpä huviksenne, moniko kätilö/gyne valitsisi sektion? Niinpä. Mutta palstalla on hyvä huudella ja uhota.

[/quote]

Nä on näitä luuseri naisia. Varmaan leikkauttavatkin alapäänsä että ei näytä rumalta

[/quote]

Juu kyllä sä varmaan olet hyvä äiti kun olet synnyttänyt alateitse. Sehän on varsinainen äitiyden mittari. Samoin kuin täysimetys.

Ja ennen kuin huudat että taisi kalikka kalahtaa niin olen itsekin alatiesynnyttäjä mutta mulle on aivan sama miten muut sen tekevät eikä tulisi mieleenkään arvottaa ihmisiä synnytystavan mukaan.

Yleensä tosin nämä sunnytystapa kiihkoilijat eivät ole saavuttaneet mitään elämässä jolla voisi itseään jalustalle nostaa joten suotakoon sitten tämä ylemmyydentunne vaikka siitä synnytyksestä sitten. Minusta kannattaisi ennemminkin keskittyä kasvattamaan niistä lapsista kunnon ihmisiä niin on sitten joskus jotain mistä voi oikeasti olla ylpeä.

Vierailija
55/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:37"]

Eihän tässä sektion eduista tai haitoista varsinaisesti ollut kyse, vaan siitä, miten miehet toimisivat! Mä uskon kans, et näissä asioissa MONI (ei kaikki!) mies menisi sieltä missä aita on/luullaan olevan matalin.. Lapsen etu tulee sitten toissijaisena. Tiedän, et tyhmä yleistys, mut kyllähän sen näkee monesti myös miesten/naisten kasvatustavoissa..

[/quote]

En se alatesynnytys ole mikään automaattinen lapsen etu. Lapsen edun takia minä ainakin halusin sektion. Kolme alatiesynnytyksessä vammautunutta lasta lähisuvussa riittää minulle.

Jos ne alatiesynnytyksen bakteeritkin olisivat niin tärkeitä, niin miksei niitä voisi sitten sektion yhteydessä kerätä ja altistaa vauva niille?

Vierailija
56/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:14"]

Mä sitten vihaan tätä fanaattista alatiesynnytysvastaisuutta tällä palstalla! Kysykääpä huviksenne, moniko kätilö/gyne valitsisi sektion? Niinpä. Mutta palstalla on hyvä huudella ja uhota.

[/quote]

Nä on näitä luuseri naisia. Varmaan leikkauttavatkin alapäänsä että ei näytä rumalta

[/quote]

Juu kyllä sä varmaan olet hyvä äiti kun olet synnyttänyt alateitse. Sehän on varsinainen äitiyden mittari. Samoin kuin täysimetys.

Ja ennen kuin huudat että taisi kalikka kalahtaa niin olen itsekin alatiesynnyttäjä mutta mulle on aivan sama miten muut sen tekevät eikä tulisi mieleenkään arvottaa ihmisiä synnytystavan mukaan.

Yleensä tosin nämä sunnytystapa kiihkoilijat eivät ole saavuttaneet mitään elämässä jolla voisi itseään jalustalle nostaa joten suotakoon sitten tämä ylemmyydentunne vaikka siitä synnytyksestä sitten. Minusta kannattaisi ennemminkin keskittyä kasvattamaan niistä lapsista kunnon ihmisiä niin on sitten joskus jotain mistä voi oikeasti olla ylpeä.

[/quote]

Aamen! :)

Vierailija
57/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä tyhmyyttä ja tietämättömyyttä tässäkin ketjussa taas on. Aika poistua paikalta. Olisi ihan kiva, jos tietäisitte edes vähän enemmän, kun sen oma henkilökohtaisen synnytyksen ja mielipiteenne asiasta...

Vierailija
58/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekevät niin kuin itse haluavat. Mikseivät naiset tee niin? Jos kerta olette yhtä hyviä ja vahvoja kuin miehet, niin miksei maailma vaan millään lähde pyörimään teille suotuisalla tavalla?

Vierailija
59/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:37"]

[/quote]

En se alatesynnytys ole mikään automaattinen lapsen etu. Lapsen edun takia minä ainakin halusin sektion. Kolme alatiesynnytyksessä vammautunutta lasta lähisuvussa riittää minulle.

Jos ne alatiesynnytyksen bakteeritkin olisivat niin tärkeitä, niin miksei niitä voisi sitten sektion yhteydessä kerätä ja altistaa vauva niille?

[/quote]

Nuo alatiesynnytyksessä tulevat vastustuskykyyn vaikuttavat bakteerit ovat pelkkä urbaanilegenda. Mitään tieteellistä näyttöä niistä ei ole pystytty esittämään. 

Vierailija
60/81 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei ole sama kuin synnytys. Sektio=keisarileikkaus. Synnytyksessä äiti joutuu kirjaimellisesti ponnistelemaan ja "synnyttämään" lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi