Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaralliset kuskit motarilla, huom!

Vierailija
07.05.2014 |

Ettekö te ymmärrä, että turvaväli on pidettävä myöskin ohittaessa ja ohitustilanteissa? Aina näitä perässä roikkujia saa varoa, kun itse ohitat rekkaa, ja ajat suurinta sallittua nopeutta ja takana olevan etuvalot eivät enää edes näy:/ Se on paitsi vaarallista, myös hyödytöntä, sillä ette te sen nopeammin pääse vaikka kuinka olisitte kiinni takapuskurissa, sen sijaan aiheutatte muille autoilijoille vaaratilanteita itsekkyydellänne ja tyhmyydellänne.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa uhoa, mutta eivät ne alinopeuskuskit uskalla painaa jarrua, kun eivät paljoa käytä kaasuakaan. Motarilla olisi kuitenkin hybä pyrkiä ajamaan samaa nopeutta kuin muutkin, vaikka miten pelottaisi.

Vierailija
102/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:39"]

Moottorin lisäksi siellä on yleensä myös vastuullinen kuljettaja jota ei kyllä löydy perän nuolijoista:D

[/quote]

Joo olen huomannut. Esim. omalla työmatkallani tässä voidaan ajaa satasta joku pätkä ja yllätys, että siinä se Verso vetää kahdeksaakymppiä mitä ajettiin äsken. Kun se kaasu puuttuu. No ei mitään, menen ohi. Jossain vaiheessa tullaankin sitten taajama-alueelle ja mitä tekeekään nää urpot: no, ajaa sitä saatanan samaa kahdeksaakymppiä ja roikkuukin kohta itse puskurissa. Tosi vastuullista. Itse katson suu auki että kumpi onkaan vaarallisempaa: ajaa ylinopeutta siellä pikatiellä vai taajamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:38"]

On muuten todella ärsyttävää kun tollanen pilkuntarkasti oman autonsa mittarin mukaan tai tarkoituksella hieman alle rajoituksen köröttelijä lähtee maantien ohituskaistalla ohittamaan rekkaa tai jotakuta vielä itseään hitaampaa tai siirtyy sinne muuten vaan omaksi ilokseen. Siinä ei kilsan tai parin osuudella ehdi muut turvallisesti ohi ja jono saa roikkua perässä seuraavat 10km. "Mutku mulla on oikeus ajaa just niin hitaasti kuin mä haluan!!!!11"

[/quote]

TURVAVÄLI!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
104/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:44"]

On muuten todella ärsyttävää kun tollanen pilkuntarkasti oman autonsa mittarin mukaan tai tarkoituksella hieman alle rajoituksen köröttelijä lähtee maantien ohituskaistalla ohittamaan rekkaa tai jotakuta vielä itseään hitaampaa tai siirtyy sinne muuten vaan omaksi ilokseen. Siinä ei kilsan tai parin osuudella ehdi muut turvallisesti ohi ja jono saa roikkua perässä seuraavat 10km. "Mutku mulla on oikeus ajaa just niin hitaasti kuin mä haluan!!!!11"

[/quote]

Et ehdi moottoritiellä ohi? Siksi roikut perässä seuraavat 10 km, oletpa outo :D 

Jos mä en motarilla "ehdi ohi" niin syynä on se, että mun ulosmenoramppi tulee ennen kuin olisin ohittanut!

;)

[/quote]Osaatko lukea? Kirjoitin yksikaistaisen maantien ohitusosuuksista. Jos olet Suomessa koskaan autolla ajanut tai edes istunut matkustajana, pitäisi olla sulle tuttu ilmiö.

Vierailija
105/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että suuri osa perässäroikkujavänkääjistä ei ole edes käynyt autokoulua... Ollaan oltu isukin ajo-opetuksessa, eikä asennekasvatus ole oikein eriytynyt isin asenteista.

Vierailija
106/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:46"]

[/quote]

Et ehdi moottoritiellä ohi? Siksi roikut perässä seuraavat 10 km, oletpa outo :D 

Jos mä en motarilla "ehdi ohi" niin syynä on se, että mun ulosmenoramppi tulee ennen kuin olisin ohittanut!

;)

[/quote]Osaatko lukea? Kirjoitin yksikaistaisen maantien ohitusosuuksista. Jos olet Suomessa koskaan autolla ajanut tai edes istunut matkustajana, pitäisi olla sulle tuttu ilmiö.

[/quote]

Suhinasussu onkin käynyt peräti kahdesti, mietipä sitä!

Vierailija
107/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa uhoa, mutta eivät ne alinopeuskuskit uskalla painaa jarrua, kun eivät paljoa käytä kaasuakaan. Motarilla olisi kuitenkin hybä pyrkiä ajamaan samaa nopeutta kuin muutkin, vaikka miten pelottaisi.

[/quote]

Ymmärrä nyt, että ei se ole pelko se syy, että siellä ajellaan eri nopeuksia. Plus että mulle ei henk koht ole mikään ongelma, ajetaan siellä mitä sallittuja nopeuksia tahansa. En pidä turvavälin puutetta monilla autoilijoilla silti turvallisena!!!! Se on vain yksinkertaisesti tyhmyyttä ja huonoa autoilua. Piste.

Vierailija
108/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:48"]

[/quote]

;)

[/quote]

Suhinasussu onkin käynyt peräti kahdesti, mietipä sitä!

[/quote]

Jaaha täällä oli taas kaksi 103, joten lainasi väärän. Tämä siihen autokouluun.

Vierailija
109/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

;)

[/quote]

Osaatko itse lukea? Ketju on MOOTTORITIELLÄ ohituksessa perässä roikkujista.

Vierailija
110/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:45"]

Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.

[/quote]

Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.

t: suhinasussu

[/quote]

Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.

[/quote]

Näillä eväillä on menty jo vuodesta -85, ilman kolareita. Ja alla myös kaksipyöräistä.

Tosiasiassa itse roikun puskurissa vain, kun yritän sille edellä olevalle viestittää, että mene helvettiin siitä mun edestä ts. ohitustilanne rekan jälkeenkin vaan jatkuu ja jatkuu....

Eilen viimeksi vedin oikealta ohi, kun ei kurppa ymmärtänyt. Luuli että omisti vasemman kaistan.

[/quote]

Mieti kun edessäajavallesi tulisikin orava tai varis vasemmalta eteen ja se jaruttaisi äkisti ja vetäisit perään? Ah hah mä nauraisin kun saisit kunnon opetuksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta!

[/quote]

Muistan yhden vastaavan tapauksen ajourallani, mutta voin kertoa että edellä ajava joutui vaan uusimaan kiekkonsa. Heiluttelin iloisesti ohi mennessäni ja naureskelin partaani.

Siksi toiseksi, perään ajava ei aina joudukaan maksamaan, joten kannattaa tosiaan katsoa että sieltä tosiaan joku supikoiran kokoinen oikeasti on tulossa.

[/quote]

Juu juu, katson tottakai. Onneksi se ei jäänyt alle vaan hävisi paikalta omin jaloin. Se supi, tai peura tai mille se nyt näyttikään. Ei satasen nopeudessa ehdi nähdä kuin että iso eläin sieltä tuli. 

[/quote]Tolla asenteella sulla ei ole mitään asiaa liikenteeseen ratin taakse. Ja kannattaa googlata mikä on supi, ennen kuin vetoat sellaisen väistämiseen...

[/quote]

Mikäli noudattaisit SUOMEN TIELIIKENNELAKIA, ja pitäisit sen turvavälin, niin et saisi sakkoja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.Ihan sama se sitten on minkä vuoksi se edellä oleva jarrutti, kun et ole noudattanut lakia.

Vierailija
111/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:09"]Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...

[/quote]

Mitään vasikkaa pienempää ei väistellä, varsinkaan motarilla. Se on sulle liikenneturvallisuuden vaarantaminen jos alat jarruttelee ja väistelee.

[/quote]

Kyllä jos on syytä jarruttaa niin saa jarruttaa, saattoihan se olla, että sieltä oli peurakin tulossa, en mä katsonut niin tarkasti, mikä se oli.

[/quote]

Meillä ainakin autokoulussa aikoinaan painotettiin tuota, että peuroja pienempiä eläimiä varten ei jarrutella maanteillä eikä moottoriteillä jos on muuta liikennettä. Jos aiheutat kolarin oravaa väistämällä niin oikeus kyllä toteaa sinut syylliseksi kolariin.

[/quote]

Maantien ja moottoritien ajonopeudet huomioonottaen voi joskus olla, ettei kumpikaan osapuoli ole oikeudessa kuuntelemassa, kenen vika se peräänajo sitten olikaan...

Vierailija
112/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.

[/quote]

Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.

[/quote]

Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.

[/quote]

Näillä eväillä on menty jo vuodesta -85, ilman kolareita. Ja alla myös kaksipyöräistä.

Tosiasiassa itse roikun puskurissa vain, kun yritän sille edellä olevalle viestittää, että mene helvettiin siitä mun edestä ts. ohitustilanne rekan jälkeenkin vaan jatkuu ja jatkuu....

Eilen viimeksi vedin oikealta ohi, kun ei kurppa ymmärtänyt. Luuli että omisti vasemman kaistan.

[/quote]

Mieti kun edessäajavallesi tulisikin orava tai varis vasemmalta eteen ja se jaruttaisi äkisti ja vetäisit perään? Ah hah mä nauraisin kun saisit kunnon opetuksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta!

[/quote]

Muistan yhden vastaavan tapauksen ajourallani, mutta voin kertoa että edellä ajava joutui vaan uusimaan kiekkonsa. Heiluttelin iloisesti ohi mennessäni ja naureskelin partaani.

Siksi toiseksi, perään ajava ei aina joudukaan maksamaan, joten kannattaa tosiaan katsoa että sieltä tosiaan joku supikoiran kokoinen oikeasti on tulossa.

[/quote]

Juu juu, katson tottakai. Onneksi se ei jäänyt alle vaan hävisi paikalta omin jaloin. Se supi, tai peura tai mille se nyt näyttikään. Ei satasen nopeudessa ehdi nähdä kuin että iso eläin sieltä tuli. 

[/quote]Tolla asenteella sulla ei ole mitään asiaa liikenteeseen ratin taakse. Ja kannattaa googlata mikä on supi, ennen kuin vetoat sellaisen väistämiseen...

[/quote]

Rupesko pelottamaan? Hyvä!

Vierailija
113/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:50"]

Mikäli noudattaisit SUOMEN TIELIIKENNELAKIA, ja pitäisit sen turvavälin, niin et saisi sakkoja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.Ihan sama se sitten on minkä vuoksi se edellä oleva jarrutti, kun et ole noudattanut lakia.

[/quote]

Tää on tää ihana väärä harhaluulo, että saisi jarrutella ihan miten huvittaa. Mitäköhän se SUOMEN TIELIIKENNELAKI siitä sanookaan?

Vierailija
114/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy ketjukolareihin: Turvavälin puute. Te, jotka ette sitä voi pitää mitä ihmeellisimmillä tekosyillä, olette Surkeita Kuskeja. Se hidas auto ei kulje yhtään sen nopeammin vaikka kuinka lähellä olette. Ohi pääsee hyvällä autolla, vai ajatteko te niin onnettomilla autoilla, ettei ne kiihdy tarpeeksi jonkun Ford Ka:n ohittamiseen, jos ei roiku puskurissa? 

Vierailija
115/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Rupesko pelottamaan? Hyvä!

[/quote]

Vaikka en olekaan se ketä komppasit, niin ainakin täälläpäin supi on niin yleinen, ettei niitä pelkää edes meidän kissat.

Vierailija
116/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: 

"Moottoritie on pelkästään moottoriajoneuvoliikenteelle tarkoitettu nopean liikkumisen mahdollistava tie. Moottoritiellä eri ajosuunnat on fyysisesti erotettu toisistaan, eikä moottoritie risteä samassa tasossa muiden kulkuväylien kanssa. Moottoritiellä on käytännössä aina vähintään kaksi ajokaistaa molempiin suuntiin "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottoritie

Tämä ketju koskee siis tällaista tietä. Kaksi kaistaa aina per menosuunta. Ohitus turvallista ja helppoa, nopeus ei ensisijainen, koska kohtaavaa liikennettä ei ole. Turvaväli oltava tieliikennelain mukaisesti myös ohittaessa.

Vierailija
117/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:52"]

[/quote]

Tää on tää ihana väärä harhaluulo, että saisi jarrutella ihan miten huvittaa. Mitäköhän se SUOMEN TIELIIKENNELAKI siitä sanookaan?

[/quote]

Jos painankin vahingossa jarrua ja sinä ajat perääni, niin silloin olet ajanut liian lähellä ja rikkonut lakia.Minun suonenvetoni jalassa ei taas liity tähän mitenkään.

Vierailija
118/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

;)

[/quote]

Osaatko itse lukea? Ketju on MOOTTORITIELLÄ ohituksessa perässä roikkujista.

[/quote]

Älä projisoi idiotismiasi muhun.

Samaa periaatetta nämä tientukkeet soveltavat myös maantiellä/moottoriliikennetiellä. Mikäs sen hauskempaa kun kerätä keskikaiteella erotetulla väylällä itselleen pitkä jono seuraajia...

Vierailija
119/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:09"]Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...

[/quote]

Mitään vasikkaa pienempää ei väistellä, varsinkaan motarilla. Se on sulle liikenneturvallisuuden vaarantaminen jos alat jarruttelee ja väistelee.

[/quote]

Kyllä jos on syytä jarruttaa niin saa jarruttaa, saattoihan se olla, että sieltä oli peurakin tulossa, en mä katsonut niin tarkasti, mikä se oli.

[/quote]

Meillä ainakin autokoulussa aikoinaan painotettiin tuota, että peuroja pienempiä eläimiä varten ei jarrutella maanteillä eikä moottoriteillä jos on muuta liikennettä. Jos aiheutat kolarin oravaa väistämällä niin oikeus kyllä toteaa sinut syylliseksi kolariin.

[/quote]

Älä puhu paskaa. Se on peräänajajan vika jos ei ole riittävää turvaväliä. Edelläoleva voi vaistonvaraisesti jarruttaa vaikka kissaa varten mutta on perässä ajavan velvollisuus pitää vaadittava turvaväli ja jos tätä turvaväliä ei ole, niin peräänajaja on syyllinen.

[/quote]

En puhu paskaa, suora ote tieliikennelaista:

23 §
Tilannenopeus

Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi.

Kuljettajan on sovitettava ajoneuvonsa nopeus sellaiseksi, etteivät muut tienkäyttäjät joudu kohtuuttomasti lian tai soran roiskumiselle alttiiksi.

Yksikään oikeus ei pidä oravan väistämistä moottoritiellä ennalta arvattavana tilanteena, vaan edelläajava on syyllinen.

Vierailija
120/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]

Jos painankin vahingossa jarrua ja sinä ajat perääni, niin silloin olet ajanut liian lähellä ja rikkonut lakia.Minun suonenvetoni jalassa ei taas liity tähän mitenkään.

[/quote]

Onnea luulollesi!Tsih!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme