Vaaralliset kuskit motarilla, huom!
Ettekö te ymmärrä, että turvaväli on pidettävä myöskin ohittaessa ja ohitustilanteissa? Aina näitä perässä roikkujia saa varoa, kun itse ohitat rekkaa, ja ajat suurinta sallittua nopeutta ja takana olevan etuvalot eivät enää edes näy:/ Se on paitsi vaarallista, myös hyödytöntä, sillä ette te sen nopeammin pääse vaikka kuinka olisitte kiinni takapuskurissa, sen sijaan aiheutatte muille autoilijoille vaaratilanteita itsekkyydellänne ja tyhmyydellänne.
Kommentit (175)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:17"]
Vaikka se edellä ajava ajaisi viittäkymppiä 120 alueella, niin perässäajo on perässäjajan syy. Auto on saatava pysähtymään tien näkyvällä osuudessa. Fiksuahan se ei ole ajaa viittäkymppiä motarilla, mutta liian lähellä ajavat ovat huonoja kuskeja, koska eivät tajua auton pysähtymismatkaa.
[/quote]
Sä olet väärässä, peräänajaja ei ole aina välttämättä maksaja.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:09"]
Ei varsinaisesti liity aloittajan viestiin, mutta hämmentävän havainnon olen tehnyt. Nykyajan Audeissa ja Bemareissa ei ilmeisesti toimi vilkut ollenkaan. Toinen outo ja vaarallinen juttu on, että myös jarrut näyttää puuttuvan kokonaan.
[/quote]
Itse olen huomannut vielä kummallisemman jutun eli Mersuista ja Toyotoista näyttäisi puuttuvan kaasu.
[/quote]
Ajatuksen voimallako ne sitten siellä teillä liikkuu :O ?
[/quote]
En tiedä, kerro sinä?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:45"]
Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
[/quote]
Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.
t: suhinasussu
[/quote]
Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.
[/quote]
Näillä eväillä on menty jo vuodesta -85, ilman kolareita. Ja alla myös kaksipyöräistä.
Tosiasiassa itse roikun puskurissa vain, kun yritän sille edellä olevalle viestittää, että mene helvettiin siitä mun edestä ts. ohitustilanne rekan jälkeenkin vaan jatkuu ja jatkuu....
Eilen viimeksi vedin oikealta ohi, kun ei kurppa ymmärtänyt. Luuli että omisti vasemman kaistan.
[/quote]
Mieti kun edessäajavallesi tulisikin orava tai varis vasemmalta eteen ja se jaruttaisi äkisti ja vetäisit perään? Ah hah mä nauraisin kun saisit kunnon opetuksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta!
[/quote]
Muistan yhden vastaavan tapauksen ajourallani, mutta voin kertoa että edellä ajava joutui vaan uusimaan kiekkonsa. Heiluttelin iloisesti ohi mennessäni ja naureskelin partaani.
Siksi toiseksi, perään ajava ei aina joudukaan maksamaan, joten kannattaa tosiaan katsoa että sieltä tosiaan joku supikoiran kokoinen oikeasti on tulossa.
[/quote]
Juu juu, katson tottakai. Onneksi se ei jäänyt alle vaan hävisi paikalta omin jaloin. Se supi, tai peura tai mille se nyt näyttikään. Ei satasen nopeudessa ehdi nähdä kuin että iso eläin sieltä tuli.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:26"]
Siksi toiseksi, perään ajava ei aina joudukaan maksamaan, joten kannattaa tosiaan katsoa että sieltä tosiaan joku supikoiran kokoinen oikeasti on tulossa.
[/quote]
Juu juu, katson tottakai. Onneksi se ei jäänyt alle vaan hävisi paikalta omin jaloin. Se supi, tai peura tai mille se nyt näyttikään. Ei satasen nopeudessa ehdi nähdä kuin että iso eläin sieltä tuli.
[/quote]
Hyvä, toivottavasti myös muut sen huomasivat, muuten voi tulla olettaminen kalliiksi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:25"]
Ei varsinaisesti liity aloittajan viestiin, mutta hämmentävän havainnon olen tehnyt. Nykyajan Audeissa ja Bemareissa ei ilmeisesti toimi vilkut ollenkaan. Toinen outo ja vaarallinen juttu on, että myös jarrut näyttää puuttuvan kokonaan.
[/quote]
Itse olen huomannut vielä kummallisemman jutun eli Mersuista ja Toyotoista näyttäisi puuttuvan kaasu.
[/quote]
[/quote]
En tiedä, kerro sinä?
[/quote]
No kerrotaan sitten; niissä on kyllä moottori.
Ei tässä ollut nyt kyse nopeudesta/hitaudesta, vaan siitä ettei siihen takapuskuriin kannata liimautua.
Ei tässä ollut nyt kyse nopeudesta/hitaudesta, vaan siitä ettei siihen takapuskuriin kannata liimautua.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]
Tämän ketjun luettuani en kyllä yhtään ihmettele miksei Suomessa voida edes harkita nopeusrajoituksettomia moottoriteitä...
Jos Saksassa takana tulee nopeampi auto niin sille tehdään tilaa. Tuossa mallina miten 320 km/h ohituskaistalla sujuu mallikkaasti kun muut autot tekevät kohteliaasti tilaa (lukuunottamatta ruskean farmarin urpoa ja citymaasturimersua):
[/quote]
Alkaa tehdä mieli taas Saksaan kun tuollaisia videopätkiä katsoo...
Itse olen saanut vaan 270km/h vuokra-Porschen mittariin.
Mutta on Autobahn ihan eri maailma kun tämän junttilan paskat tiet urpoine kuskeineen. Huokaus.
[/quote]
No muuta sinne Saksaan vaan, se on oikein kiva maa.
[/quote]
90-luvun siellä asuin jo kun ei huvittanut olla täällä työttömänä lamaa makselemassa.
Yhtä juhlaa kun voi laillisesti hurauttaa reilua satasta matelevasta poliisiautosta yli 200 lasissa ohi... :) Ei vaan tahdo uskoa että "Ei se lähde perään, en tehnyt mitään väärää."
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En tiedä, kerro sinä?
[/quote]
[/quote]
Onko, en olisi uskonut...
Kyllähän moottoritiellä voi tulla äkkijarrutuksia muistakin syistä kuin että tietä ylittää eläin. Vai oletteko perässäroikkujat sitä mieltä, että turvavälistä ei ole mitään hyötyä moottoritienopeuksilla?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]
Tämän ketjun luettuani en kyllä yhtään ihmettele miksei Suomessa voida edes harkita nopeusrajoituksettomia moottoriteitä...
Jos Saksassa takana tulee nopeampi auto niin sille tehdään tilaa. Tuossa mallina miten 320 km/h ohituskaistalla sujuu mallikkaasti kun muut autot tekevät kohteliaasti tilaa (lukuunottamatta ruskean farmarin urpoa ja citymaasturimersua):
[/quote]
Alkaa tehdä mieli taas Saksaan kun tuollaisia videopätkiä katsoo...
Itse olen saanut vaan 270km/h vuokra-Porschen mittariin.
Mutta on Autobahn ihan eri maailma kun tämän junttilan paskat tiet urpoine kuskeineen. Huokaus.
[/quote]
No muuta sinne Saksaan vaan, se on oikein kiva maa.
[/quote]
90-luvun siellä asuin jo kun ei huvittanut olla täällä työttömänä lamaa makselemassa.
Yhtä juhlaa kun voi laillisesti hurauttaa reilua satasta matelevasta poliisiautosta yli 200 lasissa ohi... :) Ei vaan tahdo uskoa että "Ei se lähde perään, en tehnyt mitään väärää."
[/quote]
Oliko vaikeaa uskoa? Voooiiii.... Voin just kuvitella sut; "time of my life"! Aika makee elämä muuten, sulla.
Aloittaja unohti mainita etten myöskään heti ryntää ohitettavan auton eteen, vaan pidän huolen että näen koko auton sivupeilistäni, enkä näin peitä sen hitaamman näkyvyyttä! Joten ohitustilanne jatkuu varmasti sen puskurissa roikkujan mielestä, kun en heti olekaan palannut omalle kaistalleni turvallisuuden vuoksi.ap
[/quote]
Tämä on toinen mitä urpot eivät tajua. Tullaan sieltä ohituskaistalta suoraan toisen auton eteen. Nämä eivät tajua esim. sitä, miten sitä vettä ryöppyy takanaolevan tuulilasiin esim. sadekeleillä. Kyllä ihan suoraan sanottu v*tuttaa.
Yhtäkään järkevää perustelua takapuskuriin liimautujat eivät ole kertoneet. Entä jos se mun auto syttyy kesken kaiken palamaan tai hajoaa siihen? Mun auto on mennyttä silloin, miksi haluatte rutata omanne? Sitä paitsi, on ihmisiä, jotka ajavat takapuskurissa kiinni oli mikä nopeus tahansa. Joskus olen tahallani hidastanut, mutta eivätpä vaan mene ohikaan.
On muuten todella ärsyttävää kun tollanen pilkuntarkasti oman autonsa mittarin mukaan tai tarkoituksella hieman alle rajoituksen köröttelijä lähtee maantien ohituskaistalla ohittamaan rekkaa tai jotakuta vielä itseään hitaampaa tai siirtyy sinne muuten vaan omaksi ilokseen. Siinä ei kilsan tai parin osuudella ehdi muut turvallisesti ohi ja jono saa roikkua perässä seuraavat 10km. "Mutku mulla on oikeus ajaa just niin hitaasti kuin mä haluan!!!!11"
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En tiedä, kerro sinä?
[/quote]
[/quote]
Onko, en olisi uskonut...
[/quote]
Moottorin lisäksi siellä on yleensä myös vastuullinen kuljettaja jota ei kyllä löydy perän nuolijoista:D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:09"]Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...
[/quote]
Mitään vasikkaa pienempää ei väistellä, varsinkaan motarilla. Se on sulle liikenneturvallisuuden vaarantaminen jos alat jarruttelee ja väistelee.
[/quote]
Kyllä jos on syytä jarruttaa niin saa jarruttaa, saattoihan se olla, että sieltä oli peurakin tulossa, en mä katsonut niin tarkasti, mikä se oli.
[/quote]
Meillä ainakin autokoulussa aikoinaan painotettiin tuota, että peuroja pienempiä eläimiä varten ei jarrutella maanteillä eikä moottoriteillä jos on muuta liikennettä. Jos aiheutat kolarin oravaa väistämällä niin oikeus kyllä toteaa sinut syylliseksi kolariin.
[/quote]
Älä puhu paskaa. Se on peräänajajan vika jos ei ole riittävää turvaväliä. Edelläoleva voi vaistonvaraisesti jarruttaa vaikka kissaa varten mutta on perässä ajavan velvollisuus pitää vaadittava turvaväli ja jos tätä turvaväliä ei ole, niin peräänajaja on syyllinen.
Taitaa olla suurimalla osalla vastaajista hieman liikaa aikaa autokoulusta.
Kenellekkään ei mieleen ole tullut, että jos kaikki noudattaisivat ihan niitä samoja liikennesääntöjä liikenne olisi sujuvaa? Veikkaan myös ettei suurimmalla osalla ole minkäänlaista kokemusta APn kuvaamasta tilanteesta, jossa sekopää roikkuu perseessä ihan sama kuinka kovaa ajat.
Samat perseessäroikkujat on todennäköisesti niitä samoja idiootteja, jotka tunkevat väkisin ruuhkassa seisomaan keskelle risteystä niin, ettei mistään suunnasta enää pääse kukaan mihinkään, koska ei vaan voi odottaa seuraavia vihreitä, pakko päästä se kolme metriä eteenpäin keskelle risteystä...näin ne ruuhkat sitten syntyykin...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:38"]
On muuten todella ärsyttävää kun tollanen pilkuntarkasti oman autonsa mittarin mukaan tai tarkoituksella hieman alle rajoituksen köröttelijä lähtee maantien ohituskaistalla ohittamaan rekkaa tai jotakuta vielä itseään hitaampaa tai siirtyy sinne muuten vaan omaksi ilokseen. Siinä ei kilsan tai parin osuudella ehdi muut turvallisesti ohi ja jono saa roikkua perässä seuraavat 10km. "Mutku mulla on oikeus ajaa just niin hitaasti kuin mä haluan!!!!11"
[/quote]
Et ehdi moottoritiellä ohi? Siksi roikut perässä seuraavat 10 km, oletpa outo :D
Jos mä en motarilla "ehdi ohi" niin syynä on se, että mun ulosmenoramppi tulee ennen kuin olisin ohittanut!
;)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:45"]
Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
[/quote]
Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.
t: suhinasussu
[/quote]
Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.
[/quote]
Näillä eväillä on menty jo vuodesta -85, ilman kolareita. Ja alla myös kaksipyöräistä.
Tosiasiassa itse roikun puskurissa vain, kun yritän sille edellä olevalle viestittää, että mene helvettiin siitä mun edestä ts. ohitustilanne rekan jälkeenkin vaan jatkuu ja jatkuu....
Eilen viimeksi vedin oikealta ohi, kun ei kurppa ymmärtänyt. Luuli että omisti vasemman kaistan.
[/quote]
Mieti kun edessäajavallesi tulisikin orava tai varis vasemmalta eteen ja se jaruttaisi äkisti ja vetäisit perään? Ah hah mä nauraisin kun saisit kunnon opetuksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta!
[/quote]
Muistan yhden vastaavan tapauksen ajourallani, mutta voin kertoa että edellä ajava joutui vaan uusimaan kiekkonsa. Heiluttelin iloisesti ohi mennessäni ja naureskelin partaani.
[/quote]
[/quote]Tolla asenteella sulla ei ole mitään asiaa liikenteeseen ratin taakse. Ja kannattaa googlata mikä on supi, ennen kuin vetoat sellaisen väistämiseen...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:09"]Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...
[/quote]
Mitään vasikkaa pienempää ei väistellä, varsinkaan motarilla. Se on sulle liikenneturvallisuuden vaarantaminen jos alat jarruttelee ja väistelee.
[/quote]
Kyllä jos on syytä jarruttaa niin saa jarruttaa, saattoihan se olla, että sieltä oli peurakin tulossa, en mä katsonut niin tarkasti, mikä se oli.
[/quote]
Meillä ainakin autokoulussa aikoinaan painotettiin tuota, että peuroja pienempiä eläimiä varten ei jarrutella maanteillä eikä moottoriteillä jos on muuta liikennettä. Jos aiheutat kolarin oravaa väistämällä niin oikeus kyllä toteaa sinut syylliseksi kolariin.