Vaaralliset kuskit motarilla, huom!
Ettekö te ymmärrä, että turvaväli on pidettävä myöskin ohittaessa ja ohitustilanteissa? Aina näitä perässä roikkujia saa varoa, kun itse ohitat rekkaa, ja ajat suurinta sallittua nopeutta ja takana olevan etuvalot eivät enää edes näy:/ Se on paitsi vaarallista, myös hyödytöntä, sillä ette te sen nopeammin pääse vaikka kuinka olisitte kiinni takapuskurissa, sen sijaan aiheutatte muille autoilijoille vaaratilanteita itsekkyydellänne ja tyhmyydellänne.
Kommentit (175)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:57"]
Voi anna mun kaikki kestää! Ensinnäkin REKKA EI PÄÄSE YLI 89KM/H, ME EI VOIDA AJAA SATASTA. JOS AJAT SATASTA MOTARILLA TAI MISSÄ VAAN, SUN PITÄIS HEITTÄMÄLLÄ PÄÄSTÄ OHI REKASTA. Toiseksi REKALLA KUN TULLAAN RAMPILTA ALAS, SIELLÄ EI VOIDA JÄÄDÄ KÖRÖTTELEMÄÄN VAAN SITÄ TULLAAN SINNE LIIKENTEEN SEKAAN. MINUN 60 000 KG YHDISTELMÄ EI KIIHDY 80KM/H MINUUTISSAKAAN.
jumalauta, jos ette uskalla ajaa ja JOUSTAA liikenteessä niin älkää perkele tulko sinne tukkimaan. MOTARIN VASEN KAISTA ON OHITUSTA VARTEN, EI SIKSI ETTÄ SINÄ SAAT MINUUTTITOLKULLA OHITELLA KUN ET TOHDI NOPEUTTASI NOSTAA!!!!!!
[/quote]
KYSE OLIKIN NYT SIITÄ SAATANAN TURVAVÄLISTÄ JOKA TÄYTYY PITÄÄ MYÖS OHITTAESSA VAIKKA SE HELVETIN OHITUS KESTÄISI PERKELE TUNNIN.TAJUATKO?! KUN EI SE PUSKURIN NUOLIJA PÄÄSE SEN PAREMMIN OHITSE JOS REKKA TAI AUTOJONO MATELEE VIERESSÄ.
Ei varsinaisesti liity aloittajan viestiin, mutta hämmentävän havainnon olen tehnyt. Nykyajan Audeissa ja Bemareissa ei ilmeisesti toimi vilkut ollenkaan. Toinen outo ja vaarallinen juttu on, että myös jarrut näyttää puuttuvan kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:45"]
Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
[/quote]
Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.
t: suhinasussu
[/quote]
Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.
[/quote]
Näillä eväillä on menty jo vuodesta -85, ilman kolareita. Ja alla myös kaksipyöräistä.
Tosiasiassa itse roikun puskurissa vain, kun yritän sille edellä olevalle viestittää, että mene helvettiin siitä mun edestä ts. ohitustilanne rekan jälkeenkin vaan jatkuu ja jatkuu....
Eilen viimeksi vedin oikealta ohi, kun ei kurppa ymmärtänyt. Luuli että omisti vasemman kaistan.
Minä ajan kuule sujuvasti joka päivä. Yleensä ajan noin 10km/h ylinopeutta, jotta takana tulevien ei tarvitse roikkua perseessä tai ajaa ylinopeutta. Oletkin varmaan huomannut, että suurin osa autolla ajavista tekee niin sujuvuuden vuoksi. Sitten on kaltaisiasi tanttoja, jotka tilanteessa kuin tilanteessa tissuttavat kotterollaan eivätkä välitä tippaakaan siitä, että taakse kertyy jonoa.
Nyt oli puhe perässä roikkumisesta ilman turvaväliä, tajuatko? Minulle on ihan sama, mitä vauhtia sinä ajat, kunhan pidät turvavälin, eikö niin? Saat miellyttää muita tiellä liikkujia ihan niin paljon kuin haluat nopeudellasi. Minusta taas maantiellä ja koottoritiellä on parasta ajaa sitä vauhtia joka sopii itselle. Muut sovittavat sitten ajovauhtinsa toisiin. Hitaampi ei mene suoraa lujaa takaa lähestyvän eteen ja toisinpäin, takaa lujaa lähestyvä ei mene haistelemaan toisen puskureita.
Kunhan pidät sen turvavälin. Itse ajan myös paljon ja osaan ajatella muitakin, niitäkin, jotka eivät aja yhtä nopeasti kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:31"]
Haluaisin kuulla, teillä jotka vänkäätte alinopeuksista yms. kävittekö autokoulua?
[/quote]
Ei ole siis käynyt.
[/quote]
Itse et ole käynyt:
http://www.iltalehti.fi/autot/2010060511809823_ae.shtml
[/quote]
Olen käynyt. Nygårdin. Siellä ei ollut minä minä asennetta opetusohjelmassa. Turvaväli oli :)
[/quote]
Mitäs se köröttely on jos ei minäminä-asenne?
[/quote]
Mikä köröttely? Mitä se turvavälin puute on, jos ei tieliikennelain vastainen, vaarallinen minä minä asenne?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:09"]
Ei varsinaisesti liity aloittajan viestiin, mutta hämmentävän havainnon olen tehnyt. Nykyajan Audeissa ja Bemareissa ei ilmeisesti toimi vilkut ollenkaan. Toinen outo ja vaarallinen juttu on, että myös jarrut näyttää puuttuvan kokonaan.
[/quote]
Itse olen huomannut vielä kummallisemman jutun eli Mersuista ja Toyotoista näyttäisi puuttuvan kaasu.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:57"]Voi anna mun kaikki kestää! Ensinnäkin REKKA EI PÄÄSE YLI 89KM/H, ME EI VOIDA AJAA SATASTA. JOS AJAT SATASTA MOTARILLA TAI MISSÄ VAAN, SUN PITÄIS HEITTÄMÄLLÄ PÄÄSTÄ OHI REKASTA. Toiseksi REKALLA KUN TULLAAN RAMPILTA ALAS, SIELLÄ EI VOIDA JÄÄDÄ KÖRÖTTELEMÄÄN VAAN SITÄ TULLAAN SINNE LIIKENTEEN SEKAAN. MINUN 60 000 KG YHDISTELMÄ EI KIIHDY 80KM/H MINUUTISSAKAAN.
jumalauta, jos ette uskalla ajaa ja JOUSTAA liikenteessä niin älkää perkele tulko sinne tukkimaan. MOTARIN VASEN KAISTA ON OHITUSTA VARTEN, EI SIKSI ETTÄ SINÄ SAAT MINUUTTITOLKULLA OHITELLA KUN ET TOHDI NOPEUTTASI NOSTAA!!!!!!
[/quote]
Ei siellä voi joustaa. Kun mamma on lukenut, että rampilta tulevia ei kuulu väistää ja nopeus on tasan se mitä kyltti näyttää, niin ei hitto siinä aleta joustamaan. Kato kun mamma noudattaa kuuliaisesti lakia. Ja sillä nopeuskyltillähän ei ole merkitystä mammalle, mamma haluaa ajaa aina alinopeutta ettei vaan riko L A K I A.
[/quote]
Mitä sä nyt horiset? Kuka täällä on väittänyt, että nopeuden pitää olla juuri se, mikä kyltissä lukee, paitsi puskurissa roikkujat, joille se ainoa nopeus, jota saa motarilla ajaa on 120km/h:ssa?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:09"]Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...
[/quote]
Mitään vasikkaa pienempää ei väistellä, varsinkaan motarilla. Se on sulle liikenneturvallisuuden vaarantaminen jos alat jarruttelee ja väistelee.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:57"]Voi anna mun kaikki kestää! Ensinnäkin REKKA EI PÄÄSE YLI 89KM/H, ME EI VOIDA AJAA SATASTA. JOS AJAT SATASTA MOTARILLA TAI MISSÄ VAAN, SUN PITÄIS HEITTÄMÄLLÄ PÄÄSTÄ OHI REKASTA. Toiseksi REKALLA KUN TULLAAN RAMPILTA ALAS, SIELLÄ EI VOIDA JÄÄDÄ KÖRÖTTELEMÄÄN VAAN SITÄ TULLAAN SINNE LIIKENTEEN SEKAAN. MINUN 60 000 KG YHDISTELMÄ EI KIIHDY 80KM/H MINUUTISSAKAAN.
[/quote]
Ei siellä voi joustaa. Kun mamma on lukenut, että rampilta tulevia ei kuulu väistää ja nopeus on tasan se mitä kyltti näyttää, niin ei hitto siinä aleta joustamaan. Kato kun mamma noudattaa kuuliaisesti lakia. Ja sillä nopeuskyltillähän ei ole merkitystä mammalle, mamma haluaa ajaa aina alinopeutta ettei vaan riko L A K I A.
[/quote]
Mitä sä nyt horiset? Kuka täällä on väittänyt, että nopeuden pitää olla juuri se, mikä kyltissä lukee, paitsi puskurissa roikkujat, joille se ainoa nopeus, jota saa motarilla ajaa on 120km/h:ssa?
[/quote]
Se on se ylin nopeus, jota tissuttaja ei ylitä edes ohitustilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
[/quote]
Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.
[/quote]
Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.
[/quote]
Näillä eväillä on menty jo vuodesta -85, ilman kolareita. Ja alla myös kaksipyöräistä.
Tosiasiassa itse roikun puskurissa vain, kun yritän sille edellä olevalle viestittää, että mene helvettiin siitä mun edestä ts. ohitustilanne rekan jälkeenkin vaan jatkuu ja jatkuu....
Eilen viimeksi vedin oikealta ohi, kun ei kurppa ymmärtänyt. Luuli että omisti vasemman kaistan.
[/quote]
Mieti kun edessäajavallesi tulisikin orava tai varis vasemmalta eteen ja se jaruttaisi äkisti ja vetäisit perään? Ah hah mä nauraisin kun saisit kunnon opetuksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta!
Vaikka se edellä ajava ajaisi viittäkymppiä 120 alueella, niin perässäajo on perässäjajan syy. Auto on saatava pysähtymään tien näkyvällä osuudessa. Fiksuahan se ei ole ajaa viittäkymppiä motarilla, mutta liian lähellä ajavat ovat huonoja kuskeja, koska eivät tajua auton pysähtymismatkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:09"]
[/quote]
Itse olen huomannut vielä kummallisemman jutun eli Mersuista ja Toyotoista näyttäisi puuttuvan kaasu.
[/quote]
Ajatuksen voimallako ne sitten siellä teillä liikkuu :O ?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]
Tämän ketjun luettuani en kyllä yhtään ihmettele miksei Suomessa voida edes harkita nopeusrajoituksettomia moottoriteitä...
Jos Saksassa takana tulee nopeampi auto niin sille tehdään tilaa. Tuossa mallina miten 320 km/h ohituskaistalla sujuu mallikkaasti kun muut autot tekevät kohteliaasti tilaa (lukuunottamatta ruskean farmarin urpoa ja citymaasturimersua):
[/quote]
Alkaa tehdä mieli taas Saksaan kun tuollaisia videopätkiä katsoo...
Itse olen saanut vaan 270km/h vuokra-Porschen mittariin.
Mutta on Autobahn ihan eri maailma kun tämän junttilan paskat tiet urpoine kuskeineen. Huokaus.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:09"]Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...
[/quote]
Mitään vasikkaa pienempää ei väistellä, varsinkaan motarilla. Se on sulle liikenneturvallisuuden vaarantaminen jos alat jarruttelee ja väistelee.
[/quote]
Kyllä jos on syytä jarruttaa niin saa jarruttaa, saattoihan se olla, että sieltä oli peurakin tulossa, en mä katsonut niin tarkasti, mikä se oli.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]Tämän ketjun luettuani en kyllä yhtään ihmettele miksei Suomessa voida edes harkita nopeusrajoituksettomia moottoriteitä...
Jos Saksassa takana tulee nopeampi auto niin sille tehdään tilaa. Tuossa mallina miten 320 km/h ohituskaistalla sujuu mallikkaasti kun muut autot tekevät kohteliaasti tilaa (lukuunottamatta ruskean farmarin urpoa ja citymaasturimersua):
[/quote]
Mä rupesin kans vertaamaan ajokulttuuriin yhdysvalloissa. Turvavälit on huomattavasti lyhyemmät kuin Suomessa, ohittaa saa myös oikealta, liittymä voi yhtyä mottoritien vasemmanpuoleisimpaan kaistaan, moottoritiellä on myös alin sallittu nopeus joka tosin ei päde ruuhka-aikana eli kun motari muuttuu parkkipaikaksi ja vaikka ajan 25km/h yli nopeusrajoituksen niin silti mua ohitellaan molemmilta puolilta. Mutta toisaalta täällä on hyvin harvalla minäminäminä asenne liikentessä.
Aloittaja unohti mainita etten myöskään heti ryntää ohitettavan auton eteen, vaan pidän huolen että näen koko auton sivupeilistäni, enkä näin peitä sen hitaamman näkyvyyttä! Joten ohitustilanne jatkuu varmasti sen puskurissa roikkujan mielestä, kun en heti olekaan palannut omalle kaistalleni turvallisuuden vuoksi.ap
[/quote]
[/quote]
Sinä ilmeisesti omistat koko tien? Hienoa, että olet noin loistava kuski, jolla on oikeus ajaa liikennesääntöjen vastaisesti, kun olethan sentään pärrännyt vuodesta -85 ja olet tähän päivään mennessä selvinnyt kolareitta. Luulisi sinun näin ollen ymmärtävän, että sillä ohitustilanteen jälkeenkin edessäsi matelevalla ei luultavasti ole yhtä hyvää liikennesilmää kuin sinulla, loistokuskilla, joka perässä roikkuu. Kokemattomampi saattaa todellakin esimerkiksi lyödä jarrut pohjaan säikähtäessään tien reunassa olevaa eläintä tai edessä olevan auton perävaloja. Silloin ei perässäroikkujaa ja peräänrysäyttäjää palvota, vaikka olisit ajanut kaksipyöräisiä ennen kuin edessäajava oli edes syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mieti kun edessäajavallesi tulisikin orava tai varis vasemmalta eteen ja se jaruttaisi äkisti ja vetäisit perään? Ah hah mä nauraisin kun saisit kunnon opetuksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta!
[/quote]
Muistan yhden vastaavan tapauksen ajourallani, mutta voin kertoa että edellä ajava joutui vaan uusimaan kiekkonsa. Heiluttelin iloisesti ohi mennessäni ja naureskelin partaani.
Siksi toiseksi, perään ajava ei aina joudukaan maksamaan, joten kannattaa tosiaan katsoa että sieltä tosiaan joku supikoiran kokoinen oikeasti on tulossa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]
Tämän ketjun luettuani en kyllä yhtään ihmettele miksei Suomessa voida edes harkita nopeusrajoituksettomia moottoriteitä...
[/quote]
Alkaa tehdä mieli taas Saksaan kun tuollaisia videopätkiä katsoo...
Itse olen saanut vaan 270km/h vuokra-Porschen mittariin.
Mutta on Autobahn ihan eri maailma kun tämän junttilan paskat tiet urpoine kuskeineen. Huokaus.
[/quote]
No muuta sinne Saksaan vaan, se on oikein kiva maa.