Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pelkään vieraiden paikkojen busseja?

Vierailija
12.03.2014 |

Minä en oikeasti ole mitenkään poikkeuksellisen saamaton nynnerö, olen matkustanut paljon ja asunutkin useammassa maassa. Mut mä jotenkin pelkään vieraiden paikkojen busseja ja raitiovaunuja. Välttelen niitä tavalla, joka on joskus jopa este normaalille toiminnalle. Tunnen itseni niissä epävarmaksi, pelkään, etten tajua miten ne toimivat, missä ollaan, miten maksetaan, ja niin edelleen. Pelkään että jään väärässä paikassa pois, tai että ne ei ajakaan oikeaa reittiä. Metrot on ihanan turvallisia, niillä voi kukea, jos sellainen on. Muuten kävellään ja välillä pitkiä matkoja.

Mun täytyis päästä tästä eroon, mutta miten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu pitkään, välttelin busseja joka paikassa. Sitten vaihdoin työpaikkaa ja jouduin kulkemaan työmatkat bussilla vieraalla paikkakunnalla. Nyt lähinnä ihmettelen aikaisempaa kammoani, edes tuntemattomassa paikassa bussimatkustus ei hermostuta. 

Ainoa miinus tässä on se, että nyt tulee suhattua lyhyetkin matkat bussilla, kun aikaisemmin metro ja ratikka olivat ainoat "sallitut" liikennevälineet ja asemille/pysäkeille tuli joskus käveltyä pitkiäkin matkoja. 

Vierailija
2/4 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monen maan bussiliikennettä saakin ja kannattaa pelätä. Harva se päivä busseja syöksyy rotkoihin ja törmää rekkaan tmv... 

Ja toisaalta tietyissä maissa niissä ei edes ole kovin turvallista matkustaa sekopäiden vuoksi. Siskoni asuu jenkeissä yhdellä suunnalla ja sanoi että ei suositella bussien käyttämistä puukotus / ampumisuhan vuoksi.

Joten pelko on tervettä. Ellet sitten esim. Keravaa tarkoita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi matkustaa mihinkään ilman että tutkin netistä tarkkaan, miten joukkoliikenne toimii, bussireitit, -hinnat, lippujen oston, ihan kaiken. Katson Google Mapsin street viewsta näkymätkin bussimatkan varrelta, että tiedän, missä jäädä pois. Onneksi nykyään netistä löytyy tietoa lähes mistä tahansa paikkakunnasta. Sitten on kiva fiilis, kun menet ja reissaat vieraalla paikkakunnalla kuin vanha tekijä.

Vierailija
4/4 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo kuulostaa ihan normaalilta. Onneksi maksaminen nyt käy ania samalla tavalla vielä ainakin toistaiseksi. Eri asia on, kuuluuko -vai eikö missään nimessä saa sanoa kiitos kuskille. Se taitaa olla ainoa, missä voi mokata oikeasti.;) Ja nuo kaupunginosat, eihän kukaan, joka tulee ekakertaa paikkakunnalle, voi tietää, missä alkaa mikäkin osan raja ja minkä korttelin takana on se kioski.. Eihän kukaan tiedä, minne olet menossa, niin jos jäät väärällä pysäkillä pois niin entä sitten... tai entä sitten vaikka kaikki saisivatkin tietää, että olet.. noh, pääset pelostasi tutustumalla reittiin netin kautta aina etukäteen.