Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aiot antaa lahjaksi villasukat, voit yhtä hyvin antaa kortin jossa lukee ”Haista páska”.

Vierailija
14.12.2020 |

Niitä ei halua kukaan.

Kommentit (216)

Vierailija
121/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle se haista paska-kortti sopisi parhaiten. Kakkaemoji-kuvalla

Vierailija
122/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan villasukkia ja käytän niitä joka päivä kotona. Jos saisin lahjaksi, olisin tosi iloinen.

Eikö ne kulu äkkiä puhki, jos niitä käyttää sisäjalkineina?

Mikä tahansa sukka kuluu vuodessa puhki, jos sitä joka päivä pitää, mutta mitä sitten? Voi toivoa uudet sukat taas seuraavana jouluna. Itse pidän villasukkia kotona aina. Kuluuhan ne, mutta niin kuluu kaikki muukin, mitä aina käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen samaa mieltä. Ankeaa ja köyhää. Ellet pysty muuta antamaan, älä anna mitään. Villasukat ankeuden ja kurjuuden symboli. 70-luvun lapsena vihaan villasukkia.

Vierailija
124/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en halua muuta kuin villasukat

Vierailija
125/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan villasukkia ja käytän niitä joka päivä kotona. Jos saisin lahjaksi, olisin tosi iloinen.

Sisäsukkiin kannattaa ommella nahka(tms)pohjat. Muita villasukkia voi sitten käyttää saapassukkina.

Vierailija
126/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen samaa mieltä. Ankeaa ja köyhää. Ellet pysty muuta antamaan, älä anna mitään. Villasukat ankeuden ja kurjuuden symboli. 70-luvun lapsena vihaan villasukkia.

Nimim. Nilkat paljaana pakkasella. Kun kavereillakin on.

Vierailija
127/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan antaa sen "haista paska"-kortin.

Vierailija
128/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ovat aarre rakkaudenosoitus joka lämmittää sydäntä ja mieltä vielä vuosia tekijänsä mentyä manan maille

Vierailija
129/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä tilasin joululahjaksi kun kysyi mitä haluan. Aikoinaan mummoni kutoi.

Noitten tekoon menee monta tuntia, kerkee siinä useasti ajatella sukan saajaa.

Itsetehdyt villasukat ovat rakkauslahja.

Vierailija
130/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Nilkat paljaana pakkasella. Kun kavereillakin on.

Eipä ole nilkat paljaana, on hyvät pitkät nahkaiset talvisaappaat. Pitkä untuvatakki lämmittää. Tuon ankeuden muistaa, vaikka nykyisin on rahaa enemmän kuin koskaan. Villasukkia en kaipaa.

Vierailija
131/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olisitte eläneet 70-luvun ankeaa aikaa, vihaisitte villasukkia. Haista paska kortti on sentään rehellinen,

Vierailija
132/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat mummouttaa itsesi silmänräpäyksessä, laita jalkaan harmaat villasukat 🤪

mummot ei nykyään neulo eikä käytä villasukkia, vaan 30-50-vuotiaat naiset. Ja miehet. Harmaita sukkia ei kai nykyään neulo kukaan?

Harmaita sukkalankoja on nykyään paljonkin myynnissä eri sävyisinä. Ihan minun lemppareita. Teen harmaasta langasta paljonkin pitkiä, ylipolven/poivipituisia pintaneulesukkia, palmikkoa ja pitsiä ja mitä ihmeellisempiä kuvuoita. Sairaan kauniita. 

Meillä ainakin teini piti pelkkiä villasukkia koko yläasteen ajan koulussa joka päivä. Nyt jo nuori aikuinen. Oli silloin muotia nuorten keskuudessa. Tennarit ja villasukat.

Harmaita sukkia neulotaan vieläkin paljon.  Harmaa on kaunista, kun sen oikein oivaltaa :)

Harmaa on paras! Mulla on just nyt jalassa vaaleanharmaat polveen yltävät palmikkoneulesukat ja onhan nämä kauniit! Yhtään mitään mummomaista näissä ei ole. 😄

Olin yhtenä viikonloppuna joulumyyjäisissä ja kuhina kävi sen pöydän ympärillä, jossa oli yksivärisiä valkoisia, harmaita ja ruskeita sukkia. Tähän voisi sanoa, että kukaan ei enää halua niitä sekavärisotkusukkia, vaikka niitä kyllä jotkut neuloo edelleen sitkeäasti...

Vierailija
133/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli olisitte eläneet 70-luvun ankeaa aikaa, vihaisitte villasukkia. Haista paska kortti on sentään rehellinen,

Olen syntynyt vuonna 70. Ei ollut lapsena mieluinen lahja, mutta onneksi olen kypsynyt. Vielä on jäljellä parit mummon kutomat sukat,mummoa muistelen lämmöllä kun vedän jalkaan. Äitini ottanut nyt kutojan roolin. Kyllä noissa itsekudotuissa on tunnearvoa. Ajatelkaa että niitten kutomiseen menee monta tuntia. Lanka ei myöskään ole ilmasta. Lupaan Sinccikselle että jos itse kudot rakkaallesi niin ei ole verrattavissa imuriin.

Vierailija
134/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin ja arvostaisin jos saisin kunnolliset tiukasti kudotut villasukat.

Vierailija
135/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin käsin kudotut sukat aivan ihana lahja saada. Nyt arvostusta ja vähän kunnioitusta

käsillä tekemiseen. 

Vierailija
136/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sitten laitat jalkaan, kun lähdet metsään tai talvella hiihtämään, luistelemaan, lumikenkäilemään tai pilkille? Tai kun teet saappaat jalassa puutarhatöitä? Ei kyllä ole villan voittanutta. Sitä suoraan iholle sukkina, pitkinä kalsareina, aluspaitana, kaulurina ja pipona. Vielä paksut villavanttuut käsiin ja kyllä on hyvä olla!

T. 70-luvulla syntynyt, joka on kääritty villaan koko ikänsä, eikä ymmärrä, miten villaviha liittyy juuri tuohon aikakauteen. 😄

Vierailija
137/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäsukkiin kannattaa ommella nahka(tms)pohjat. Muita villasukkia voi sitten käyttää saapassukkina.

Riippuu varmaan lattiamateriaalista miten kuluu. Meillä on kovapintaiset lakatut puulattiat, aika liukkaatkin, eikä sukat kulu puhki. Kengissä/ kumisaappaissa käytettävät kyllä kuluu. Olen kuullut joistain laminaateista että "syövät" ihan tavallisia sukkia puhki ja lasten housun polvia.

Vierailija
138/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ja joulukukat ovat ihania lahjoja ! Voin ottaa ylimääräiset.

Vierailija
139/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kieltämättä erittäin epämukava ajatus, että vaivalla neulotut villasukat päätyisivät sellaiselle joka ei niitä yhtään arvosta. Itse 70-luvun lapsena arvostaisin suuresti.

Vierailija
140/216 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa sukka kuluu vuodessa puhki, jos sitä joka päivä pitää, mutta mitä sitten? Voi toivoa uudet sukat taas seuraavana jouluna. Itse pidän villasukkia kotona aina. Kuluuhan ne, mutta niin kuluu kaikki muukin, mitä aina käytetään.

Olen aiempina vuosina ostanut kirpparilta uusia villasukkia joita pari mummoa neuloi, useammankin parin meille molemmille . Nyt ei olla kirppareilla käyty tiedossa olevasta syystä.

Hyvin on kestäneet käytössä, kesälläkin pidän saappaissa puutarhahommissa, ei ole kuumat, vaan miellyttävän hikeentymättömät.

Talvella sisäkäytössä, on monet vuoron perään. Ehkä kestävyys johtuu vuorokäytöstä.

Mikään ei ole parempi sisä'kenkä' kuin villasukat. Voi, jos olisikin joku jolta saisi lahjaksi.