Jos aiot antaa lahjaksi villasukat, voit yhtä hyvin antaa kortin jossa lukee ”Haista páska”.
Kommentit (216)
Nuorisokodissa yksi muija antoi laitoksen vi*tumaisimmalle ohjaajalle häälahjaksi kissanpaskaa sellofaaniin käärittynä. Menetti lomansa kuukaudeksi.
VIllasukat on aina mieluisa lahja. Niitä kuluu vähintään se yksi pari vuodessa. Lämmittää mieltä ja jalkoja.
Voi kun saisikin ihanat villasukat joululahjaksi ❤
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisikin ihanat villasukat joululahjaksi ❤
🧦Olehyvä!
Hyvää Joulua!
Te jotka heitätte lahjaksi saamanne villasukat suoraan roskiin, tehkää palvelus itsellenne ja sukkien antajalle ja kertokaa että teette sukille näin. Kertoo aika paljon ihmisestä. Aikamoista haaskausta heittää ehjät ja käyttökelpoiset sukat roskiin, puhumattakaan alkeellisestakaan kunnioituksesta toista ihmistä kohtaan joka on vaivalla ne teille tehnyt..
Heittäisitte edes lähimpään Uffin laatikkoon mieluummin.
Villasukat on lahjana vähän sama kuin antaisi naiselle syntymäpäivälahjaksi imurin.
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Te jotka heitätte lahjaksi saamanne villasukat suoraan roskiin, tehkää palvelus itsellenne ja sukkien antajalle ja kertokaa että teette sukille näin. Kertoo aika paljon ihmisestä. Aikamoista haaskausta heittää ehjät ja käyttökelpoiset sukat roskiin, puhumattakaan alkeellisestakaan kunnioituksesta toista ihmistä kohtaan joka on vaivalla ne teille tehnyt..
Heittäisitte edes lähimpään Uffin laatikkoon mieluummin.
Itse tehdyt on vähän eri asia. Mutta eikö ne voisi antaa lahjaksi ihan muuten vaan, vaikka joskus toiste ?
Kysyä: onko tarvetta ensin ..
Sincc
Sitten ei tulisi itkua ja hampaiden kiristelyä puolin ja toisin ..
Voi jos saisikin kokoa 39 villasukat joululahjaksi, värillä ei niin väliä, mutta yhtään lahjaa en saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. tuo on hieman kinkkinen juttu.
Villasukkien antaminen voi viestiä kiireestä, tai siitä, ettei lahjan saajaa ole mietitty, vaan ostettu ensimmäisestä käytävänpöydästä jotain vaan. Kas tässä joululahja. Jos lahjan viesti tuntuu siltä, mikä vain lahja voi oikeastaan olla epätoivottu. Sillä tavalla ymmärrän sinun pointtia tässä aloituksessa.
Eli toivot, että lahjaan on laitettu ajatus- ja hellyyttä, läheisyyttä, toisen kunnioitusta:)70- luvulla villasukkia kutoivat mummot joka joulu muistini mukaan ja silloin tosiaan lahja oli lapselle hieman epätoivottu, koska se ei ollut kiva, lapselle sopiva lelu jne.
Nykyään neulominen on luksusharrastus, minusta. Neuloen rentoudutaan ja herkutellaan kauniilla väreillä ja malleilla.
Villasukista voi oikeasti tehdä todella kauniit!
Myös kumisaapassukka heille, jotka retkeilevät paljon, on tarpeen. Pakkasella kauniit ja lämpimät sukat pelastaa varpaat:)Itse käytän kaupan ihania, värikkäitä villasekoitesukkia kotona talvella ja nautin sekä lämmöstä että kauneudesta.
Itsetehdyt- tai jonkun tyylillä tekemät kaunissävyiset sukat olisivat kyllä ihania:)Joillekin ihmisille on oikeasti tosi vaikea ostaa mitään lahjaa; kun ollaan jo aikuisia ja moni saattaa sanoa ettei oikein ole mitään toivomuksia ja ostavat itse itselleen mitä tarvitsevat. Tiedän, koska olen itsekin tuollainen. Tosin olen myös sanonut ettei minulle oikeasti tarvitse ostaa lahjoja. Anoppi aina antaa kuitenkin parin jotain pörrösukkia, kun tietää että olen aina vilujalkainen. Ihan kiva lahja minusta. Minua ei kyllä myöskään ole kasvatettu kiittämättömäksi..
Mä kuulun myös näihin "vaikeisiin" tapauksiin, joiden lahjatoive on joka joulu "en tarvitse mitään", koska en oikeasti tarvitse mitään. Lisäksi musta ei tunnu lahjalta sellainen asia, jonka olen itse joutunut spesifioimaan väriä ja merkkiä myöten. Mieluummin pari villasukkia tai vaikka rasia Juhlapöydän konvehteja yllätyksenä kuin joku tavara x, jonka olen likimain itse nostanut sinne lahjanantajan ostoskärryyn.
Ja villasukkia ottaisin vastaan vaikka laatikollisen joka joulu. Nykyään sukkalangat on niin heikkolaatuisia, etteivät sukat kestä käyttöä puoltakaan vuotta.
Ketjun aloittanut on sitten jaksanut kirjoittaa monta kommenttia lisää. Jos lääkkeet on lopussa, niin onhan toki parempi vihata vaikka villasukkaa kuin aiheuttaa suurempaa vahinkoa.
Kiittämättömyys on maailmalta saatu palkka. Minä sujautan joulupakettiin kolme ässää, sukat, suklaata ja satasen. Kukaan ei ole palauttanut. Lahjan saajia on seitsemän.
Minulta on jopa pyydetty joululahjaksi villasukkia. Onko se sitten vähän kuin soittaisi vit/tuilupuhelimeen? Tätini kutoi minulle myös taannoin polvipituiset kuviosukat, ja olivat aivan mahtavan mieluisat vaikka kudon itsekin.
Minä käytän vain muutaman kerran vuodessa oikeita sukkia, muuten aina villasukat.
T. Ulkona koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Samaa sanoisin konvehtirasioista ja joulukukista.
Taitaa nuo sosiaalituet olla liian korkeat, kun mikään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat on lahjana vähän sama kuin antaisi naiselle syntymäpäivälahjaksi imurin.
Sincc
Nyt olet ymmärtänyt ihan väärin. Ei villasukat ole siivousväline , vaan henkilökohtainen lahja . Ja yleensä vieläpä lahjan antajan itse tekemä. Jos minun mies kutoisi minulle syntymäpäivälahjaksi villasukat olisin kyllä todella otettu. Minkä vaivan olisi vuokseni nähnyt! Olishan se ihan toista, kun kaupasta ostettu mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan villasukkia ja käytän niitä joka päivä kotona. Jos saisin lahjaksi, olisin tosi iloinen.
Eikö ne kulu äkkiä puhki, jos niitä käyttää sisäjalkineina?
Kun tulin noin 25 vuotiaaksi aloin toivomaan villasukkia joka joulu, en talvella enää muita käytäkään.
M34
Vierailija kirjoitti:
Noh, onko täällä nyt joku ärripurri pesinyt palstalle?
luunappi möksöttäjälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat mummouttaa itsesi silmänräpäyksessä, laita jalkaan harmaat villasukat 🤪
mummot ei nykyään neulo eikä käytä villasukkia, vaan 30-50-vuotiaat naiset. Ja miehet. Harmaita sukkia ei kai nykyään neulo kukaan?
Harmaita sukkalankoja on nykyään paljonkin myynnissä eri sävyisinä. Ihan minun lemppareita. Teen harmaasta langasta paljonkin pitkiä, ylipolven/poivipituisia pintaneulesukkia, palmikkoa ja pitsiä ja mitä ihmeellisempiä kuvuoita. Sairaan kauniita.
Meillä ainakin teini piti pelkkiä villasukkia koko yläasteen ajan koulussa joka päivä. Nyt jo nuori aikuinen. Oli silloin muotia nuorten keskuudessa. Tennarit ja villasukat.
Harmaita sukkia neulotaan vieläkin paljon. Harmaa on kaunista, kun sen oikein oivaltaa :)
Noh kun sain viime jouluna villasukat niin tänä jouluna en ehkä uusia vielä kaipaa. Viime jouluna olivat erinomainen lahja jolle on riittänyt käyttöä. Etenkin näin korona-aikaan ihana laittaa villasukat kun tassuttelen etätyöpäivänä kylpytakissa koko päivän. Ihana lahja oli.