Jos aiot antaa lahjaksi villasukat, voit yhtä hyvin antaa kortin jossa lukee ”Haista páska”.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukissa todella tiivistyy se miksi suomalaiset naiset ovat tyyliltään itäisen Euroopan torpparien muijia.
Tämä. Villasukat ja kumisaappaat. 😖
Helppo on arvostella jos ei tarvitse työmatkoillaan lompsia pitkiä matkoja kävellen silloinkin kun sää on Suomelle tyypillistä kaatosadetta, räntäkaatosadetta ja loskaa (jossa lilluu kaikki se saasta mitä kadut ovat täynnä, räkäklimppiä, virtsaa, oksennusta...) nilkkoihin asti. Helppo on arvostella jos pääsee omalla puhtaalla ja kuivalla autolla ovelta ovelle tai työmatka on pari ratikkapysäkinväliä keskustassa. Ei silloin tarvita kumisaappaita.
Miten muuten villasukkien kotikutojat ja niitä himoitsevat löytäisivät toisensa? Pitäisikö perustaa Sukkaa- sivut jossa voisi kilpailuttaa omat tekemät sukat kukin kaikkien kanssa? Nehän voisivat olla worldwide sivut!!!
Keskittäkää sukkien saatavuus ja myynti! Haluamme villasukkia miljoonia!!!
Vierailija kirjoitti:
Mummolta joka joulu sain ja monesti toukokuussa synttärilahjaksikin. Vielä on muutama pari käyttämättäminä tallessa, vaikka mummo ei ole voinut kutoa muistisairauden takia enää noin viiteen vuoteen. Todella hyviä ja kestäviä sukkia.
Mun mummu teki kuvarasoja, ja loppuvaiheessa alkoi kuviot heitellä tai parit olla eri kokoisia, mutta mulla on vielä käytössä yhdet just hyvät. Meinasin hukata ne viime keväänä retkellä, onneksi löytyi. Sen jälkeen otin kuviot talteen ja tein samanlaiset, että pysyy mummun muisto paremmin tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. tuo on hieman kinkkinen juttu.
Villasukkien antaminen voi viestiä kiireestä, tai siitä, ettei lahjan saajaa ole mietitty, vaan ostettu ensimmäisestä käytävänpöydästä jotain vaan. Kas tässä joululahja. Jos lahjan viesti tuntuu siltä, mikä vain lahja voi oikeastaan olla epätoivottu. Sillä tavalla ymmärrän sinun pointtia tässä aloituksessa.
Eli toivot, että lahjaan on laitettu ajatus- ja hellyyttä, läheisyyttä, toisen kunnioitusta:)70- luvulla villasukkia kutoivat mummot joka joulu muistini mukaan ja silloin tosiaan lahja oli lapselle hieman epätoivottu, koska se ei ollut kiva, lapselle sopiva lelu jne.
Nykyään neulominen on luksusharrastus, minusta. Neuloen rentoudutaan ja herkutellaan kauniilla väreillä ja malleilla.
Villasukista voi oikeasti tehdä todella kauniit!
Myös kumisaapassukka heille, jotka retkeilevät paljon, on tarpeen. Pakkasella kauniit ja lämpimät sukat pelastaa varpaat:)Itse käytän kaupan ihania, värikkäitä villasekoitesukkia kotona talvella ja nautin sekä lämmöstä että kauneudesta.
Itsetehdyt- tai jonkun tyylillä tekemät kaunissävyiset sukat olisivat kyllä ihania:)
Joillekin ihmisille on oikeasti tosi vaikea ostaa mitään lahjaa; kun ollaan jo aikuisia ja moni saattaa sanoa ettei oikein ole mitään toivomuksia ja ostavat itse itselleen mitä tarvitsevat. Tiedän, koska olen itsekin tuollainen. Tosin olen myös sanonut ettei minulle oikeasti tarvitse ostaa lahjoja. Anoppi aina antaa kuitenkin parin jotain pörrösukkia, kun tietää että olen aina vilujalkainen. Ihan kiva lahja minusta. Minua ei kyllä myöskään ole kasvatettu kiittämättömäksi..
Vierailija kirjoitti:
Villasukat on vähän kaksipiippuinen juttu - toisaalta arvostan sitä vaivaa ja käsityötä, toisaalta mulla on villasukkia jo nyt yli oman tarpeen, kun käytän niitä vain joskus sohvalla istuskellessa, niin ei ne kulukaan. Olen elämäni aikana kuluttanut yhden villasukan puhki, laatikosta löytyy vielä 25 vuoden takaiset ekat omatekemät sukatkin.
Anopin viimeksi tekemät laitoin kirpparille, kun ne oli vielä malliltaankin niin omituiset, etten tykännyt jalassa.
Itse tykkään neulomisesta ja teen sukkia yms. hyväntekeväisyyteen. Ei huku koko suku villasukkiin. ;)
Rakastajani asuu ihanassa (mutta vetoisassa) maalaistorpassaan. Aina ei kerkiä uunia lämmittää niin justiinsa ja kun vettä kaivosta kantaa, tai ulkohuussissa asioi, uskon että arvostaa varmasti myös näitä minun kutomiani villasukkia, jotka aion lahjaksi antaa. Tosin hän tietää koska olen kertonut, että jos jollekulle sukat tai tumppuut kudon (olen hommassa susi surkea) niin se on merkki syvästä rakkaudesta. Eli jännittää tosiaan miten tulee suhtautumaan. Toivottavasti muistaa mitä on puhuttu, ettei lue sukkia kuten ap, että haista paska :,(
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten villasukkien kotikutojat ja niitä himoitsevat löytäisivät toisensa? Pitäisikö perustaa Sukkaa- sivut jossa voisi kilpailuttaa omat tekemät sukat kukin kaikkien kanssa? Nehän voisivat olla worldwide sivut!!!
Keskittäkää sukkien saatavuus ja myynti! Haluamme villasukkia miljoonia!!!
Facebook-ryhmät, intatilit, käsityöblogit jne. Etkö oikeasti tiennyt, että sellaisia on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat on paras lahja viluvarpaisille. Lahjoitan useammat ja haluaisin uuden parin itselleni.
Ihmiset ovat - onneksi - erilaisia.
Viluvarpaat= vakava ääreisverenkierron häiriö. Mene lääkäriin.
Kiitos hyvästä vinkistä, mutta kävin jo. Pitkien syöpähoitojeni olen palellut koko ajan.
Aiempi viesti ei pidä paikkaansa. Naisilla on herkemmin kylmät sormet ja varpaat kuin miehillä.
Alhainen verenpaine aiheuttaa mhös tuota. Mulla ihan alle keski-ikäisenä miehenä on aina ollut kylmät kädet ja jalat. Tosin eivät ne palele juurikaan, ovat vain kylmät.
Alhainen verenpaine minullakin tod.näk. ainakin osasyynä. Lääkäri sanoi vaan että hyvä...mutta siis villasukkia käytän kotona jatkuvasti, ja kuumavesipullo ihana myös. N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat on paras lahja viluvarpaisille. Lahjoitan useammat ja haluaisin uuden parin itselleni.
Ihmiset ovat - onneksi - erilaisia.
Viluvarpaat= vakava ääreisverenkierron häiriö. Mene lääkäriin.
Kiitos hyvästä vinkistä, mutta kävin jo. Pitkien syöpähoitojeni olen palellut koko ajan.
Aiempi viesti ei pidä paikkaansa. Naisilla on herkemmin kylmät sormet ja varpaat kuin miehillä.
Alhainen verenpaine aiheuttaa mhös tuota. Mulla ihan alle keski-ikäisenä miehenä on aina ollut kylmät kädet ja jalat. Tosin eivät ne palele juurikaan, ovat vain kylmät.
Alhainen verenpaine minullakin tod.näk. ainakin osasyynä. Lääkäri sanoi vaan että hyvä...mutta siis villasukkia käytän kotona jatkuvasti, ja kuumavesipullo ihana myös. N35
vaihevuuvet
Itse kudotut villasukat, todellakin kelpaa! Mulle voi antaa vaikka joka vuosi uudet.
Lapsille vaatteet ovat itsestäänselvyys, aikuisena arvostan villasukkia. Luulin että lattiat olisivat lämpimiä kun muutin kämppään jossa on lattialämmitys, mutta eivät ole.
Kyllä sukat lämmittää viluvarpaat mukavasti. Sinun sydämelle en osaa neuloa lämmittäjää.
Saan joka joulu siskoltani hänen kutomansa villasukat ja usein kaksikin paria. Se on ainut joululahja, jota todella odotan ja ne käytetään aina lopuun saakka.
Ei tule mieleen edes parempaa joululahjaa, vaikka kuinka miettisin.
M36
Itsekään en pidä villasukkia, mutta tiedän oikeasti useampia jotka niitäkin toivoo. Kaikki ihmiset kun eivät ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Inhosin lapsena aina noita tuollaisia pehmeitä paketteja. Tiesin heti pakettia hypistellessä, ettei siellä ole lelua jota olin toivonut.
Meillä kaikki osas onneks arvostaa monenlaisia lahjoja jo lapsena. Niitä toiveleluja toki, mutta lisäks myös esim. kirjalahjoja ja pehmeitä paketteja joista yleensä paljastui joku uusi ihana yökkäri tai pörrösukat.
Jos aiot antaa lahjaksi kiinakrääsää, voit yhtä hyvin antaa kortin jossa lukee ”Haista páska”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhosin lapsena aina noita tuollaisia pehmeitä paketteja. Tiesin heti pakettia hypistellessä, ettei siellä ole lelua jota olin toivonut.
99% lapsista ei pidä vaatteita lahjana. Ihan normaalia kaupallisen ajan lasten ajatusmallia. Aikuiset aivopesevät heidät uskomaan, että vain lelu on oikea lahja. Onneksi suurin osa aikuistuttuaan oppii arvostamaan kaikenlaisia lahjoja. Ap:n kaltaiset jäävät lapsen tasolle ruikuttamaan, kun saivat "vain" villasukat.
No opettaisitte lapsenne jo pienestä pitäen arvostamaan vaatelahjojakin. Ja ei se ole oikeasti vaikeata jos valitsee lapselle oikeasti mieluisia vaatteita, mieluisilla kuvilla ja väreillä.
Jos ei kiitollisuutta pukkaa niin jääkää ilman lahjoja. Jotkut eivät saa mitään lahjoja jouluna.
Ilmeisesti joku joka tarkenee paljain jaloin. Kulkee pakkasillakin nilkat paljaana 👟 kangaskengissä tai tennareissa 😊. Meillä ainakin lattiat on niin kylmiä, että ottaisin mielelläni villasukat. Niin monet vuodet olen varpaat palellen seisoskellut bussipysäkeillä, joten ymmärrän hyvin, mikä on parhaista paras lahja. Toivotan jokaiselle lahjaksi (tai myyntiin) villasukkia kutoville oikein hyvää ja sydämmellistä joulua. ❤️