Oletko 3D-tulostanut ikinä mitään oikeasti hyödyllistä?
Olen nähnyt ihmisten tulostavan vain tarpeetonta muovikrääsää.
Kommentit (18)
Olen. Monesti just korjausosia johonkin rikki menneeseen esineeseen.
Muistan kun joskus 15v sitten tuota hypetettiin kuin tekoälyä nykypäivänä. Kaikki yliopistot ja isot firmat hankki 3d-tulostimia. Mutta varsinkin muovipuolella on nopeasti unohtunut ja sillä tehdään lähinnä halpakräsää nykyään. Metallipuolella ehkä vähän enemmän käyttökohteita esim nopeasti tehdään vara-osia, mutta metalli 3d-tulostimien hinta sitten ihan omissa sfääreissä.
Olen. Suunnittelin ja tulostin juuri itselleni sopivan dildon. Ainoa haitta on että se ei ole riittävän sileä, joten joudun käyttämään kondomia sen päällä sillä leikkiessäni. Nyt on uusi 3d-tulostin, jolla laatu näyttää olevan niin hyvä, että täytyy tulostaa tuosta uusi parannettu malli.
N36
Ainakin toimiva keinosydän on tulostettu. Ei tietenkään millään kotikoneella.
Tulostin itse kanssa varaosia hajonneiden tilalle. Ja viimeksi tein nukkekotiin lapsille huonekaluja :)
Täällä oli poistossa tulostin jonka ostin: https://tietotekniikkatavaratalo.fi/1945-3d-tulostimet
Mä oon myös tulostanut varaosia ja sitten kokeilin tehdä erilaisia pieniä rakennuksia, jotka maalasin taloiksi. Mulla on ollut tällanen, se on ollut ihan toimiva. https://kotikauppa.com/collections/3d-tulostimet/products/elegoo-mars-4…
Sanon viimesen sanani ja se on........
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun joskus 15v sitten tuota hypetettiin kuin tekoälyä nykypäivänä. Kaikki yliopistot ja isot firmat hankki 3d-tulostimia. Mutta varsinkin muovipuolella on nopeasti unohtunut ja sillä tehdään lähinnä halpakräsää nykyään. Metallipuolella ehkä vähän enemmän käyttökohteita esim nopeasti tehdään vara-osia, mutta metalli 3d-tulostimien hinta sitten ihan omissa sfääreissä.
LIian aikaista. 200 vuoden päästä ihmisillä on jokaisella kotonaan 3-d tulostin jonne dronet tuo lisää materiaalia automaatiotehtaista. Voit ajatuksen voimalla antaa 3-d tulostimellesi käskun mitä tarvitset, oli se vaikka vaate, varaosa tai jopa ruokaa. Harmi kun ihmisen elinkaari on niin lyhyt, että mitä kaikkea jännää sitä keksitäänkään.
Tiesin sen turhakkeeksi mutta ostin sellaisen silti harrastusmielessä. Tulostin monenlaisia suojuksia ja pidikkeitä. Kiva leikkikalu mutta muoviset jutut ei ole kaupassa niin kalliita että niitä oikeasti kannattaisi tulostaa itse.
Työstääkö se mitään muuta materiaalia kuin muovia?
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajalaitteet tekee muovista tai hartsista. Voit tietysti tehdä myös muotteja.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tulostimesta, mutta materiaaleja on nykyisin hyvin paljon. Halvat tulostimet soveltuu lähinnä vain muoville.
Laajenevan anaalitapin tulostin jotta sain anaaliseksin löystyttämän reiän tukittua.
Tulostin sähköpyörän itse koottuun akkuun kotelon ja samaan pyörään taakse lukittavan tavarakotelon. Autoon tein puhelintelineen ja lisäpeilin pidikkeen. Kotiin on tulostettu erilaisia käyttöesineitä mm. uuteen imuriin sovitin, jolla siihen saa liitettyä entisen imurin suulakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Laajenevan anaalitapin tulostin jotta sain anaaliseksin löystyttämän reiän tukittua.
Oliko se oma reikä?
Dildot ja anaalitapit on melko edullisia ja kaupan tappi on todennäköisemmin turvallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti tulevaisuudessa koko kuljetusala edustaa lähinnä mennyttä aikaa. Nauretaan kun ihmetellään et joku varaosa tuli Kiinasta asti kun nyt paikallinen kopiofirma printtaa raksamiehille vasarat ja meisselit...
Jep, mua pyydettiin tekeen varaosa pariin juttuun, kaveri tulosti jääkaappiin uuden kahvan. Hauskin oli tulostaa 3D-tulostimen alustaan korotuspaloja. 😎👍