Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?
Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.
Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.
Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (248)
Siinä lapsikuvakortissa saattaa olla tulevaisuuden Kimi Räikkönen, Teemu Selänne tai Ville Valo. Kannattaa säilyttää, se kortti saattaa olla arvokas jonain päivänä. :)))
Musta ne on kivoja. Näkee kuinka paljon tuttavien lapset ovat kasvaneet. Nyt erityisesti. Koronan takia ei ole paljoa tapailtu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä lapset eivät olisi "iloisia" ihan oikeasti, ap? En tietääkseni tunne yhtäkään sadistiperhettä, jossa laiminlyötäisiin tai hyväksikäytettäisiin lapsia, toivon mukaan ainakaan - ja sellaisen taustastoorin uumoilu hymyilevistä lastenkasvoista on ap yksinkertaisesti sairasta. Mene hoitoon!
Ihan oikeasti, miten sakki edes yläpeukuttaa noin selkeän ihmisvihamielistä aloitusta? Miksi ihmeessä haluaisin nähdä mieluummin kuvia ystävieni lemmikeistä kuin heidän lapsistaan???? Minusta perhekortit ovat kivoja, näkee kerralla, miten lapset - joita ei ole koronavuonna päässyt näkemään livenä - ovat vuoden aikana kasvaneet.
Eli kyllä, minusta lapsikortit ovat kivoja ja hellyttäviä. Kyllä minä lemmikeistäkin kortteja mielelläni saan, en minä edellisellä niitäkään halunnut morkata.
Ylipäänsä uskon vankasti suomalaiseen sanontaan: "ei ole lahjahevosen suuhun katsomista". Kortti on muistamista, olen siitä kiitollinen enkä etsi siitä salattuja viestejä tai negatiivisia tunteita.
Joo, tuo on kyllä hyvä pointti, että miksi eivät muka olisi oikeasti iloisia. Yleensähän näitä kortteja lähetetään Suomessa etenkin alle kouluikäisistä lapsista, jotka nyt lähtökohtaisesti saa helposti innostumaan kaikesta joulupuuhastelusta vanhempiensa kanssa. Tai joku vauva nyt on iloinen mistä tahansa leikistä, joten kyllä se ilo siinä kortissa hänenkin puolelta ihan aitoa on.
Musta on outoa, miten paljon moni tuntuu vihaavan niitä lapsikortteja, mutta sitten hehkutetaan niitä perinteisiä joulukortteja. Niissä perinteisissäkin joulukorteissa on aina samat kuvat ja niihin on käytetty vielä vähemmän vaivaa, kun niihin lastenkuvakortteihin. Ne kortit on vaan käyty nappaamassa jostain lähimarketista ja kirjoitettu osoite ja ehkä joku T. Mainioisten perhe -teksti alakulmaan, koska ne jouluntoivotuksetkin on printattu valmiiksi.
En tykkää, sukulaislapset on eri asia ja heistäkin ne kaikkein läheisimmät. Lemmikkikortteja rakastan, sellaisia yleensä myös saankin.
Voi, kun vielä saisikin joulukortteja! Niitä on ihana saada ja lukea, ja kaikki käy mulle, tontut, seimet, lapset, eläimet, itsetehdyt viritelmät... Mutta ei enää lähetetä kortteja. Onneksi muutama sukulainen vielä lähettää, omat lapsenikin lukevat mielellään kortteja. Lähetin itse tänä vuonna 30 korttia, ja ihan oma lapsi oli siinä pukeutunut tontuksi. Onneksi mun kortit lähtevät lähimmille ystäville ja sukulaisille, jotka toivottavasti arvostavat korttia. Tai ei sen oikeastaan väliä, jos joku mielensä pahoittaa, niin siinä sitten pahoittaa. Mutta itseasiassa, olen saanut jo useamman viestin, että kiitos kortista, olipa kiva. En itse saa lähellekään 30 korttia, olenhan itsekin pudottanut liki puoleen korttien lähettämisen määrän. Mutta se kuuluu jouluvalmisteluihin, tuo korttien kirjoittaminen. Ja tosiaan, ajatus siinä on toisen muistaminen!
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisyys lisääntyy vuosi vuodelta ihmisillä. Entä sitten kun nähdään näitä lapsi korttien lähettäjiä, niin teeskennellään heille niin kaveria että.
Voihan sitä olla vaikka bestikset, mutta ei silti pidä mistään pentujen kuvista....edes korteissa.
Onko oikeasti joku saanut sellaisen kortin, jossa lapsella on räkää naamassa? Tuntuu epätodennäköiseltä.
Itse ilahdun kaikista korteista, mutta ei mulla mitenkään intohimoista suhdetta niihin kuva-aiheisiin ole. Kiva, kun joku jaksaa vielä lähettää. Äidin kanssa niitä lapsena kirjoiteltiin; se kuului jouluvalmisteluihin, ja olisi minusta mukavaa, kun perinne ei kokonaan loppuisi somen aikana.
Jokaisen kortin otan kiitollisena vastaan. Eipä niitä kovin montaa enää nykyään tule. Ei edes nyt jo aikuisilta kummilapsilta, joita vuosia olen lahjonut useilla sadoilla euroilla. Omat vanhemmat aikoinaan opettivat että kummiakin tulee muistaa, ainakin joulukortilla jos ei muuten.
En ymmärrä ollenkaan näitä, vaikka itsellä useampi lapsi onkin. Ensinnäkin omat lapset ovat tärkeimpiä aina itselle, - ei muille. Lisäksi en tykkää että lapsia yleensä käytetään näissä "malleina" ja puetaan kuin esineet söpöiksi joulutontuiksi, ilman että käsittävät itse ollenkaan asiaa. Kärjistettynä voisi sanoa, että on lapsen oikeuksien loukkaamista.
Must ne on just parhaimpia kortteja! Niitä on ihana saada ja nähdä miten lapset kasvaa, kun ei kaikkia tuttuja ehdi niin usein tavata ja varsinkin, jos asuvat kaukana.
Itsellänikin on lapsia, mutta en ole ikinä saanut aikaiseksi ottaa joulukorttikuvia.
Okei, esikoisen kanssa yritin, kun hän oli vuoden ikäinen, ei onnistunut, luovutin.
Mitä väliä sillä on? Ei joulukortista tarvitse tykätä.
Kylläpä itse onkin ollut hölmö, kun silloin vuosia sitten joskus lähetti joulukorttina kuvaa lapsestaan, onneksi kukaan ei valittanut, ois jääny täysin ilman korttia... No, nykyään ei kortteja liiku kun muutamat , nekin vain vanhemmalle sukulaisille ym. En ole facessa tms. joten nyt eivät näe lapsesta kuvaa koskaan, ja ovat varmaan sitten onnellisia, jos palstaa on uskominen😀
Lemmikkikortit vasta ällöjä ovat
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä itse onkin ollut hölmö, kun silloin vuosia sitten joskus lähetti joulukorttina kuvaa lapsestaan, onneksi kukaan ei valittanut, ois jääny täysin ilman korttia... No, nykyään ei kortteja liiku kun muutamat , nekin vain vanhemmalle sukulaisille ym. En ole facessa tms. joten nyt eivät näe lapsesta kuvaa koskaan, ja ovat varmaan sitten onnellisia, jos palstaa on uskominen😀
Joo, maailmasta tulee parempi paikka, kun kukaan ei uskottele itselleen, että mun lapset ja lemmikit on muidenkin mielestä ihan kivoja. Kun ne on kuitenkin vain räkänokkaisia pentuja. Tällä palstalla saa kyllä joulumielen nopeasti katoamaan.
Mulle on tavallaan ihan sama millainen kortti sieltä tulee, mutta tiedän että yksi perheetön kaverini kokee ne aika raskaina "kuin joka vuotinen muistutus siitä, mitä hänellä ei ole" ja ymmärrän kyllä hänen pointtinsa. Joskus vitsailtiin että täytyy varmaan ensi vuonna laittaa tonttulakki sipsipussille ja skumppapullolle.
Itse olen tekemissä vain "samantyyppisten", läheisten ihmisten kanssa, enkä lähettele mitään kortteja satunnaisille tuttaville/työkavereille.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ollut yhtään hölmö, kiitos kortista jos olet minulle lähettänyt niin olen tykännyt ja lapseton olen. (En ole vela, eikä minua loukkaa muiden lapsionni).
Täällä palstalla vaan pitävät suurinta meteliä nämä negatiiviset tyypit, aina ovat muita dissaamassa ja ovat itse NIIN täydellisiä ja kaikkitietäviä (siis omasta mielestään). Ei niistä kannata välittää, purkavat suurin osa huonoa oloaan muihin.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia!
Hyvää joulumieltä kaikille!
Tykkään oikeasti niin tuttujen kuin tuntemattomien lapsi- ja lemmikkiaiheisista joukukorteista :) En ole ainoa. Olen lapseton, pitkäaikaissairas yksineläjä ja teen paljon sekä lapsiin että lemmikkeihin liittyvää hyväntekeväisyys- ja vapaaehtoistyötä.
Miksi ihmeessä lapset eivät olisi "iloisia" ihan oikeasti, ap? En tietääkseni tunne yhtäkään sadistiperhettä, jossa laiminlyötäisiin tai hyväksikäytettäisiin lapsia, toivon mukaan ainakaan - ja sellaisen taustastoorin uumoilu hymyilevistä lastenkasvoista on ap yksinkertaisesti sairasta. Mene hoitoon!
Ihan oikeasti, miten sakki edes yläpeukuttaa noin selkeän ihmisvihamielistä aloitusta? Miksi ihmeessä haluaisin nähdä mieluummin kuvia ystävieni lemmikeistä kuin heidän lapsistaan???? Minusta perhekortit ovat kivoja, näkee kerralla, miten lapset - joita ei ole koronavuonna päässyt näkemään livenä - ovat vuoden aikana kasvaneet.
Eli kyllä, minusta lapsikortit ovat kivoja ja hellyttäviä. Kyllä minä lemmikeistäkin kortteja mielelläni saan, en minä edellisellä niitäkään halunnut morkata.
Ylipäänsä uskon vankasti suomalaiseen sanontaan: "ei ole lahjahevosen suuhun katsomista". Kortti on muistamista, olen siitä kiitollinen enkä etsi siitä salattuja viestejä tai negatiivisia tunteita.