Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?
Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.
Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.
Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (248)
Järkyttää suomalaiset. Kyynisiä, itserakkaita, pieniä ja lapsivihaajia. Näille k-päille en kyllä lähettäis ainuttakaan korttia.
Siis oikeasiko lapsikortit ei kelpaa, hajotkaa siihen. Olen itse onnellinen jokaisesta kortista ja muistamisesta. Arvostan! Aivan p:n väliä miellyttääkö minua aihe/kuva/väri/tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Miks mammat ei lähetä kuvia vaikka miehistään? Miks just niistä lapsista? Pistäis ukolle vähän parempaa päälle ja tonttulakin päähän ja poseeraamaan johonkin porontaljalle rusetti kaulassa. Aatelkaas nyt, sehän olis hauska!
Tai kun mulla ei ole lapsia, niin jos mä ottaisin hampaattomasta isotäti Raijasta symppiksen joulukorttikuvan!
Kai sitä muitakin sukulaisia vois kuvata kuin aina vaan niitä mukuloitaan.
Musta lasten kuvat ovat ok...
...mutta tämä oli aika hauska. Sinkut voisivat lähettää kuvan työkavereista tai deittikavereista. Eläkkeellä olevat lähettäisivät kuvan naapuruston eläkeläiskööristä. Lapset mummolleen vaikka vanhemmistaan tai lemmikistään. Luovasti vaan kunhan omaa elämää. Näistä voisivat sitten innokkaimmat joulufanit koota vaikka kalenterin... kolme kuukautta jouluun on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käy ihan sääliksi, koska ovat kuitenkin aika hinnakkaita. Hei oikeasti: kaikki muut paitsi isovanhemmat ja lähisukulaiset viskaavat ne roskiin. Muille ihan vaan tavallinen kortti ok.
Niinhän ne tavallisetkin kortit heitetään roskiin viimeistään loppiaisena.
Esim. minä säästän kaikki minulle tulleet kortit :)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Nuo jokavuotiset lapsikortit on ehkä kivoja mummojen/pappojen/kummien mielestä, mutta en tajua, miksi niitä lähetetään kavereille ja puolitutuille ja kaukaisemmille sukulaisille varsinkin sellaisille, jotka ovat itse lapsettomia.
Tahattomasti lapsettomasta nuo voivat tuntua todella kurjilta ja itse velana ei voisi vähempää kiinnostaa katsella jonkun puolitutun p*rshedelmiä naamat vinossa jossain kuusen alla. Niiden mainittujen naperoiden askartelematkin kortit on kivempia, vaikka siinä kartonginpalasella olisikin enimmäkseen Erikeeperiä ja räkää.
Älä käytä tahattomasti lapsettomia tekosyynä lasten solvaamiselle. Puhu vain omasts puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille toisten lapset vaan ovat jotenkin ihan ylittämättömän kamalia tai vähintäänkin totaalisen epäkiinnostavia. Haluaisiko joku tästä syndroomasta kärsivä vähän avata tarkemmin, että miksi?
Minäpä avaan. Minusta lapset ei ole kamalia, mutta todellakin täydellisen epäkiinnostavia. En ole ikinä halunnut omia lapsia, potenut mitään vauvakuumetta tai kuullut biologisen kellon helinää korvissani. En vihaa lapsia, mutten myöskään ole toistaiseksi löytänyt yhtään syytä olla kiinnostunut lapsista, joiden vanhempiakaan hädin tuskin tunnen, tyyliin työkaverit, miehen kaverit, kaukaisemmat sukulaiset.
Sulle tullee yllätyksenä, että kaikki ihmiset eivät ole kiinnostuneita samoista asioista. Mua ei kiinnosta lapset, jotakuta toista taas ei kiinnosta vaikkapa koirat. Mulla on koiria, mutten mä niiden viimeaikaisia edesottamuksia ja pökäleiden koostumusta ala jauhaa ihmiselle, joka ei ole koirista kiinnostunut (vrt. ihmiset, jotka toitottavat taaperonsa tekemiset ja sairastamiset jokaikiselle vastaantulevalle puolitutulle. Ja lähettävät niitä joulukortteja, joissa se ko. taapero poseeraa räkätippa nenässä.).
Voit ihan kokeilla sellaista ajatusleikkiä, että kuvittelet, millaista olisi elää esim. vuosikymmen suljetussa tilassa kymmenen muun ihmisen kanssa, jotka kaikki suhtautuvat intohimoisesti kissoihin/skeittaukseen/huonekasveihin tai mihin tahansa muuhun asiaan, joka sinua taas ei kiinnosta vähääkään. Nämä ihmiset eivät puhu mistään muusta kuin tästä aiheesta x myöskään sinulle, vaikket millään tavoin osoita, että olisit kiinnostunut siitä keskustelemaan. He esittelevät sulle jatkuvasti kuvia tästä kiinnostuksen kohteestaan ja odottavat sinun kehuvan niitä jne. jne. Alkaisi jossain vaiheessa kasvaa jölli otsaan, eikös?
Mene terapiaan räkätippojesi ja jölliesi kanssa. On sullakin ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten jännä ilmiö. Omassa tuttavapiirissäni (lapsuuden kaverit, opiskelukaverit, työkaverit jne.) ei ole ollut tapana lähetellä joulukortteja mutta auta armias kun perheeseen syntyy ensimmäinen lapsi niin voin 100% varmuudella sanoa että seuraavana jouluna tulee kortti jossa kuva vauvasta tonttulakki päässä. Vauvan toisena jouluna ei sitten enää jakseta tai toisen lapsenkaan kohdalla ei enää jakseta näitä teettää mutta ekasta lapsesta on otettava se joulukorttikuva ja kortit lähetetään vaikka muuten ei ole ollut koskaan tapana.
Minusta kuulostaa kyllä jännän sijasta normaalilta, että tuoreet vanhemmat ovat innostuneita jälkikasvustaan.
Tuli oikein vauvapalstalla todistettua, että Suomi on lapsivihamielinen maa.
Vain perheeseen kuuluvien, eli esim. sisarusten lapset joulukorteissa ilahduttavat vuodesta toiseen. Samoin kuvat ystävien uudehkoista vauvoista tonttulakki päässä "vauvan ensimmäinen joulu" -ajatuksella ovat minusta ihania. Muuten en näistä välitä.