Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?

Kyynikko
14.12.2020 |

Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.

Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.

Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (248)

Vierailija
221/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käy ihan sääliksi, koska ovat kuitenkin aika hinnakkaita. Hei oikeasti: kaikki muut paitsi isovanhemmat ja lähisukulaiset viskaavat ne roskiin. Muille ihan vaan tavallinen kortti ok.

Eivät kaikki viskaa roskiin. Ei voi yleistää. Riippuu ihmisestä. On sitten kortin kuva-aihe milä tahansa.

Vierailija
222/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmis- ja eläinlapset ovat hellyyttäviä ja suloisia. Tulen tämänaiheisista korteista ja kuvista oikeasti hyvälle tuulelle ja onnelliseksi. Olisipa minulla ystäviä, jotka lähettäidivät moisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten jännä ilmiö. Omassa tuttavapiirissäni (lapsuuden kaverit, opiskelukaverit, työkaverit jne.) ei ole ollut  tapana lähetellä joulukortteja mutta auta armias kun perheeseen syntyy ensimmäinen lapsi niin voin 100% varmuudella sanoa että seuraavana jouluna tulee kortti jossa kuva vauvasta tonttulakki päässä. Vauvan toisena jouluna ei sitten enää jakseta tai toisen lapsenkaan kohdalla ei enää jakseta näitä teettää mutta ekasta lapsesta on otettava se joulukorttikuva ja kortit lähetetään vaikka muuten ei ole ollut koskaan tapana. 

Vierailija
224/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tykkää! Naurettiin niille aina ennen kavereiden kanssa, nyt kun heillä kaikilla on lapsia, saankin sitten jokaiselta heistä lapsikortin jouluna. Itse olen tahattomasti lapseton, joten pärjäisin kyllä ilmankin, jos nyt kauniisti sanotaan.

Pistän stn tonttulakin fiikukselleni ens vuonna ja lähetän kuvan siitä jokaiselle. Tai itsestäni pikku glögisievässä heilumassa joulukuusessa.

Tuo fiikus-idea on ihan mahtava. Saako lainata idean? Täältä lähtee fiikus-kortteja tänä vuonna. :)

Vierailija
225/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mammat ei lähetä kuvia vaikka miehistään? Miks just niistä lapsista? Pistäis ukolle vähän parempaa päälle ja tonttulakin päähän ja poseeraamaan johonkin porontaljalle rusetti kaulassa. Aatelkaas nyt, sehän olis hauska!

Tai kun mulla ei ole lapsia, niin jos mä ottaisin hampaattomasta isotäti Raijasta symppiksen joulukorttikuvan!

Kai sitä muitakin sukulaisia vois kuvata kuin aina vaan niitä mukuloitaan.

Mulla on kaveri, joka lähettää kuvan nimenomaan koko perheestään. Sitä miehen riemukasta ilmettä, kun saa poseerata jossain vaimon kehnosti ompelemassa Paapii-hirvityksessä räkäisten lasten kanssa, joilla on yhtä huonosti ommellut ja siksi huonosti istuvat Paapii-vaatteet. Ja joka raskaudessa +15 kg lihonut kaverini sitten siellä kortissa myös iloisena heiluu, siinä Paapiissaan tietysti. 

Että noiden perhekuvien rinnalla pelkät lapset on jopa aika OK. Vaikka mieluiten ei kyllä niitäkään. 

Kylläpäs ajattelet ystävästäsi ja hänen perheeståän kauniisti...

Vierailija
226/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne ovat kivoja, mutta tykkäänkin ihan kaikista korteista, joita saan. Ei ole mitään inhokkeja, ja kaikki kortit jotka ikinä olen saanut, on tallessa.

Mutta eipä se ole mikään yllätys, ettei mammoille täällä kelpaa mikään. 

Jos ystävä on minulle tärkeä, niin totta kai olen silloin kiinnostunut hänen elämästään, ja jos siihen elämään kuulut lapset tai lemmikit, niin haluan kuulla niistä. Teillä muilla tuntuu olevan jotenkin kauhean suppea käsitys ystävyydestä. Sellainen, että haluatte kumittaa pois ystävienne muun elämän. Teille kelpaa vain se osa, jossa te olette itse mukana. 

Mutta mikä tommosen joulukortin viesti oikeasti on? Eikö joulukortilla pitäisi toivottaa toiselle hyvää joulua? Mitä sellainen kuvakortti oikein toivottaa: "Katso mun lapsia, ole hyvä!" tai "Eikö ookin mulla siisti perhe, katsopas meitä, kun ollaan onnellisia!"

En mä toiselle synttärikortikskaan lähetä kuvaa omasta mukulastani tai itsestäni. Ajattelen sitä vastaanottajaa, en itseäni.

Kyllähän noillakin korteilla toivotetaan hyvää joulua. Olisi eri asia saada syntymäpäiväkortiksi vastaavanaiheinen kuva. Syntymäpäiväpäivä on jonkun henkilökohtainen juhlapäivä, joulu ei ole tällainen.

Vierailija
227/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukortit omasta lapsesta vain sukulaisille, mummeille ja kummeille. Kellään muulla ei kiinnosta niin paljoa toisten lapset, että niitä haluaisi katsella saamassaan joulukortissa!

Älä yleistä. Kyllä osaa kiinnostaa. Esim. minua kiinnostaa.

Vierailija
228/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omista lapsista vuosien takaa kuva kuusen juurella istumasta, josta näkee ettei aatto ollut sujunut yhtä söpösti kuin muilla ström...somessa. Kyllä on monesti tehnyt mieli julkaista se katsoessa muiden sieviä mukuloita pipareita hymyssä suin leipomassa tai teeman mukaisesti puettuna ja korttikuvaan aseteltuna. Luulen, että se voisi toimia edes jollekin muullekin terapiakuvana, mutta olisi turhan nolaava omille lapsille. Ovat nyt jo teinejä ja kuva toimii joulun alla meidän omana sisäpiirinvitsinä. 😄

Vähän ohis, sori. Tuli vaan mieleen...

Vierailija
229/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. 

En myöskään yleensä tykkää itse askarrelluista joulukorteista. Ihan vain siksi, koska mielestäni suurin osa ihmisistä ei ole kummoisia askartelijoita, tai kovin taiteellisia yleensäkään. Enkä etenkään osaa arvostaa jos se "askartelu" on sitä että liimataan jotain tarroja vain valmiiseen korttipohjaan. :D

Osa on myös pakkomiellepaskartelijoita; jos ei ole itseväsättyä tekelettä, niin on huono ihminen. Sitten käydään Tigeristä perse hiessä hakemassa sapluuna ja töiden jälkeen pinna kireänä väsätään pahvipohjalle ”joulunkellot”. Ja ei kun postiin!

Menee ihan joulufiilis, kun tällaisia viestejä lukee. En askartele, ei ole minun juttuni, mutta ei tulisi mieleen kutsua minkäänlaista askaltelua paskarteluksi.

Vierailija
230/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi asiahan on, ettei kenenkään muun mielestä kuin omien vanhempien ja EHKÄ isovanhempien mielestä ne lapset ole söpöjä. Hyvin hyvin harva pitää tuttujen lapsia kovin esteettisenä näkynä. Jospa vaan suosiolla ostettaisiin kaupasta kortit, niitä saa kauniitakin! Ei tarvitse ostaa halvinta ja ekana käteen sattuvaa.

Ei tämä ole tosi-asia vaan sinun mielipide.

Vierailija
231/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. 

En myöskään yleensä tykkää itse askarrelluista joulukorteista. Ihan vain siksi, koska mielestäni suurin osa ihmisistä ei ole kummoisia askartelijoita, tai kovin taiteellisia yleensäkään. Enkä etenkään osaa arvostaa jos se "askartelu" on sitä että liimataan jotain tarroja vain valmiiseen korttipohjaan. :D

Osa on myös pakkomiellepaskartelijoita; jos ei ole itseväsättyä tekelettä, niin on huono ihminen. Sitten käydään Tigeristä perse hiessä hakemassa sapluuna ja töiden jälkeen pinna kireänä väsätään pahvipohjalle ”joulunkellot”. Ja ei kun postiin!

Menee ihan joulufiilis, kun tällaisia viestejä lukee. En askartele, ei ole minun juttuni, mutta ei tulisi mieleen kutsua minkäänlaista askaltelua paskarteluksi.

Kerran olen kuullut aikuisen ihmisen aiemmin kutsuneen itsetehtyä korttia askartelupaskarteluksi. Kortti oli ystäväni tekemä. Se ei ollut täydellinen, kuuset olivat vinossa, leikkausjälki oli epätasaista, kuu ei ole pyöreä jne. Kortti oli ystäväni tekemä ja hän oli nähnyt siihen kovasti vaivaa. Jonkun mielestä se ei näkynyt lopputuloksessa, mutta ystäväni kädet mm. eivät toimineet kunnolla aivonfarktien jälkeen. Hän siis oli nöhnyt paljon enemmän tuohon korttiin vaivaa kuin moni muu ihminen. Ystäväni menehtyi viime vuonna. Kortti on rakas muisto hänestä.

Vierailija
232/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu liittyy olennaisesti lapsiin, joten siksi niitä lapsikuvia lähetetään vai oletteko unohtaneet jo miksi joulua vietetään?

Vain Jeesus-lapseen. Jeesus-lapsi kortista en pahastu.

Minä ainakin näen Jeesuksen jokaisessa lapsessa.

Vierailija
233/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä lapsikuvakortissa saattaa olla tulevaisuuden Kimi Räikkönen, Teemu Selänne tai Ville Valo. Kannattaa säilyttää, se kortti saattaa olla arvokas jonain päivänä. :)))

Mene ahne sika uuniin siitä. Jos joskus toimin pukkina kakaroillesi, potkin pukkikeikan jälkeen lastesi pihalelut hajalle.

Vierailija
234/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joulukortteja ylipäätään lähetetään muille kuin (lähi)sukulaisille? Teeskennellään, että muka välitetään vaikka samaan aikaan saatetaan (esim. työ"kaveri") survoa puukkoa selkään oikein olan takaa...

No jos haluaa lähettää ihmisille pyytämättä kuvia omista lapsistaan tai jopa koko perheestään, eihän siinä siitä vastaanottajasta ole kyse, vaan halusta päteä ja korostaa itseään.

Taidat itse toimia näin. Ei tuossa ole mitään järkeä. Suurin osa ihmisistä haluaa vielä ilahduttaa toisia ilkeilyn sijasta. t. lapseton sinkkumies

Vierailija
235/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tykkää! Naurettiin niille aina ennen kavereiden kanssa, nyt kun heillä kaikilla on lapsia, saankin sitten jokaiselta heistä lapsikortin jouluna. Itse olen tahattomasti lapseton, joten pärjäisin kyllä ilmankin, jos nyt kauniisti sanotaan.

Pistän stn tonttulakin fiikukselleni ens vuonna ja lähetän kuvan siitä jokaiselle. Tai itsestäni pikku glögisievässä heilumassa joulukuusessa.

Tuo fiikus-idea on ihan mahtava. Saako lainata idean? Täältä lähtee fiikus-kortteja tänä vuonna. :)

Toivottavasti tiedät mitä se "fiikus" on?

Vierailija
236/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aikoinaan tahattomasti lapsettomana innostunut kavereiden lähettämistä lapsikorteista. Sit jossain vaiheessa päätimme lähteä leikkiin mukaan ja otimme miehen kanssa itsestämme tonttukuvan pässimme kanssa (meillä on siis kotieläimiä). Se oli niin suuri menestys, että sen jälkeen olen aina teettänyt oman joulukortin. Usein se on ollut jouluasetelma kanoista tai kukoista (ovat varsin kuvauksellisia otuksia), kissasta tai nyt viime parina viime vuonna meidän koko perheestä, jossa vihdoin on lapsi. Pelkkää lapsikuvaa en vieläkään halua lähettää, muistan, miltä se tuntui.

Olen itse tahattomasti lapseton ja puolisoton. Minä kuvaan kahta lemmikkipupuani. Ovat myös kuvauksellisia. Olen saanut lähipiiriltä paljon kiitoksia korteista.

Itse toisaalta ilahduin ja masennuin lapsikorteista. Yhtään en heittänyt pois. Edelleen, jossa sopukassa elää toivo lapsesta.

Vierailija
237/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä lapsikuvakortissa saattaa olla tulevaisuuden Kimi Räikkönen, Teemu Selänne tai Ville Valo. Kannattaa säilyttää, se kortti saattaa olla arvokas jonain päivänä. :)))

Mene ahne sika uuniin siitä. Jos joskus toimin pukkina kakaroillesi, potkin pukkikeikan jälkeen lastesi pihalelut hajalle.

Mene itse nyt ottamaan ne lääkkeet.

Vierailija
238/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joulukortteja ylipäätään lähetetään muille kuin (lähi)sukulaisille? Teeskennellään, että muka välitetään vaikka samaan aikaan saatetaan (esim. työ"kaveri") survoa puukkoa selkään oikein olan takaa...

No jos haluaa lähettää ihmisille pyytämättä kuvia omista lapsistaan tai jopa koko perheestään, eihän siinä siitä vastaanottajasta ole kyse, vaan halusta päteä ja korostaa itseään.

Miten sairas on ihmisen mieli, kun ei erota lämmintä/kohteliasta muistamista, joka kortin lähettämisen taustalla on? Sääliksi käy noin kyyninen maailma, jossa kaikki kivat eleet nähdään vain pätemisenä ja muuna negatiivisena. Varmaan sekin sinusta itsekästä oman kilven kiillottamista, jos auttaa lastenrattaiden kanssa kulkevaa bussissa tai antaa suojatiellä tietä jalankulkijoille eikä posota vaan menemään. 

Ok, no mä annankin sitten kaverille 40-vuotislahjaksi ensi kesänä 2mx2m kuvan itsestäni kultakehyksissä. Sehän onkin kiva lahja.

Eri asia. Älä leiki tyhmää.

t. eri kommentoija

Vierailija
239/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä erityisesti pidä joulukorteista.

Vierailija
240/248 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ja sen takia ne takkaan lentääkin, hyviä pesän sytykkeitä 👍