Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Kihniö, kyllä te tiedätte jotka ootte asunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N u r m e s !
Siihen liitetty Valtimo...
Siitä ei paikka kamalammaksi voi muuttua. Ihmiset jostain kivikaudelta. Onneksi ei tarvinnut olla kauan.
Oulu.
Kaikki tuntevat toisensa ja tietävät, tai "tietävät" toistensa asiat. Melko lennokkaita juttuja minustakin on liikkunut kaupungilla, mm. että olen maksullinen ja tehnyt useita abortteja, joinain päivin olen taas lesbo tai lesta :D
Karsein oli Helsinki. Oli pakko olla komennukselle 10kk.
Parainen.
Sisäänpäinkääntyneitä ja koppavia h u r r e ja.
Yrityselämä pyöri veronmaksajien rahoilla, koska palkollisia ei ollut, vaan käytettiin työkkärin ilmaista orjatyövoimaa. Aivan vinoon kasvanut tuppukylä.
Oulu, Kempele ja Helsinki. Näissä paikoissa ehdin asua ennen muuttoa toiselle puolen maapalloa. Karseita kaikki.
Oikeasti isossa metropolissa on helpompi hengittää. Edes Helsinki ei tarjonnut sellaista. Melkoista juoruilua ja kyttäämistä oli lähiöt, amk ja työpaikka täynnä. Suomalaisilla on outo tapa kytätä ja lytätä jopa täysin ventovieraita ihmisiä.
Parkano ei sijaitse Satakunnassa.
Jämsä. Tulin vierestä, Jämsänkoskelta, muutaman mutkan kautta. En voi tajuta, miten on erilaista meno!
Täällä jos et ole/ole olevinas joku ihme isäntä, sit sulla ei oo sananvuoroo. Koskella oli tavan mukavat ihmiset, Jämsässä ei.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpää. Sain perintönä asunnon. Yritin vähän aikaa asua mutta kaipasin jokainen minnuutti takaisin Helsinkiin. Samoin perheeni. Myytiin paska pois ja muutettiin.
No, minäkin aikoinaan ostin ensiasunnon Järvenpäästä. Löytyi vielä työpaikkakin samasta kylästä. Kiva...tai siis ei ollut kiva.
Onneksi työpaikkaa oli helppo vaihtaa. Asunnon myin heti kun oli mahdollista.
Ei enää ikinä takaisin siihen junttilaan!
Vierailija kirjoitti:
Vammala ehkä. Jotenkin likainen paikka. Toisaalta ihan kivakin, ja kiinnostavat yhteydet maaseutuympäristöön.
Yksi parhaista kaupungeista jossa olen asunut. Ehkä muutan täältä kivalta landelta takas sitten kun ikää enemmän.
Tosin asuin siellä nuorena aikuisena.
Ähtäri. Ilkeitä ihmisiä ja työpaikkakiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somero. Suomen paksusuoliavanne. Ihmiset on niin kaksinaamaisia, ettei ole tosikaan. Jos et ole syntyperäinen Somerolainen, ei ole mitään mahdollisuuksia ikinä päästä tuohon tuppukylään "sisälle". Naamatusten ollaan mielinkielin, mutta seläntakana puukotetaan sitten ihan huolella. Sitten nuo syntyperäiset ovat olevinaan jotain parempaa sorttia, vaikka tosiasiassa n*ssivat ristiinrastiin keskenään ja lisääntyvät siten. Ja tämä on ihan tosi asia, ei mikään kuittailu. Koko pskakylän saisi vetää jollain lanalla maantasalle ja lahjoittaa Forssalaisille.
Niin tämä!! Somerolla et ole mitään, jos et ole keskustalainen ja maanviljelijä. Ja syntyperäinen somerolainen. Sääliksi käy niitä, jotka sinne innokkaina muuttavat "maaseudun rauhaan", heillekin totuus paljastuu somerolaisten kusipäisestä luonteesta ennen pitkää.
Tuo pakko olla kepulainen ja maanviljelijä pätee myös Peräseinäjokeen ja sataan muuhun junttisuomen pikkukylään. Olin koulukiusattu, koska vanhempani eivät olleet maanviljelijöitä. Vihaan paikkaa vieläkin, mutta pakko käydä haudoilla joskus.
Historiallista perua tuo AMK. Sinne siirrettiin sotien jälkeen yksi kirkon oppilaitos Sortavalasta, jonka päälle tuli tuo nykyinen AMK. Satun tietämään, kun isoisäni oli aikoinaan tuon oppilaitoksen rehtori.
Ja juu, onhan se Pieksämäki aika hiljainen pikkukaupunki, joka valittiin muuten joskus ysärillä Suomen onnettomimmaksi kaupungiksi. Siellä asuva serkkuni sai kuulla minulta tuosta niin paljon. Sori, serkku! :D Parasta Pieksämäellä on järvenranta, muutamat kauniit funkkistalot ja Poleeni.
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäki.
Olen käynyt siellä kerran, enkä mene toiste. Oli niin ankea paikka, että ahdistaa vieläkin. Kävin amk:n pääsykokeissa. Minua haastatteli niin tympeä tyyppi, että meni maku koko koulusta. Onneksi en päässyt sinne. Ihmettelen muutenkin, miten noin pienellä paikkakunnalla voi olla ammattikorkeakoulu.Ylivieska on myös todella ankea paikka. Siellä ei ole mitään muuta kuin autokauppoja ja Kärkkäinen. Väestöstä 99 prosenttia edustaa jotain uskonlahkoa, mutta kirkko poltettiin maan tasalle.
Ylöjärvi, pieni surkea "kaupunki", jos ei ole yhtään mitään.
Varkaus.
Näen vieläkin joskus painajaisia että asun siellä edelleen. Huojennuksen tunne herätessä on taivaallinen.
En ole asunut yhdessäkään karseassa pikkukylässä. Mutta on hauska lukea ihmisten kokemuksia sellaisista mestoista. Kertokaa ihmeessä lisää.