Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Hollola. Järkyttävä persereikä täynnä päihdeongelmaisia ja kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Nakkila! Hyi saatana :) Karsea viiden ja puolen tuhannen asukkaan tuppukylä jossa kaikki tuntevat toistensa asiat paremmin kuin omansa. Ei enää ikinä takaisin.
Nakkila on kyllä melko jäätävä paikka, ei sitä turhaan kutsuta Suomen Twin Peaksiksi. Meitä taidekoululaisia siellä varsinkin rakastettiin täydestä sydämestä. :)
Mikä tahansa pikkukylä. Mikä tahansa, mutta tuollaiset paikat kuin esim. Riihimäki... Järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa pikkukylä. Mikä tahansa, mutta tuollaiset paikat kuin esim. Riihimäki... Järkyttävä.
Ensikokemus Riihimäestä. Junallahan sinne matkustettiin kun omaa autoa ei ollut. Matkakeskusta ei vielä ollut olemassakaan, juna-aseman nurkilla siis seisoi joku jätkä, jolla silmä musta. Sitten siellä on se, mikäs se onkaan se lähiö siinä radan itäpuolella.... Peltosaari juu.... joutilasta sakkia notkuu kujilla.. poliisi niitä paimentamassa vähän väliä... Vanhoja 60-70-luvuilla rakennettuja kerrostaloja. Kammottava paikka kaikkinensa.... Kammottava! Kammottava!
Ei sellaista ole varsinaisesti. Olen asunnut alle 3000 asukkaan kunnassa (mukava, sain paljon ikäistäni seuraa harrastuksen parista), yli 6000 asukkaan kunnassa (tämä oli tylsin kaikista, ei natsannut oman ikäluokan kanssa yhteen), pienessä kaupungissa, jossa yli 50 000 asukasta (tavallinen ja mukava asua), Helsingissä (muuttui levottomammaksi) sekä Euroopassa noin 8 000 000 asukkaan kaupungissa (suurkaupungin säännöt, jotka opin nopeasti).
Kaikki pikkukylät Kouvolan liepeillä on ihan kauheita.
Jokelasta minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, paitsi että siellä on juna-asema josta pääsee junalla pois.
Lieneekö niin, että mitä tiiviimpi asutus, sitä aktiivisempia ja äkäisempiä ovat myös kiusaajat? Ei nekään siihen sopeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä te mammat olette tehneet pikkukylässä, että teistä juorutaan? ei ne juorut tyhjästä lähde.
Sain kuulla koko peruskouluajan haukkumanimeä siitä tapauksesta. Eipä mikään ihme, jos aloin itse tuntea syyllisyyttä ja häpeää ko. rikoksesta, vaikka tiedän sisimmässäni, että se tekijä oli syyllinen, en minä. Onneksi edes poliisi ja kuraattori olivat ne, jotka ymmärsi minua. Tämä on juurikin kamalin asia, joka voi tapahtua ja siitä kiusataan, verrattuna siihen, että joku yksittäinen ihminen haukkuu huoraksi baarissa.
Sanon vielä, että on todella kamalaa kuvitella, miten lapsena rikoksen uhriksi joutunut sai kuulla päänaukomisia muilta koululaisilta. Ihan kuin uhrista olisi tehty syyllinen. En olisi voinut uskoa tällaista, vaan olisin kuvitellut sympatioiden alkavan tuollaisissa tapauksissa. Mikään kaveri ei tietenkään tarvinnut olla.
Onkohan tällainen käytäntö ihan normaalia nuorten keskuudessa vai onko paikkakuntakohtaista? Ei esim. koulusurmia kokeneillekaan auota päätä, ainoastaan tekijän vanhemmat tai sisarukset voivat saada haukut niskaan, vaikka ovat syyttömiä perheenjäsenen tekoihin. Toki uskon, että aikuistumista tapahtuu lukioon tai ammattikouluun lähtiessä. Yhdestäkin tytöstä ihmettelin nähdessäni hänet ammattiopiston pihalla, että miksei enää sano sitä sanaa minusta, kun tulin vastaan. Jospa tuli järkiinsä ja pitää asian ainakin omana tietona.
Jahas. Kirjoitin vääriä sanoja ja meni sensuuriin.
Voi kuule! Minä sain vielä lukiossakin kuulla siitä että vartuin Jokelassa, että enhän vaan ala am mu skele maan. Että jos olet sellaiselta paikkakunnalta niin olet muka potentiaalinen su rm aa ja, tai vähintään kiusasit sitä tekijää.
Pikku rupukunta Keski-Suomessa.
Kuopijon muinaisessa mualaiskunnassa eräs pikkukylä, jonka nimeäkään en ilikiä tässä mainita, ettei kumpikaan nykyisistä asukkaista pahastuisi..
Vierailija kirjoitti:
Pikku rupukunta Keski-Suomessa.
Jos tarkoitat Kannonkoskea niin olen samaa mieltä. Aivan hirveä paikka.
Vierailija kirjoitti:
N u r m e s !
Siihen liitetty Valtimo...
Mitenkäs esim Orimattila? On virallisesti kaupunki mutta sen "keskusta" on parisataa metriä pitkä kuja, jonka varrella muutama kauppa.