Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Kerkonkoski. Meinasin antautua angstin valtaan. Se paikka ja se porukka... juuri ja juuri pääsin järjissäni pois.
Helsinki, 7 vuotta yhtä tuskaa alusta loppuun.
Lohja- Suomen persreikä .Jouduin asumaan työn vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 06:59"]No Viitasaari on syvältä!!! Lestoja täynnä ja kuollu paikka!!! Never again!!!
[/quote]Tiedätkö ,että lestat ovat "eläviä lähteitä" he saarnaavat syntejä anteeksi. Kun uskot syntisi anteeksi,et enää koskaan tunne janoa. Elämän vesi pulppuaa sydämestäsi ja olet onnellinen. Se on uskomatonta mutta totta. Kannattaa tehdä parannus, jos saa synnintunnon sydämelleen. Kun rukoilee voimia, saa voiman tulla Jumalanlapseksi. Tämä on totta.
Lestoillahan ne monet "hengenmiehet" onkin kiinnostuneita lapsista.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 02:07"]
Rautalampi
[/quote] Samaa mieltä :D
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:50"]Rauma. Ei tosin kovin pieni, muuten kuin mentaliteetiltaan. Umpimielinen, ulkopuolisille vihamielinen ja sisään päin lämpiävä paikka.
[/quote]Miksi ihmeessä? On kokoomusvetoinen nätti mutta pystyyn kuollut pikkukaupunki, jonka sulkeutuneesta arvomaailmasta kertoo paljon esim. se, että sinne ei olla taidettu ottaa yhtään ainoaa turvapaikanhakijaa tms. ikinä. Pahoitteluni jos olen väärässä.
Ois niin kiva mennä Raumalle.
[/quote]
[/quote]
Itselläni myös on erittäin negatiivinen kuva raumalaisista. Hyvin sisäänpäinlämpiävää porukkaa. Itäsuomalaisena en muutenkaan viihdy Länsi-Suomessa. Olen tottunut siihen, että tuntemattomienkin kanssa voi rupatella jos siltä tuntuu.
Kummasti painottuu Länsi-Suomeen nää paikkakunnat. En kyllä ihmettele. Ihmiset siellä on vaan niin nurkkakuntaisia. Tosiasiahan on se, että kyllä ne ihmiset sen paikan tekevät.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]
Taitaa olla suurin osa tähän ketjuun vastanneista melko nuoria. Ihmisen elämänkaari noudattaa usein samaa kaavaa. Jos nuorena asuu pienellä paikkakunnalla, se tuntuu maailman ikävimmiltä paikalta, josta on pakko päästä suureen maailmaan. Sitten elellään jokunen vuosi isommassa kaupungissa, kuten Helsingissä tai Turussa. Tulee perheen perustamisen aika ja kuinka ollakaan, aletaan kaivata omaa rauhaa pois kaupungin humusta. Ja niin sitten rakennetaan omakotitalo minnekäs muualle kuin johonkin pikkukylää. Josta sitten omat teinit vuorostaan haikaileva suureen maailmaan... Ja stoori jatkuu!
[/quote]
Kuinka vanha pitää olla ennenkuin saa sanoa että pikkukylän pennut tekivät elämästäni helvettiä, enkä suostu siihen pikkukylään päin katsomaankaan?
Milloinka se elämänkaari tekee semmoisen kurvin että tämä pikkukylä alkaa näyttämään paratiisilta johon riemusta kiljuen palaan takaisin?
Vielä ei ainakaan ole semmoista kaarta elämääni tullut, vaikka omat lapset ovat jo aikuisia.
Ihan onnellista elämää vietän omakotitalossani isohkossa kaupungissa, eikä ole mitään aikomusta täältä minnekään pikkukylään lähteä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:08"]Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
[/quote]
Kankaanpää ja Pulkkila
KOUVOLA! Kamalampaa asuinpaikkaa saa hakea. Ja itse olen todella pieneltä kylältä kotoisin, asustellut isoissa miljoonakaupungeissa maailmalla ja Hesan lähiöitäkin kolunnut. Voiton kamaliidessa vie silti tuo Kouvola. En osaa edes selittää. Aikaa tosin vierähtänyt jo 20 vuotta eli onhan Se voinut muuttuakin.
KOUVOLA! Kamalampaa asuinpaikkaa saa hakea. Ja itse olen todella pieneltä kylältä kotoisin, asustellut isoissa miljoonakaupungeissa maailmalla ja Hesan lähiöitäkin kolunnut. Voiton kamaliidessa vie silti tuo Kouvola. En osaa edes selittää. Aikaa tosin vierähtänyt jo 20 vuotta eli onhan Se voinut muuttuakin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:04"]Vammala. Nimi kertoo olennaisen
[/quote]
On muuten nykyään Sastamala eikä auta yhtä perseestä kävin siellä ja en mene takasin ihan hevillä saati asumaan.
Yksi asia joka on tullut esille tässä ketjussa on se että pienillä paikkakunnilla et ole mitään jos juuresi eivät ole siellä. Olen turkulainen ja asunut myös pienissä paikoissa ja tiedän tuon. Eli turkulaisia syytetään ettet ole mitään jos et ole sieltä kotoisin mutta sama meininkin on kaiken maailman tuppukylissä. Se kauhea asia vaan on että nuo tuppukylät luulevat olevansa joku maailman keskus. Muiden pitää HÄVETÄ jos juuret ei ole siellä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:17"]Kirkkonummi. Ehdin ala-asteen käydä siellä, sitten vanhemmat tuli järkiinsä ja muutettiin Helsinkiin. Nyttemmin suunnilleen kaikki ala-astekaverit, jotka sinne persreikään jäi, on jotain narkkareita ja juoppoja tai muita "elämänvoittajia".. Ymmärtäähän tuon toki - ei siellä kylässä ole mitään muuta tekemistä, kun käyttää päihteitä, harrastaa irtosuhteita ja ravata sossussa. Ihan fyysisesti tulee paha olo, kun ko. paikan ohi ajaa.
[/quote] Mistä päin K-nummea? Olen itse Veikkolan kasvatti ja oli ihan jees. Keskusta ja Masala ihan kauheita slummeja.
Leppävaara, Espoo.