Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 05:16"]
Helsinki. Ihan kamala käpykylä näin Singaporesta käsin katsottuna.
[/quote]
Eikös Singapore ole tosi kliininen ja tylsä? Expateillakaan ei parempaa tekemistä kuin roikkua av-palstalla...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:40"]
Suonenjoki. Niin sisäänpäinlämpiävää porukkaa, ainut elämä on baarit (huom. monikossa kuitenkin) ja jos halutaan oikein repäistä niin lähdetään Kuopioon, wuhuu! Todellisuudessa 50 km välimatkaa, mutta henkisesti noin miljoona kilometriä. Piiri pieni pyörii, parinmuodostuskuviossa jää Kauniit ja Rohkeatkin toiseksi. Onneksi pääsin pois.
[/quote]
Ai mutta eikös tuo Kauniit ja rohkeat -aspekti ole hyvä puoli? Actionia on. :-D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:22"]
Espoon Haukilahti, vaikka viihtyisä paikka oli niin mulle aivan liian pieni! Sieltä lähdin Lontooseen, Barcelonaan ja nyt asun Tukholmassa. Täällä viihdyn kaikista parhaiten :)
[/quote]
Ai, miten se voi olla Lontoota ja Barcelonaa parempi? Kerro lisää!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:50"]Asun pienssä kylässä jossa enää 1 talous, eli oma :) Mihin muuten niitä muita asukkaita edes tarvitaan kun kerran ihmiset kulkee autoilla nykyään tutuilla, töissä ja palveluissa? Taajamissa ei ole järkeä asua kuin vanhusten, tms. rajoitteisten. [/quote]
Sulla on nähtävästi maailman paras paikka kun tätä ketjua lukee. Voisinko muuttaa siihen naapuriin 500 km:n päähän, ettei vaan häiritä toisiamme tai panna juoruja liikkeelle?
[/quote]Edellinen kuulostaa kyllä hyvältä, mutta entäs karhut, sudet, ja möröt?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:18"]
Joku rankattu noita perusteluja, niin minä olin toinen joka nimesi Kaavin (piti ihan ääneen naurahtaa tuolle Juankoskelle, ihan hirveä kylä sekin) ja perusteluina seuraavat;
Ei mitään aktiviteetteja nuorille, siksipä suurin osa lähinnä ryyppää ja tappelee (Juankoskelaisten ja outokumpulaisten kanssa)
Kolmekymppiset miehet ajaa edelleen p-rallia kylällä, edelleen juuri ja juuri täysi-ikäiset tytöt kyydissä.
Juorut. Ja tosiaan kaikista juorutaan. Jos ei ole uusia asioita juoruttavana, kaivetaan vanhat asiat esille.
Työpaikkoja on tasan kolme: kaupan kassa, kiven työntekijä ja taksikuski.
Pahantahtoisia, sisäänpäin lämpiäviä ihmisiä, joiden erimielisyyksien selvittäminen on sitä, että tapellaan kännissä grillillä. Jos jompikumpi ei "voita", voidaan samaa riitaa jatkaa vuosikymmeniä.
Sisäsiittoisuus. Ja jos otti joltain muulta paikkakunnalta olevan seurustelukumppaniksi, sai turpaansa.
Kaikki tuntee kaikki, joten "kaikkien kanssa on pakko olla kaveri", poikkeuksena tietenkin se arkkivihollinen, jonka kanssa tapellaan aina kun nähdään. Tai vähintään mulkoillaan pahasti ja auotaan päätä.
Edelliseen viitaten, jos halusit nuorena että sulla on kavereita, oli niiltä kavereilta siedettävä kaikenlaista käytöstä. Oli ihan ok että kaverit kiusasivat, ja, yllätys yllätys, jos asiasta valitti, sai turpaansa.
Voisin jatkaa tätä koko illan, mutta pointti lienee selvä. Hirveä paikka.
Voi toki olla että jotain asioita on muuttunut, mutta silloin kun minä tuolla asuin, oli asiat noin.
[/quote]:-D Tää oli loistava.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:47"]
Onpas katkeraa ja kakaramaista tekstiä koko ketju, ainoastaan yksi tai kaksi kirjoittaa niinkuin minä ajattelen, ihmistä itsestään on todella paljon kiinni miten viihtyy pikkukylässä tai isossa kaupungissa.
No ehkä johtuu siitä että omaa pikkukylää ei ole mainittu vaikka kaikki ympäristön "tuppukylät" on tullut lueteltua.
Ja kyllä olen asunut muuallakin kuin kotikylässäni ja kohdannut samat asiat rumat lähiöt, juoruilevat mummot, juopot ja sossunelätit, ihmisiä joilla on oma tarina, monta kertaa mielenkiintoisempi kuin näiden vihaan tätä kylää lähden pois liian pienistä piireistä. Joka puolelta Suomea olen löytänyt myös ihania ihmisiä, ihmisiä jotka välimatkan kasvaessa ovat pysyneet elinikäisinä ystävinä.
[/quote]Ai,minusta tämä on aika luova joskin ilkeä ketju, ja monien negatiiviset kokemukset ovat hykerryttävää kuultavaa. Itse olet ehkä vähän tekopyhä, koska tällaisia tilityksiä nyt tulee, jos huonoja kokemuksia kysytään. Voit ihan vapaasti perustaa muualle sen yltiöpositiivisen ihqraxuketjusi.
Helsinki, Heikinlaakso...ei mitään missään. Lähin lääkäri keskustassa ruuhka-aikaan 2 tunnin päässä.
No okei, tajusin. Aatteleppa; 200 kilsaa Enontekiöllä on n.10 kilsaa tääl...
PIELAVESI! Never ever going back >_<
Helsinki. Puistola, Tapanila, Tapulikaupunki....hirveytttä. Hirveintä hirveyttä.
KUVANSI!! Ei ole perseempää paikkaa. Koki porukka sukua keskenään. Kaikki tietää toisten asiat. Ei enää 6492koskaan sinne, harmittaa että 5 vuotta elämästäni meni hukkaan siellä!!
Kiuruvesi.
Kepulaisten kaupunki missä kaikki kaupat ja kirjastot jne toimii vain päivisin. Jos teet töitä päivällä illalla ei ole mitään palveluja. Kauhea sisäänpäin kääntynyt kyläpaha.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:42"]No huhhuh. Mihinköhän tässä enää uskaltaa muuttaa, jos tulisi pakko...
[/quote]
Helsinki on onneksi paikka,jossa saa olla oma itsensä - ei tarvitse jakaa koko elämäänsä edes seinänaapurin kanssa. Pukeutua ja harrastaa saa mitä haluaa,ilman,että se olisi kenenkään muun asia. Monet ystäväni ovat kertoneet,miten ahdistavaa elämä on pikku paikkakunnalla ollut ja miten he ovat vihdoin löytäneet oman identiteettinsä ja elämänsuuntansa Helsingissä. Yksin saa,muttei tarvitse olla. Avoin,hyväksyvä ilmapiiri on kyllä parasta. Kaupassa ja kapakassa, judossa, tankotanssissa ja kiinan kielen kurssilla saa käydä,ilman,että siitä kuulee ihmettelyä ja kyselyä loppuvuoden.
Eräs vanhempi nainen tosin alkoi kovaäänisesti kiitellä, kun autoin häntä pitkän matkaa bussista metroasemalle:"Tuhannesti kiitoksia,ette varmasti ole helsinkiläinen,kun ette ole yhtään koppava, ja pyytämättä autatte!" Sanoin,että olen syntynyt ja asunut Helsingissä lähes koko elämäni ja että on ikävää,jos hänellä on meistä yleistävä ja kielteinen kuva muodostunut. Hän jatkoi valittavan ja kiihtyvän kiukkuiseen sävyyn,kuinka helsinkiläiset ovat ihan erilaisia kuin maaseudun ihmiset,jotka osaavat käyttäytyä ja olla siivosti. Jätin rouvan motkottamaan ja totesin yhdelle rouvan huutamista seuranneelle parille pultsarille:" mikäli näin on, eläköön se pieni ero.."
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:17"]
Pöytyä!
[/quote]Kyllä jäätävää schaissee. Pelkkiä tolloja jotka ajattelee muiden elämät valmiiksi ennen omiaan, oikea juoruämmien pesäke.
Helsinki. Juureton surkio. Vanhat stadilaiset kuolleet tai hoito"kodissa". Loput nenäänpuhujia. Ei mitään kulttuuria.
552 jatkaa vielä:
Unohtui vuoden suurtapahtuma Huittisissa: sikajuhlat. Niissä torilla (joka muuten 364 päivää vuodessa autio) rillataan... arvaatteko mitä?