Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1821/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi kysyä ne omat pisteet eriteltyinä? Tietäisi vähän missä parantaa ensi kertaa varten.

Vierailija
1822/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Poriin sairaanhoitajaksi. Varasija on nyt 7. Onko mitään mahdollisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi kysyä ne omat pisteet eriteltyinä? Tietäisi vähän missä parantaa ensi kertaa varten.

Ylimmän toiveen hakijapalvelusta, niinkun täällä on monta kertaa mainittu ☺️

Vierailija
1824/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö 40p tradenomiksi? Metropolia/Laurea?

Ei tuu riittää.

Vierailija
1825/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen koulun hakijapalvelusta mistä sulle tuli tulokset

Vierailija
1826/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimmän toiveen hakijapalvelusta, niinkun täällä on monta kertaa mainittu ☺️

Kiitos! 

t: idiootti

1827/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö varasijat nyt kokoajan reaaliajassa?

Vierailija
1828/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Harmi, että ainakin jotkut täällä tulkitsivat kommenttini väärin (joku tulistui ihan niin, että poistatti ihan asiallisen kommentin?? ok). Haluaisin siis ihan oikeasti jo elämässä eteenpäin, enkä millään tavoin nauti tilanteesta. Sekä omasta puolestani että muiden hyvien hakijoiden näkökulmasta en pidä kuitenkaan reiluna ja hyvänä sitä, että otan vastaan sellainen paikan, jota lähtökohtaisesti en haluaisi ottaa vastaan. Hakijoissa on varmasti paljon sellaisia, jotka hyötyisivät ko. tutkinnosta enemmän ja pysyisivät pidempään alalla ihan tyytyväisinä, olisivat pidemmän päälle siis parempi yhteiskunnallinen sijoitus kuin minä. Kuitenkin, täytyyhän tässä elämässä jotain tehdä, jos ei mieli sossuttaa koko loppuelämää. Minulle _henkilökohtaisesti ja omakohtaisesti_ (ihan sama mitä muut valitsee!) AMK on yliopistokoulutusta vähempiarvoinen vaihtoehto, enkä ole ainoa, tästä vaan ei saa missään keskustella - ei edes ananyymina AV:lla :D

Ymmärrän mitä haet takaa. Menen itse amkiin, koska saan rahoituksen pariksi vuodeksi, joten 5 vuoden yliopisto on tässä kohtaa liian pitkä. Tosin meissä on se ero, että menisin heittämällä yliopistoonkin. Ei se auta kuin yrittää enemmän tai sitten käyt nostamassa lukion papereita, jotta pääset sisään. Sen sijaan en ymmärrä ajatustasi epäonnistumisesta. Jos olet "sossuttanut" koko elämäsi niin eipä juuri sen suurempaa epäonnistumista olekaan. Siihen nähden amk-murehdintasi epäonnistumisesta kuulostaa järjettömältä. 

Vierailija
1829/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2.65 pistettä valintakokeesta viimeisestä amk-kohdepalkista, voiko oikeasti olla noin huonot, vaikka mielestäni kaikki osiot sain tehtyä. Pitää soittaa huomenna hakijapalveluun, koska tuo pistemäärä hämmentää. 😅

Vierailija
1830/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelin kun mulla oli valintakokeessa matemaattis-luonnontieteellinen osio, vaikka ainoa tekniikan ala mihin hain, oli mun 5.vaihtoehto ja pääsin jo ennen valintakoetta sisään 4.vaihtoehtoon. Joten tuo tekniikan ala peruuntui jo ennen valintakoetta. Tein osion kuitenkin, olisin sen varmaan voinut jättää tekemättä? Oliko muilla näin?🧐

Ei se koejärjestelmä tiedä, että olet jo saanut jostain opiskelupaikan. Ihan niin fiksu se ei ole.

Vierailija
1831/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hylky (suom), muuten olis hyvä tulos…

Mun lapsella sama juttu. Muuten hyvät pisteet mutta hylätty suomen kielestä. Onko sulla lukivaikeus tms. mikä voisi vaikuttaa asiaan?

En ymmärrä itsekään, kuinka huonot pisteet myös sain äidinkielestä. Oli varsin tuttua asiaa, johon olen muiden opintojen kautta perehtynyt koko kevään ja oikeat vastaukset oli ihan suoraan löydettävissä tekstistä sanasta sanaan. Silti tuli vain 3,75/10, vaikka täysiä odotin. 

Vierailija
1832/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihmetellä omia pisteitä. Lähtökohtaisesti meni tosi hyvin ja paljon odotettua paremmin, koska en valmistautunut mitenkään. Mutta vahvuuteni eli äidinkieli meni kaikista osioista huonoiten! Eli vaikka menikin keskimäärin hyvin, niin luotto omiin taitoihin otti osumaa.

Vierailija
1833/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 paikkaa ei-ensikertalaisille?? No huhhuh, toi on jo ihan käsittämätöntä.

Mites tää: "Lain mukaan aloituspaikkojen varaaminen ensikertalaisille ei saa kohtuuttomasti heikentää muiden kuin ensikertalaisten mahdollisuuksia päästä opiskelemaan."

Ei tuota ole mahdollista noudattaa kun samaan aikaan vaaditaan, että jo 80% paikoista pitää varata ensikertalaisille. (Aluksi piti varata 60% ja nyt se nousee vaan koko ajan).

Vierailija
1834/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolku ei vielä ole ilmeisesti tälle päivälle päivittynyt? Jossain luki että aamulla vai aamupäivällä, mutta minulla ainakin sama tilanne kuin pe. YO-Varasijoissa ja tiedoissa, jotka hävisivät…

Ei ollut päivittynyt vielä tuolloin. Eikä varasijat olleet toimineet viikonloppuna.

Sain tämän vastauksen kun laitoin viestiä hakupalveluun.

"Valitettavasti Opintopolun automatiikka ei toiminut viikonlopun aikana eikä toistaiseksi vielä tänäänkään. Tämä on harmillinen tilanne ja ikävä kyllä tätä tapahtuu Opintopolussa aika usein liiallisen kuormituksen takia. Emme osaa sanoa, milloin automatiikka saadaan toimimaan, mutta lähitunteina kuitenkin."

Vierailija
1835/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään Centrialta mitään 😫

Vierailija
1836/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamkilta vastattiin etteivät voi vielä kertoa pisteitä :/

No ei tietenkään, ennen kuin tulokset on julkaisukunnossa. Mitä enemmän porukka soittelee ja laittaa viestiä, sitä enemmän julkaisut hidastuu kun samat ihmiset tekemässä molempia. 

Vierailija
1837/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurealla kestää kun sinne haki aloihin yli tuhat enemmän kuin esim vastaaviin metropoliassa

Vierailija
1838/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia monimuoto sairaanhoitaja:

Alin hyväksytty koepistemäärä: 67.61

Itse ei-ensikertalaisena pääsin sisään 82.34 pisteellä. Mikähän on ollut ei-ensikertalaisten raja?

Tosiaan näyttää, että metropolian päivätoteutuksen pisteraja olisi mukamas 41. En usko..

Vierailija
1839/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahiksia päästä samkiin sosionomiks varasijalta 5? Päivätoteutus kyseessä😬

Vierailija
1840/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään mahiksia Oulua röntgenhoitaja 21. varasijalla...