AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku valintakurssin kautta pyrkimässä kouluun?
Ammattikorkeakouluvalmennus.fi
Mulla kouluajoista kymmenen vuotta ja antaisin yhden kehun tälle kurssille. Mukavat ja rennot opettajat joilla kaikilla taisi olla omilta aloiltaan yli kymmenen osalla 20 vuoden kokemus. Opetus oli sujuvaa ja opettajilta sai helposti lisäapua jos tarve vaati. Hinta myös ok.
Hei,
Kuka autta minua tässä tehtävä. Apua 😢
1.Mieti 5 eri JATKOTUTKINTOA joihin lähihoitaja voi hakea ja jatkaa opiskeluaan.
Esimerkiksi sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kätilö, sosionomi, sosiaalityöntekijä, varhaiskasvatuksen opettaja jne.
2. Selvitä MISSÄ OPPILAITOKSESSA voit opiskella (ammattikorkeakoulu, yliopisto)?
3. Mitä pääsyvaatimuksia on?
4. Millainen on pääsykoe?
5. Milloin opiskelu alkaa (jatkuva haku, kevät, syksy)?
6. Opintojen kesto vuosina ja osaamispisteinä?
7. Vastaa selkeästi kustakin erikseen pyydetyt tiedot.
1.Mieti 5 eri JATKOTUTKINTOA joihin lähihoitaja voi hakea ja jatkaa opiskeluaan.
Esimerkiksi sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kätilö, sosionomi, sosiaalityöntekijä, varhaiskasvatuksen opettaja jne.
2. Selvitä MISSÄ OPPILAITOKSESSA voit opiskella (ammattikorkeakoulu, yliopisto)?
3. Mitä pääsyvaatimuksia on?
4. Millainen on pääsykoe?
5. Milloin opiskelu alkaa (jatkuva haku, kevät, syksy)?
6. Opintojen kesto vuosina ja osaamispisteinä?
7. Vastaa selkeästi kustakin erikseen pyydetyt tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppu ne ensikertalaiskitinät! Kaverini vastaanotti paikan kemian opinnoista yliopistoon. Pääsi pari vuotta myöhemmin silti lääkikseen
Eikö tuo ensikertalaiskiintiö ole aika tuore juttu? Ehkä sitä ei ollut käytössä vielä, kun kaverisi haki toiseen kouluun.
Minustakin se on typerä ja epäreilu käytäntö.
Tuo reiluus ei ole kyllä yksinkertainen asia. Reilua on että parhaat pääsee, ,jokainen saa ammatin vai olisiko jopa se reilua, että jokainen maksaa opiskelun itse? Ymmärrän kaikkien kannan kun se osuu omalle kohdalle.
Engannin osio.
Puhun sujuvasti Englantia ja pystyn kouluttamaan ihmisiä Englanniksi sekä kirjoitan kielellä helposti miettimättä sen suuremmin sanoja, itse sanoisin, että 2021 valintakoe enkku ei ole helppo. Siellä on vaikeita sanoja jotka on hakemalla haettu niin vaikeiksi ettei sellaisia sanoja kukaan puhekielessä käytä. Tieteelliset artikkelit ovat mielestäni helppo lukuisia vs valintakoe teksti. Kannattaa prepata sitä ja paljon. Itselläni alkoi eilen tulosten odottelu :) tsemiä kaikille opiskeluun!