Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1301/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis apuaa, mä kerroin täällä eilen että oon ei-ensikertalaisena todistusvalinnassa varasijalla 2 ja nyt oon noussut varasijalle 1! Jos ei tästä enää nouse, niin kyllä harmittaa...

Tsemppiä! Mitä haet ja minne? Toivotaan parasta 🥰✌🏻

Kiittii!! Hain toimintaterapeutiks jyväskylään.

Vierailija
1302/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken chekkaamassa Opintopolun, ja olin tullut hyväksytyksi yo-todistusjonossa ensimmäiseen hakukohteeseen! Vielä muutama päivä sitten olin varasijalla 32. Varmaan muut todistuksella sisään päässeet olivat päässeet valintakokeella sisään muualle. 

Ihan mahtavaa päästä opiskelemaan sinne, minne halusin!

Nyt vaan mietityttää, näkeekö niitä valintakokeen tuloksia enää mistään, olisi mielenkiintoista tietää omat pisteet ja olisinko päässyt niillä sisään... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais kyllä tulokset tulla jo!! Pahoin vaan pelkään että tässä saa jännittää viikonlopun yli 😩 OAMK:n ja Metropolian tuloksia ootellessa

Vierailija
1304/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken chekkaamassa Opintopolun, ja olin tullut hyväksytyksi yo-todistusjonossa ensimmäiseen hakukohteeseen! Vielä muutama päivä sitten olin varasijalla 32. Varmaan muut todistuksella sisään päässeet olivat päässeet valintakokeella sisään muualle. 

Nyt vaan mietityttää, näkeekö niitä valintakokeen tuloksia enää mistään, olisi mielenkiintoista tietää omat pisteet ja olisinko päässyt niillä sisään... 

Mille alalle pääsit?

Vierailija
1305/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. koulun hakijapalveluista saa kysyttyä pisteet, itse sain vastauksen viidessä minuutissa.

Vierailija
1306/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis apuaa, mä kerroin täällä eilen että oon ei-ensikertalaisena todistusvalinnassa varasijalla 2 ja nyt oon noussut varasijalle 1! Jos ei tästä enää nouse, niin kyllä harmittaa...

Tsemppiä! Mitä haet ja minne? Toivotaan parasta 🥰✌🏻

Kiittii!! Hain toimintaterapeutiks jyväskylään.

Ketjun sivustaseuraajalta tähän väliin kysymys, kuinka paljon todistuspisteitä sulla on?

Tsemppiä minultakin kaikille hakijoille, itse en hae tänä vuonna, mutta jännitän täällä muiden puolesta :) Toimintaterapeutin koulutus kiinnostaa kyllä, ehkäpä ensi vuonna kokeilen yo-todistuksella ei-ensikertalaisena.

Vierailija
1307/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taitaa odotus siirtyä ensi viikolle. Jos sais viikonlopun ajaksi siirrettyä ajatukset muualle... 

Vierailija
1308/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-ensikertalaisena sairaanhoitajan verkko-opinnot varasijalla 6, Turun amk, tais jäädä opiskelupaikka tältä vuodelta 😅

Vierailija
1309/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun amk kätilöksi 37. varasijalla. Enpä taida päästä. Onneksi tulin hyväksytyksi sh monimuotoon Raumalle!

Vierailija
1310/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nyt selittää eli eihän Vipusessa ole aiemmat pisterajat oikein? Hain itse syksyllä 2020 TKU AMK sairaanhoitajaksi ja Opintopolussa kun selaa vanhoja hakukohteita, niin näkyy, että silloin alimmat hyväksytyt pisteet oli 49,22. Vipusessa taas lukee 44,02?

Vipusessa on oikein.

Toi 49,22 oli alkuperäinen raja. Sitten kun varasijalta tuli porukkaa niin raja laski tuonne 44,02.

Opintopolkuun jää vain se alkuperäinen raja.

Vierailija
1311/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle pääsit?

Sairaanhoitajaks Metropoliaan :) 

Vierailija
1312/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin AMK (tradenomi) tulokset tullu! 19. varasija ei-ensikertalaisena, ei taida aueta paikka... :-D

Vierailija
1313/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku mihin aikoihin opintopolkuun päivitettiin niitä tuloksia? Eikö se ollut jotenkin x2 kertaa päivässä?

Kysyin tätä koululta. Päivittyy 1 kerran päivässä, aamulla. Jos ei tule teknisiä ongelmia. 

Jos saa opiskelupaikan, niin niitä viestejä lähtee klo 8 ja klo 20. 

Vierailija
1314/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nyt selittää eli eihän Vipusessa ole aiemmat pisterajat oikein? Hain itse syksyllä 2020 TKU AMK sairaanhoitajaksi ja Opintopolussa kun selaa vanhoja hakukohteita, niin näkyy, että silloin alimmat hyväksytyt pisteet oli 49,22. Vipusessa taas lukee 44,02?

Vipusessa on oikein.

Toi 49,22 oli alkuperäinen raja. Sitten kun varasijalta tuli porukkaa niin raja laski tuonne 44,02.

Miksi sitten todistusvalinnassa ja muissa hakukohteissa näkyy se raja, mihin se lopulta laski? Ja se sama on Vipusessa?

Vierailija
1315/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks todistusvalintojen kohdalle tuli nyt että "opiskelijavalinta kesken" ja varasijaa ei näy. Valintakoetulokset ei vielä näy muuta ku tyhjä palkki

Noita palkkeja ja erilaisia "kesken" tietoja ym tulee silloin kun Opintopolussa käsitellään pistetietoja,  valmistaudutaan julkaisuun ja joissain hakukohteissa on jo julkaistu. Niistä ei kannata yrittää päätellä mitään sen kummempaa. 

Vierailija
1316/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sairaanhoitajaksi! Sosionomi oli 1. vaihtoehto. Alin pistemäärä sinne 72, sain 68. Jospa vielä käy tuuri.. 😁

Vierailija
1317/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vipusessa on oikein.

Miksi sitten todistusvalinnassa ja muissa hakukohteissa näkyy se raja, mihin se lopulta laski? Ja se sama on Vipusessa?

Ilmeisesti jäänyt päivittämättä ton yhden hakukohteen osalta. Se ei päivity sinne automaattisesti.

Vierailija
1318/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sairaanhoitajaksi! Sosionomi oli 1. vaihtoehto. Alin pistemäärä sinne 72, sain 68. Jospa vielä käy tuuri.. 😁

Paikkakunta?

Vierailija
1319/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaakohan tuleva jussi tiedon tulemiseen

Vierailija
1320/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa niitä paikkoja vastaan, pitkitätte muifen tietoa opiskelupaikasta! 😅