AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaakohan tuleva jussi tiedon tulemiseen
Miten siis ajattelet, että vaikuttaisi?
Tuloksia julkaistaan kun ne ovat valmiina julkaisuun.
Kuinka tuo vipunen päivittyy? Katselin, että viimeinen päivitys olisi 4.6? Koitin metsästellä alimpia pisterajoja.
Damn, pisteitä 38,9/60 (Lapin amk, tradenomi). Alin hyväksytty 40,68... Ei v*tuta. :D
Kävin just kattomassa! Lapin Amk pääsin kokeella sisään ja todistusvalinnassa olin varasijalla 6! (Sairaanhoitaja monimuoto) pisteet 67,75 ja alimmmat olleet 60.09
Vierailija kirjoitti:
Damn, pisteitä 38,9/60 (Lapin amk, tradenomi). Alin hyväksytty 40,68... Ei v*tuta. :D
Noh, mulla toiskertalaisena on pisteitä 47.68 ja alin hyväksytty on 42. (Turku amk, tradenomi) Silti olen 6. varasijalla :D Turhauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mulla toiskertalaisena on pisteitä 47.68 ja alin hyväksytty on 42. (Turku amk, tradenomi) Silti olen 6. varasijalla :D Turhauttavaa.
Eikä, varmasti turhauttaa 😭 Tietääkö joku onko ei-ensikertalaiset samassa jonossa kun ensikertalaisetkin, vai onko molemmilla omat varasijajonot?
Ei ensikertalainen varasijalla 5? Todistus ja pääsykoe valinnassa insinööriksi onko mitään mahdollisuuksia päästä?
Metropolian konservointihommat selvillä: alin hyväksytty on 72 pistettä.
Voiko pk-seudulla päästä sairaanhoitajaksi 94 pisteellä jos EI ole ensikertalainen??
Jännittää. Ehkä ensi viikolla tiedän irtisanoutuako viimein paskaduunista jos ensikertalaisena päiväopintoihin korkeakouluun pääsen 😀
Tietämätön kirjoitti:
Kuinka tuo vipunen päivittyy? Katselin, että viimeinen päivitys olisi 4.6? Koitin metsästellä alimpia pisterajoja.
Vipunen ei päivity ollenkaan ajantasaisesti. Siitä on hyötyä lähinnä silloin jos haluaa nähdä viime vuoden tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin hidastaako juhannusaatonaatot sun muut pyhiksi luettavat päivät valintaprosessin valmistumista
Vierailija kirjoitti:
Onko kelläkään metropoliaan tullut mitään tuloksia ?😊
Kiinnostaa myös, hain sinne sosionomiksi, toimintaterapeutiksi sekä terveydenhoitajaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin hidastaako juhannusaatonaatot sun muut pyhiksi luettavat päivät valintaprosessin valmistumista
Tottakai, Suomessa ei olla töissä pyhäpäivinä. Uusia hakukohteita ei julkaista viikonloppuisin eikä pyhinä.
Varasijat pyörii koska se taas on automatiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken chekkaamassa Opintopolun, ja olin tullut hyväksytyksi yo-todistusjonossa ensimmäiseen hakukohteeseen! Vielä muutama päivä sitten olin varasijalla 32. Varmaan muut todistuksella sisään päässeet olivat päässeet valintakokeella sisään muualle.
Ihan mahtavaa päästä opiskelemaan sinne, minne halusin!
Nyt vaan mietityttää, näkeekö niitä valintakokeen tuloksia enää mistään, olisi mielenkiintoista tietää omat pisteet ja olisinko päässyt niillä sisään...
Mihin pääsit? 😊
Laittakaa nyt se KOULU ja AlA kun ootte tuloksenne saanu. Niin raivostuttavaa tää "pääsin sisään niillä ja niillä pisteillä" mut ei mitään muuta. Ei voi olla niin vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa niitä paikkoja vastaan, pitkitätte muifen tietoa opiskelupaikasta! 😅
Mieluummin jättäkää ottamatta, niin meillä varasijalaisillakin olisi mahdollisuus päästä kouluun.
Mihin? Paljon oli sh pisteraja?