AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Tai oikeastaan kiinnostaisi ihan minkä tahansa tradenomi-opintojen pisterajat, mihin oli "vaikea päästä".
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan mielenkiinnosta, Tradenomin
monimuotototeutus, Laurea Otaniemi näkyi olevan pienimpien sisäänpääsy prosenttien listalla. Tietääkö joku paljon sinne on pisterajat pääsykokeen kautta?
Pisterajat löytyy Vipusesta (googleta vipunen ja pisterajat). Laureassa on tämän mukaan niin monta tradenomilinjaa etten tiedä mihin viittaat. Tosin nämä rajat päivitettiin 12.7 eli todennäköisesti ovat voineet tänään laskea?
Onko jollain tiedossa sosionomi verkko-opintojen alimpia pisterajoja todistusvalinnassa? Hain 5 ja 6 vaihtoehtona turun ja laurean verkko-opintoihin, mutta tulin nyt varasijalta hyväksytyksi 3.hakukohteeseeni. Paikka pitää ottaa vastaan ensi viikolla ja en ole siis ottanut vielä vastaan. Ja nuo 5 ja 6 muuttuivat siis nyt peruuntuneeksi.
Mitä tapahtuu jos en ota kolmantena hakukohteena olevaa paikkaa vastaan? Eli voisinko edelleen päästä 5 tai 6 vai tarkoittaako tuo 3n peruminen nyt sitten sitä etten saa mitään paikkaa?
Ja ongelma on siis se että haluaisin 5 tai 6 nyt lopulta enemmän kuin 3 :( voikunolisitajunnuttämänkeväällä :D
5. ja 6. paikkasi on peruuntuneet vallan kun olet päässyt ylemälle toiveellesi eikä ne enää avaudu vaikka hylkäisit kolmannen kohteen paikan.
okei, kiitos vahvistuksesta, näin mä itekki olin päätellyt. No varmaan sitten otan 3.n vastaan koska ensikertalaisuutta ei myöskään enää ole, koska oon jo yhden tutkinnon suorittanut. Hienosti kyl tuetaan uudelleen kouluttautumista, kun olisin päässy kirkkaasti sisään mut koska ei oo enskari enää niin meidän jonossa paikkoja vaan pari... :D joo mut ei kai auta valittaa kun on saanu jo yhden koulutuksen :DD
Näkeekö kukaan kuinka paljon EH-linjan varasijat tippuivat 16.7. jälkeen?
Niin ja Tampereen kohdetta nimenomaan tarkoitan. ^^
- 2047
Ei oo päivittynyt mulla ainakaan eilisen jälkeen 🤔
Nyt mulla ainaki päivitty opintopolku
Vierailija kirjoitti:
Mulla tippui 5 pykälää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tippui 5 pykälää
Tampereella siis 😂
Pääsin kouluun! Alkuperänen varasija 57 kokeella! Oon melko varma että olin jossain yhteisessä jonossa ei-ensikertalaisten kanssa :D Tätä on saanu jännittää koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kouluun! Alkuperänen varasija 57 kokeella! Oon melko varma että olin jossain yhteisessä jonossa ei-ensikertalaisten kanssa :D Tätä on saanu jännittää koko kesän.
Herra isä! Paljon onnea! Oliko mikä ala? Itse aloitin varasijalta 46, enkä ole sen jälkeen käynyt katsomassa, vaan odotan viel vähän aikaa.
T: Ensikertalainen, toivottavasti tuleva sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra isä! Paljon onnea! Oliko mikä ala? Itse aloitin varasijalta 46, enkä ole sen jälkeen käynyt katsomassa, vaan odotan viel vähän aikaa.
T: Ensikertalainen, toivottavasti tuleva sairaanhoitaja
It-insinööri 🥸
Itse oon varasijalla 11 todistusvalinnassa ja 1 pisteen päässä siitä, millä on päässyt sisään. Onko niin, että samoilla pisteillä on 10 muutakin hakijaa? Tietääkö joku tarkemmin tästä logiikasta? Todistusvalinnassahan saa vaan täysiä pisteitä, ei kymmenyksiä jos oon ymmärtänyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon varasijalla 11 todistusvalinnassa ja 1 pisteen päässä siitä, millä on päässyt sisään. Onko niin, että samoilla pisteillä on 10 muutakin hakijaa? Tietääkö joku tarkemmin tästä logiikasta? Todistusvalinnassahan saa vaan täysiä pisteitä, ei kymmenyksiä jos oon ymmärtänyt oikein.
Tai siis, voi kai minun jälkeenkin olla samoja pistemääriä mutta edellä olevat kymmenen olisi ainakin samoilla pisteillä🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis, voi kai minun jälkeenkin olla samoja pistemääriä mutta edellä olevat kymmenen olisi ainakin samoilla pisteillä🤔
Ymmärtääkseni samoilla pisteillä olevien järjestys määräytyy todistuksen arvosanojen mukaan. Jos kahdella on 100 pistettä, niin katsotaan kummalla on parempi arvosana määrätyissä aineissa. Määrätyt aineet kai ovat alakohtaisia? Opintopolussa hakemasi koulun ja alan Hakeminen-välilehdessä luultavasti on lisätietoa painotetuista aineista.
Tuleekovälivuosilisää kirjoitti:
Onkohan mitään mahkuja enää päästä sosionomiksi 4 ja 9 varasijoilta? Kemi, Kokkola... (muihin ei mahkuja). Tää odottaminen on niin jostakin..
Millaiset koepisteesi ja millaiset hakemiesi kohteiden alimmat pisterajat?
Suurimmillaan olen nähnyt 0,3p pudotuksen alkuperäisessä korkeakoulun ilmoittamassa alimmassa pisterajassa
Tuleekohan noihin varasijoihin enää muutoksia paljoa? T. 3 varasija
Hei ihan mielenkiinnosta, Tradenomin
monimuotototeutus, Laurea Otaniemi näkyi olevan pienimpien sisäänpääsy prosenttien listalla. Tietääkö joku paljon sinne on pisterajat pääsykokeen kautta?