Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
2421/2485 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti niin alasta, miten vielä varasijat liikkuu. Itse kans varasijalla 3. fyssariksi ei-ensikertalaisena ja en usko pääseväni.

Vierailija
2422/2485 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pomppasin varasijalta 6 ykköseksi. Nyt tulee itku jos en pääse 😂😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2485 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin alunperin olla LAB:in Tradenomi, tietojenkäsittelyssä 9. varasijalla ja Konetekniikan inssissä olin 6. varasijalla nyt viikonlopun aikana kumpikin tullut tarjolle, joten pitää tehdä.

Periaatteessa kumpikin ala kiinnostaa mutta IT-puoli on lähempänä sydäntä joten taidan ottaa tuon Tradenomin.

Vierailija
2424/2485 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mikähän homma, kun JAMK Tiimiakatemiaan (tradenomi) on ilmoitettu olevan 40 aloituspaikkaa tarjolla, mutta nyt Vipunen näyttää, että 48 on valittu? Onkohan paikkoja lisätty vai voiko tää johtua varasijajonotteluista?

Vierailija
2425/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskelupaikan<3 toivon et kaikki nulikat jotka vastas ilkeesti mun kysymyksii tääl jää ilman

Vierailija
2426/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti niin alasta, miten vielä varasijat liikkuu. Itse kans varasijalla 3. fyssariksi ei-ensikertalaisena ja en usko pääseväni.

Minne? Itsekin olen fysioterapiaan varasijalla 3. ja ei ensikertalaisena ja en usko pääseväni. Pääsin Labiin, joka 4. toive.

Vierailija
2427/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haette AMK:iin ettekä yliopistoon? Kiinnostaa oikeasti, kun mietin omia suunnitelmia.

Yliopistossa ihan eri aloja kuin AMKs.

Eihän ole! Kai täällä nyt joku hakee tradenomiks, sosionomiks, sairaanhoitajaks..? Samat alat, mutta paskempaa duunia huonommalla palkalla. Eikö?

AMKissa on hyvänä puolena ne harjoittelupaikat ja yheys työelämään. Akateemisissa on paljon työttömiä. AMKista valmistunut on helpompi palkata kun se saa vähemmän palkkaa. Kun on pari vuotta tutkinnon jälkeen tehnyt töitä niin voi hakea Master-ohjelmaan.

Ajattelen asiaa työllistymisen kannalta. Matalampi palkka alkuun ei haittaa, pääasia ettei jää työttömäksi.

Vierailija
2428/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kouluun! Alkuperänen varasija 57 kokeella! Oon melko varma että olin jossain yhteisessä jonossa ei-ensikertalaisten kanssa :D Tätä on saanu jännittää koko kesän.

Herra isä! Paljon onnea! Oliko mikä ala? Itse aloitin varasijalta 46, enkä ole sen jälkeen käynyt katsomassa, vaan odotan viel vähän aikaa.

T: Ensikertalainen, toivottavasti tuleva sairaanhoitaja

It-insinööri 🥸

Paljon oli pisteitä?

Vierailija
2429/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne? Itsekin olen fysioterapiaan varasijalla 3. ja ei ensikertalaisena ja en usko pääseväni. Pääsin Labiin, joka 4. toive.

Xamkiin jonottelen, aluksi olin vasta 5. varasijalla. Otitko ehdollisena Lab paikan?

Vierailija
2430/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamkiin jonottelen, aluksi olin vasta 5. varasijalla. Otitko ehdollisena Lab paikan?

Joo otin. Voi olla mahdollista, että perun vielä koko paikan.

Vierailija
2431/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian bioanalytiikkaan ei-enskojen todistusjono liikkunut koko aikana kahdella ja pääsykoejono ei ollenkaan. Itse olen toisella ja neljännellä varasijalla eri jonoissa eli en pääse opiskelemaan ainakaan tänä vuonna.

Vierailija
2432/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinkin tänään noussut 2. varasijalle, kylläpä jännittää! Mikä sulla on ykkösenä?

Vierailija
2433/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle pisteen päässä sisäänpääsystä. Tradenomi. Vieläkö mahkuja?

Vierailija
2434/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinkin tänään noussut 2. varasijalle, kylläpä jännittää! Mikä sulla on ykkösenä?

Tsemppiä! Toivottavasti pääset sisään.

Metropolia 1. ja Laurea 2. ja kumpaankin varasija 3.

Vierailija
2435/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Toivottavasti pääset sisään.

Metropolia 1. ja Laurea 2. ja kumpaankin varasija 3.

Pidän sulle peukkuja! Toivottavasti päästään molemmat vielä :)

Vierailija
2436/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette tulevaisuuden näkymistä näiden kahden koulutuksen suhteen: Tradenomi, Tietojenkäsittely ja Konetekniikka, Insinööri? Kummalla on paremmat mahdollisuudet työllistyä? Voitte listata plussat ja miinukset jos haluatte. Haluaisin hyviä vinkkejä joilla sitten voisin viimeistään tehdä päätöksen kummalle linjalle lähden, molemmat kiinnostaa mutta tuntuu Konetekniikka olevan enemmän riippuvainen paikallisista yrityksistä. Miten muuten tuo Tradenomi vertailussa pärjää Tietotekniikka, Insinööri tutkintoon, onko se huonompi ja surkeampi väylä työllistyä? Tradenomi-koulutuksia on enemmän ja paikkakunnallani ei valitettavasti ole tuota Tietotekniikan inssi-koulutusta enää.

Vierailija
2437/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tulevaisuuden näkymistä näiden kahden koulutuksen suhteen: Tradenomi, Tietojenkäsittely ja Konetekniikka, Insinööri? Kummalla on paremmat mahdollisuudet työllistyä? Voitte listata plussat ja miinukset jos haluatte. Haluaisin hyviä vinkkejä joilla sitten voisin viimeistään tehdä päätöksen kummalle linjalle lähden, molemmat kiinnostaa mutta tuntuu Konetekniikka olevan enemmän riippuvainen paikallisista yrityksistä. Miten muuten tuo Tradenomi vertailussa pärjää Tietotekniikka, Insinööri tutkintoon, onko se huonompi ja surkeampi väylä työllistyä? Tradenomi-koulutuksia on enemmän ja paikkakunnallani ei valitettavasti ole tuota Tietotekniikan inssi-koulutusta enää.

Tulevaisuuden näkymät konetekniikan osalta ei oo kummoset.

Ja tuo tradenomi tietojenkäsittely ei pärjää kovin hyvin tietotekniikka inssin koulutukselle. Tradenomeja valmistuu jonkun verran suoraan kortistoon.

Jos tulevaisuuden näkymät painaa vaakakupissa niin tietotekniikan inssi tai vastavuoroisesti sähkö ja automaatioinssin opinnot. Sähkötekniikan ja automaation kehitys kiihtyy ja tulee työllistämään isosti.

Vierailija
2438/2485 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden näkymät konetekniikan osalta ei oo kummoset.

Ja tuo tradenomi tietojenkäsittely ei pärjää kovin hyvin tietotekniikka inssin koulutukselle. Tradenomeja valmistuu jonkun verran suoraan kortistoon.

Jos tulevaisuuden näkymät painaa vaakakupissa niin tietotekniikan inssi tai vastavuoroisesti sähkö ja automaatioinssin opinnot. Sähkötekniikan ja automaation kehitys kiihtyy ja tulee työllistämään isosti.

Kyllä varmaan sitten kannattaa mieluummin valita noista tradenomi..

Vierailija
2439/2485 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu kun ei oo kaikkia linjoja saatavana oman paikkakunnan koulutuksessa tai sitten pitää miettiä muita keinoja, verkkokoulutus tai muuttaa muualle jos haluaa jotain muuta.

Vierailija
2440/2485 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ykkösvaihtoehto amk bioanalyytikko Tamk jäi 5. varasijaan. Sen sijaan alempaan hakutoiveeseen hyväksyttiin Lapin yliopiston kasvastustieteen kandi- ja maisterikoulutukseen.