AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Pääsin sisään toivomaani paikkaan, mutta NYT alkoi mietityttää: katsoin että alin hyväksytty pistemäärä pääsykokeissa oli yli 10 pistettä vähemmän kuin omat pisteeni. Tarkoittaako se sitä että taso ei ollut kovin kummoinen?
Tietääkö joku, tuleeko "peruuntunut" (varasijatäyttö päättynyt) näkymään automaattisesti kun kaikki paikat on otettu? Vai voiko opintopolku näyttää varasijaa vielä senkin jälkeen kun kaikki paikat on otettu eikä varasijalta enää voi kyseiseen koulutukseen päästä?
Vierailija kirjoitti:
Pääsin sisään toivomaani paikkaan, mutta NYT alkoi mietityttää: katsoin että alin hyväksytty pistemäärä pääsykokeissa oli yli 10 pistettä vähemmän kuin omat pisteeni. Tarkoittaako se sitä että taso ei ollut kovin kummoinen?
Onnea hyvästä suorituksesta? 😂
Saatteko vipusesta näkyviin kaikki alat? Itsellä näyttää et jäis koulun auki klikattua se alalista kesken, enkä pääse näkemään kaikkia omiakaan kohteita tämän vuoksi.
Sama kävi mielessä, kun itsellä eroa alimpaan hyväksyttyyn yli 18 pistettä ja omat pisteetkin vaan 47/60. Yllätyin että sisään pääsee hieman alle 30 pisteellä, mutta koska tutkinto on juuri se minkä haluan (ja tarvitsen), niin yritän olla stressaamatta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi mielessä, kun itsellä eroa alimpaan hyväksyttyyn yli 18 pistettä ja omat pisteetkin vaan 47/60. Yllätyin että sisään pääsee hieman alle 30 pisteellä, mutta koska tutkinto on juuri se minkä haluan (ja tarvitsen), niin yritän olla stressaamatta asiasta.
Ylemmässä viestissä sössin vielä viestin lainaamisenkin. Sietääkin hirvittää tason puolesta :´D. Oman ja muiden.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko vipusesta näkyviin kaikki alat? Itsellä näyttää et jäis koulun auki klikattua se alalista kesken, enkä pääse näkemään kaikkia omiakaan kohteita tämän vuoksi.
Minä en saa myöskään omaani. Todella ärsyttävää.
Onkohan mitään mahkuja enää päästä sosionomiksi 4 ja 9 varasijoilta? Kemi, Kokkola... (muihin ei mahkuja). Tää odottaminen on niin jostakin..
Tuleekovälivuosilisää kirjoitti:
Onkohan mitään mahkuja enää päästä sosionomiksi 4 ja 9 varasijoilta? Kemi, Kokkola... (muihin ei mahkuja). Tää odottaminen on niin jostakin..
Eilen ainakin vielä Vaka-paikat liikkui muuallakin kuin vaan Joensuussa eli kai vielä toivoa on sielläkin :)
Niin, kuinkakohan kauan varasijat vielä liikkuu? Mulla oli liikkunu vielä tänään. Sunnuntaina katsoin ja ei ollut mitään tapahtunut. Tulevana Pe paikat pitää ottaa vastaan eli voihan ne vielä senkin jälkeen muuttua.. vai?
Epätoivon_sijakolmonen kirjoitti:
Niin, kuinkakohan kauan varasijat vielä liikkuu? Mulla oli liikkunu vielä tänään. Sunnuntaina katsoin ja ei ollut mitään tapahtunut. Tulevana Pe paikat pitää ottaa vastaan eli voihan ne vielä senkin jälkeen muuttua.. vai?
2.8 saakka varasijoilta voi tulla hyväksytyksi. Siihen saakkaa siisvoi liikkua.
En yhtään tiedä enää mitä teen. Ottaisin nykyisen paikan vastaan mieluummin kuin sitä edelliset 1. paikkaa lukuunottamatta, mutta 1. toiveeseen olen kaukana varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään tiedä enää mitä teen. Ottaisin nykyisen paikan vastaan mieluummin kuin sitä edelliset 1. paikkaa lukuunottamatta, mutta 1. toiveeseen olen kaukana varasijalla.
Mulla sama tilanne. Taidan kuitenkin kallistua vaihtoehtoon ”hyväksyn ja jään jonottamaan”. Muuten jäisin miettimään et entä jos olisinkin päässyt ykköseen, näin ainakin saisin tietää loppuun asti.
Onkohan Laureaan vaikea päästä noin yleisesti? Tradenonin opintoihin oon hakenu ja mietin et tuleeko varasijat yhtä kovaa alas, kun Metropolias ja muissa? Mielikuva ois et Laureaan on vaikee, mut en tiiä.
"Sama kävi mielessä, kun itsellä eroa alimpaan hyväksyttyyn yli 18 pistettä ja omat pisteetkin vaan 47/60. Yllätyin että sisään pääsee hieman alle 30 pisteellä, mutta koska tutkinto on juuri se minkä haluan (ja tarvitsen), niin yritän olla stressaamatta asiasta."
Mistä näet kokeen maxpisteet? Vipusessa mainitaan "ylin hyväksytty pistemäärä" mutta oletin että se on parhaiten kirjoittaneen pisteet, kun monen aineen kohdalla on 57,8 tai 78,9 jne.
Nyt löysinkin vastauksen. Makspistemäärä 60, insinööreille 80 ja sosionomit, terveydenhoito jne 100. Riippuu alasta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäuskoisena olen seurannut noita muiden suomen osion huonoja tuloksia ja ajattelin, ettei ne itsellä nyt kovin huonosti voinut mennä, vaikka niitä kovasti joutuikin miettimään. Kielet on itselle ollut kuitenkin vahvinta alaa aina. Mutta niin vaan se tosiaan oli heikoin osuus täälläkin ja vain 3,69 pistettä. 😱 Onneksi muut osiot meni sitten riittävän hyvin kuitenkin, ettei jäänyt siitä kiinni.
Mistä näette mitä pisteitä on eri osioista tullut?
Varasijoilla olevat, älkää vielä luovuttako!
Tulin nyt valituksi sosionomiksi 20.varasijalta 🥳
Hei, stressaan et teen jotain väärin ja menetän opiskelupaikan, JOTEN:
Tarvitseeko mitään liitteitä lähettää opiskelupaikan vastaanoton jälkeen hakijapalveluihin? Yo-todistuksen olen saanut vuonna 2018, jos se vaikuttaa asiaan. Vai riittääkö, että tiedot ovat tallennettuna opintopolkuun?
Oli näköjään tänäänkin päivittyny opintopolku