Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
2201/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kolme jonoo, näkyykö niiden jonojen yhteismäärä sitten tuolla opintopolussa vai vain sen oman jonon?

Vierailija
2202/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kolme jonoo, näkyykö niiden jonojen yhteismäärä sitten tuolla opintopolussa vai vain sen oman jonon?

Se oma jono näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän kyllä ensikertalaiskiintiön sinänsä, mutta 80% ei mielestäni ole enää kohtuullista. Noh toisaalta voin nyt hakea korkeakouluihin ihan hyvillä mielin vaikka joka ikisessä haussa, kun tiedän etten vie keneltäkään ensikertalaiselta paikkaa. Siis ainakaan keneltäkään jolla vähänkään on lahjoja.

Vierailija
2204/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla siis että joku ensikertalainen siirretään siihen jonoon missä on ei ensikertalaiset siten että ei ensikertalaisen sijoitus huononee? Vai mitä tuo sinulle osoitetaan paikka toisesta jonosta tarkoittaa?

Vierailija
2205/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAB mokoma panttaa tietojaan vielä kuvataiteen osalta 🥺

Jotenkin hirvittää josko joku mahdollisuus ois, että kaikki muut valintakokeessa olleet on saaneet jo aikaa sitten tiedon valintakokeen tuloksista, mutta et miun Opintopolun tiedoissa on vaikka jotain häikkää eikä pisteet päivity ja sitte ihmettelen ens kevääseen kun lukee vaan ikuisesti "opiskelijavalinta kesken".

Tai jos LAB on hukannu miun tiedot ja olemassaolon eikä missään oo dokumenttia että oisin ikinä mihinkää valintakokeisiin osallistunutkaan!

Panostin neljäpäiväisiin kokeisiin ja ennakkotehtäviin niin satasella että pökerryn jos en pääse ja pökerryn varmasti jos en saa ikinä tietää (ei liene sellaista ikinä oikeesti tapahtunut ettei hakijalle ilmoittais yhtään mitään, tiedän että tää pelko on aika irrationaalinen juu).

Oli myös miun eka haku amkiin ikinä vaikka ikää jo yli 30,eehkä siksikin vähän paniikkia ilmassa.

Tsemppiä kaikille jotka jännäätte vielä omia tuloksianne, koittakaa ottaa juhannus rennosti (lähinnä itseäni vakuuttelen tässä)

🖤

Vierailija
2206/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon varasijalla 8 SAMK ensikertalaiset valintakoepistejonossa ja varasijalla 6 AMK valinkoe jonossa. Olen ensikertalainen. Onko varasijani nyt kuitenkin siis toi 8 jos kert siitä jonosta pääsee ensin mahdollisesti sisään?

Oliko tämä mille koulutusalalle SAMKiin? Mitkä olivat pisteesi?

Hain sh Poriin ja pisteet oli tosiaan vaan vaivaset 62,26

Vierailija
2207/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 1. Varasijalla Vamk:n tietojenkäsittely Tradenomi linjalle ja olen ei-ensikertalainen. Jono on todistusvalintajono. Onkohan mahiksia päästä?

Yritin heittää kruunaa ja klaavaa mutta kolikko meni uunin alle. En siis saa sulle tietoa vielä tänään. 

Vierailija
2208/2485 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko eri jonoja olemassa? Mikä idea?

Minulle sanottiin, että on kolme eri jonoa. Ja voit olla myös esim. todistusjonossa sekä valintakoejonossa.

Kolme jonoa voivat olla: 1) YO-todistusvalinta 2) ammatillisen perustutkinnon todistusvalinta 3) AMK-valintakokeen todistusvalinta.

Mutta ei kaikki todennäköisesti ole näissä kaikissa kolmessa. Yleensä on suoritettu joko yo-tutkinto TAI amm. perustutkinto. 

Vierailija
2209/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko eri jonoja olemassa? Mikä idea?

Minulle sanottiin, että on kolme eri jonoa. Ja voit olla myös esim. todistusjonossa sekä valintakoejonossa.

Kolme jonoa voivat olla: 1) YO-todistusvalinta 2) ammatillisen perustutkinnon todistusvalinta 3) AMK-valintakokeen todistusvalinta.

Mutta ei kaikki todennäköisesti ole näissä kaikissa kolmessa. Yleensä on suoritettu joko yo-tutkinto TAI amm. perustutkinto. 

Niin, kuten laitoin että voi olla todistusjonossa sekä valintakoejonossa. En kirjoittanut todistusjonoissa ja mitäpä sillä väliä, koska varmaan jokainen itse tietää mikä todistus itsellään on ja missä jonossa sen perusteella on.

Vierailija
2210/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako varasijat päivittyvät?

Vierailija
2211/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat päivittyy n. Klo 11 kerran päivässä

Vierailija
2212/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko oli tänä vuonna pisteraja metropolian fysioterapeutin linjalle? En vaan tunnu löytävän mistään tätä tietoa. Viime vuonna tais olla 68p. 

Vierailija
2213/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. varasijalla ollut jo monta päivää. En taida päästä. Vaikea hyväksyä.

Vierailija
2214/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin omat osiokohtaiset pisteet kun äidinkielestä tuli hylsy.

Englanti 6,18/10

Matikka 15,58/20

Päätöksentekotaidot 14,55/20

Äidinkieli -0,58/10

Kyllä hävettää ja harmittaa niin hitosti, miten voikin olla noin paska toi äikkä! Nähtävästi ei kannata veikata jos ei oo varma (tiesin kyllä miinuspisteistä) Kannattaisiko keväällä osallistua valmennuskurssille? Nyt kertasin vain matikkaa, kun lukiosta on aikaa 15vuotta.

Vierailija
2215/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat päivittyneet? Tänään? Kenelläkään?

Vierailija
2216/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat päivittyneet? Tänään? Kenelläkään?

Mulla päivitty, just se väärä varasija 😂👍

Vierailija
2217/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki yhteishaun valinnan tulokset jo tulleet, ilmeisesti ei kun ei pääse paikkaa vastaanottamaan… Mistä vielä puuttuu?

Vierailija
2218/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olleet varasijat päivittyneet, eilisiä tuloksia näkyi.

Vierailija
2219/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt oli Samkin (tradenomi) valintakoekurssin tulokset tulleet Rauman osalta. Varasija niin iso, etten usko pääseväni.😐

Vierailija
2220/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut Hamkista osiokohtaisia pisteitä?

Lähetin jo toissapäivänä sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan