AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä jostain tulokset saamatta. Olen nyt ollut viikon 1. varasijalla ja jos kaikki tulokset ovat tulleet niin siihen jäi. Sisään otetaan siis vain 8 joten en usko mahdollisuuksiini.
Älä huoli vielä, paljon on vielä yliopistoista tulossa tuloksia
Onko vastaavaa keskustelua yliopistojen valintakokeista? Onkohan yliopistojen valintakoetuloksia alkanut tulla?
Täällä varmaan muitakin, jotka odottaa tuloksia myös sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä jostain tulokset saamatta. Olen nyt ollut viikon 1. varasijalla ja jos kaikki tulokset ovat tulleet niin siihen jäi. Sisään otetaan siis vain 8 joten en usko mahdollisuuksiini.
No enpä usko, jos kaikki AMK-tulokset ovat jo tulleet. Ehkä se toimii niin, että sosiaalitieteitä 1. hakukohteen valinnut sosionomiksi valintakokeilla päässyt saattaa vielä päästä yliopistoon ja täten sosionomi jono liiikkua. Mutta AMK taide- ja kulttuurialalla jokaisella hakukohteella on omat pääsykokeet ja jokainen panostaa silloin niihin kaikkensa. Tuskin on samaan aikaan luettu lääkikseen.
Vierailija kirjoitti:
Et sit pystynyt lukeen kommenttia, joka oli ihan just tän sun kysymyksen edellä?
Tätä ketjua on tosi typerä lukea kun samat kysymykset tulee 50 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä usko, jos kaikki AMK-tulokset ovat jo tulleet. Ehkä se toimii niin, että sosiaalitieteitä 1. hakukohteen valinnut sosionomiksi valintakokeilla päässyt saattaa vielä päästä yliopistoon ja täten sosionomi jono liiikkua. Mutta AMK taide- ja kulttuurialalla jokaisella hakukohteella on omat pääsykokeet ja jokainen panostaa silloin niihin kaikkensa. Tuskin on samaan aikaan luettu lääkikseen.
Et siis usko, että yliopistojen tulokset eivät ole vielä tulleet, koska AMK-valintakokeen tulokset ovat?
Mihin perustat tuon logiikan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ömm ihan yhtä hyvin joku on voinu hakee amkiin vaikkapa taide ja kulttuuri alalle ja lisäks yliopistoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sit pystynyt lukeen kommenttia, joka oli ihan just tän sun kysymyksen edellä?
Tätä ketjua on tosi typerä lukea kun samat kysymykset tulee 50 kertaa.
Aikaisemmin oltiin puhuttu yliopiston tuloksista, minua kiinnosti, onko kaikki AMK-tulokset jo tulleet, koska tämä on AMK-valintakoe ketju. Ymmärtääkseni kaikki ovat jo tulleet.
Ja en ole tyhmä, ymmärrän kyllä, että yliopistojen haut vaikuttaa myös yhteishaussa, ja varmasti joku on hakenut kumpaankin, mutta ymmärrätte varmaan, että ne jotka tekivät yhteiskokeen ja ovat siinä jonossa liikkuvat paljon paremmin kuin yksittäisen kokeen, sillä ne tulokset vaikuttavat vain yhteen hakukohteeseen, eikä samanlaista ketjureaktiota tapahdu kuin siinä kohtaan kun ottaa 1. hakukohteen paikan ja samalla 5 muuta vapautuu.
Ja puhun nyt vain 1. hakukohteeni tuloksista eli muihin on varmasti paremmat mahdollisuudet, mutta ärsytti vain niin paljon tuo 1. varasijalle "jääminen", ettei noiden muiden hakukohteiden tulokset nyt paljoa herätä tunteita.
Siis mua kiinnosti onko kaikki valintakoepistetulokset tulleet, koska itse en ainakaan pääse ottamaan paikkaani vastaan… Odottaa ylempiä, vaikka niissä jo varasijapaikat näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mua kiinnosti onko kaikki valintakoepistetulokset tulleet, koska itse en ainakaan pääse ottamaan paikkaani vastaan… Odottaa ylempiä, vaikka niissä jo varasijapaikat näkyvissä.
Paikan voi vastaanottaa vasta 9.7. jälkeen, koska se on asetettu takarajaksi tulosten julkaisulle. Eli vaikka ois kaikki tullut ennen sitä, silti pitää odottaa sinne asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikan voi vastaanottaa vasta 9.7. jälkeen, koska se on asetettu takarajaksi tulosten julkaisulle. Eli vaikka ois kaikki tullut ennen sitä, silti pitää odottaa sinne asti.
Ok, kiitos tiedosta. Epäilin, että ehkä näin, mutta en löytänyt muuta tietoa kuin että sitten kun kaikki tulokset julkaistu.
Päivittyyköhän tänään opintopolku vai ovatkohan jo juhannuksen vietossa 🤔
Kaikille ketkä tuskailette varasijojen kanssa, niin täällä on varasijojen ketju, jossa voi niitä pohtia paremmin: https://www.vauva.fi/keskustelu/4201484/korkeakoulujen-varasijat-kevat-… ☺️
Varasijat voivat liikkua, mutta kuten monta kertaa jo mainittu, suurin liikehdintä tapahtuu varmasti vasta 9.7. jälkeen.
Onko kukaan saanut JAMKin YAMK-tuloksia? Mä näen pisterajat, mut en omia pääsykoepisteitä. Enkä jaksa uskoa, että olisin feilannut kummankaan osion niin totaalisesti, etten olis tulosta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Päivittyyköhän tänään opintopolku vai ovatkohan jo juhannuksen vietossa 🤔
Mulla oli eilen 2. varasija, ja tänään 1.
Joten kyllä liikkui.
Metropoliaan fyssariksi sisään 86p:llä, ensikertalainen, alin hyväksytty tänä keväänä 83 pistettä. Onnea syksyn hakijoille!
Töllervo kirjoitti:
LAB mokoma olikin hyväksynyt miut kuvataiteen päiväopetukseen Lappeenrantaan!
Tänään tuli Opintopolkuun ilmoitus opiskelijavalinnasta, pökerryn...
Pisteraja tänä vuonna 98, omat pisteeni valintakokeesta 100, eli aika hilkulla oli. Mie oon niiiii helpottunut ja onnellinen. Tänä juhannuksena juon kyl iha kunnolla skumppaa 🍾🍾🍾Onko täällä muita LABiin hakeneita? Pidän sormet ja varpaat ristissä kaikille hakijoille.
P. S. Join liikaa skumppaa... 🤮
Hei, en löytänyt tietoa että mistä niitä osiokohtaisia pisteitään siis voi kysellä, ilmeisesti suoraan niitä ei mistään näe? Hain HAMKiin, mutta kävin Haaga Heliassa pääsykokeessa. Meni tosiaan niin huonosti, niin haluaisin tietää että mitkä kaikki osiot on menny noin mönkään.
Vierailija kirjoitti:
Hei, en löytänyt tietoa että mistä niitä osiokohtaisia pisteitään siis voi kysellä, ilmeisesti suoraan niitä ei mistään näe? Hain HAMKiin, mutta kävin Haaga Heliassa pääsykokeessa. Meni tosiaan niin huonosti, niin haluaisin tietää että mitkä kaikki osiot on menny noin mönkään.
Kysy HAMKin hakijapalvelusta.
Näkeekö mistään kootusti mitkä koulut on jo julkaisseet tulokset?