Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
2221/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt oli Samkin (tradenomi) valintakoekurssin tulokset tulleet Rauman osalta. Varasija niin iso, etten usko pääseväni.😐

Sama täällä, varasija 85. (65/100).

-sysipaskan esseen kirjoittaja 😂

Vierailija
2222/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikkunu mun varasijat tänään yhtään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo varasijat liikkuneet ollenkaan vaikka tiedän yhden poistuneen jonosta toissapäivänä🤔

Vierailija
2224/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ykköstoiveen varasija liikkunut 6 päivän aikana yhden pykälän alaspäin. Kaipa tässä on odoteltava yliopistojen tuloksia. Saataispa siitä lumipalloefekti aikaiseksi. Ja ne yliopiston hakijat, jotka ovat hakeneet AMKiin viimeisenä vaihtoehtonaan, tajuaisivat olla ottamatta vastaan niitä opiskelupaikkoja joissa eivät aio suorittaa tutkintoa loppuun.

Vierailija
2225/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puhutteko mistä jonosta?

Kun ei valintakoepaikkaa pääsee vielä vastaanottamaan, niin ei kai ne vielä voi hirveästi liikkua? Paitsi toki sen verran jos ottaa todistusvalinnan kautta paikan ja jos päässyt valintakokeen kautta 1. paikkaan, niin senkin voi ottaa vastaan ehkä jo?

Vierailija
2226/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei valintakoepaikkaa pääsee vielä vastaanottamaan, niin ei kai ne vielä voi hirveästi liikkua? Paitsi toki sen verran jos ottaa todistusvalinnan kautta paikan ja jos päässyt valintakokeen kautta 1. paikkaan, niin senkin voi ottaa vastaan ehkä jo?

Vähän epäselvästi kirjoitun, mutta siis valintakokeen kautta saatua opiskelupaikkaa…

Vierailija
2227/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt oli Samkin (tradenomi) valintakoekurssin tulokset tulleet Rauman osalta. Varasija niin iso, etten usko pääseväni.😐

Huittisten tulos ei vieläkään. Kyl ärsyttää tää odottelu. Mut jospa tänään tulisi jos Raumankin. Paljon sait pisteitä? Mikä Rauman ei ensikertalaisten alin pisteraja?

Vierailija
2228/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huittisten tulos ei vieläkään. Kyl ärsyttää tää odottelu. Mut jospa tänään tulisi jos Raumankin. Paljon sait pisteitä? Mikä Rauman ei ensikertalaisten alin pisteraja?

Onkohan se tuossa Opintopolussa tuo alempi pistemäärä? Näyttäisi, että 80 ja risat. Hakijoiden kovasta määrästä huolimatta on kyllä todella alhainen pisteraja viime vuoteen nähden. 

Vierailija
2229/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai valintakoepaikkaa ei vielä pysyy vastaanottaa? Ymmärsin että yksi hakija nimenomaan otti sen vastaan.

Vierailija
2230/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se tuossa Opintopolussa tuo alempi pistemäärä? Näyttäisi, että 80 ja risat. Hakijoiden kovasta määrästä huolimatta on kyllä todella alhainen pisteraja viime vuoteen nähden. 

Joo, luulisin et alempi kun se huittisten kohdalla tyhjä vielä. Mä en siis Raumalle hakenut. Mun mielestä oli aika vaikeat ne kysymykset ja essee. Varmaan siis ollut monelle muullekin jos pisterajat alhaalla. Niissä kysymyksissä oli monta "kompakysymystä". Itse ainakin huomasin että vastasin ensin väärin nopealla kysymysten lukemisella ja kun aloin tarkistaa niin huomasin et vastasinkin ihan pieleen. Kaikissa osioissa en tosin ehtinyt tarkistella vastauksia eli voi olla et meni pieleen jo väärin kysymyksen ymmärtämisellä

Vierailija
2231/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai valintakoepaikkaa ei vielä pysyy vastaanottaa? Ymmärsin että yksi hakija nimenomaan otti sen vastaan.

Käsittääkseni ei pysty, ellei ole päässyt ykköshakukohteeseen. Itse pääsin Labiin, mutta en voi hyväksyä paikkaa (enkä tiedä aionko edes), koska lukee vaan että odottaa ylempiä vaihtoehtoja. Mutta käsitin että voisi hyväksyä kun kaikki valinnat julkaistu ja sitten jäädä odottamaan ylempiä halutoiveita.

Vierailija
2232/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla siis että joku ensikertalainen siirretään siihen jonoon missä on ei ensikertalaiset siten että ei ensikertalaisen sijoitus huononee? Vai mitä tuo sinulle osoitetaan paikka toisesta jonosta tarkoittaa?

Ei-ensikertalaisilla ei ole mitään omaa jonoa. On vain ensikertalaisten jono sekä kaikkien yhteinen jono. Ensikertalainen voi päästä kummassa jonossa tahansa, muut vain kaikkien jonossa.

Vierailija
2233/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, luulisin et alempi kun se huittisten kohdalla tyhjä vielä. Mä en siis Raumalle hakenut. Mun mielestä oli aika vaikeat ne kysymykset ja essee. Varmaan siis ollut monelle muullekin jos pisterajat alhaalla. Niissä kysymyksissä oli monta "kompakysymystä". Itse ainakin huomasin että vastasin ensin väärin nopealla kysymysten lukemisella ja kun aloin tarkistaa niin huomasin et vastasinkin ihan pieleen. Kaikissa osioissa en tosin ehtinyt tarkistella vastauksia eli voi olla et meni pieleen jo väärin kysymyksen ymmärtämisellä

Todennäköisesti vaikeampi kuin aiemmin, koska muistaakseni viime vuonna ei-ensikertalaisten raja oli suunnilleen 92. Itseänikin ärsytti suunnattomasti kompakysymykset, koska oli useampia kysymyksiä, jotka oli tulkittavissa monin tavoin. Sinänsä mielestäni kurssi ei ollut kovin vaikea, mutta käytännössä tekstit oli muistettava melkein ulkoa, koska ne kysymykset oli niin yksityiskohtaisia. En ehtinyt itse edes vastata kaikkiin kysymyksiin. Lisäksi ne kysymykset, joissa oli monta vastausta, oli haastavia. Huittisten kohdalla on tosiaan tyhjänä vielä, mutta Rauman kohdalla näkyi pisteet. Itselläni riitti pisteet molempiin, mutta Huittinen ylemmällä sijalla. 

Vierailija
2234/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti vaikeampi kuin aiemmin, koska muistaakseni viime vuonna ei-ensikertalaisten raja oli suunnilleen 92. Itseänikin ärsytti suunnattomasti kompakysymykset, koska oli useampia kysymyksiä, jotka oli tulkittavissa monin tavoin. Sinänsä mielestäni kurssi ei ollut kovin vaikea, mutta käytännössä tekstit oli muistettava melkein ulkoa, koska ne kysymykset oli niin yksityiskohtaisia. En ehtinyt itse edes vastata kaikkiin kysymyksiin. Lisäksi ne kysymykset, joissa oli monta vastausta, oli haastavia. Huittisten kohdalla on tosiaan tyhjänä vielä, mutta Rauman kohdalla näkyi pisteet. Itselläni riitti pisteet molempiin, mutta Huittinen ylemmällä sijalla. 

Joo, tekstit oli helppoja mut itse en tajunnut miten tarkkoja kysymyksiä niistä tulee. Eka osio saattoi siksi mennä pieleen kun valmistauduin väärin. Toinen osio oli mulle ennastaan sen verran tuttua asiaa et se oli helppo pikaisella lukemisella. Kolmanteen osasin sit paremmin valmistautua niin sekin varmaan ihan ok meni. Tosin toi eka osio taisi olla just se mistä sai eniten pisteitä. Esseestä en osaa yhtään sanoa et miten meni.

Vierailija
2235/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAB mokoma olikin hyväksynyt miut kuvataiteen päiväopetukseen Lappeenrantaan!

Tänään tuli Opintopolkuun ilmoitus opiskelijavalinnasta, pökerryn...

Pisteraja tänä vuonna 98, omat pisteeni valintakokeesta 100, eli aika hilkulla oli. Mie oon niiiii helpottunut ja onnellinen. Tänä juhannuksena juon kyl iha kunnolla skumppaa 🍾🍾🍾

Onko täällä muita LABiin hakeneita? Pidän sormet ja varpaat ristissä kaikille hakijoille.

Vierailija
2236/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikkunut tänään varasijat eilisestä. Se että jollain ei ole liikkunut, ei meinaa etteikö ne olisi päivittynyt. Joku päivä joku ei vaan ota paikkaansa vastaan/peru sitä jne, ne kyllä päivittyy silti.

Vierailija
2237/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töllervo kirjoitti:

Pisteraja tänä vuonna 98, omat pisteeni valintakokeesta 100, eli aika hilkulla oli. Mie oon niiiii helpottunut ja onnellinen. Tänä juhannuksena juon kyl iha kunnolla skumppaa 🍾🍾🍾

Onko täällä muita LABiin hakeneita? Pidän sormet ja varpaat ristissä kaikille hakijoille.

Minä oon 3. varasijalla LABiin verkko-opintoihin tradenomiks🙂 ei-ensikertalainen olen kylläkin. Saa nähdä…

Vierailija
2238/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töllervo kirjoitti:

Minä oon 3. varasijalla LABiin verkko-opintoihin tradenomiks🙂 ei-ensikertalainen olen kylläkin. Saa nähdä…

Tsemppiä kertaa sata!

Vierailija
2239/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut Hamkista osiokohtaisia pisteitä?

Lähetin jo toissapäivänä sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta.

Mihin osoitteeseen laitoit postia? Mä kysyin tänään HAMKin opiskelijapalveluista muuta asiaa ja kuvittelin vastauksen venyvän mahdollisesti yli juhannuksen, mutta sainkin sellaisen jo alle kymmenessä minuutissa!

Vierailija
2240/2485 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki yhteishaun valinnan tulokset jo tulleet, ilmeisesti ei kun ei pääse paikkaa vastaanottamaan… Mistä vielä puuttuu?

Melkein kaikkien yliopistojen kaikki valintakoetulokset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän