AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Mullekaan ei ole tullut samkin valintakurssista. Polkuopinnoistakin jo tuli mainos.
Luulis että tulis pian kun laittoivat ton viestinkin... Hope so😅
Näin määkin ajattelin mut ny alkaa kestää liia kauan…🤪
Voisko joku laittaa sen varasijajonoketjulinkin tänne
Pääsin ensikertalaisena Jamkiin, toimintaterapia, monimuoto, pisteillä 82.14. Alin hyväksytty tällä hetkellä 77.75
Olen ihan super onnellinen tästä, kävin syksyllä kokeilemassa kokeen tekoa ja katsomassa millainen se on, ostin amk valmennusmateriaalipaketin ja treenasin töiden jälkeen, kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli HAMK:in pisteet. It-tradenomi monimuoto (ensikertalainen) pisteraja on 42,76.
Itse sain 51,43. Oliko 60 maksimi?
Joo 60 on maksimi. Ite oon tulossa kans hamkiin It-tradenomiks ja monimuotona. Pisteet oli 58,5 :D
Vierailija kirjoitti:
Jamkiin hain sosionomiksi ja kuntoutuksen ohjaajaksi.
Rajat:
Sosionomi 77.71
Kuntoutuksen ohjaaja 70.35.Minun pisteet 80.81, MUTTA pitkän saksan lukeneena englanti hylätty 😭
Pieni toive vielä yliopistosta...
”Onneksi” en ole ainut, jolla olisi pisteet riittäneet, mutta hylätty tuli
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku laittaa sen varasijajonoketjulinkin tänne
https://www.vauva.fi/keskustelu/4201484/korkeakoulujen-varasijat-kevat-…
Paljonko Laureaan tradenomi/it tradenomi on yleensä ollut pisterajat? Onko tänä vuonna paljon korkeampi?
Vierailija kirjoitti:
Pääsin ensikertalaisena Jamkiin, toimintaterapia, monimuoto, pisteillä 82.14. Alin hyväksytty tällä hetkellä 77.75
Olen ihan super onnellinen tästä, kävin syksyllä kokeilemassa kokeen tekoa ja katsomassa millainen se on, ostin amk valmennusmateriaalipaketin ja treenasin töiden jälkeen, kannatti.
Onnea! Mäkin tein valmennuskurssimateriaaleja yhden päivän ja koen että tehtävien teosta oli apua kokeeseen. Se 93p saanut.
Oikeesti itkeäkö vai nauraako
Englanti 0,8 pistettä
Äikkä 1,8 pistettä
Ehkä itken….
Vierailija kirjoitti:
Englanti 0,8 pistettä
Äikkä 1,8 pistettäEhkä itken….
XDD kaikkia ei ole tarkoitettu kouluun
Niin lähellä mutta kaukana. Muutaman pisteen ero alimpaan hyväksyttyyn ja varasijalla 70. Hakijoiden määrä on.
Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä silti?
Mihin amikseen oli tänä vuonna alimmat rajat?
Vierailija kirjoitti:
Englanti 0,8 pistettä
Äikkä 1,8 pistettäEhkä itken….
Muista et esim enkku on tosi haastava monelle. Lähe nyt pikku hiljaa treenailee jo erilaisii enkun tekstejä ja sanastoa sekä esim valmennuskursseilta saat apua siihen äikkään
Mitkä paikat eivät ole vielä julkaiseet :)?
Onkohan se nyt vaan korona mikä on saanut porukan hakemaan amkkiin opiskelemaan? Aika moni on saanut kenkää ja lomautettuna, niin onhan se tämäkin tie johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä paikat eivät ole vielä julkaiseet :)?
"Yllättäen" Centriasta ei ole kuulunut mitään, tosin muutama vuosi sitten ne taisi ilmoitella vasta joskus loppukuusta eli löysässä hirressä jatketaan.
Te ketkä ette päässeet kouluun, niin muistakaa, että avoimen amkin kurssit on monissa paikoissa tällä hetkellä maksuttomia mm. työttömille ja lomautetuille. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä ette päässeet kouluun, niin muistakaa, että avoimen amkin kurssit on monissa paikoissa tällä hetkellä maksuttomia mm. työttömille ja lomautetuille. ☺️
Tää on tosi kiva juttu! Mutta kanssatyöttömille tiedoksi, että työkkäri on todella nihkeä avoimen amk ja yliopiston avoimen kanssa... Saa suorittaa tyyliin 5 op kolmessa kuukaudessa jotta ei menetä tukia ja katsota kokoaikaiseksi opiskelijaksi. Mikä on aivan nauretavaa.
Jaaa a. Ompas mukavan korkee raja jamk toimintaterapiaan 79, 45 :D